abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178877674


Een trots voetballand van aanval en spektakel dat in 2014 ruw van zijn troon werd getrokken in Brazilië en in 2016 erbovenop een realitycheck kreeg van het Italië van Antonio Conte: #Russia2018 moet het toneel worden van eerherstel. Vicente del Bosque is inmiddels vertrokken; Julen Lopetegui voert de Spanjaarden aan en probeert meer te innoveren dan Del Bosque dat deed of überhaupt kon.

2008/2012: Hegemonie
FC Barcelona is de maat gebleken voor de hegemonie van Spanje tussen 2008 en 2012. Frivool aanvallend voetbal met technische wonderspelers voeren de boventoon. Luis Aragones (inmiddels overleden) installeerde in het Spaanse elftal een 4-3-3 waarin Iniesta, Xavi, Fabregas, David Silva en Marcos Senna de boventoon voerden. Het bleek succesvol want in 2008 werd het Europees Kampioenschap gepakt.

Toen Aragones zijn taken overdroeg aan Del Bosque, groeiden de invloeden van het Barcelona van Pep Guardiola. Destijds was Barça de maat van alles, ook al crashte het elftal in de Champions League-halve finale tegen Internazionale. Nog meer werd het Spaanse spel bepaald door de adembenemende voetballende vermogens van Xavi, Busquets, Andres Iniesta. Del Bosque koos voor extra stabiliteit met Xabi Alonso naast Busquets en Xavi op het middenveld, David Silva (of Pedro) en Iniesta waren de buitenspelers en Villa was spits. In 2010 werd daarmee het WK2010 gewonnen. Het probleem op het EK2012 was vooral dat tegenstanders zich net als tegen Barça ver terugtrokken: het antwoord was een valse spits. Het bleek een gouden zet, want met name de backs bleven in volledige paniek achter. Meestal vulde Fabregas die rol in; zoals in de toonaangevende finale tegen Italië die met 4-0 gewonnen werd.

Del Bosque wist waar het succes vandaan kwam en gaf toen aftredend Barça-coach Guardiola vlak voor het EK2012 alle lof: “Mijn gelukswensen voor mijn collega. Wat hij in vier jaar tijd voor elkaar heeft gekregen zal door niemand geëvenaard worden. Ik ben blij en trots dat Spanje beschikt over trainers met zoveel menselijke bagage. Ik respecteer hem. Zijn verhaal is uniek.”
Brazilië 2014, met meer vertrouwen kon je niet afreizen: drie eindzeges op rij, een weinig veranderde basis en het voordeel van topspits Diego Costa die voor Spanje had gekozen. Duitsland is dan de grote concurrent. Joachim Löw innoveert iedere dag, iedere seconde met behulp van een heel analistenteam bij de DFB en merkt ook dat de Duitse kern profiteert van invloeden van Pep Guardiola bij Bayern München. Over invloeden van Guardiola op Duitsland kan ik nog best een stukje schrijven maar dat gun ik u ook weer niet.

Terug naar Spanje: Nederland was de eerste tegenstander in de groepsfase. Wat gelukkig kwam Spanje op voorsprong na een onterechte penalty, moest de 2-0 worden gemaakt maar viel een van de meest miraculeuze kopgoals van Robin van Persie die je ooit zult zien in het tegennetje; 1-1. Na rust had Spanje geen antwoord op de countermachine van Nederland. Casillas, Ramos, Alba, Pque en Azpilicueta werden meezogen in de wervelwinden van Arjen Robben wat in een 5-1 zege voor Nederland resulteerde. Spanje bleef in verbijstering achter. Foto’s van de trainingen in de dagen erna weerspiegelden ongemak en paniek.

Geen gigantisch lekkere start, zou je kunnen zeggen. Dan is het Chili van Jorge Sampaoli niet de meest prettige tegenstander voor de tweede wedstrijd: Zeker als je weet dat je moet winnen om door te gaan naar de groepsfase. Sampaoli staat stevig pressiespel en aantrekkelijk voetbal voor (een mix van Guardiolismo en Bielsismo): op elke positie wordt een keuze gemaakt voor voetbal, het maakt hem zelfs niet uit of een voetballende middenvelder centraal achterinstaat. Del Bosque wijzigde zijn basis ten opzichte van het duel met Nederland door Pique en Xavi in te wisselen voor Javi Martinez en Pedro. Weinig effect had het niet, want Chili heerste in de eerste helft en ging de rust in met een 0-2 voorsprong. In de tweede helft kon ondanks enkele kansen het tij niet worden gekeerd, wat in uitschakeling resulteerde met een duel tegen Australië nog te gaan. De klap kwam heel hard aan.

2016: Downfall
Het EK2016 zou het toernooi van eerherstel moeten worden: laten zien dat de overheersing van het indrukwekkende positiespel niet verleden tijd is. Del Bosque moest alle twijfel gaan beantwoorden en laten zien dat hij de ideale bondscoach was. Xavi had inmiddels afscheid genomen van Barça en Spanje waardoor Fabregas, Busquets en Iniesta nu het basismiddenveld vormden. Voorin werd uitgegaan van David Silva, Alvaro Morata en seizoenssensatie Nolito en bij afwezigheid van Carvajal was Juanfran de rechtsback. Het elftal bleek niet in staat om alle twijfel te beantwoorden.

Tegen Tsjechië werd pas laat de zege binnengehaald dankzij een goal van Gerard Pique. Turkije bleek in de tweede wedstrijd geen tegenstand voor de Spanjaarden. De derde wedstrijd was een directe confrontatie met Kroatië: groepswinnaar of als nummer 2 tegen Italië? Er werd verloren waardoor dus Italië de tegenstander werd. Italië bleek een ongewenste tegenstander; het defensieve bolwerk van Antonio Conte wist het spel van Spanje pijnlijk simpel bloot te leggen; door mandekking op Busquets en strikte zonedekking kon Spanje geen enkel moment grip op de wedstrijd krijgen: het werd 2-0 voor Italië. Qua kansloosheid was het vergelijkbaar met Ajax v Manchester United vorig jaar. Del Bosque was onhoudbaar.

2018: HOOP, HOOP, HOOP
2018 moet het WK van verfrissing en nieuwe hoop worden. Het vertrek van de zeer bijzondere Iniesta zal dan wel naderen, maar op voorbije jeugdtoernooien heeft Spanje meer dan bewezen dat er niet gewanhoopt hoeft te worden; denk aan spelers als Ceballos, Asensio en Saul Niguez en dan spreken we nog niet over spelers als Fabian Ruiz die eraan komen. De verfrissing van nieuwe bondscoach Julen Lopetegui komt vooral door roulatie en het uitproberen van meerdere systemen en variatie in het spel. De selectie is daar dan ook uitermate geschikt voor; je kunt tegen de ene tegenstander Thiago, Asensio, Silva en Isco zien waar je de andere keer Koke, Saul, Rodrigo en Odriozola kunt zien. Dat is hartstikke leuk. Dat heeft hij toch een stukje meer begrepen dan de verouderde Walrus De Bosque.

#ikbenLopetegui:
Keepers
De keepers die meegaan lijken een zekerheidje. David De Gea (Manchester United), Pepe Reina (Napoli) en Kepa Arrizabalaga (Athletic Club) zullen opgeroepen worden. De Gea is de onbetwiste nummer 1; in gevecht met Jan Oblak (Atlético Madrid) om de titel van de beste keeper ter wereld.

Verdedigers
De linksback zal in ieder geval Jordi Alba (FC Barcelona) zijn. Dit seizoen vormt hij in aanvallend opzicht meer dan ooit een gouden koppel met Messi in Camp Nou en zal vol vertrouwen afreizen naar de Russische sferen. Lang was Nacho Monreal (Arsenal) de back-up maar Marcos Alonso (Chelsea) heeft die plaats opgeëist door zijn twee formidabele seizoenen als wingback in het Chelsea-systeem van Antonio Conte.

Over de centrale verdedigers hoeft niet getwist te worden: Sergio Ramos (Real Madrid) en Gerard Pique (FC Barcelona) zullen weer het gouden koppel worden ondanks het feit dat de goden weer vier jaar ouder zijn dan vier jaar geleden. Wat nog leuk zal zijn: Pique is niet zo geliefd bij de gemiddelde Spanjaard omdat hij strijdt voor de Catalaanse Heilstaat. Hoeveel hoon zal hij dit keer krijgen?

De back-ups voor de centrale verdedigers zullen Cesar Azpilicueta (Chelsea) en.. Nacho of Bartra worden. Hier had ook de naam van Atlético-jongeling Lucas Hernandez kunnen staan, maar die heeft voor Frankrijk gekozen. Nacho (Real Madrid) en Bartra (Real Betis) zijn al jaren de verdedigers omdat het moet, maar eigenlijk niemand zit erop te wachten. Als wordt gekeken naar het huidige seizoen lijkt Bartra het meeste aanspraak te maken. Die was dat mannetje van dat bomincident met de bus van Dortmund. Dit seizoen kon hij niet aarden bij Borussia Dortmund en koos hij eieren voor zijn geld. Bij het Betis van Quique Setién fleurt Bartra weer helemaal op; Nacho speelt vooral bij Real Madrid als B-optie wanneer de grote meneren rust nodig hebben. Dat is dus vrij regelmatig, al heeft hij momenteel last van een spierblessure; niet echt genot allemaal. Benieuwd voor wie Lopetegui kiest.

Wanneer we de rechtsbacks analyseren, zien we ook weinig twistpunten. Dani Carvajal (Real Madrid) heeft even te lijden gehad aan een ontsteking van het hartzakje maar is weer teruggekeerd naar de godenvorm die hij in de Champions League met enige regelmaat etaleert. Wat een aanvallende god. Hij heeft een aanvallende god in opleiding als zijn back-up. Alvaro Odriozola is voor de wat minder stevige volger een onbekende naam; deze jongen maakt furore als rechtsback bij Real Sociedad; veel meeopkomend en belangrijk in voetbaltechnisch en tactisch opzicht. Dat heeft oud-Sociedad coach Eusebio Sacristan goed gezien. Pas 22 jaar en het lijkt er stevig op dat hij bij de Spaanse top gaat belanden.

Middenvelders/aanvallers
Ondanks seizoensrevelaties als Dani Parejo, de passer van Valencia, en Rodri (op weg van Villarreal naar Atlético Madrid) lijken de keuzes op het middenveld niet heel zwaar te vallen.

Sergio Busquets is nog altijd van godvergeten belang voor FC Barcelona; wanneer hij niet op het veld staat, is het hele middenveld compleet uit balans. Het beste voorbeeld is het uitduel van FC Barcelona bij Sevilla dit seizoen. Ze werden volledig weggespeeld en hadden mazzel met de topspeler Messi waardoor het in 2-2 eindigde. Dit WK zal ook het laatste kunstje worden van Don Andres Iniesta in interlandverband. De grootmeester van het voetbal, volgens sommigen in de kleine ruimte nog beter dan Messi. De man stond in elke finale op voor zijn land; een heuse big game player. Voor wie Iniesta nog eens in topglorie wil zien; kijk de Spaanse bekerfinale terug. Wat een pot van die man. We gaan hem missen.

Isco is sinds 2017 dan echt definitief doorgebroken bij alles en iedereen nadat hij in 2013 overkwam van Málaga (dit seizoen overigens gedegradeerd!). Veel mensen twijfelden nog over hem, maar in de Champions League was hij in 2017 van onschatbare waarde voor Real Madrid als valse rechtsbuiten/10. Zijn voetballende kwaliteiten zijn oogstrelend; een kunstwerk. Net als dat Thiago (Bayern München) een kunstwerk is en zeker en vast aanwezig zal zijn in Rusland., eindelijk van zijn knieproblemen af maar zijn techniek blijft zeer betrouwbaar. Hij zal niet het dichtst tegen het doel aan gaan spelen, dat is toch meer weggelegd voor een Iniesta.

Dan dienen de voetbalbroeders van Atlético genoemd te worden; Saul en Koke. Met name eerstgenoemde houdt van de spotlights in voetballend opzicht. Dit seizoen, eigenlijk al sinds het EKU21 in de zomer, excelleert hij: met zijn technisch vernuft, met zijn krachtige schoten, met zijn fysieke capaciteiten. Wat een talent. Koke is vaak wat meer op het middenveld te vinden; de passer van Atlético krijgt ook complimentjes van Xavi: “He has everything: talent, physical ability, he is a footballer of the present and the future... He has been marked out as the conductor of Spain's orchestra for the next 10 years. I have a special affection for him because we play in the same position and I think he is an extraordinary player.”

Marco Asensio is net als Isco in 2017 doorgebroken. Hij kan vrij simpel tussen de rol van middenvelder en aanvaller switchen. Het supertalent van Real Madrid oogst niets meer dan lof voor zijn voetballende capaciteiten en lijkt ook qua tactische discipline sterk gegroeid. Alle ingrediënten voor een toptoekomst. Het overdondert velen, zoals al vroeg Clemente Marín, scout van Real Mallorca (met dank aan VI Pro), ‘Ik zag een typische straatvoetballer. Hij moet acht of negen jaar geweest zijn en speelde met jongens van vijftien jaar. Ze slaagden er niet in de bal van hem af te pakken. Ik werk al vele jaren als scout, maar zoiets had ik nog nooit gezien.’

De klasse van David Silva is de afgelopen twee seizoenen bij Manchester City nog meer tot uiting gebracht in de systemen van Pep Guardiola. De technicus, de baltovenaar, is nog ongrijpbaarder dan hij al onder Mancini en Pellegrini was. Als mensen vragen naar de beste speler van de Premier League dit seizoen is het simpel om Salah of De Bruyne te roepen, maar Silva verdient ook een bijzondere ereplaats. Hij heeft niet altijd kunnen spelen vanwege persoonlijke shit, maar als hij speelde was hij op en top prof. Waardig mens, waardig voetballer. Op naar het WK met die jongen

Aanvallers
Rodrigo was Braziliaan, is nu Spanjaard. Onder coach Marcelino (Valencia) is hij dit seizoen tot volle bloei gekomen. Als een van de twee hardwerkende spitsen scoort hij 16 goals dit seizoen (voorgaande seizoenen 5, 3 en 2) en dat is Lopetegui ook niet onopgemerkt gebleven. In 2014 mocht hij al een keer meedoen, maar in 2017/2018 is het nu echt heel serieus. Morata of Aduriz is geen onderwerp meer.

Lucas Vazquez is typisch zo’n ‘oja, die heb je ook nog!’ speler. Hij speelt bij Real Madrid, treedt niet veel op de voorgrond maar is zo multifunctioneel. Zidane stelt hem graag op als Real Madrid veel diepte in het spel nodig heeft als pressende rechtsbuiten, maar in noodgevallen kan hij ook doodleuk zoals tegen Bayern München in de CL als gelegenheidsback fungeren. Jolige speler, dus. Dit soort nuttige spelers heb je hard nodig op het WK en zal dus wat mij betreft mee moeten.

Diego Costa is een bijzonder mens. Waar Diego Costa is, gebeurt wat. Dat houdt hij al een hele tijd vol samen met zijn enorme tactische discipline. Ik kan over zijn eerste periode bij Atlético beginnen of zijn acties bij Chelsea, maar laat ik zijn eerste wedstrijd in de competitie bij Atlético sinds zijn comeback noemen: in de eerste seizoenshelft was het allemaal barsaai bij Atlético en was er stroef spel. Diego Costa werd al in de eerste seizoenshelft vastgelegd alleen pas na de deadline, dus kon hij pas in januari meedoen. Getafe-thuis, dus. Diego Costa zorgt voor diepte, voor schwung in het spel waar met name Correa en Griezmann van kunnen profiteren, maar Diego zorgt ook voor show. Nadat hij in een opstootje al geel pakte, besloot hij na het scoren van de 2-0 het publiek uitgebreid te betrekken bij het vieren van de goal; dat resulteerde in de tweede geel: ik hoor u denken dat het een debiel is, maar voor mij een extra teken dat Diego Costa een wereldgozer en heerlijk figuur is.

Wie moet dan de 23e speler worden? Daar kan je op zich over twisten met Callejon, Vitolo en Pedro in het achterhoofd, maar Iago Aspas lijkt in de tweede seizoenshelft zich meer in de kijker te hebben gespeeld van Lopetegui en kreeg de meest recente oproep in maart en scoorde ook in de oefenpot tegen Argentinië die met 6-1 gewonnen werd. Aspas blijft ook bij Celta de Vigo de spil; techniek, goals en werklust vormen ondanks zijn lengte het recept voor een heldenstatus in Vigo. Die moet worden meegenomen als ijzerbreker, als nuttige 12e man.

TL;DR: gewenste selectie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn gewenste basis
David de Gea
Dani Carvajal – Gerard Pique – Sergio Ramos – Jordi Alba
Thiago – Sergio Busquets – Andres Iniesta
Isco – Diego Costa – David Silva

Ja, helaas geen plek voor Asensio wat eigenlijk te zot voor woorden is.

Speelschema Spanje - Groep B
Vrijdag 15 juni 20:00: Portugal v Spain – Fisht Olympic Stadium, Sochi
Woensdag 20 juni 20:00: Iran v Spain – Kazan Arena, Kazan
Maandag 25 juni 20:00: Spain v Morocco – Kaliningrad Stadium, Kaliningrad

Selectiedatum
18 mei
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:05:43 #2
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178877874
Goeie OP, maar we hadden ook niks anders van je verwacht.

[ Bericht 42% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 01-05-2018 22:23:20 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:16:56 #3
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_178878231
Hier ga ik eens voor zitten.
What can change the nature of a man?
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:20:04 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_178878349
OP maximaal genot.

Spanje maximaal genot.
pi_178878404
Leuke OP
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178878445
Dit had je klaarstaan
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:26:13 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178878552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:23 schreef tompsv18 het volgende:
Dit had je klaarstaan
Jou ontgaat ook niks he?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_178878596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jou ontgaat ook niks he?
Ik vind het mooi dat hij het helemaal voorbereid heeft
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:30:39 #9
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178878697
Spanje heeft wel echt geweldige voetballers. Daar kun je zo 3 elftallen van maken die allemaal voor de winst zouden spelen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 22:31:41 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_178878728
Prima OP Stijn :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_178880072
Ik zet mijn geld ook op Spanje.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 1 mei 2018 @ 23:38:55 #12
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_178880445
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:31 schreef onlogisch het volgende:
Prima OP Stijn :)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 23:39:12 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_178880449
Ik denk dat Brasil wereldkampioen gaat worden.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 mei 2018 @ 06:03:37 #14
186611 Haags
pi_178883263
Zijn wat mij betreft de torenhoge favoriet
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:21:59 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178883795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:39 schreef maxi-mus het volgende:
Ik denk dat Brasil wereldkampioen gaat worden.
denk het ook mits Neymar op tijd fit is
  Redactie Sport woensdag 2 mei 2018 @ 08:30:51 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_178883882
Wij juichen voor Spanje
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_178885071
Nice OP, maar Spanje wordt geen wereldkampioen.
pi_178888089
Ah ja, 3 juni oefenen tegen Zwitserland en op 9 juni tegen Tunesië.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_178895623
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:31 schreef onlogisch het volgende:
Prima OP Stijn :)
_O_
pi_178898824
Paar weken geleden zei je nog Brazilië, Stinho..

Enfin, Spanje gaat het niet worden.. Het wordt Frankrijk..
pi_178921230
Xabi Alonso GOD _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:58:59 #22
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178921603
quote:
18s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:23 schreef Befbekje het volgende:
Paar weken geleden zei je nog Brazilië, Stinho..

Enfin, Spanje gaat het niet worden.. Het wordt Frankrijk..
Frankrijk, veel talent, is geen team. Zal al knap zijn als ze de halve finale halen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:04:12 #23
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179061436
Goede OP.

Vind Spanje altijd een interessant land om te volgen. Wat een middenvelders hebben zij, al jarenlang.
pi_179215723
Oh lol. Ik heb jullie verkeerd voorgelicht

Julen Lopetegui is set to announce his Spain squad for the 2018 World Cup on Monday 21 May

Spain coach Julen Lopetegui will announce his squad on Monday 21 May. The team will be named at 1pm.

The announcement will take place at Distrito Telefónica's HQ in Madrid where the Spain manager will field questions from the media.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 12:51:08 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179217949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:47 schreef Masterminded het volgende:
Oh lol. Ik heb jullie verkeerd voorgelicht

Julen Lopetegui is set to announce his Spain squad for the 2018 World Cup on Monday 21 May

Spain coach Julen Lopetegui will announce his squad on Monday 21 May. The team will be named at 1pm.

The announcement will take place at Distrito Telefónica's HQ in Madrid where the Spain manager will field questions from the media.

En je hebt nogal voor een suggestieve TT gekozen makker. Niet boos worden als ze er straks weer als honden bovenop vliegen als het fout gaat hé.

Ziyech.Komt.Niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179218124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En je hebt nogal voor een suggestieve TT gekozen makker. Niet boos worden als ze er straks weer als honden bovenop vliegen als het fout gaat hé.

Ziyech.Komt.Niet.
Na het WK zie je me voor een tijdje niet in voetbalgerelateerde toppa's dus dat zal loslopen.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 13:10:26 #27
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179218240
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:02 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Na het WK zie je me voor een tijdje niet in voetbalgerelateerde toppa's dus dat zal loslopen.
;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179218434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

;(
Mijn schuld niet. Ik argumenteer, anderen lachen uit zonder het hele verhaal te willen horen. Dan houdt het snel op, hé.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:35:57 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179218690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:23 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Mijn schuld niet. Ik argumenteer, anderen lachen uit zonder het hele verhaal te willen horen. Dan houdt het snel op, hé.
niks van aantrekken joh
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 13:59:57 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179219151
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:23 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Mijn schuld niet. Ik argumenteer, anderen lachen uit zonder het hele verhaal te willen horen. Dan houdt het snel op, hé.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

niks van aantrekken joh
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:43:07 #31
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179224093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:47 schreef Masterminded het volgende:
Oh lol. Ik heb jullie verkeerd voorgelicht

Julen Lopetegui is set to announce his Spain squad for the 2018 World Cup on Monday 21 May

Spain coach Julen Lopetegui will announce his squad on Monday 21 May. The team will be named at 1pm.

The announcement will take place at Distrito Telefónica's HQ in Madrid where the Spain manager will field questions from the media.

Jammer, ben wel erg benieuwd. Ook naar de selectie van de Fransen.
pi_179224161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:43 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Jammer, ben wel erg benieuwd. Ook naar de selectie van de Fransen.
Ik verwacht bij Spanje eigenlijk alleen een verrassing in de achterhoede. Bartra/Nacho/Odriozola zullen de twistpunten in moeten zitten.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:51:51 #33
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179224241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:47 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik verwacht bij Spanje eigenlijk alleen een verrassing in de achterhoede. Bartra/Nacho/Odriozola zullen de twistpunten in moeten zitten.
Ik zou als rechtsbacks denk ik Sergio Roberto en Dani Carvajal meenemen. Evt Bellerin ipv Roberto. Ligt eraan of Lopetegui Azpi als CV ziet trouwens. Linksbacks zou ik voor Alonso en Alba kiezen.

Voorin weet ik niet wat ie gaat doen hoor. Rodrigo en Costa als spitsen? Asensio, Isco, Silva (eigenlijk middenvelders) voor de flanken. En wie nog meer? Vazquez? Aspas?
pi_179224301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:51 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik zou als rechtsbacks denk ik Sergio Roberto en Dani Carvajal meenemen. Evt Bellerin ipv Roberto. Ligt eraan of Lopetegui Azpi als CV ziet trouwens. Linksbacks zou ik voor Alonso en Alba kiezen.

Voorin weet ik niet wat ie gaat doen hoor. Rodrigo en Costa als spitsen? Asensio, Isco, Silva (eigenlijk middenvelders) voor de flanken. En wie nog meer? Vazquez? Aspas?
Bellerin lijkt me stug. Die heeft absoluut niet overtuigd. Ik geloof eerder dat hij dan Roberto meeneemt ipv Odriozola. Azpi zal waarschijnlijk een CB zijn, zoveel opties zijn er niet.

Qua aanvallers geloof ik Rodrigo/Costa/Aspas/Vazquez
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:56:06 #35
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179224324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:54 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Bellerin lijkt me stug. Die heeft absoluut niet overtuigd. Ik geloof eerder dat hij dan Roberto meeneemt ipv Odriozola. Azpi zal waarschijnlijk een CB zijn, zoveel opties zijn er niet.

Qua aanvallers geloof ik Rodrigo/Costa/Aspas/Vazquez
Oké, heb er niet zoveel zicht op als jij. En Javi Martinez?
pi_179224720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:56 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oké, heb er niet zoveel zicht op als jij. En Javi Martinez?
Javi Martinez heeft al sinds juni 2014 niet meer bij een Spaanse selectie gezeten.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179258266
Iedereen blijft op de een of andere manier Duitsland maar als favoriet zien, snap niet zo goed waar dat (m.u.v. winst 2014) op is gebaseerd.

Zie zelf Spanje als grootste kanshebber, samen met Frankrijk maar ik hoop Spanje :)

Waar is Fabregas trouwens? Heeft toch een prima seizoen achter de rug? Zie hem liever dan Saul en Koke.
pi_179258525
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:20 schreef Jaume_I het volgende:
Iedereen blijft op de een of andere manier Duitsland maar als favoriet zien, snap niet zo goed waar dat (m.u.v. winst 2014) op is gebaseerd.

Zie zelf Spanje als grootste kanshebber, samen met Frankrijk maar ik hoop Spanje :)

Waar is Fabregas trouwens? Heeft toch een prima seizoen achter de rug? Zie hem liever dan Saul en Koke.
Fabregas zit al sinds het EK2016 niet meer bij de selectie. De bondscoach is dol op Saul en Koke.

Daarbuiten gelaten; Koke en Saul presteren al jaren op een hoog niveau met Atlético, zijn steunpilaren in hun elftal en vooral laatstgenoemde steelt de show met belangrijke, soms schitterende goals en zijn voetballende intelligentie. Alsof het niet genoeg is, heeft Saul het U21-elftal naar een EK-eindzege gevoetbald. En wat heeft Fabregas precies gepresteerd? Zijn cijfers in het afgelopen jaar zijn niet om over naar huis te schrijven en dat is toch best belangrijk voor een aanvallend ingestelde middenvelder.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:47:22 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179258680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:35 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Fabregas zit al sinds het EK2016 niet meer bij de selectie. De bondscoach is dol op Saul en Koke.

Daarbuiten gelaten; Koke en Saul presteren al jaren op een hoog niveau met Atlético, zijn steunpilaren in hun elftal en vooral laatstgenoemde steelt de show met belangrijke, soms schitterende goals en zijn voetballende intelligentie. Alsof het niet genoeg is, heeft Saul het U21-elftal naar een EK-eindzege gevoetbald. En wat heeft Fabregas precies gepresteerd? Zijn cijfers in het afgelopen jaar zijn niet om over naar huis te schrijven en dat is toch best belangrijk voor een aanvallend ingestelde middenvelder.
Fabregas had zijn hoogtepunt bij Arsenal en dat is toch al een tijdje geleden
pi_179286841
https://twitter.com/tjcope/status/998214237779628032

Volgens COPE, een van de betrouwbaardere kranten in Spanje, zal Nacho de voorkeur krijgen boven Bartra.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:08:54 #41
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179287099
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:56 schreef Masterminded het volgende:
https://twitter.com/tjcope/status/998214237779628032

Volgens COPE, een van de betrouwbaardere kranten in Spanje, zal Nacho de voorkeur krijgen boven Bartra.
Hmm, heel sterke selectie. Spanje laat toch wel een aantal sterke spelers thuis maar vind het eigenlijk wel behoorlijk logisch allemaal.
pi_179287137
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:08 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hmm, heel sterke selectie. Spanje laat toch wel een aantal sterke spelers thuis maar vind het eigenlijk wel behoorlijk logisch allemaal.
Alleen Nacho/Bartra is discutabel en het enige twijfelgeval wat ik in mijn hoofd had. Was al redelijk te baseren op de selectie van maart, enfin.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:14:51 #43
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179287225
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:10 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Alleen Nacho/Bartra is discutabel en het enige twijfelgeval wat ik in mijn hoofd had. Was al redelijk te baseren op de selectie van maart, enfin.
Inderdaad. Wellicht had Sergio Roberto nog meegekund in plaats van Ordiozola. Laatstgenoemde ken ik niet zo goed maar wel een groot talent zover ik weet. Carvajal speelt toch dus zo spannend is het verder ook niet. Wel benieuwd hoe Spanje gaat spelen trouwens. Weer met veel middenvelders (Iniesta, Busquets, Thiago en dan Silva en Isco op de flank), of toch een Asensio of Vazquez op de flanken.
pi_179287265
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:14 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Inderdaad. Wellicht had Sergio Roberto nog meegekund in plaats van Ordiozola. Laatstgenoemde ken ik niet zo goed maar wel een groot talent zover ik weet. Carvajal speelt toch dus zo spannend is het verder ook niet. Wel benieuwd hoe Spanje gaat spelen trouwens. Weer met veel middenvelders (Iniesta, Busquets, Thiago en dan Silva en Isco op de flank), of toch een Asensio of Vazquez op de flanken.
Uitgangspunt zal wel Isco en Silva op de flanken zijn, maar wanneer het nodig is of er in de derde pot rust nodig is, is het geweldig variabel. Die luxe heb ik nog niet gezien bij andere landen.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179287760
Nu de overschatte Morata en Bartra er gelukkig niet bij lijken te zijn is het tijd voor de volgende stelling: Thiago moet op de bank.
pi_179287804
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:51 schreef wimderon het volgende:
Nu de overschatte Morata en Bartra er gelukkig niet bij lijken te zijn is het tijd voor de volgende stelling: Thiago moet op de bank.
Laat ik voorop stellen; ik zie Bayern weinig voetballen. Maar in Spanje krijgt Koke regelmatig de kans boven Thiago in het 'galaelftal'. Misschien is je stelling zelfs onnodig. Ik zou de bijdrage van Thiago ook iets teveel van hetzelfde vinden en misschien iets te aanvallend.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179287873
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:55 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen; ik zie Bayern weinig voetballen. Maar in Spanje krijgt Koke regelmatig de kans boven Thiago in het 'galaelftal'. Misschien is je stelling zelfs onnodig. Ik zou de bijdrage van Thiago ook iets teveel van hetzelfde vinden en misschien iets te aanvallend.
Of het te aanvallend is hangt ook af van de tegenstander. Maar het probleem is dat hij volledig het spel naar zich toe wil trekken, terwijl Busquets/Iniesta daar natuurlijk de aangewezen personen voor zijn. En als het er dan om gaat, in de topwedstrijden, wisselt hij obligate balletjes achteruit af met veel te moeilijke steekpasses en de Homer Simpson verdwijnt in heg-act.
  zondag 20 mei 2018 @ 18:00:19 #48
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179287874
Busquets - Koke - Thiago zou ook kunnen. Iniesta houdt het toch niet lang vol.
pi_179287915
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Of het te aanvallend is hangt ook af van de tegenstander. Maar het probleem is dat hij volledig het spel naar zich toe wil trekken, terwijl Busquets/Iniesta daar natuurlijk de aangewezen personen voor zijn. En als het er dan om gaat, in de topwedstrijden, wisselt hij obligate balletjes achteruit af met veel te moeilijke steekpasses en de Homer Simpson verdwijnt in heg-act.
Dat ben ik met je eens. Lopetegui heeft wel ingezien dat Busquets en Iniesta het beste renderen als de onderlinge afstanden veel kleiner zijn. Dan is het punt weer dat de balans eromheen ook goed moet zijn. Koke is daarin natuurlijk veel gedisciplineerder.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179287932
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef ZuidGrens het volgende:
Busquets - Koke - Thiago zou ook kunnen. Iniesta houdt het toch niet lang vol.
In de belangrijke wedstrijden zal Iniesta natuurlijk spelen. Als de kans er is, zal hij vast de derde wedstrijd rust krijgen, is er tijd genoeg om hem te sparen voor de achtste finale, kwartfinale en zo door.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')