Wat geef je eigen gevoel je in TS dat je met deze situatie moet, en waarom?quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:39 schreef Bogatell het volgende:
De laatste 2-3 jaar ben ik het contact met mijn (voormalig) beste vrienden een beetje kwijtgeraakt.
Althans : ik besef en merk heel duidelijk dat mijn rol/positie in dit groepje niet meer is wat deze was rond mijn 15e-25e.
Door bepaalde omstandigheden ben ik meer een 'outsider' geworden. Dit komt deels omdat ik mijzelf in die rol heb gebracht, maar ik denk ook gedeeltelijk omdat ik niet mee kon/wilde gaan in de ontwikkeling van de vriendschap die zich tussen de vier anderen wel heeft afgespeeld. (Zonder hier al te diep op de details in te willen gaan).
Ik merk dat ik nu in een positie ben dat ik bijvoorbeeld nog wel word uitgenodigd op verjaardagen, maar ook dondersgoed weet en merk dat zich ''onder het oppervlak'' soms dingen afspelen die zij onderling bespreken en waar ik (bewust) buiten gehouden word.
Vraag me voor mijzelf nu al een tijdje af : wat ga ik hiermee doen? Accepteer ik gewoon dat dit groepje me een paar dagen per jaar toch een feestje, sociale gelegenheid of iets dergelijks bezorgt en pak ik daar gewoon de voordelen van? Of moet ik toch meer aansluiting zoeken bij het aanwezige gevoel van ongemak en ook wel frustratie die dit bij mij oproept? In zekere zin voelt het namelijk toch als een soort ''niet goed genoeg (meer) zijn'' of afgewezen worden o.i.d.
Ik ben nu dus een soort vijfde wiel aan de wagen. Dit kun je negatief interpreteren als : het vijfde wiel is niet echt belangrijk en enigszins overbodig. Maar aan de andere kant : ik zit ten minste nog wel aan de wagen![]()
Zouden jullie hiervoor bedanken of gewoon accepteren zoals het is, de voordelen ervan plukken en verder lekker je eigen ding doen?
Ik weet het dus echt niet.quote:Op zaterdag 28 april 2018 00:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat geef je eigen gevoel je in TS dat je met deze situatie moet, en waarom?
Zoals ik dit lees, zit je gewoon in een gedachtentrip in jezelf. Je vat bepaalde dingen, door hoe jij je gedachten hebt gevormd over dingen, op.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:39 schreef Bogatell het volgende:
De laatste 2-3 jaar ben ik het contact met mijn (voormalig) beste vrienden een beetje kwijtgeraakt.
Althans : ik besef en merk heel duidelijk dat mijn rol/positie in dit groepje niet meer is wat deze was rond mijn 15e-25e.
Door bepaalde omstandigheden ben ik meer een 'outsider' geworden. Dit komt deels omdat ik mijzelf in die rol heb gebracht, maar ik denk ook gedeeltelijk omdat ik niet mee kon/wilde gaan in de ontwikkeling van de vriendschap die zich tussen de vier anderen wel heeft afgespeeld. (Zonder hier al te diep op de details in te willen gaan).
Ik merk dat ik nu in een positie ben dat ik bijvoorbeeld nog wel word uitgenodigd op verjaardagen, maar ook dondersgoed weet en merk dat zich ''onder het oppervlak'' soms dingen afspelen die zij onderling bespreken en waar ik (bewust) buiten gehouden word.
Vraag me voor mijzelf nu al een tijdje af : wat ga ik hiermee doen? Accepteer ik gewoon dat dit groepje me een paar dagen per jaar toch een feestje, sociale gelegenheid of iets dergelijks bezorgt en pak ik daar gewoon de voordelen van? Of moet ik toch meer aansluiting zoeken bij het aanwezige gevoel van ongemak en ook wel frustratie die dit bij mij oproept? In zekere zin voelt het namelijk toch als een soort ''niet goed genoeg (meer) zijn'' of afgewezen worden o.i.d.
Ik ben nu dus een soort vijfde wiel aan de wagen. Dit kun je negatief interpreteren als : het vijfde wiel is niet echt belangrijk en enigszins overbodig. Maar aan de andere kant : ik zit ten minste nog wel aan de wagen Zouden jullie hiervoor b
Ooooooow. Topic verkeerd begrepen. Ik dacht dat dit een 'wat kan ik zelf beter doen om X te bereiken'-topic was.quote:Op zaterdag 28 april 2018 00:08 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Ik weet het dus echt niet.
Enerzijds denk ik : Gast, kweek een ruggengraat. Het is graag of niet en je laat jezelf toch niet als buitenbeentje behandelen die wel leuk oppervlakkig mee mag praten maar als het ergens om gaat opeens ''er buiten'' gehouden wordt. Ik ben zelf toch ook hoog opgeleid, een (volgens mij) redelijke verstandige gast, ik laat mijzelf niet zo behandelen dat anderen even voor mij gaan beslissen dat ik ergens wel of geen inbreng in kan hebben, dus laat ze stikken.
Aan de andere kant denk ik juist weer ; blijf gewoon dicht bij jezelf en maak er geen ego kwestie van. Als zij binnen een ''vriendengroep'' zo graag een soort rangorde willen hanteren en zichzelf tot de kern hebben gebombardeerd en mij (en nog een ander) tot een soort aanhangsels : Maak je er niet te druk om. Ik weet van mijzelf wat ik te bieden heb, dat ik over het algemeen verstandige en redelijke dingen zeg, dus zoek het probleem verder niet bij jezelf. En houd het contact gewoon nog aan, puur om de mogelijkheid open te houden dat je er misschien af en toe nog iets uit kunt plukken dat voor jezelf voordeel oplevert.
Volledig tegenstrijdige gedachten dus, maar beiden voor mij van toepassing.
quote:Op zaterdag 28 april 2018 13:43 schreef Cockwhale het volgende:
Meer initiatief nemen in het contact en jezelf kwetsbaarder opstellen als je wilt dat zij die twee dingen ook meer gaan doen.
En als je diep in je hart kijkt, wat wil je dan?quote:
Wat maakt het uit wat wij ervan vinden. Want je krijgt duizend meningen te horen die allemaal verschillend zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:39 schreef Bogatell het volgende:
Ik ben nu dus een soort vijfde wiel aan de wagen. Dit kun je negatief interpreteren als : het vijfde wiel is niet echt belangrijk en enigszins overbodig. Maar aan de andere kant : ik zit ten minste nog wel aan de wagen![]()
Zouden jullie hiervoor bedanken of gewoon accepteren zoals het is, de voordelen ervan plukken en verder lekker je eigen ding doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |