Inderdaad. Dat kun je echt vergeten bij Max en Daniel gaat het ook niet zo maar doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.quote:Op maandag 30 april 2018 22:12 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahum
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureursquote:Op maandag 30 april 2018 22:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.
Helaas krijg je geen punten voor vermaak als team. Maar Redbull is steeds in beeld geweest en zorgen voor spanning. Jammer dat het dan misgaat met nog 12 ronden te gaan.quote:Op maandag 30 april 2018 22:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureurs
Versnellingsbak zit daar.quote:Op maandag 30 april 2018 23:33 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Ik zat ff te kijken nog, nadat Ricciardo achterop reed..wat was eigenlijk de reden dat Max na die tik niet meer verder kon?
Achterwielophanging stuk of wat anders?
twitter:VerstappenNL twitterde op maandag 30-04-2018 om 23:05:56 https://t.co/qPUP5Sbxbe NEWS: Max after Baku: 'Daniel and I may have to be a little less eager' https://t.co/a4NwPoQSmr reageer retweet
Tenzij je voor een Australische merk werkt dat de term al sinds de beginjaren van deze eeuw toepast.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meer nieuws: F1 heeft het woord Shoey geclaimd. T-shirt met Shoey mag je niet zonder toestemming van F1 uitbrengen.
https://sportnieuws.nl/fo(...)inke-flappen-vangen/
Ja, hoor. Hun race pace is good. Er zijn verschillen per circuit. Baku is niet zo heel geschikt voor ze.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?quote:De winst in China was puur geluk.
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 02:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?
Ze gingen van mediums naar softs.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?quote:F1-bazen stemmen voor regelwijzigingen om inhalen te verbeteren
De F1 Commission heeft maandag voor een aantal veranderingen gestemd in het aerodynamische pakket voor 2019 om het inhalen in F1 te verbeteren, ondanks de oppositie van een aantal teams.
Een voorstel om de endplates op voorvleugels te wijzigen zodat wagens elkaar beter kunnen volgen werd aangenomen, net als het plaatsen van een grotere hoofdplaat van de achtervleugel waardoor een sterker DRS-effect ontstaat. Een extra voorstel aangaande de bargeboards heeft het niet gered.
De stemming vond maandag plaats op de laatste dag dat technische reglementen gewijzigd konden worden zonder dat de teams unaniem moesten zijn. Onder de regels van de F1 Commission hoeven slechts vier van de tien teams voor te stemmen om een voorstel aan te nemen als andere stakeholders zoals de FIA, F1, promotors en sponsoren achter de veranderingen staan. In Baku suggereerden verschillende teambazen dat er niet genoeg steun zou zijn voor een geslaagde stemming aangezien alleen Williams in het publiek haar steun uitsprak.
Hoewel er geen officiële bevestiging is, hebben zes teams tegen de plannen gestemd. Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso en Haas stemden tegen terwijl Williams, Mercedes, Force India en Sauber voor hebben gestemd. De stemming van de F1 Commission moet nog goedgekeurd worden door het FIA World Motor Sport Council voordat de maatregelen daadwerkelijk in de reglementen voor 2019 opgenomen worden. Hoewel dit normaal gesproken een formaliteit moet zijn, is het onduidelijk of Ferrari haar veto kan gebruiken om dergelijke veranderingen te blokkeren. Om een veto uit te spreken moet Ferrari aantonen dat het tegen de veranderingen stemmen niet in eigen belang gebeurd is.
De veranderingen aan vleugels was een direct antwoord op het gebrek aan inhaalacties tijdens de Australische Grand Prix waardoor de FIA en Liberty Media besloten te kijken naar verbeteringen voor 2019. Op basis van enkele conclusies uit de research voor de reglementen voor 2021 kon al een aantal maatregelen opgesteld worden. In Bahrein kwamen de technische mensen van de verschillende Formule 1-teams bijeen, maar zij kwamen niet tot een besluit.
Om de deadline van 30 april te halen voor de wijzigingen in de reglementen, hebben teams ook eigen research gedaan waarvan de uitkomsten gedeeld werden met de FIA. Het volledige rapport, inclusief resultaten van de teams, werd vrijdag in Baku rondgestuurd. Het vormde de basis waar de teams op konden stemmen. Het extra pakket rond de bargeboards werd pas later toegevoegd en was geen onderdeel van de CFD-onderzoeken van de teams. Het is een mogelijke verklaring voor het feit dat daar niet voor gestemd is.
https://nl.motorsport.com/all/article/?id=1032400
Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
En V10 twin turbo hybrid motorenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
Fixed; geen dankquote:
Of een supercharger & turbo combi.quote:
Zegt namelijk niet zoveelquote:Simplified front wing, with a larger span, and low outwash potential
Er zijn 14 stakeholders, dus 8 voor stemmen zijn er nodig voor een meerderheid. Aangezien iedere stakeholder die geen team is voorstemt zijn er dus vier teams nodig voor een meerderheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?
Drie van de vier teams die voor stemmen hebben Mercedes motoren. Je perkt de invloed van aero in.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |