Dan zijn het echte vrienden, en kunnen ze je ook echt wel helpen door niet te smoken op het moment dat jij er bij bent, of in ieder geval jou af te raden te smoken, of simpelweg niks meer aan te bieden.quote:Op maandag 30 april 2018 02:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat kan echt niet man, heb aan 2 gasten gewoon letterlijk mn leven te danken
Nee man je kent die junks nietquote:Op maandag 30 april 2018 02:17 schreef I. het volgende:
[..]
Dan zijn het echte vrienden, en kunnen ze je ook echt wel helpen door niet te smoken op het moment dat jij er bij bent, of in ieder geval jou af te raden te smoken, of simpelweg niks meer aan te bieden.
Ok, wat is het probleem dan wel? Wat houdt je tegen om niet te stoppen?quote:Op maandag 30 april 2018 02:17 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee man je kent die junks nietnee zeggen is geen probleem, hebben ze meer voor zichzelf
Ik ga voorlopig eens dik stoppen en dan misschien gewoon puur smoken, of een wietpijpje ofzo.quote:Op maandag 30 april 2018 02:18 schreef I. het volgende:
[..]
Ok, wat is het probleem dan wel? Wat houdt je tegen om niet te stoppen?
Heb ik ook last vanquote:Op maandag 30 april 2018 02:19 schreef aloa het volgende:
Wil ik slapen, lig ik wakker door storm en regen![]()
Cold turkey moet je wel aankunnen he, is een flinke klap. Als het lukt, zeker nice.quote:Op maandag 30 april 2018 02:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ga voorlopig eens dik stoppen en dan misschien gewoon puur smoken, of een wietpijpje ofzo.
Geen nicotine meer.
Rustig hierquote:Op maandag 30 april 2018 02:19 schreef aloa het volgende:
Wil ik slapen, lig ik wakker door storm en regen![]()
Het gaat om de nicotine toch? Denk dat ik 2-3 sigaretten per dag in mn joints rookte.quote:Op maandag 30 april 2018 02:20 schreef I. het volgende:
[..]
Cold turkey moet je wel aankunnen he, is een flinke klap. Als het lukt, zeker nice.
quote:Op maandag 30 april 2018 02:24 schreef m1st1g het volgende:
Hopelijk heb ik zo nog een mooie foto van de flitsen.
Tweede keer vanavond. Vorige duurde twee uur.quote:
Waar woon je ?quote:Op maandag 30 april 2018 02:25 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Tweede keer vanavond. Vorige duurde twee uur.
Lekkerquote:Op maandag 30 april 2018 02:26 schreef Hallojo het volgende:
Ik hoorde net wel een donder, maar dat was het wel. Nu wel vies benauwd, terwijl het toch flink afgekoeld is naar 29 graden.
Amersfoort hoezo?quote:
Helaas. het onweer zit aan de kant van het huis waar ik geen raam heb.quote:Op maandag 30 april 2018 02:24 schreef markdeajaxfan het volgende:
Hopelijk heb ik zo nog een mooie foto van de flitsen.
29?quote:Op maandag 30 april 2018 02:26 schreef Hallojo het volgende:
Ik hoorde net wel een donder, maar dat was het wel. Nu wel vies benauwd, terwijl het toch flink afgekoeld is naar 29 graden.
quote:Op maandag 30 april 2018 02:27 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Helaas. het onweer zit aan de kant van het huis waar ik geen raam heb.
Vies benauwd vind ik niet lekker.quote:
Gelukkig wel. Overdag was het 36.quote:
quote:
quote:Op maandag 30 april 2018 02:19 schreef I. het volgende:
Niet om het een of ander hoor mark, maar weet je nog wat Nattekat een aantal dagen geleden zei over dit gedoe?
Okequote:Op maandag 30 april 2018 02:31 schreef aloa het volgende:
Wateroverlast in Limburg door hevige onweersbuien
Tofquote:Op maandag 30 april 2018 02:31 schreef Hallojo het volgende:
Vandaag een crossmotor gehuurd en een rondje om de vulkaan gereden
Leukquote:Op maandag 30 april 2018 02:31 schreef Hallojo het volgende:
Vandaag een crossmotor gehuurd en een rondje om de vulkaan gereden
Valt mee idd, weet niet hoeveel wiet je rookt, als je daarmee gaat stoppen kan dat ook behoorlijke afkickverschijnselen veroorzaken.quote:Op maandag 30 april 2018 02:21 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het gaat om de nicotine toch? Denk dat ik 2-3 sigaretten per dag in mn joints rookte.
Dat valt wel mee toch
Het spammen.. Nattekat gaf al eerder aan, als het spammen zo door gaat, gaat dit topic op slot.. Nou boeit het mij vrij weinig meer, maar er zijn genoeg anderen die dat niet zo op prijs stellenquote:
ja preciesquote:Op maandag 30 april 2018 02:33 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Misschien wel. Ligt een beetje aan de uren die lk ga draaien volgende maand
Volgens mij zijn mij oren verbrandquote:
Ik ben voor puntenquote:Op maandag 30 april 2018 02:34 schreef I. het volgende:
[..]
Het spammen.. Nattekat gaf al eerder aan, als het spammen zo door gaat, gaat dit topic op slot.. Nou boeit het mij vrij weinig meer, maar er zijn genoeg anderen die dat niet zo op prijs stellen
Ach dat zijn alleen je oren. Ik heb geen haar meer staan op mijn armen na een dagje spelen met de ovens.quote:
Grammetje per 3 dagen denk ikquote:Op maandag 30 april 2018 02:33 schreef I. het volgende:
[..]
Valt mee idd, weet niet hoeveel wiet je rookt, als je daarmee gaat stoppen kan dat ook behoorlijke afkickverschijnselen veroorzaken.
Echt maanden terug met haze gekapt, alleen nog maar zwakke strains ookquote:Op maandag 30 april 2018 02:36 schreef I. het volgende:
[..]
Valt mee. Ik zou zeggen, stop volledig. Ook niet puur doorgaan.
quote:Op maandag 30 april 2018 02:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Echt maanden terug met haze gekapt, alleen nog maar zwakke strains ook
Alcohol is net zo erg hoorquote:Op maandag 30 april 2018 02:38 schreef m1st1g het volgende:
elke haal die je neemt van die troep is er 1 te veel
Okequote:Op maandag 30 april 2018 02:38 schreef m1st1g het volgende:
elke haal die je neemt van die troep is er 1 te veel
Alcohol is erg klopt maar dat is binnen 24 uur afgebroken in je lijf. THC is na 6 weken nog actiefquote:
Alcohol is niet extreem verslavend, alleen als je al in een emotioneel gat zit, en alcohol je wonden tijdelijk heeltquote:
Mijn rijbewijs is wel een van de redenen dat ik wil/moet stoppenquote:Op maandag 30 april 2018 02:40 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Alcohol is erg klopt maar dat is binnen 24 uur afgebroken in je lijf. THC is na 6 weken nog actief
Dat is een extra reden om te stoppen. De belangrijkste moet je gezondheid zijn.quote:Op maandag 30 april 2018 02:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn rijbewijs is wel een van de redenen dat ik wil/moet stoppen
Dat was mijn 1e betoog.quote:Op maandag 30 april 2018 02:42 schreef aloa het volgende:
Zwaarste van stoppen is de geestelijke verslaving...
quote:
Ook. Maar THC en rijden is echt een doodzonde in dit land. Positief testen op die speekseltest en je leven is voorbij, anderhalf jaar lang gezeik bij het CBR, urine inleveren, dikke cursus, boete.quote:Op maandag 30 april 2018 02:41 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat is een extra reden om te stoppen. De belangrijkste moet je gezondheid zijn.
En terecht.quote:Op maandag 30 april 2018 03:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook. Maar THC en rijden is echt een doodzonde in dit land. Positief testen op die speekseltest en je leven is voorbij, anderhalf jaar lang gezeik bij het CBR, urine inleveren, dikke cursus, boete.
Omdat het dus nog in je lijf zit en je op dat moment niet bekwaam bent te rijden.quote:Op maandag 30 april 2018 03:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Zo'n speekseltest ziet de joint van de avond ervoor nog he.
Ja dat is dus niet waarquote:Op maandag 30 april 2018 03:02 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Omdat het dus nog in je lijf zit en je op dat moment niet bekwaam bent te rijden.
Idd. Dat hebben we goed gedaan.quote:Op maandag 30 april 2018 03:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo spannend is het nog niet geweest....
Haags doet niet meequote:Op maandag 30 april 2018 03:04 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Daarom moeten we volgende maand de strijd maar aangaan met Mikey en Haags
?quote:Op maandag 30 april 2018 03:03 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Jawel. Anders kan de test het niet aantonen.
Zolang die restproducten in je lijf zitten ben je nog onder invloed. Ik ben een hardliner daarin. 0.0 van welke stof dan ookquote:Op maandag 30 april 2018 03:05 schreef Amoeba het volgende:
[..]
?
De test, test op een afbraakproduct van THC. Zoals je weet blijft THC weken in je bloed en vetweefsel hangen, in een soort cirkeltje. Ondertussen breekt dat af in een paar stappen en dat komt via het bloed in je speeksel.
Aangezien de grenswaardes nul zijn ben je bij een positieve test altijd nat. Maar het is dus niet te zeggen hoe stoned iemand is, aangezien je niet de THC waardes zelf meet.
jaquote:Op maandag 30 april 2018 03:07 schreef markdeajaxfan het volgende:
Beste post die ik vandaag heb gezien
De vraag is of je ongeschikt bent om te rijden en het antwoord daarop is niet altijd 'ja'.quote:Op maandag 30 april 2018 03:07 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zolang die restproducten in je lijf zitten ben je nog onder invloed.
De restproducten zorgen juist voor de verslaving. Een junk is nooit te vertrouwen achter het stuur. Punt....quote:Op maandag 30 april 2018 03:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De vraag is of je ongeschikt bent om te rijden en het antwoord daarop is niet altijd 'ja'.
En restproducten is nogal wat anders dan THC zelf.
quote:Op maandag 30 april 2018 03:11 schreef m1st1g het volgende:
[..]
De restproducten zorgen juist voor de verslaving. Een junk is nooit te vertrouwen achter het stuur. Punt....
Zolang je die troep gebruikt ben je een gevaar op de weg.quote:Op maandag 30 april 2018 03:11 schreef Amoeba het volgende:
Maargoed allemaal onzindiscussie natuurlijk. De regels zijn nu eenmaal zo en de mogelijkheden tot controle zijn anders nihil, dus het moet dan maar zo.
Maargoed dan vrees je dus wel voor je rijbewijs in mijn situatie.
idd ja.quote:Op maandag 30 april 2018 03:12 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zolang je die troep gebruikt ben je een gevaar op de weg.
Je merkt daar 's ochtends helemaal niks van hoor, behalve dat je goed geslapen hebt.quote:Op maandag 30 april 2018 03:12 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zolang je die troep gebruikt ben je een gevaar op de weg.
trolpostquote:Op maandag 30 april 2018 03:13 schreef Hallojo het volgende:
Net een biertje gedronken met twee gasten. Die ene had wel iets meer op dan bierGelukkig was hij degene die de motor moest besturen
Nee.dat heb je dus niet. Ga maar eens praten met de Bouman stichtingquote:Op maandag 30 april 2018 03:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je merkt daar 's ochtends helemaal niks van hoor, behalve dat je goed geslapen hebt.
Jouw zwart/wit mening is een trollpost. Je zero tolancy voor drugs is doorgeslagen naar een algemene verkettering gebaseerd op valse aannames.quote:
Dat denken meer mensen. Zat lui die zich in de avond volgieten en de volgende dag aangehouden worden en alsnog onder invloed zijn....quote:Op maandag 30 april 2018 03:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je merkt daar 's ochtends helemaal niks van hoor, behalve dat je goed geslapen hebt.
Nou dat laatste begin ik inmiddels wel te vermoeden.quote:Op maandag 30 april 2018 03:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jouw zwart/wit mening is een trollpost. Je zero tolancy voor drugs is doorgeslagen naar een algemene verkettering gebaseerd op valse aannames.
Ik ben niet debiel ofzo.
Mooie postquote:Op maandag 30 april 2018 03:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jouw zwart/wit mening is een trollpost. Je zero tolancy voor drugs is doorgeslagen naar een algemene verkettering gebaseerd op valse aannames.
Ik ben niet debiel ofzo.
Ja, ik geloof het wel.quote:Op maandag 30 april 2018 03:17 schreef Nattekat het volgende:
Is hier nou echt iemand onder invloed achter het stuur kruipen aan het verdedigen?
Drugsquote:Op maandag 30 april 2018 03:17 schreef Nattekat het volgende:
Is hier nou echt iemand onder invloed achter het stuur kruipen aan het verdedigen?
Waarom denk je dat mijn post een trolpost was?quote:Op maandag 30 april 2018 03:16 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Nou dat laatste begin ik inmiddels wel te vermoeden.
Ik zei toch dat ik universitaire master deed? Best knap dat een junk bijna cum laude staatquote:Op maandag 30 april 2018 03:16 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Nou dat laatste begin ik inmiddels wel te vermoeden.
Hieromquote:Op maandag 30 april 2018 03:13 schreef Hallojo het volgende:
Die ene had wel iets meer op dan bierGelukkig was hij degene die de motor moest besturen
Opleiding zegt geen reet.quote:Op maandag 30 april 2018 03:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zei toch dat ik universitaire master deed? Best knap dat een junk bijna cum laude staat
Want dat is niet mogelijk? Als je zijn tollende ogen had gezien.quote:
Nee juist niet. Het gaat er meer om wanneer je nog onder invloed bent en wanneer niet.quote:Op maandag 30 april 2018 03:17 schreef Nattekat het volgende:
het is mogelijk maar ik hoop dat je bedoeld dat hij cola of zo gedronken heeft ipv alcohol.quote:Op maandag 30 april 2018 03:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Want dat is niet mogelijk? Als je zijn tollende ogen had gezien.
quote:Op maandag 30 april 2018 03:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bachelor vorig jaar, master nog eens afmaken komend jaar.
Als je communicatie doet niet ja, een master industrial mathematics staat prima aangeschreven. In ieder geval dat je logica kunt toepassen.quote:
Zo vaag is die test niet. Lees de testresultaten maar na van TNO want daar zijn controle tests gedaan.quote:Op maandag 30 april 2018 03:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee juist niet. Het gaat er meer om wanneer je nog onder invloed bent en wanneer niet.
Mistig en ik verschillen daarover nogal van mening. Feit is in ieder geval dat die speekseltest alleen een vage indicatie kan geven over de laatste keer THC gebruik en niets concreets over reactietijd of THC gehaltes.
Ik zeg dat je prima positief kunt testen op die speekseltest terwijl je allang weer rijbekwaam bent.quote:Op maandag 30 april 2018 03:22 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zo vaag is die test niet. Lees de testresultaten maar na van TNO want daar zijn controle tests gedaan.
Zolang de stof aanwezig is, is de persoon niet bekwaam.quote:Op maandag 30 april 2018 03:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zeg dat je prima positief kunt testen op die speekseltest terwijl je allang weer rijbekwaam bent.
Zelfoverschatting is best gevaarlijk. Dit is hetzelfde als figuren die denken na 3 bier nog te kunnen rijden zonder problemen.quote:Op maandag 30 april 2018 03:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zeg dat je prima positief kunt testen op die speekseltest terwijl je allang weer rijbekwaam bent.
En dat is het probleem met die test.
quote:Op maandag 30 april 2018 03:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfoverschatting is best gevaarlijk. Dit is hetzelfde als figuren die denken na 3 bier nog te kunnen rijden zonder problemen.
Je maakt geen onderscheid tussen stof en afbraakstof. Snap je nou gewoon niet dat dat niet hetzelfde is? Heb je je school wel afgemaakt?quote:Op maandag 30 april 2018 03:24 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zolang de stof aanwezig is, is de persoon niet bekwaam.
Neequote:Op maandag 30 april 2018 03:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je maakt geen onderscheid tussen stof en afbraakstof. Snap je nou gewoon niet dat dat niet hetzelfde is? Heb je je school wel afgemaakt?
Dus pas na een bloedtest kan het rijbewijs afgenomen worden.quote:Als de speekseltest aantoont dat er drugs is gebruikt (getest wordt op THC, cocaïne, speed, xtc en opiaten), moet je mee naar het bureau, waar een arts wat bloed zal afnemen. Dat wordt onderzocht met veel gevoeliger en nauwkeuriger apparatuur. De bloedproef geeft daarom ook aan hoevéél THC in het bloed zit.
Zowel de speekseltest als de bloedproef hebben ondergrenzen. Bij de speekseltest wordt die bepaald door de techniek. In Nederland wordt de Dräger 3000 test gebruikt. Er zijn uiteenlopende cijfers te vinden voor de ondergrens (de zogenaamde cut-off value) van deze test, vermoedelijk ligt deze bij 15 ng/mL. Dit is dus 15 miljardste (!) gram per milliliter speeksel; ofwel 15 microgram per liter. Bij de bloedtest kunnen nóg veel lagere waardes worden gemeten, maar hier is de norm voor strafbaarstelling gesteld op 3 microgram THC per liter bloed.
Een joint is na gemiddeld 3 uur uitgewerkt maar tot 16 uur detecteerbaar vanwege het trage afbraakproces. Verdubbel die 3 wat mij betreft en je hebt nog steeds een tijdsperiode van 10 uur wat je als een false positive kunt zien.quote:Op maandag 30 april 2018 03:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfoverschatting is best gevaarlijk. Dit is hetzelfde als figuren die denken na 3 bier nog te kunnen rijden zonder problemen.
Lees je eerst eens in voordat je iets beweerd. Zie mijn vorige quote.quote:Op maandag 30 april 2018 03:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een joint is na gemiddeld 3 uur uitgewerkt maar tot 16 uur detecteerbaar vanwege het trage afbraakproces. Verdubbel die 3 wat mij betreft en je hebt nog steeds een tijdsperiode van 10 uur wat je als een false positive kunt zien.
De test is juist wel goed.quote:
quote:Op maandag 30 april 2018 03:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
De test is juist wel goed.
Als hieruit een positief resultaat komt, mag je mee naar het bureau voor een bloedanalyse.
Na 1 biertje merk ik ook na een uur niks meer, maar rijden mag niet.quote:Op maandag 30 april 2018 03:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een joint is na gemiddeld 3 uur uitgewerkt maar tot 16 uur detecteerbaar vanwege het trage afbraakproces. Verdubbel die 3 wat mij betreft en je hebt nog steeds een tijdsperiode van 10 uur wat je als een false positive kunt zien.
Je mag een halve liter drinkenquote:Op maandag 30 april 2018 03:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na 1 biertje merk ik ook na een uur niks meer, maar rijden mag niet.
Het gaat er niet om of je het nog voelt of niet, maar of je adequaat kan reageren. Zo lang dat spul nog in je bloed zit is dat niet het geval.
Ja maar daar test je als frequente gebruiker eigenlijk altijd positief op heb ik gehoord.quote:Op maandag 30 april 2018 03:28 schreef m1st1g het volgende:
FF ter info. de speekseltest is alleen ter indicatie.
[..]
Dus pas na een bloedtest kan het rijbewijs afgenomen worden.
Lezen heb je nog niet geleerd :quote:Op maandag 30 april 2018 03:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja maar daar test je als frequente gebruiker eigenlijk altijd positief op heb ik gehoord.
quote:Bij de bloedtest kunnen nóg veel lagere waardes worden gemeten, maar hier is de norm voor strafbaarstelling gesteld op 3 microgram THC per liter bloed.
Dat is gewoon standaard procedure hoor. Werkt met alcohol net zo als ze weer eens problemen hebben met de blaastester. Mag de dokter opdraven.quote:Op maandag 30 april 2018 03:30 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Lees je eerst eens in voordat je iets beweerd. Zie mijn vorige quote.
Positief is boven de grenswaarde. Misschien eens begrijpend lezen aan je skillset toevoegen.quote:
quote:Op maandag 30 april 2018 03:37 schreef m1st1g het volgende:
Ook deze junk probeert het goed te praten.
Jij wil gewoon niet toegeven dat je een junk bent die denkt het beter te weten.quote:Op maandag 30 april 2018 03:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Positief is boven de grenswaarde. Misschien eens begrijpend lezen aan je skillset toevoegen.
Wat ben jij een irritant conservatief mannetje zeg.
Die grenswaarde is er niet voor niets. Die is er ook voor alcohol.quote:Op maandag 30 april 2018 03:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Positief is boven de grenswaarde. Misschien eens begrijpend lezen aan je skillset toevoegen.
Wat ben jij een irritant conservatief mannetje zeg.
Volgens mij ben ik prima op de hoogte van mijn eigen drugsgebruik anders.quote:Op maandag 30 april 2018 03:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Jij wil gewoon niet toegeven dat je een junk bent die denkt het beter te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |