https://www.hollywoodrepo(...)ician-was-28-1104501quote:Swedish DJ Avicii, real name Tim Berglund, died at age 28 on Friday, April 20, his publicist confirmed.
"It is with profound sorrow that we announce the loss of Tim Bergling, also known as Avicii," his publicist Diana Baron said in a statement. "He was found dead in Muscat, Oman this Friday afternoon local time, April 20th. The family is devastated and we ask everyone to please respect their need for privacy in this difficult time. No further statements will be given."
Telemann word normaal gegeven als productiefste ooit met minimaal 3000 bekende werken.quote:Mozart zijn volledige oeuvre past op ongeveer 170 cd's. En dat is wat bekend is, naast stukken muziek waarvan het niet zeker is of het van hem is en het geen verloren is gegaan door de eeuwen. Geen enkele muzikant komt daarbij ook maar enigszins in de buurt. Al begrijp ik wel dat je naar zijn enigszins tragische leven doelt.
Er gaat vanzelf wel iemand iets lekken naar de media denk ik.quote:Op maandag 23 april 2018 18:51 schreef larry_flynt het volgende:
Sneu ben benieuwd of we de oorzaak ooit nog horen.
lijkt me zelfmoordquote:Op maandag 23 april 2018 18:51 schreef larry_flynt het volgende:
Kan ook een ongeluk zijn, zoals een drank en/of medicatie combinatie.quote:
Er zijn foto's van Avicii van een week voor zijn dood. Daar ziet hij er niet mager uit en eigenlijk ziet hij er eindelijk gezond uit in tegenstelling tot de afgelopen jarenquote:Op dinsdag 24 april 2018 09:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Blijkbaar was deze jongen broodmager, vergelijkbaar dat Amy Winehouse dat natuurlijk ook was. Die ging ook ten onder aan een terugval van drank. Op een gegeven moment trekt zo'n lichaam dat niet meer.
.
Sinds wanneer was hij een BN-er?quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:32 schreef Elzies het volgende:
Wel zorgelijk wederom zoveel bekende BN-doden. Het lijkt de laatste jaren weer een trend aan te worden.
Was met Amy Winehouse ook het geval. Afgekickt van de drugs, in gewicht weer aangekomen, nieuwe vriend die een stuk serieuzer was dan de voorganger.quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn foto's van Avicii van een week voor zijn dood. Daar ziet hij er niet mager uit en eigenlijk ziet hij er eindelijk gezond uit in tegenstelling tot de afgelopen jaren
In dat geval zouden ze niet zo snel naar buiten brengen dat ze weten wat de doodsoorzaak is en eerst het toxicologisch onderzoek afwachten. Dat is niet gebeurd dus dan zou je denken dat een overdosis niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 24 april 2018 09:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kan ook een ongeluk zijn, zoals een drank en/of medicatie combinatie.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In dat geval zouden ze niet zo snel naar buiten brengen dat ze weten wat de doodsoorzaak is en eerst het toxicologisch onderzoek afwachten. Dat is niet gebeurd dus dan zou je denken dat een overdosis niet aan de orde is.
Ja. Maar mocht het een hartaanval oid zijn, dan zouden ze dat ook eerst moeten onderzoeken toch? Daar gaat ook wat tijd overheen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In dat geval zouden ze niet zo snel naar buiten brengen dat ze weten wat de doodsoorzaak is en eerst het toxicologisch onderzoek afwachten. Dat is niet gebeurd dus dan zou je denken dat een overdosis niet aan de orde is.
Wel een goed punt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou men er zo geheimzinnig over doen? Juist ja! Omdat het zelfmoord is....quote:Op maandag 23 april 2018 18:51 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb hem ook gemist, hij zou destijds mainstage op Ultra staan maar Deadmau5 kwam voor hem in de plaats toen.... Vond ik zelf niet zo erg, zijn kracht heeft nooit in de liveshows / gigs gezeten. Ook zijn laatste tour in NL was erg matig qua beleving begreep ik.quote:Op dinsdag 24 april 2018 12:39 schreef nils7 het volgende:
Heb 'm helaas nooit live gezien, eigenlijk hij ontbak nog in het rijtje die ik live wilde zien. Overigens wel op DanceValley de mogelijkheid gehad maar de "meute" wilde niet in de plens gaan staan er voor.
Als je er geen zin in hebt zie je dit natuurlijk terug in het eind product.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Ook zijn laatste tour in NL was erg matig qua beleving begreep ik.
Niet bevestigd maar is wel wat er staat.quote:Op donderdag 26 april 2018 17:49 schreef KingRadler het volgende:
Door Familie zo juist bevestigd:
hij kon niet verder met zijn leven. ( dus niet bevestigd dat het zelfmoord was)
http://variety.com/2018/m(...)y-longer-1202788415/
Ophanging is meest waarschijnlijk ja nu bekend is dat zijn dood zelfmoord was.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja. Maar mocht het een hartaanval oid zijn, dan zouden ze dat ook eerst moeten onderzoeken toch? Daar gaat ook wat tijd overheen.
Misschien dan opgehangen oid? Of denk ik te simpel?
Of polsen doorgesneden ofzo.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:15 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ophanging is meest waarschijnlijk ja nu bekend is dat zijn dood zelfmoord was.
Zo zie je maar dat een depressie niet zichtbaar hoeft te zijn. Hij leek op de laatste foto's enigzins gelukkig.quote:Op donderdag 26 april 2018 18:50 schreef Chocoladesoes het volgende:
Heel sneu, dan zat 'ie echt in een heel diep dal
Schijnt dat als mensen eenmaal de beslissing hebben genomen om er een eind aan te maken ze een soort van opgelucht zijn en dus blijer lijken dan ze zijn. Zoiets zal er wel aan de hand geweest zijn met Aviciiquote:Op donderdag 26 april 2018 19:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat een depressie niet zichtbaar hoeft te zijn. Hij leek op de laatste foto's enigzins gelukkig.
Ik ben blij voor hem dat hij zijn rust nu heeft waar hij naar verlangde.
Als je verslaafd bent aan drugs en alcohol en daar aan dood gaat is het ook zelfmoord.quote:
Als je niet de intentie hebt om te sterven is het geen zelfmoord.quote:Op donderdag 26 april 2018 19:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent aan drugs en alcohol en daar aan dood gaat is het ook zelfmoord.
Lastig als je weet dat je jezelf kapot maakt (ik weet niet of dat zo is) dan is jezelf kapot maken ook zelfmoord.quote:Op donderdag 26 april 2018 20:09 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Als je niet de intentie hebt om te sterven is het geen zelfmoord.
Wat hij er zelf aan overhield weet ik niet, maar een boeking was tussen $150k en $200k.quote:Op donderdag 26 april 2018 21:10 schreef Fer het volgende:
Iemand een schatting hoeveel hij verdiende toen hij nog “on the road was” ?
in 2014 verdiende hij 28 miljoen las ik ergensquote:Op donderdag 26 april 2018 21:10 schreef Fer het volgende:
Iemand een schatting hoeveel hij verdiende toen hij nog “on the road was” ?
Damn, jammer dat hij het niet kon opbrengen om gewoon 1x in de maand ofzo op te treden.quote:Op donderdag 26 april 2018 21:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
in 2014 verdiende hij 28 miljoen las ik ergens
Ik denk dat ie in de tang zat bij zijn manager.quote:Op donderdag 26 april 2018 21:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Damn, jammer dat hij het niet kon opbrengen om gewoon 1x in de maand ofzo op te treden.
Nee zo werkt dat niet ...quote:Op donderdag 26 april 2018 19:59 schreef Soury het volgende:
[..]
Als je verslaafd bent aan drugs en alcohol en daar aan dood gaat is het ook zelfmoord.
Waarom? Geld boeide hem niets.quote:Op donderdag 26 april 2018 21:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Damn, jammer dat hij het niet kon opbrengen om gewoon 1x in de maand ofzo op te treden.
zal niet gaan als je een contract hebt getekend voor 6 optredens per week.quote:Op donderdag 26 april 2018 21:20 schreef Fer het volgende:
[..]
omg laat Hey brother nu net zijn enige klotenummer zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2018 16:33 schreef LethalNinja het volgende:
al die mensen die 't maar volledig afschuiven op "de manager" wat een onzin een man met zoveel geld kiest zijn eigen manager. Kan een vorige afkopen etc neemt wat body guards van alles is mogelijk.
Zijn muziek had bij mij een hate liefde verhouding aan de ene kant vond ik 't soms wel leuk aan de andere kant had 't ook wel een erg hoog popi jopi gehalte. Hey brother vind ik in elk geval een heerlijk nummer.
Nu btw de netflix documentaire aan 't kijken
Ik denk dat hij niet tegen die manager op kon. Manager was/is gehaaide zakenman en Avicii komt over als iemand die eigenlijk geen eigen mening heeft en naar de pijpen van een ander danst en daar kan handig gebruik van worden gemaakt door bepaalde mensen. Iemand had hem in bescherming moeten nemen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 16:33 schreef LethalNinja het volgende:
al die mensen die 't maar volledig afschuiven op "de manager" wat een onzin een man met zoveel geld kiest zijn eigen manager. Kan een vorige afkopen etc neemt wat body guards van alles is mogelijk.
Zijn muziek had bij mij een hate liefde verhouding aan de ene kant vond ik 't soms wel leuk aan de andere kant had 't ook wel een erg hoog popi jopi gehalte. Hey brother vind ik in elk geval een heerlijk nummer.
Hmm hier zit ook wel iets in, ik heb nu ongeveer de helft tot 3 kwart van Avicii gezien op Netflix waarin ik echt verschillende kanten zie en 't is een een goede persoon die wellicht niet voor zichzelf kan opkomen. Door deze netflix aflevering ga ik zijn muziek ook wat anders beleven i guessquote:Op vrijdag 27 april 2018 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet tegen die manager op kon. Manager was/is gehaaide zakenman en Avicii komt over als iemand die eigenlijk geen eigen mening heeft en naar de pijpen van een ander danst en daar kan handig gebruik van worden gemaakt door bepaalde mensen. Iemand had hem in bescherming moeten nemen.
Smaken verschillen, hey brother vind ik juist een super leuk liedje andere van 'm vond ik ook goed mja.. En ja ik herinner mij MJ vooral hoe hij na een tijdje werd geassocieerd met pedofilie etcquote:Op vrijdag 27 april 2018 16:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
omg laat Hey brother nu net zijn enige klotenummer zijn.
En herinner jij je ene Michael Jackson nog???? Een man met nog meer geld!!! En nog was hij in de greep van manager(s)!!!!!!!!!!!
Of het toont net aan, dat wat jij denkt, gewoon echt niet waar is. Geld maakt niet gelukkigquote:Op donderdag 26 april 2018 21:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Fuck dat contract genoeg poen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
zal niet gaan als je een contract hebt getekend voor 6 optredens per week.
Leuke foto's van zequote:Op vrijdag 27 april 2018 19:06 schreef LethalNinja het volgende:
Introvert, extrovert het zijn maar termen. Ze zijn behoorlijk zwart wit ik denk dat je niet het ene of het andere bent en dat je soms meer behoefte hebt aan gezelschap dan andere momenten.
Ik denk dat hij ten onder was gegaan omdat hij gewoon helemaal op was, teveel druk gecombineerd met dat hij toch ook best gevoelig was. De manager vond ik niet eens zo slecht, die was heel commercieel en vooral in 't begin natuurlijk heel belangrijk. Wellicht zijn veel mensen gewoon niet ervoor gemaakt om zoveel succes etc te verwerken
Was iig een goed persoon, sympathieke vent. Vooral vergeleken met veel van die dj's die zichzelf heel wat vinden
hij had blijkbaar ook een vriendin:
http://www.dailymail.co.u(...)anning-children.html
Heb ik ook. Ik vond zn muziek altijd wel lekker. Zette het eigenlijk niet zelf op maar hoorde het wel vaak in sportschool. Nu ie dood is en ik die docu heb bekeken, ben ik zelf zn muziek veel meer gaan luisteren. Zonde dat ie er niet meer is...quote:Op vrijdag 27 april 2018 17:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hmm hier zit ook wel iets in, ik heb nu ongeveer de helft tot 3 kwart van Avicii gezien op Netflix waarin ik echt verschillende kanten zie en 't is een een goede persoon die wellicht niet voor zichzelf kan opkomen. Door deze netflix aflevering ga ik zijn muziek ook wat anders beleven i guess
Op ongeveer 3 kwart van de documentaire als hij ook besluit te stoppen ziet hij er goed uit. Hij gaat ook flink fitnessen etc hij vermaakt zich met de honden. Ik vraag mij af wat er in 2018 is gebeurd dat hij toch voor zelfmoord koos. Richting het einde van de documentaire lijkt het de goede kant op te gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:59 schreef speknek het volgende:
Ik heb het gevoel dat die documentaire ook wel heel veel dingen niet zei, die je tussen de regels door moest lezen. "Ik stond ontspannener op het podium als ik twee biertjes had gedronken". Da's toch niet zo erg denk je dan. Lees je later dat Laidback Luke al vier jaar geleden voorspeld had dat hij de 28 niet ging halen door zijn drankmisbruik. Dat werd netjes buiten beeld gehouden hier. Vier maanden na zijn blindedarmoperatie had ie nog pijn? Dat hoort niet. Complicaties? Psychosomatisch? Gelogen? Maar hij "moest" wel pijnstillers nemen. Intussen zie je hem in Amerika percocet krijgen door mensen met hun hoofden uitgeblurd. Dat zijn van die nasty prescription opioids waar dat halve land nu aan onderdoorgaat. Tegen het einde van de docu zag hij er wel een stuk gezonder uit, en Oman lijkt me niet de makkelijkste plek om te comazuipen, maar wie weet wat voor medicijnen hij nog steeds nam.
Diverse keren in het ziekenhuis, wegrollende ogen terwijl hij vanuit het ziekenhuis in de auto zit, eruit zien als een crackjunk terwijl hij in een stadium met zijn vrienden praat over "flauwvallend publiek bij een eerder optreden". Ik zag eigenlijk erg veel tekens, heel erg veel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de doc verder wel heel vriendelijk is. Je ziet nergens een keer dat hij alcohol vergiftiging heeft opgelopen of dat hij een burnout heeft of wat dan ook. Het was echt een genie op zijn eigen manier en dat zie je wel vaker terug komen in de doc. Hoe hij snel weet wat voor muziek wel werkt hoe hij muziek aanvoelt, bespeelt etc.
Ik vind dit vrij makkelijk gezegd. Ten eerste was hij nog geen 20 toen hij begon met touren, dan ben je nog een kind. Ten tweede is zoiets een stuk moeilijker als bijna iedereen in je omgeving een financieel motief heeft en niet per se het beste met je voor heeft. Je ziet ook in de documentaire dat zelfs op het moment dat hij zegt dat hij niet meer wil optreden, ongeacht wat het kost, er alsnog de hele tijd mensen naar hem toekomen die voor zijn neus gaan uitrekenen hoeveel geld dat kost en met onzinnige uitspraken komen als "dat het moeilijker is om de shows te annuleren dan het optreden door te laten gaan" en dat shows plotseling toch niet geannuleerd bleken te zijn, etc.quote:Op vrijdag 27 april 2018 16:33 schreef LethalNinja het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |