Zeker niet. Maar dat iemand na 4 maanden (of straks langer) toch als de kans zich voordoet voorgoed naar het buitenland zou gaan. Kinderen of samenwonen zijn nu een ver van m'n bed show.quote:Op maandag 30 april 2018 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
Wat verwacht je dan? Dat je na 4 maanden opeens gaat samenwonen en aan de kinderen gaat?
Dat lukt vaak ook! Dan heb je de 'maar-en'..Hij vroeg bijna direct om exclusiviteit. We zijn dus wel exclusief aan elkaar wat seks en niet met anderen daten betreft. Ik zoen alleen wel eens sporadisch een ander.quote:Op maandag 30 april 2018 22:17 schreef buckets_of_lube het volgende:
Gewoon genieten van wat je nu hebt, het is tijd om lekker te leven.
Heeft die gast echt mogelijkheden qua buitenland werk, of is het gewoon iets wat hij graag wilt? Ik zou mij daar eerlijk gezegd niet te druk om maken.quote:Op maandag 30 april 2018 22:19 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Dat lukt vaak ook! Dan heb je de 'maar-en'..Hij vroeg bijna direct om exclusiviteit. We zijn dus wel exclusief aan elkaar wat seks en niet met anderen daten betreft. Ik zoen alleen wel eens sporadisch een ander.
Dat clasht dus..exclusief willen zijn, alleen mij willen maar wel dat buitenland verhaal.
Hij heeft 2x een mogelijkheid gehad, alleen niet gedaan omhet het echt derde wereldlanden waren. Het houdt hem wel erg bezig. Ik ben van het 'alles of niks'. Niet een beetje. Ik wil niet -even ver vooruitkijkend- na een jaar ineens weer opnieuw moeten beginnen met iemand anders en weer door dat verdriet heen moeten.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef buckets_of_lube het volgende:
[..]
Heeft die gast echt mogelijkheden qua buitenland werk, of is het gewoon iets wat hij graag wilt? Ik zou mij daar eerlijk gezegd niet te druk om maken.
Haha wtf is dat toch tegenwoordig :’) weet hij dat ook?quote:Op maandag 30 april 2018 22:19 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Dat lukt vaak ook! Dan heb je de 'maar-en'..Hij vroeg bijna direct om exclusiviteit. We zijn dus wel exclusief aan elkaar wat seks en niet met anderen daten betreft. Ik zoen alleen wel eens sporadisch een ander.
Dat clasht dus..exclusief willen zijn, alleen mij willen maar wel dat buitenland verhaal.
Natuurlijk wil je dat niet, dat wil niemand. Maar de zekerheid dat je over een jaar niet 'ineens' weer opnieuw moet beginnen en weer door dat verdriet heen zal moeten, heb je nooit, ook niet als hij niet naar het buitenland zou vertrekken als de kans zich voordoet.quote:Op maandag 30 april 2018 22:22 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Hij heeft 2x een mogelijkheid gehad, alleen niet gedaan omhet het echt derde wereldlanden waren. Het houdt hem wel erg bezig. Ik ben van het 'alles of niks'. Niet een beetje. Ik wil niet -even ver vooruitkijkend- na een jaar ineens weer opnieuw moeten beginnen met iemand anders en weer door dat verdriet heen moeten.
^^dit dusquote:Op maandag 30 april 2018 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
Stop er dan maar mee en begin geen nieuwe relatie
https://zenpencils.com/co(...)meone-set-them-free/quote:Op maandag 30 april 2018 22:13 schreef ladieda00 het volgende:
Iemand tips of iets soortgelijks meegemaakt?
Schitterend. Ik wilde ook net zoiets zeggen, maar beter dan dit wordt het niet.quote:
Precies. Er kan van alles gebeuren, met wie je ook bent. Het gaat er om of je een stap durft te maken en jezelf kwetsbaar op te stellen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Natuurlijk wil je dat niet, dat wil niemand. Maar de zekerheid dat je over een jaar niet 'ineens' weer opnieuw moet beginnen en weer door dat verdriet heen zal moeten, heb je nooit, ook niet als hij niet naar het buitenland zou vertrekken als de kans zich voordoet.
Dan mag hij ook anderen zoenen dus? Je houdt hem aan het lijntje, gebruikt hem even als fuckbuddy en kijkt waar het loopt. Kleine beloning voor de moeite die hij erin steekt. 100 km is alsnog minder dan 50 euro... goede deal voor beiden dus. Jij ook zijn fuckbuddy. Hij gaat uiteindelijk gewoon z’n eigen kant op zonder jou.quote:Op maandag 30 april 2018 22:19 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Ja echt heh - je bent exclusief maar zoent sporadisch met een ander!quote:Op maandag 30 april 2018 22:34 schreef alors het volgende:
[..]
Haha wtf is dat toch tegenwoordig :’) weet hij dat ook?
Dapper dat je zo een relatie bent begonnen. Waarom ga je niet mee met haar? Als de liefde echt zo sterk is, kan je altijd met haar meegaan in plaats van te wachten tot zij terugkomt (als dat al het geval is)!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:18 schreef Gesloten het volgende:
Ik zit in een soortgelijke situatie. In oktober heb ik iemand ontmoet waarmee ik vanaf het begin een bijzondere klik mee had, maar waarbij ik bij de tweede ontmoeting op de hoogte werd gesteld van haar emigratieplannen. Heb toen nagedacht of ik daar wel mijn energie en liefde in wil steken, omdat ik niet houd van het verdriet dat bij het afscheid komt. Ben tot de conclusie gekomen dat ik niets anders wilde dan met haar samen zijn, omdat ik haar zo verdomd leuk vind. Dat gaat het verdriet allemaal waard zijn!
Over zes daagjes is het zo ver en vertrekt ze naar een ander land, zonder mij. Ik weet dat ik haar nu moet laten gaan en dat gaat niet makkelijk zijn. De tijd zal leren of we elkaar ooit weer zullen vinden. En zijn een van de meest intense en mooiste maanden van mijn leven geweest.
Mijn tip voor jou is dat je jezelf af moet vragen of hij voor jou leuk genoeg is om hiermee door te gaan en eventueel met verdriet achter te blijven. Als je dat duidelijk voelt is de keuze makkelijk en als het andersom is kun je er misschien beter mee ophouden. Als je niet zou weten dat hij misschien naar het buitenland gaat heb je ook geen garantie dat jullie nog jaren samen zullen zijn.
En van die strip schoot het me even vol. Erg mooi en precies hoe ik er in sta en het voel.
Vond dit ook raar. Ik zou dit nooit kunnen of pikken van mijn vriend.quote:Op maandag 30 april 2018 22:34 schreef alors het volgende:
[..]
Haha wtf is dat toch tegenwoordig :’) weet hij dat ook?
Van mij mag hij met anderen zoenen, ja. Sex en daten hebben we uitgesloten, dit is zo besproken. Ik houd hem niet aan het lijntje, dat idee hb ik andersom een beetje.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:42 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Dan mag hij ook anderen zoenen dus? Je houdt hem aan het lijntje, gebruikt hem even als fuckbuddy en kijkt waar het loopt. Kleine beloning voor de moeite die hij erin steekt. 100 km is alsnog minder dan 50 euro... goede deal voor beiden dus. Jij ook zijn fuckbuddy. Hij gaat uiteindelijk gewoon z’n eigen kant op zonder jou.
Waarom is het beter dat je vorige relatie uit is? Hij wist dat je vreemdging? Misschien was een open relatie met hem bespreken wel een optie en heb je iets moois weggegooid.
Ik snap wat je zegt. Ergens weet ik ook gewoon niet zo goed wat ik wil - behalve de onzekerheid dat hij van de een op de andere dag naar een ander continent zou kunnen vertrekken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:38 schreef Seven. het volgende:
Herkenbaar. Je kunt er een heel lang verhaal van maken maar zolang je jezelf nog tegenstrijdig gedraagt, kun je van hem niet verwachten dat hij er voor gaat.
Wat dus in de praktijk niet werkt is het hele 'ik vind je leuk, maar we noemen het geen verkering' gedoe. Ik ben er mijn vriend bijna door kwijtgeraakt en uiteindelijk heb ik dan maar mijn nek uitgestoken omdat hij te schijterig was, aangegeven dat ik 100% voor hem wil gaan als hij hetzelfde doet. Na 3 maanden best intensief daten, is dat niet zo gek. Je kunt keihard op je bek gaan maar dan weet je waar je aan toe bent.
Maar wat ik eerst eens zou doen is het er lekker zelf van nemen. Ga op jezelf wonen, maak zelf de regels, blow je suf, laat je een paar keer goed aan de grond trekken en als je genoeg hebt van die levensstijl, kijk dan een keer verder. Zul je vanzelf zien dat je ook niet van die 'onrustige' types aantrekt.
Dat lijkt me ook en naar bepaalde landen zou ik het absoluut overwegen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 08:25 schreef Parzival het volgende:
In het buitenland wonen is super fijn!.. afhankelijk van de plaats heb je lekker weer, kun je vaker zwemmen in je eigen zwembad, rijden in je droom-auto omdat de benzine nu wel betaalbaar is.. en rondreizen...
je klinkt een beetje als iemand die net een lange relatie achter de rug heeft en nog het droombeeld heeft van huisje-boompje-beestje-kindje.. je bent vrij nu!.. ga ervan genieten.. echt.. er zijn nog duizenden andere leuke jongens te vinden.. klamp je niet zo vast aan je rebound
Iets in mij vind dat ergens wel knap, hoe krijg je dat dan voor mekaar? Hoe moet je dan met elkaar op reis gaan om uberhaupt in een dergelijke situatie te geraken dat dit mogelijk is?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:34 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Van mij mag hij met anderen zoenen, ja. Sex en daten hebben we uitgesloten, dit is zo besproken. Ik houd hem niet aan het lijntje, dat idee hb ik andersom een beetje.
Ik ben nooit vreemdgegaan. Mijn ex was verslaafd aan vanalles en nog wat en kon geen baan behouden (hij is begin 30). Onze relatie was erg moeilijk en destructief. Hij ging vreemd tijdens een reis (met mij). Op die reis heb ik het dus ook uitgemaakt. Een open relatie is absoluut niet mijn ding en ik hoef mijn ex niet terug.
En dat weet hij ook? Of heb je gewoon seks en daten besproken en betekent dat voor jou dus wel gewoon zoenen met anderen, maar voor hem misschien niet?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:34 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Van mij mag hij met anderen zoenen, ja. Sex en daten hebben we uitgesloten, dit is zo besproken. Ik houd hem niet aan het lijntje, dat idee hb ik andersom een beetje.
Ik ben nooit vreemdgegaan. Mijn ex was verslaafd aan vanalles en nog wat en kon geen baan behouden (hij is begin 30). Onze relatie was erg moeilijk en destructief. Hij ging vreemd tijdens een reis (met mij). Op die reis heb ik het dus ook uitgemaakt. Een open relatie is absoluut niet mijn ding en ik hoef mijn ex niet terug.
Dan kun je je nog vrij voelen, en hoef je jezelf niet vast te leggen. Want dat is eng, verantwoordelijkheden hebben, een verbintenis aangaan. Je moet wel 'vrij' zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Na zoveel tijd nog steeds niet gewoon zeggen dat jullie een relatie hebben... wat is daar de toegevoegde waarde van?
Het was een groepsreis en we deden niet alle excursies samen. Hij heeft geen seks met die meid gehad en niet gezoend maar genoeg gezegd / voorgesteld dat het voor mij de druppel was (was nl. niet de eerste keer dat zoiets gebeurde). Die meid heeft het aan mij verteld en hij ontkende het in alle toonaarden. Maar hij was gewoon zo en ik ben te lang goed van vertrouwen geweest.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:51 schreef Crooyzwans het volgende:
[..]
Iets in mij vind dat ergens wel knap, hoe krijg je dat dan voor mekaar? Hoe moet je dan met elkaar op reis gaan om uberhaupt in een dergelijke situatie te geraken dat dit mogelijk is?
Je kan het op twee manieren lezen, maar ik denk dat ze bedoelt dat hij op reis was met haar. En niet dat hij met haar vreemd ging op reis.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:51 schreef Crooyzwans het volgende:
[..]
Iets in mij vind dat ergens wel knap, hoe krijg je dat dan voor mekaar? Hoe moet je dan met elkaar op reis gaan om uberhaupt in een dergelijke situatie te geraken dat dit mogelijk is?
Nee dat hebben we niet besproken. Hij heeft wel aangegeven vanaf het begin dat hij bepaalde dingen niet hoeft te weten.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:57 schreef alors het volgende:
[..]
En dat weet hij ook? Of heb je gewoon seks en daten besproken en betekent dat voor jou dus wel gewoon zoenen met anderen, maar voor hem misschien niet?
Ik weet het. Wellicht zetten zijn twijfels / afstand me aan het twijfelen. Kan daar geen vinger op leggen. In m’n andere relaties heb ik nooit last van bindingsangst ofzo gehad.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:59 schreef alors het volgende:
[..]
Dan kun je je nog vrij voelen, en hoef je jezelf niet vast te leggen. Want dat is eng, verantwoordelijkheden hebben, een verbintenis aangaan. Je moet wel 'vrij' zijn natuurlijk
Als je in een relatie zit, staat 'ontdekken wat je wil en wat bij je past' per definitie in het teken van die relatie. Oftewel, zolang je jezelf vastlegt in een relatie, zul je nooit volledig vrij zijn om te ontdekken waar je gelukkig van wordt. Dingen als een tijdje rondsletten of de vrijheid om juist tijdenlang NIET aan andermans verwachtingen te moeten voldoen, dat zit er domweg niet in als je verkering hebt. En dat wil weer niet zeggen dat je niet de kans hebt om je wilde haren te verliezen. Maar sommige mensen hebben die vrijheid wel nodig om zichzelf te leren kennen. Just sayin'.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:40 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Ergens weet ik ook gewoon niet zo goed wat ik wil - behalve de onzekerheid dat hij van de een op de andere dag naar een ander continent zou kunnen vertrekken.
Mooi wat je zegt, fijn dat het voor jullie goed heeft uitgepakt.
Ik woon al 7 jaar op mezelf. Heb veel gezien, gefeest, gezopen en geblowd ;-) ben vaker alleen op reis gegaan, ondanks een relatie, dat ben ik nooit ‘misgelopen’. Heb bewust nog nooit samengewoond, dat wilde ik gewoon (nog) niet op zo’n jonge leeftijd. Ben er nu ook niet mee bezig.
Ik ga hem eens voorleggen hoe hij hierover denkt. Moet het alleen goed zien te formuleren zonder in de stress te schieten.
Je hebt helemaal gelijk. Dan ben je toch met een toekomst samen bezig. Daarom zorg ik ervoor dat ik genoeg onderneem zonder hem en daar geniet ik ook van. Net zoveel als dingen ondernemen met hem.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je in een relatie zit, staat 'ontdekken wat je wil en wat bij je past' per definitie in het teken van die relatie. Oftewel, zolang je jezelf vastlegt in een relatie, zul je nooit volledig vrij zijn om te ontdekken waar je gelukkig van wordt. Dingen als een tijdje rondsletten of de vrijheid om juist tijdenlang NIET aan andermans verwachtingen te moeten voldoen, dat zit er domweg niet in als je verkering hebt. En dat wil weer niet zeggen dat je niet de kans hebt om je wilde haren te verliezen. Maar sommige mensen hebben die vrijheid wel nodig om zichzelf te leren kennen. Just sayin'.
Dus hang je niet teveel op aan deze gast, tenzij je heel zeker weet dat jullie waanzinnig goed bij elkaar passen. Dat gevoel dat je elkaar sowieso al wel kent zelfs al is het maar een paar maanden, dat je niet hoeft te raden naar zijn intenties. Dat je jezelf een heel leuk mens vindt bij hem omdat hij zonder moeite te doen het beste in jou naar boven haalt. Dat je niet dat onrustige stemmetje in je achterhoofd hebt die regelmatig vraagt 'er moet toch iemand zijn die beter bij mij past'. Dat is de enige reden geweest dat ik mijn nek heb uitgestoken voor mijn vriend, omdat ik al compleet was en dat het met hem allemaal nóg meer glans heeft gekregen.
Succes!
Precies dat. Ik heb het gevoel dat jij niet verteld hebt dat je 'sporadisch' andere mannen zoent. Ik zou vooral open en eerlijk naar hem zijn (en naar jezelf)quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:42 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Dan mag hij ook anderen zoenen dus? Je houdt hem aan het lijntje, gebruikt hem even als fuckbuddy en kijkt waar het loopt. Kleine beloning voor de moeite die hij erin steekt. 100 km is alsnog minder dan 50 euro... goede deal voor beiden dus. Jij ook zijn fuckbuddy. Hij gaat uiteindelijk gewoon z’n eigen kant op zonder jou.
Waarom is het beter dat je vorige relatie uit is? Hij wist dat je vreemdging? Misschien was een open relatie met hem bespreken wel een optie en heb je iets moois weggegooid.
Het zijn geen onredelijke vragen, maar waarom moet zijn reislust zo'n struikelblok zijn? Als je gek bent op hem en je er vanuit gaat dat hij gek is op jou zou hij ook niet ineens halsoverkop vertrekken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:30 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Dan ben je toch met een toekomst samen bezig. Daarom zorg ik ervoor dat ik genoeg onderneem zonder hem en daar geniet ik ook van. Net zoveel als dingen ondernemen met hem.
Ik zie ook weer vrienden waar mijn ex zich niet comfortabel mee voelde (lees: mannen die ik te vriend heb. Ook al ken ik ze gemiddeld 10 jaar inmiddels, mijn ex vond het niet oké). Deze jongen vind het lastig, omdat zijn ex achter zijn rug om ging, maar snapt hoe de vork in de steel zit en ligt me niet dwars.
Hij haalt veel goeds in me omhoog, heeft oprecht interesse in mij en m’n leven en belt graag ‘om me maar eventjes te horen’. Hij is vooral respectvol (iets dat ik 8 jaar gemist heb) maar wat je zegt; dat stemmetje.
Misschien is dat iets omdat ik gewend ben meteen in een relatie te rollen als ik iemand leuk vind?
Misschien is hij idd te onrustig voor me? Ik ga het er met hem over hebben.
We hebben er heel lang over gebeld, heb hem precies gezegd hoe ik me over ons voel en wat ik denk (had ma & di behoorlijke k*tdagen, gister deed hij kortaf..communicatie liep niet).quote:Op woensdag 2 mei 2018 23:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zijn geen onredelijke vragen, maar waarom moet zijn reislust zo'n struikelblok zijn? Als je gek bent op hem en je er vanuit gaat dat hij gek is op jou zou hij ook niet ineens halsoverkop vertrekken.
Maar nu hou je veel opties nog open, wil je je niet teveel binden maar tegelijkertijd is het wel spannend of eng dat hij naar het buitenland wil en zie je daarin nog meer reden om je op de achtergrond te houden. Dat is een beetje maf.
Heb je al eens met hem gepraat over hoe hij hierin staat met betrekking tot jullie? En waarom verwacht je van hem dat hij daarin wel dromen op zou geven terwijl jij zegt "ja laten we ons maar niet teveel binden"?
Dit dus. Je kunt je hele leven van iets dromen en dat het er toch niet van komt. Door de realiteit, bv ... je partner, een gezin, je baan en geen baan mogelijk in dat buitenland enz.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef buckets_of_lube het volgende:
[..]
Heeft die gast echt mogelijkheden qua buitenland werk, of is het gewoon iets wat hij graag wilt? Ik zou mij daar eerlijk gezegd niet te druk om maken.
Klopt natuurlijk helemaal. Gisteren 2 uur lang telefonisch hierover gepraat. Hij weet gewoon echt niet wat hij wil en is best een negatieve denker. Heb gezegd dat ik denk in opties, en ik ben zelf flexibel: afhangend van het land en baankans voor mij wil ik zeker (tijdelijk) mee. Maar dat is heel ver vooruitkijkend.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:02 schreef LeesFoknl het volgende:
Ladieda00, ik heb nu alles doorgelezen. Ik denk dat je ook teveel kunt praten en denken. En ieder houdt maar een slag om de arm. Alles onder voorbehoud, mits en indien (niet).
Succes ermee ......
Jullie passen niet bij elkaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 14:18 schreef ladieda00 het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Gisteren 2 uur lang telefonisch hierover gepraat. Hij weet gewoon echt niet wat hij wil en is best een negatieve denker. Heb gezegd dat ik denk in opties, en ik ben zelf flexibel: afhangend van het land en baankans voor mij wil ik zeker (tijdelijk) mee. Maar dat is heel ver vooruitkijkend.
Hij moet het voor zichzelf uitzoeken. Ik merk dat ik sinds het lange gesprek gisteren in gevoel 2 stappen terug heb gezet (ik ben van nature heel snel enthousiast en overweldigd, hij is dat niet en dat houdt mij ook wel met beide benen op de grond).
Ook gezegd, wat hier eerder genoemd is, je kunt altijd nog weg. Je kunt er elk jaar al je vakantiedagen voor reserveren. Opties opties opties. Voor hetzelfde geld knapt het ook al blijft hij in Nederland. Dat heeft hem ook wel aan het denken gezet geloof ik.
Het land kent hij al, heeft er al eens een jaar gewoond dus geen onbekend terrein voor hem. Hij is fanatiek met een Bep. Sport (ivm herkenbaarheid zeg ik liever niet wat) en dat land is ideaal voor hem op dat gebied. Ik snap hem volkomen. Ook Engelssprekend land, Engels is mijn moerstaal en hij spreekt het ook vloeiend.
We gaan zien waar het schip strand, hoe lang het leuk is. Voor mij vooral belangrijk me niet zo afhankelijk van hem op te stellen, iets wat ik verdomd lastig vind. Vandaar die 2 stappen terug in gevoel. De leukigheid is er niet minder om. Gelukkig weet ik vanaf het begin dat sport voor hem op 1 staat en ik vind zijn passie erg aantrekkelijk.
Dank voor jullie adviezen
Dit!quote:
Dat is hier ook, en zelfs extreem. In (nieuwe) dingen doen, plannen maken en doorzetten, is zij erg behoudend en voorzichtig. Alles is gevaarlijk, je moet oppassen, beste is niks doen dan doe je ook niets verkeerd. Een wantrouwende pessimist, doemdenker, wat plannen en doen betreft.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 16:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij is een pessimist, jij een optimist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |