Ja je hebt dan gelijk het idee het de hele week voor niks gedaan te hebben. Dat je je kind in verwarring hebt gebracht etc. Slaat nergens op maar goed. Dat is wat vermoeidheid doet (te zien aan het enorm warrige verhaal van vanochtend). Net ging ik kijken en sliep hij zelfs zonder speenquote:Op vrijdag 11 mei 2018 13:04 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds afbouwen he.. wees niet te streng voor jezelf (want dat ben je), één nachtje de speen geven om iedereen vrolijker te maken en uitgeslapen te zijn, maakt je niet gelijk ‘terug bij af’ ook al voel jij dat wel zo. Vannacht ging weer goed.
Emmy

(al denk ik wel steeds ik hoop dat hij er dan gewoon nog is
  (al denk ik wel steeds ik hoop dat hij er dan gewoon nog is   )
 )

Er is geen nieuws of verandering.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:20 schreef Arja het volgende:
Q ja vind ik ook.
Wanneer begin je aan je nieuwe baan?
Buda wat een gruwelijke gedachte. Hoe is het met hem?
Theater wil ik ook heen gaan. Dikkie dik is dat wat? En ik dacht nog naar In de kelder staat een huis

Ik denk ook wel dat het goed gaat komen maar bij dit soort dingen ben ik dan toch een beetje bang dat ik het op mij af roep door toekomstplannen te maken ofzo, heel dubbel.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:23 schreef ReginaFalange het volgende:
Buda, wat een vreselijke gedachte. We gaan er gewoon allemaal vanuit dat hij er dan nog is en heel hard gaat genieten van juf Roos en super irritante Gijs.
In November is het echt 10 minuten bij ons vandaag maar we willen in Oktober naar Schotland verhuizen. Oh en M zou zo gelukkig worden van de Juf Roos show.

Ik vond Dikkie Dik erg leuk voor mijn peuter van (toen) 2,5!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:20 schreef Arja het volgende:
Theater wil ik ook heen gaan. Dikkie dik is dat wat?

Ik hoop zo dat er snel wat duidelijkheid komt!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:56 schreef Budabuddumbam het volgende:
Er zijn nog wel wat dingen die ernstig zijn ja, maar ik vind des te langer diagnose duurt het moeilijk om positief te blijven, gewoon bang zijn dat er een klap komt die ik niet aan zie komen.
Haha ja heerlijk de Juf Roos oppas, ik denk dat F. een stuk of 20 programma's bij naam kan noemen. Hij doet dus ook vaak verzoekjes en dan stream ik het of cast ik videoland of netflix. Hij Is wel heel kieskeurig in afleveringen en van bijvoorbeeld bob de bouwer wil hij alleen de seizoenen uit 1795. Dat 3d meuk kan hem niet bekoren.
Sommige programma's kan ik echt helemaal wegfilteren en heb ik geen last van maar bumba of lazytown ofzo trek ik heel slecht. Ik vind veel TVeigenlijk echt niet erg, zolang je er maar samen mee bezig bent dat er ook actieve interactie is, er over praten dus of zingen ofzo. En ze niet alleen zombiestyle zitten.

Hier ook altijd goed.
  Hier ook altijd goed. ) wil. En halleluja, eenmaal thuis wordt er weer normaal geslapen.
 ) wil. En halleluja, eenmaal thuis wordt er weer normaal geslapen.

Mijn O is nog echt zo'n baby die druk is met dingen in en uit bakjes halen. Het zal haar wel goed doen als grote broer naar school gaat vanaf volgende week. Kan ze eindelijk eens rustig spelen zonder iemand die continue op haar lip zit en alles afpakt wat ze vast heeft
 Mijn O is nog echt zo'n baby die druk is met dingen in en uit bakjes halen. Het zal haar wel goed doen als grote broer naar school gaat vanaf volgende week. Kan ze eindelijk eens rustig spelen zonder iemand die continue op haar lip zit en alles afpakt wat ze vast heeft   

Volgens mij niet, tenzij jij en/of jouw partner tot de 5% van de bevolking behoren die geen antistoffen tegen waterpokken hebben. Ik weet het alleen niet 100% zeker en in het weekend is hierover geen deskundige te raadplegen (RIVM of GGD of zo), dus ik zou zeggen: géén risico lopen is niet naar die verjaardag gaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:26 schreef Nolita het volgende:
Maar stel wij gaan zonder N, kunnen wij het dan ook nog overbrengen door ingeademde lucht en dan weer bij haar zijn? Ik wil dus gewoon echt géén risico lopen.

Dat leverde wel een mijlpaal op: tijdens het optreden van Waylon trok ze zich voor het eerst op tot staan!
 Dat leverde wel een mijlpaal op: tijdens het optreden van Waylon trok ze zich voor het eerst op tot staan!  Jullie dreumesen doen dat al een jaar natuurlijk, maar ik ben oprecht trots haha.
 Jullie dreumesen doen dat al een jaar natuurlijk, maar ik ben oprecht trots haha.

.
. ik snap dat je trots bent!
 ik snap dat je trots bent! hopelijk heb je snel zekerheid.
 hopelijk heb je snel zekerheid. 

.
. 

voor ZZ!
 voor ZZ! 

voelt oke zo!
  voelt oke zo!

met een foto en gedichtje), want de crechejuf had het 'stiekem' in mijn tas gestopt.
 met een foto en gedichtje), want de crechejuf had het 'stiekem' in mijn tas gestopt. 

en gezellig
 en gezellig   

hahahaquote:Op dinsdag 15 mei 2018 11:58 schreef Cygne het volgende:
Ik kom hier echt niet aangehaakt.
Wolfje gaat ook echt als een speer ineens. Begint te kletsen en er komt nog wat herkenbaars uit ook nog. Lievelings is nog steeds de hond. 'aai, ka!' en 'die, ka!?' als hij zijn broodje niet meer hoeft.

slaan, overstrekken etc. Zo lastig. Hoop dat ze gauw weer haar vrolijke zelf is
 slaan, overstrekken etc. Zo lastig. Hoop dat ze gauw weer haar vrolijke zelf is

) zelf.
 ) zelf. 

Ook hier horen wij allang niet mee, maar wij kregen van mijn ouders een fietsje met duwstangquote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik kom hier even binnensluipen, want ik hoor hier nog niet.
Mijn S. wordt over anderhalf maand 1 jaar oud. Langzaam zijn we wat aan het nadenken over een cadeau / cadeautjes voor hem.
Wat is leuk speelgoed voor een mannetje van 1 jaar?
Zo'n keukentje is dat wat, of is dat nog wat te wijs? Of duplo of een houten trein? Misschien hebben jullie nog andere ideeën?

ook al sinds jaar en dag de lievelings van mijn dochter. Tegenwoordig wil ze zo hoog dat ze bijna horizontaal hangt
 ook al sinds jaar en dag de lievelings van mijn dochter. Tegenwoordig wil ze zo hoog dat ze bijna horizontaal hangt  

3,5. Ze is vooral héél dwars. Als je denkt dat twee nee is, berg je dan maar voor drie.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:51 schreef Molo het volgende:
Yep! Vreselijk gebeuren daar, massaal en druk en werkelijk elke minuut wordt álles geëntertaind
Halen we gelukkig van de zomer in met drie weken geitenwollensokken campings in Zweden

Hoe oud is M nou eigenlijk? Lijkt me ook wel zo'n chickie als Larf qua stoerheid

Ja dit wordt er ook zo eentjequote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
3,5. Ze is vooral héél dwars. Als je denkt dat twee nee is, berg je dan maar voor drie.
Ze schoppen op deze leeftijd ook significant harder
Maar verder hebben mijn kinderen ook wel leuke momenten hoor

. Het fietsje dat pastte op MP kunnen scoren
. Het fietsje dat pastte op MP kunnen scoren  . Sinds ze zelf kan lopen pas leuk.. Maar ja zo koop of krijg je wel vaker dingen die nog veel te vroeg zijn. Nu moet 'ie overal mee naartoe om er dan elke 2 meter op en af te gaan.
. Sinds ze zelf kan lopen pas leuk.. Maar ja zo koop of krijg je wel vaker dingen die nog veel te vroeg zijn. Nu moet 'ie overal mee naartoe om er dan elke 2 meter op en af te gaan. 

Jeugdsentiment en het eerste zwemuitje van S.
 Jeugdsentiment en het eerste zwemuitje van S.

Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maarquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef Quoi het volgende:
En qua kado Tolstoi .... waar speelt je kind graag mee? Zo verschillend per kind! Wij zijn overigens gewoon iets leuks gaan doen met zijn drietjes. En de loopfiets van opa en oma was erg tof.

goedemorgen.
 goedemorgen.

Volgens mij is het advies om tot 15 maanden achteruit te vervoeren, maar is het nog niet verplicht.quote:Op woensdag 16 mei 2018 07:08 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maar

Wel lekker goedkoop ook
Dank voor alle tips, ga met manlief overleggen!
SQ, wat is dat voor autostoel? Wij mogen zo langzamerhand ook op zoek naar een volgende autostoel, want onze reus begint de MC te ontgroeien.
Moeten ze niet nog achterstevoren vervoerd worden? Of is dat inmiddels ook al weer achterhaald?

móet niet. In onze auto past dat niet, wij hebben zo'n lowrider volvo met weinig beenruimte achterin.quote:Op woensdag 16 mei 2018 07:08 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Zijn lievelingsspeelgoed is momenteel een plastic potje met wat bonen erin, rammelen maar

Wel lekker goedkoop ook
Dank voor alle tips, ga met manlief overleggen!
SQ, wat is dat voor autostoel? Wij mogen zo langzamerhand ook op zoek naar een volgende autostoel, want onze reus begint de MC te ontgroeien.
Moeten ze niet nog achterstevoren vervoerd worden? Of is dat inmiddels ook al weer achterhaald?

En?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:57 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn van de herkenning en geruststelling Quoi. Als ze morgen nog niet zichzelf is weet ik je te vinden

En hij is ook wel bezig met plassen en dat hij dat in de luier doet. Knappie! Zodra hij erover begint gaan we dan samen maar even in zijn luier kijken
  En hij is ook wel bezig met plassen en dat hij dat in de luier doet. Knappie! Zodra hij erover begint gaan we dan samen maar even in zijn luier kijken   

wel alleen zijwaarts en niet meer dan 3 achter elkaar, maar we moeten allemaal ergens beginnen!
 wel alleen zijwaarts en niet meer dan 3 achter elkaar, maar we moeten allemaal ergens beginnen! 

Lurker sluipt binnen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:35 schreef Quoi het volgende:
Als ik het me goed herinner zit Max vanaf ca 11 maanden in een stap 1 autostoel, vooruit in de Maxi Cosi Pebble, omdat zijn hoofd idd te ver boven de bovenkant van de Maxi Cosi uitkwam. Maar verder is er ook een autostoeltjes topic geloof ik, waar de ins en outs over welke te kiezen en waarom vooruit/achteruit uitgebreid aan bod komen
[..]
En?

quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:22 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lurker sluipt binnen.
Pebble is een groep 0 stoel dus ik gok dat hij daarin niet vooruit vervoerd wordt.
Misschien bedoel je de Pearl?
En team Axiss hier, wat een fijne stoel!
Lurker sluipt weer weg.
 Oja, de Pearl. Al die namen!
  Oja, de Pearl. Al die namen!

quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik krijg altijd van die waterhoofd vibes als jij het over het hoofd van je dochter hebt, vivi
 Het grappige is dat het mensen eigenlijk nooit opvalt (tenzij vlakbij een ander kindje van die leeftijd), vanwege haar lange haren is het toch in verhouding.
 Het grappige is dat het mensen eigenlijk nooit opvalt (tenzij vlakbij een ander kindje van die leeftijd), vanwege haar lange haren is het toch in verhouding.

.
. Haha ja ik ook, tot nu in het echt gezien en het me niet opvielquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik krijg altijd van die waterhoofd vibes als jij het over het hoofd van je dochter hebt, vivi
 . Of nouja ik kan me voorstellen dat ze ouder ingeschat wordt dan ze is. Maar dat kan ook komen door de lange manen
. Of nouja ik kan me voorstellen dat ze ouder ingeschat wordt dan ze is. Maar dat kan ook komen door de lange manen  .
. Dit dus.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]Het grappige is dat het mensen eigenlijk nooit opvalt (tenzij vlakbij een ander kindje van die leeftijd), vanwege haar lange haren is het toch in verhouding.

Gisterochtend was ze erg boos en heftig, maar na haar middagslaapje van vier(!) uur was ze weer redelijk zichzelf. Beetje jammer alleen dat ik er toen niet wasquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:35 schreef Quoi het volgende:
Als ik het me goed herinner zit Max vanaf ca 11 maanden in een stap 1 autostoel, vooruit in de Maxi Cosi Pebble, omdat zijn hoofd idd te ver boven de bovenkant van de Maxi Cosi uitkwam. Maar verder is er ook een autostoeltjes topic geloof ik, waar de ins en outs over welke te kiezen en waarom vooruit/achteruit uitgebreid aan bod komen
[..]
En?

dat zijn écht twee verschillende dingen.
 dat zijn écht twee verschillende dingen.

Als ze zou lopen misschien wel ja.quote:Op donderdag 17 mei 2018 00:26 schreef Unihipili het volgende:
Of nouja ik kan me voorstellen dat ze ouder ingeschat wordt dan ze is.

Dat vind ik een slechte raadgever.. Voortschrijdend inzicht enzo..quote:Op donderdag 17 mei 2018 08:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als ze zou lopen misschien wel ja.
En eens met SQ, als vooruit niet veilig zou zijn, dan zouden ze het allang verboden hebben.

quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, maar dat het één veiligER is maakt het andere niet meteen ONveilig, dat probeer ik te zeggen. Die nuance mis ik op FOK te vaak
 Hetzelfde met de bv/kv, dat bv de beste melk is betekent niet dat kv vergif is.
 Hetzelfde met de bv/kv, dat bv de beste melk is betekent niet dat kv vergif is.

Ik doelde daarbij alleen op het autostoeltjes vooruit/achteruit verhaal, in het algemeen zou die stelling niet opgaan nee.quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:36 schreef Sylver_ het volgende:
Alleen niet met de stelling dat iets niet onveilig is omdat het (nog) niet verboden is.

maar tanden poetsen, ho maar. Dat betekent dat ik het dan dus bij hem doe, alleen dan wel in de houdgreep en tegen protest.
  maar tanden poetsen, ho maar. Dat betekent dat ik het dan dus bij hem doe, alleen dan wel in de houdgreep en tegen protest. 

Niet meteen nee.quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, maar dat het één veiligER is maakt het andere niet meteen ONveilig, dat probeer ik te zeggen. Die nuance mis ik op FOK te vaak
 ).
). 

Leuke uiteenzetting, maar niet relevant.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:20 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Niet meteen nee.
Er zijn alleen wel richtlijnen en als daar niet naar omgekeken wordt dan kan het wel degelijk onveilig zijn. Nu kun je daar ook weer over discussiëren, want wat de een een onaanvaardbaar risico vindt, vindt de ander prima, en het zijn richtlijnen dus geen strakke wetten...
Want hoe vaak ik wel niet hoor dat mensen groep 1 autostoel kopen omdat voetjes tegen de rugleuning komen en dat er oncomfortabel uitziet... Of gewoon omdat ze zin hebben in wat anders.. Het gaat niet om comfort of looks maar veiligheid.
En mij+dreumes wel even een lift wordt aangeboden zonder autostoeltje want ja toch maar klein stukje. En ik dan raar word aangekeken als ik dat weiger. Meeste mensen hebben veiligheid niet zo hoog staan ofzo. (En dan op andere vlakken weer wel, maar dat is een ander verhaal).
Tuurlijk als een kind alleen maar huilt, kan een reden zijn om een ander stoeltje te nemen maar dat kan ook een ander type in dezelfde maat zijn die het verschil maakt. Ipv. upgraden terwijl kind echt nog veel te klein is.
In de praktijk kom je er (gelukkig) zelden achter of het daadwerkelijk onveilig was geweest - want geen botsing gehad. Dat het 20x goed gaat maakt het niet veilig.

Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Wat overigens pas écht veilig is, is helemaal niet autorijden of fietsen met kinderen. Of überhaupt aan het verkeer deelnemen
 Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.
 Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had. 

Ja, ik twijfelde nog of ik een disclaimer moest opnemenquote:Op donderdag 17 mei 2018 11:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis.Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.

(tenzij je allergisch bent voor geraniums)
 (tenzij je allergisch bent voor geraniums) 

Ghehe want dat is de locatie waar mensen doorgaans vaak zijn?quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Niet waar, want 80% van de ongelukken gebeuren in en om het huis.Aldus brandweerman Sven van de BHV-herhalingscursus die ik afgelopen dinsdag had.

Neef uit Scandinavië.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:45 schreef Quoi het volgende:
Brandweerman Sven, is dat de broer van Sam?

Nee echt hou op hoor. Ik moet nog 7 kilo afvallen. Mijn beloning is een dagje Efteling met M en mijn vriend. Nu gaan we de 120cm dit jaar niet halen dus M mag voorlopig niet in de achtbaan maar ik hoop dat ik daar nog wel tegen kan.quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je voor de gein eens op de schommel gaan, of in een draaimolen

Ik ben "eh..... dit".quote:Op donderdag 17 mei 2018 20:44 schreef Molo het volgende:
Ben ik op mijn 33e moeder geworden, vind ik het heerlijk om mama genoemd te worden... Heb ik een kind wat al tijden steevast bij Koos papa zegt en bij mij mijn voornaam
Net of ik de boze stiefmoeder ben die bij de voornaam genoemd moet worden ofzo

Gosh, time to sleep dearsquote:Op donderdag 17 mei 2018 21:26 schreef Quoi het volgende:
RF, mijn lijf valt stukje bij beetje uit elkaar. Haar, bekken, heupen, borsten en gewoon algemeen. Maar ik begin maar te accepteren dat dat niet meer gaat terugkeren naar 1.0, maar dat we er maar gewoon een acceptabele 2.0 van maken
Vanavond is Nimo (a.k.a. Timo, maar onze kat heet Nimo, dus sja...) de Tankwagen overleden, na te zijn verdronken in een bloempot met water op het balkon. May he rest in peace.

inclusief aanhangerquote:Op donderdag 17 mei 2018 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het een v-tech auto was, rijst

.
. Nee joh gewoon hardcore koppeltjeduikelen op het klimrekquote:Op donderdag 17 mei 2018 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je voor de gein eens op de schommel gaan, of in een draaimolen
 .
. 
  .
.

Och, ZZ zegt haar eigen naam (Doetaquote:Op donderdag 17 mei 2018 20:44 schreef Molo het volgende:
Ben ik op mijn 33e moeder geworden, vind ik het heerlijk om mama genoemd te worden... Heb ik een kind wat al tijden steevast bij Koos papa zegt en bij mij mijn voornaam
Net of ik de boze stiefmoeder ben die bij de voornaam genoemd moet worden ofzo

), "papa", de namen van onze twee katten, maar mooi niet "mama" of mijn naam.
 ), "papa", de namen van onze twee katten, maar mooi niet "mama" of mijn naam. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |