Til is een prima middenvelder met veel potentie. Nu een goede speler voor AZ. Voor de 3 topclubs komt hij nu nog tekort denk ik.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind Til nou juist het schoolvoorbeeld van een walgelijke hype.
Van AZ zou ik hooguit die Jankbaksksk en Stengs als ‘ie ooit nog op niveau komt hier willen zien. Verder? Meh.
Als AZ 10x met deze selectie de Eredivisie zou spelen, halen ze 3/10 keer dit aantal punten. Hebben het boven verwachting goed gedaan. Hebben daarnaast het geluk dat Feyenoord zwaar onder heeft gepresteerd in de competitie. Tezamen levert dat een derde plek op. Gewoon heel goed voor zo'n club.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:00 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik geef aan dat het een hype is. Die hen tot de 3e plaats heeft gebracht, nou geweldig. Ze spelen aardig tegen de mindere teams in de Eredivisie, vergeef mij dat ik niet meteen de polonaise loop.
Hoop dat Feyenoord hem koopt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Til is een prima middenvelder met veel potentie. Nu een goede speler voor AZ. Voor de 3 topclubs komt hij nu nog tekort denk ik.
Ik zeg ook niet dat het voor hun niet goed is. Ik ben alleen niet lyrisch over die prestatie.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Als AZ 10x met deze selectie de Eredivisie zou spelen, halen ze 3/10 keer dit aantal punten. Hebben het boven verwachting goed gedaan. Hebben daarnaast het geluk dat Feyenoord zwaar onder heeft gepresteerd in de competitie. Tezamen levert dat een derde plek op. Gewoon heel goed voor zo'n club.
Kan klaas daarop kankeren mocht Toornstra ooit vertrekken.quote:
Dat weet ik. Ik sluit me ook bij je aanquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het voor hun niet goed is. Ik ben alleen niet lyrisch over die prestatie.
We hebben Bilal ook nog.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kan klaas daarop kankeren mocht Toornstra ooit vertrekken.
Nagenoeg alle.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd welke statistieken dit precies over gaat dan.
quote:- Jahanbakhsh heeft na Manuel Garcia (!) het hoogste aantal succesvolle dribbels --> 110
- Alireza heeft met 17% inderdaad een 'doorsnee' percentage aan succesvolle schoten. Ter vergelijking: Luuk de Jong (14), Huntelaar (16), Kluivert (16) zitten ook op dergelijke percentages. Van alle spelers die 50 schoten of meer hebben geproduceerd (dat zijn er momenteel 24), staat hij daarmee gedeeld 11e, samen met Til.
- Doordat Alireza vaak in schietpositie staat/komt (106 schoten; absolute #1 Eredivisie), levert dat uiteindelijk vanzelf doelpunten op. Antti heeft wat dat betreft gelijk in het punt dat een hoger schotconversie een daadwerkelijke verbetering zou opleveren t.o.v. zijn importantie voor AZ.
- Als we echter kijken naar het aantal gemiste grote kansen, dan gebeurt er iets vreemd: van alle grote kansen heeft Jahanbakhsh er slechts 6 (!) gemist. Ter vergelijking: de top 5 spelers met gemiste grote kansen zijn Til (10), Johnsen (15), De Jong (17), Weghorst (22) en Huntelaar (25). Aangezien zowel Til als Weghorst hoog staan op dit lijstje, lijkt het puntje van 'mikken tussen de palen' misschien wel een algemeen punt van aandacht.
- Alireza verricht ook veel verdedigend werk. Van bovengenoemde groep, heeft hij het hoogst aantal tackles uitgevoerd (66).
- M.b.t. gevaarlijke passes: hij heeft 76 key passes afgeleverd (5e plek). Daarnaast heeft hij 20 grote kansen gecreëerd, waarmee hij alleen Ziyech voor moet laten gaan (21).
Al met al is de enige speler in de eredivisie die Jahanbakhsh benadert in doelpunten/assists/creëren van grote kansen Berghuis, met een gedeelde derde plek voor Ziyech en Lozano. T.o.v. elkaar is Jahanbakhsh echter nog net even beter.
Ja, maar wie wil hem nu nog...quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat hij de club gaat verlaten.
Wat je niet ziet in deze statistieken, is hoe vaak ze de wedstrijd openbreken met hun doelpunt. Of tegen wat voor tegenstanders ze de doelpunten maken. 4x scoren tegen Sparta is alweer anders dan 4x scoren tegen Utrecht bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:08 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nagenoeg alle.
Berghuis:
[ afbeelding ]
https://www.sofascore.com/nl/speler/steven-berghuis/100386
Jahanbakhsh:
[IMG]http://i65.tinypic.com/2n6g5m9.png6/IMG]
https://www.sofascore.com/nl/speler/alireza-jahanbakhsh/331837
Maar goed, ontloopt elkaar ook niet heel veel. Zijn qua statistieken gewoon de twee beste spelers van de Eredivisie.
Kuyt heeft ons letterlijk met een mooie goal binnen 40 seconden naar het kampioenschap geschoten en jij zet hem in dezelfde lijst als Paauwe en Bosveltquote:Op dinsdag 24 april 2018 09:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Eddy Pieter Graafland
Wim Jansen
Kindvall
Happel
Van Hanegem
Israel
Blankemeijer
Moulijn
Zijn echte iconen
Dan heb je een lijstje met spelers als:
Bosvelt
Kuyt
Kiprich
Pauwe
Larsson
Ono
De Wolf
Dudek
Tomasson
(aan ter vullen met nog +/-100 namen)
Die geen iconen zijn maar wel spelers met grote verdiensten voor Feyenoord of om andere redenen een cultstatus hebben verkregen.
Daarna komen spelers als Van Persie pas kijken.
Vejinovic heb je toch niets meer aan. Lekker laten gaan/contract verscheuren. Misschien Kokcu en Bouchataoui een kans gunnen. In ieder geval in de voorbereiding.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eerst maar zien wie er blijft en wie gaag voor je extra middenvelders gaat kopen Ayoub en Vejinovic komen er ook al bij.
Ayoub ben ik reuzebenieuwd naar, Vejinovic mag lekker in Alkmaar blijven.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eerst maar zien wie er blijft en wie gaag voor je extra middenvelders gaat kopen Ayoub en Vejinovic komen er ook al bij.
Ik heb het niet opgezocht en heb er geen bewijzen voor, maar voor mijn gevoel was hij vaak geblesseerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Ayoub ben ik reuzebenieuwd naar, Vejinovic mag lekker in Alkmaar blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Waarom is dat anders? Elke club speelt tegen dezelfde clubs. Als speler X vier keer tegen Sparta weet te scoren, dan zou speler Y dat ook moeten kunnen doen. De statistieken zijn over het gehele seizoen, en daar kan prima een waardeoordeel aan gekoppeld worden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef DonRaja het volgende:
Wat je niet ziet in deze statistieken, is hoe vaak ze de wedstrijd openbreken met hun doelpunt. Of tegen wat voor tegenstanders ze de doelpunten maken. 4x scoren tegen Sparta is alweer anders dan 4x scoren tegen Utrecht bijvoorbeeld.
Jip en Janneke dan:quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:18 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Waarom is dat anders? Elke club speelt tegen dezelfde clubs. Als speler X vier keer tegen Sparta weet te scoren, dan zou speler Y dat ook moeten kunnen doen. De statistieken zijn over het gehele seizoen, en daar kan prima een waardeoordeel aan gekoppeld worden.
Het enige argument dat je kunt gebruiken is dat de mindere clubs vaak defensiever tegen de topclubs spelen, maar daar heeft AZ dit seizoen niet minder last van dan Feyenoord.
Die statistieken geven wel degelijk weer welke spelers het precies goed doen, vandaar dat de gebruikelijke namen bovenaan staan.
Omdat je spelers hebt die nooit opstaan in wedstrijden tegen betere/sterke tegenstanders. Jahanbaksh is zo iemand. Net zoals Ziyech dat heel lang was.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:18 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Waarom is dat anders? Elke club speelt tegen dezelfde clubs. Als speler X vier keer tegen Sparta weet te scoren, dan zou speler Y dat ook moeten kunnen doen. De statistieken zijn over het gehele seizoen, en daar kan prima een waardeoordeel aan gekoppeld worden.
Ik heb liever iemand in mijn team die tegen elke club in scoringspositie weet te komen of daar een aandeel in heeft. Genoeg spelers die zich enkel voor de grote wedstrijden kunnen opladen, maar tegen de minderen nauwelijks thuisgeven. Andersom idem dito.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jip en Janneke dan:
Speler 1:
Scoort 4x tegen Sparta
1 assist tegen Twente
Speler 2:
Scoort 1x tegen Ajax
Scoort 1x tegen PSV
Scoort 2x tegen AZ
1 assist tegen Utrecht
Op jouw lijstje staan ze gelijk, maar wie heb je liever in je team?
Afonso Alves die 7x scoort tegen Heraclesquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:23 schreef DonRaja het volgende:
Op basis van statistieken is bijvoorbeeld die blonde Belg van NEC destijds een wereldspits want hij werd topscorer. Die Braziliaan van Heerenveen was een absolute god, want die scoorde 7x in 1 wedstrijd ofzo.
Statistieken zeggen niet alles.
En dus zeggen die statistieken dan niet veel he.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:23 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand in mijn team die tegen elke club in scoringspositie weet te komen of daar een aandeel in heeft. Genoeg spelers die zich enkel voor de grote wedstrijden kunnen opladen, maar tegen de minderen nauwelijks thuisgeven. Andersom idem dito.
Twee assists thuis tegen PSV, die ze hadden moet winnen. Uit tegen PSV ook een assist, en een goal gemaakt tegen Ajax in eigen huis.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:23 schreef fetX het volgende:
Omdat je spelers hebt die nooit opstaan in wedstrijden tegen betere/sterke tegenstanders. Jahanbaksh is zo iemand. Net zoals Ziyech dat heel lang was.
Die van NEC was erger, daar probeerden zijn medespelers de bal dan maar tegen hem aan te schieten zodat het doelpunt op zijn naam zou komen...quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Afonso Alves die 7x scoort tegen Heracles
Verder nooit meer wat van gehoord.
Jawel. Zeker wanneer een sample van 30 wedstrijden gebruiken. Dan trekt dat potentieel vertekend beeld zich wel weer recht.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef DonRaja het volgende:
En dus zeggen die statistieken dan niet veel he.
Dan heb ik me daarin vergist.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:25 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Twee assists thuis tegen PSV, die ze hadden moet winnen. Uit tegen PSV ook een assist, en een goal gemaakt tegen Ajax in eigen huis.
Mwah.
Nee, dat doet het niet.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:27 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Jawel. Zeker wanneer een sample van 30 wedstrijden gebruiken. Dan trekt dat potentieel vertekend beeld zich wel weer recht.
zelfs in de belgische competitie niks meer gepresteerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:26 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die van NEC was erger, daar probeerden zijn medespelers de bal dan maar tegen hem aan te schieten zodat het doelpunt op zijn naam zou komen...
Bjorn Vleminckx. Er was nog sprake van dat hij eventueel naar Feyenoord zou komen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:26 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die van NEC was erger, daar probeerden zijn medespelers de bal dan maar tegen hem aan te schieten zodat het doelpunt op zijn naam zou komen...
Yep, maar wel op basis van zijn statistieken verkocht.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
zelfs in de belgische competitie niks meer gepresteerd.
Precies.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:27 schreef fetX het volgende:
Dan heb ik me daarin vergist.
Mijn punt blijft verder staan. Er zijn genoeg spelers die het tegen de sterke tegenstanders niet laten zien, maar wel goede statistieken hebben.
Ik heb toen wel wat kaarsjes gebrand.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Bjorn Vleminckx. Er was nog sprake van dat hij eventueel naar Feyenoord zou komen.
Daar wil ik je met terugwerkende kracht nog voor bedanken.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb toen wel wat kaarsjes gebrand.
tegenwoordig spits van Royal Antwerpquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Yep, maar wel op basis van zijn statistieken verkocht.
Jawel. Daarom staan de gebruikelijke namen (Berghuis, Jahanbakhsh, Lozano, Ziyech) ook bovenaan het lijstje.quote:
Absoluut.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef DonRaja het volgende:
Maar @Stabiel, ik zeg niet dat de statistieken geen nut hebben, maar ze moeten niet leidend zijn in de beslissing om bijvoorbeeld een speler te kopen.
Het lijstje van vorig jaar:quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Jawel. Daarom staan de gebruikelijke namen (Berghuis, Jahanbakhsh, Lozano, Ziyech) ook bovenaan het lijstje.
Zitten aardig wat hypes tussen en spelers die optimaal konden profiteren van een goed seizoen bij hun hele team. Of wil je nu zeggen dat Toornstra of Van Wolfswinkel te verwachten zijn in de top 3 van de MVP's?quote:1. Nicolai Jørgensen 32 (21+11)
2. Ricky van Wolfswinkel 25 (20+5)
3. Jens Toornstra 23 (14+9)
Davy Klaassen 23 (14+9)
5. Reza Ghoochannejhad 22 (19+3)
Kasper Dolberg 22 (16+6)
7. Enes Ünal 21 (18+3)
Hakim Ziyech 21 (9+12)
9. Samuel Armenteros 20 (19+1)
Mimoun Mahi 20 (17+3)
Sam Larsson 20 (9+11)
Godallemachtig, jij hebt het woord opportunist uitgevonden geloof ik.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Til is nog jong en op zijn positie na Ziyech misschien wel de beste in Nederland.
Net als dat sommige mensen vorig jaar ook niet lyrisch waren over onze prestatiequote:Op dinsdag 24 april 2018 17:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het voor hun niet goed is. Ik ben alleen niet lyrisch over die prestatie.
Toornstra staat wel gewoon op 18 MVP punten, dus ontloopt zijn resultaten van vorig jaar niet heel erg. Nu nog 5 puntjes minder met nog 2 potjes te gaan.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het lijstje van vorig jaar:
[..]
Zitten aardig wat hypes tussen en spelers die optimaal konden profiteren van een goed seizoen bij hun hele team. Of wil je nu zeggen dat Toornstra of Van Wolfswinkel te verwachten zijn in de top 3 van de MVP's?
Ik denk dat het relevanter is om te kijken naar waar het bij jezelf precies mis gaat.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Net als dat sommige mensen vorig jaar ook niet lyrisch waren over onze prestatie
Dat het niet allemaal perfect is betekent niet dat je er niets van kan leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |