abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178668047
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178668052
Gecondoleerd Pinuts.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178668181
Dank jullie. :)
  zondag 22 april 2018 @ 09:30:37 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178668239
Gecondoleerd :*
pi_178668347
Pinuts, gecondoleerd. ;(
pi_178668627
Hier is weer een wat dalende lijn ingezet gelukkig, dat voelt toch een stukje beter. Ik voel me ook weer beter dan toen ik me zo zielig voelde en dat helpt ook.
  zondag 22 april 2018 @ 10:19:20 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_178668973
Pinuts, gecondoleerd :*
disclaimer
  zondag 22 april 2018 @ 10:20:07 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_178668994
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is weer een wat dalende lijn ingezet gelukkig, dat voelt toch een stukje beter. Ik voel me ook weer beter dan toen ik me zo zielig voelde en dat helpt ook.
fijn om te horen!

Ik had alweer een flinke drop op de weegschaal, 77,8. Ik wacht de rebound even af :+
disclaimer
pi_178670824
Hier was de weegschaal heel sadistisch. Heel even 77.9 laten zien en dan toch stiekem snel naar 78 springen }:|
Maar jouw wet is nog niet ingetreden SQ :D
  zondag 22 april 2018 @ 12:03:28 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_178670883
Dat is hoopvol! Misschien is het blijvend! Ik hoop ook voor mezelf mee ;)
disclaimer
pi_178670905
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is hoopvol! Misschien is het blijvend! Ik hoop ook voor mezelf mee ;)
Nja moet straks nog whisky proeven en pizza eten én ik ben ongesteld aan het worden... ik ben heel benieuwd wat er gebeurt :+
pi_178670988
gecondoleerd met je verlies, Pinuts

hier ook een drop. Ik vind het zo leuk als elk nieuw gewicht op een gegeven moment het lichtste tot nu toe word.

l: tosti (2 boterhammen) met kaas, vega kip en een beetje sriracha. ook nog een komkommer voor de trek
t: protein yoghurt en een mango
d: word iets afhaal, ik gok pad thai
t: low cal ijs van de ah. Ben benieuwd hoe dat is
  zondag 22 april 2018 @ 12:48:19 #13
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178671751
Gecondoleerd Pinuts :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_178672718
Gecondoleerd pinuts
  zondag 22 april 2018 @ 14:02:08 #15
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_178672904
Gecondoleerd Pinuts

Na 2 dagen stabiel 2 ons er af. En dat na 18 km wandelen }:| _O-.

Eten gaat goed misschien wat te weinig ik zal deze week eens een paar dagen tracken.
  zondag 22 april 2018 @ 14:47:31 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_178673720
Nja, 2 ons zijn 1500 calorieën, dus als het door wandelen komt is dat toch helemaal geen slecht resultaat? Wat had je verwacht?

( los van het feit dat onsjes op zo'n korte termijn helemaal niks zeggen natuurlijk ;) ).
disclaimer
  zondag 22 april 2018 @ 14:59:19 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_178673938
Gecondoleerd pinuts!

Telt de London marathon kijken ook als sporten?? O-)
Ik krijg er wel zin van om te gaan hardlopen...toch jammer dat ik zo verkouden ben dat ademhalen niet lukt door mn neus.. dus hardlopen gaat hem niet worden.. -O-

SQ.. crashen door de weeks vind ik nog best lastig.. Ik heb gewoon trek! Misschien toch eens gaan kijken naar shakes of zo... en.. de lijnen zijn nu flink los na 2 jaar binnen de lijntjes vanwege alle baby toestanden... en daar ben ik wel een beetje klaar mee.. Ik vind wijn en alcoholische dranken gewoon lekker...(en kan er ook prima zonder) en ik ben er klaar mee om continue overal op te moeten letten..
Het voelt allemaal zo enorm als iets MOETEN... en ik ben er niet zo goed in als me iets opgelegd wordt... 8)7

Het sporten weer op gaan pakken zal hier de knop wel weer om laten gaan... zaak is nu vooral om daar de tijd voor te vinden met allerlei (zaken) reizen en offshore tripjes...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_178678459
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 14:59 schreef Barreltje het volgende:
Gecondoleerd pinuts!

Telt de London marathon kijken ook als sporten?? O-)
Ik krijg er wel zin van om te gaan hardlopen...toch jammer dat ik zo verkouden ben dat ademhalen niet lukt door mn neus.. dus hardlopen gaat hem niet worden.. -O-

SQ.. crashen door de weeks vind ik nog best lastig.. Ik heb gewoon trek! Misschien toch eens gaan kijken naar shakes of zo... en.. de lijnen zijn nu flink los na 2 jaar binnen de lijntjes vanwege alle baby toestanden... en daar ben ik wel een beetje klaar mee.. Ik vind wijn en alcoholische dranken gewoon lekker...(en kan er ook prima zonder) en ik ben er klaar mee om continue overal op te moeten letten..
Het voelt allemaal zo enorm als iets MOETEN... en ik ben er niet zo goed in als me iets opgelegd wordt... 8)7

Het sporten weer op gaan pakken zal hier de knop wel weer om laten gaan... zaak is nu vooral om daar de tijd voor te vinden met allerlei (zaken) reizen en offshore tripjes...
Heb je wel eens geprobeerd te sporten met een verstopte neus? Mijn ervaring is dat mijn neus juist opengaat van wat beweging ;)

Als je je gewoon rot voelt door de verkoudheid en daarom niet wilt sporten is dat wat anders natuurlijk ;)
pi_178680775
Gecondoleerd Pinuts!

Ik heb iets te lang in de zon gezeten zonder me in te smeren, stom. Wel ingesmeerd maar te laat. Dus nu zit ik met een knalrood hoofd en koppijn op de bank.
Ook at ik pizza. Wel lekkere.

O: appel
S: hockeywedstrijd
L: bruin pistoletje gezond
T: eiwitreep
D: pizza

Activity tracker besteld, ben voor de Garmin Vivoactive HR gegaan, heeft GPS ingebouwd dus hoef daar geen telefoon voor mee en ik kan mijn eigen hartslagband er ook aan koppelen tijdens het sporten. Bij de grote blauwe webshop, dus kan hem uitproberen en als niet bevalt terugsturen. Ben benieuwd! Hopelijk is een van m'n buren overdag thuis om het pakketje aan te nemen en kan ik 'm dan daar meteen ophalen uit werk, dan kan ik hem 's avonds bij sport al uitproberen!
pi_178681602
Gecondoleerd Pinuts!

Die nieuwe fitbit ziet er tof uit, als mijn telefoon de app kon draaien zou ik ervoor gaan sparen, maar heeft weinig nut als telefoon niet ondersteund wordt.

Hier gaat het redelijk.

Morgen middag even los in de sportschool.
  zondag 22 april 2018 @ 20:44:00 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_178681797
Maar lieve barrel, als het zo voelt gaat het waarschijnlijk niet lukken. Het gaat alleen als je het ook écht wil. Waarom laat je het voorlopig niet even voor wat het is? :*
disclaimer
pi_178682111
Ik wil ook gezonder eten. Eet nu teveel en soms vreetbuien. Ben altijd donderdagavond t/m maandagmiddag in mijn eigen huis.
Ik heb al wel eten gehaald. Voor donderdagavond soep met brood en beleg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vimbavimba op 22-04-2018 21:58:43 ]
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_178684176
Pfff, echt hoe doen jullie het met sociale gelegenheden. Het is voor mij een soort van excuus ofzo, merk ik, om dan mee te doen en ook lekker veel te eten. En ik heb geen idee hoe ik mezelf daarin kan temmen :').
pi_178684189
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:16 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Pfff, echt hoe doen jullie het met sociale gelegenheden. Het is voor mij een soort van excuus ofzo, merk ik, om dan mee te doen en ook lekker veel te eten. En ik heb geen idee hoe ik mezelf daarin kan temmen :').
Geen sociaal leven hebben en dus ook geen sociale gelegenheden :')

Af en toe genieten en mee doen moet kunnen overigens, zolang het niet 7 x per week is.
  zondag 22 april 2018 @ 23:20:05 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178684229
Mijn zondag heeft m'n week weer verpest qua eten. Of ik moet geluk hebben en over twee dagen toch weer normaal zitten. We zullen 't wel zien.
  maandag 23 april 2018 @ 06:49:25 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_178686771
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:01 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik wil ook gezonder eten. Eet nu teveel en soms vreetbuien. Ben altijd donderdagavond t/m maandagmiddag in mijn eigen huis.
Ik heb al wel eten gehaald. Voor donderdagavond soep met brood en beleg.
je wil gezonder gaan eten en je koopt soep met brood en beleg? Wat eet je normaal dan? :D

Wb sociale dingen, het is echt even loskoppelen dat gezelligheid en te veel dingen eten hand in hand gaan. Je kunt ook gezellig samen zijn zonder ;) maar dat vergt wel een mindset change en dat is niet makkelijk.

Mijn drop van gisteren zit er weer aan, had ik wel verwacht maar toch jammer :P heb ook veel zout op gisteren.
disclaimer
pi_178686823
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 06:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je wil gezonder gaan eten en je koopt soep met brood en beleg? Wat eet je normaal dan? :D

Wb sociale dingen, het is echt even loskoppelen dat gezelligheid en te veel dingen eten hand in hand gaan. Je kunt ook gezellig samen zijn zonder ;) maar dat vergt wel een mindset change en dat is niet makkelijk.

Mijn drop van gisteren zit er weer aan, had ik wel verwacht maar toch jammer :P heb ook veel zout op gisteren.
Wel magere soep en brood met appelstroop. Koop voor week erop aardappels.
Ja, meestal krijg ik dan nog een vreetbui. Dan eet ik nog meer boterhammen bv. Echt erg.
  maandag 23 april 2018 @ 07:44:25 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178686915
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:16 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ja, meestal krijg ik dan nog een vreetbui. Dan eet ik nog meer boterhammen bv. Echt erg.
We krijgen zo niet echt een idee van hoe je je maaltijden samenstelt. Eet je wel groenten?
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 april 2018 @ 07:47:47 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178686929
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:16 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

misschien is het handig om eens een lijstje neer te zetten van wat je op een dag zo eet. Met de huidige info valt weinig advies te geven...

Wat sociale dingen betreft, ik probeer (let op die woordkeuze) toch bij alles bewust te kiezen of het de moeite waard is... zo dronk ik gisteren bier, maar het geen ijs genomen en geen nootjes gegeten. Niet dat dat bier nou zo’n slimme keuze was, maar het was in elk geval of/of i.p.v. en/en.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_178687027
Mijn lijstje voor vandaag:
O: brood met chocopasta
B: peuterzwemmen
T: cherrytomaatjes
L: brood
T: wortel
D: aardappels, jagerschnitzel, boontjes, yoghurt
T:

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 23-04-2018 19:48:41 ]
pi_178687056
Nou, geen heel goed maar ook geen slecht weekend gehad. Wel wat gesnoept, maar te overzien. MAar hier gaat het bij mij vaak mis dus moet daar beter op letten. Wel veel "gesport"- de keuken en planken voor een nieuwe konijnenkooi geschilderd en spullen gehaald enz. Vandaag weer netjes verder!

Gepland:
O: Skyr
T: aardbeien! Uit het zuiden van de boer!
L: "pasta" (is glutenvrije van linzen) salade met tonijn
T: Ei en pruim
D: Suhibowl met tempeh

S: lopen in de lunch & hardlopen of fitchannel
  maandag 23 april 2018 @ 08:36:59 #32
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_178687167
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 14:47 schreef Stormqueen het volgende:
Nja, 2 ons zijn 1500 calorieën, dus als het door wandelen komt is dat toch helemaal geen slecht resultaat? Wat had je verwacht?

( los van het feit dat onsjes op zo'n korte termijn helemaal niks zeggen natuurlijk ;) ).
Misschien wat meer ;).

Vandaag weer een onsje er af. Luie zondag gehad maar goed gegeten en gedronken.
pi_178687180
Gister dik over mijn max gegeten/gedronken dankzij whisky, pizza en ijs. Vandaag weer normaal doen. Wat mij opvalt is dat hoe langer ik bezig ben met bijhouden en opletten, hoe gemakkelijker het wordt om na een dag buiten de lijntjes te zijn gegaan, de draad weer op te pakken. Terwijl ik dat voorheen nauwelijks voor elkaar kreeg en daarmee constant weer ontspoorde.

Planning:
O: kwark met banaan en muesli
L: speltbrood met mager beleg
D: iets met veel groente maar weet nog niet wat.
Bewegen zit er vandaag wat minder in, menstruatie op hoogtepunt dus alles sloom en pijnlijk en meh -O-

Ondanks dat alles een halve kilo in de plus. Valt me alles mee :Y
pi_178687539
Goed bezig Sunny! En wat fijn dat je het steeds makkelijker vindt worden om weer terug binnen de lijntjes te gaan na een dag erbuiten! Oh, en sterkte met de menstruatiepijn!

Ik moet mijn lijst nog even uitvogelen, moet van Utrecht naar Amsterdam en dan halverwege de dag weer terug en kan tussen werk en sport van 19-20.30 niet avondeten.
Heb bij me: 350g skyr, appel, 3 eiwitrepen.
Denk dat ik één van de eiwitrepen inwissel voor een pistoletje met veel rosbief. En dan avondeten na sporten doe en dan iets van groente met kip ofzo haal.
pi_178687557
Ik had een heel goed eet-en-drink-weekend, voor iemand die niet probeert gewicht te verliezen.
:')

Maar wel heel gezellig en soms is dat meer waardevol. Ik merk aan mezelf dat ik veel meer 'mag' zonder dat het naar voelt omdat het toch echt een lange-termijn-ding is.
Natuurlijk ben ik liever morgen 10 kg lichter, but ain't gonna happen. En daar heb ik vrede mee. Dan is een keer (of 2 keer) flink uit eten gaan ook ineens veel minder... 'erg'? ofzo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178687567
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We krijgen zo niet echt een idee van hoe je je maaltijden samenstelt. Eet je wel groenten?
Ja eet wel groenten.
  maandag 23 april 2018 @ 09:28:59 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178687615
Zondag ijs gehad en uit eten en wat meer sapjes. Al met al 1 kilo erbij vanmorgen.
Vandaag maar rustig aan doen en hopen dat het morgen hersteld is.
pi_178687627
Volgens libra haal ik mijn streefgewicht in 2148. Fijn dat Libra ook de ouder wordende mens incalculeert en het vertrouwen heeft dat ik, ondanks mijn overgewicht, 164 jaar oud kan worden :)

Gister is het geen afhaaleten geworden maar een paar restjes. Daar ben ik ook wel blij mee :)

O: Proteinyoghurt en een paar pijnboompitten
L: Twee boterhammen met kaas, komkommer en mosterd
T: weetiknogniet
D: Gewokte tofu met groenten in, ik denk, zoetzure saus en rijst
S: Hardlopen
T: een sinaasappel
pi_178687655
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:29 schreef DrSauvignon het volgende:
Volgens libra haal ik mijn streefgewicht in 2148. Fijn dat Libra ook de ouder wordende mens incalculeert en het vertrouwen heeft dat ik, ondanks mijn overgewicht, 164 jaar oud kan worden :)

Gister is het geen afhaaleten geworden maar een paar restjes. Daar ben ik ook wel blij mee :)

O: Proteinyoghurt en een paar pijnboompitten
L: Twee boterhammen met kaas, komkommer en mosterd
T: weetiknogniet
D: Gewokte tofu met groenten in, ik denk, zoetzure saus en rijst
S: Hardlopen
T: een sinaasappel
Ik had bij Libra infinity kcal inname *) (en streefgewichtdatum kon hij toen niet berekenen). Maar tof zeg, in 2148 op je streefgewicht _O_ Ik weet niet of Lonaa dat bedoelde met lange termijn ding :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178687687
Vast wel Cue!

Ik had na eten met schoonouders zaterdag (incl frietjes en ijs) de volgende ochtend naar +0.4 en na de pizza van gisteren vanmorgen +0.2, dus +0.6 vanochtend ten opzichte van zaterdag ochtend. Hopelijk morgen al iets bijgetrokken, want ga morgen met vriend uit eten dus zal woensdag wel weer wat in de plus gaan (sushi!!). Gelukkig heb ik m'n "officiële" weegmoment expres op zaterdagochtend zodat ik nog de hele week heb om de plusjes van het weekend weg te werken haha!
pi_178687741
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had bij Libra infinity kcal inname *) (en streefgewichtdatum kon hij toen niet berekenen). Maar tof zeg, in 2148 op je streefgewicht _O_ Ik weet niet of Lonaa dat bedoelde met lange termijn ding :+
Nah, niet helemaal :+

Maar ik heb ook wel een tijd gehad dat ik mijn tussenstreef in 2086 zou halen. :')
pi_178687822
Haaaaaaaaaahahahahha ik ging wegen

*trommelgeroffel*
2,3 kg erbij tov zaterdagochtend.

:D :')
pi_178687870
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 09:45 schreef Lonaa het volgende:

*trommelgeroffel*

Dat heb ik ook als ik 1 dagje teveel heb gegeten :') Geef het een paar dagen, is het weer weg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178687890
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat heb ik ook als ik 1 dagje teveel heb gegeten :') Geef het een paar dagen, is het weer weg.
Ja, I know. Maar deze staat wel in de top 3 geloof ik.

Heb ook een keer 3,2 gezien. En 2,6 :')
pi_178688196
Danstraining gaat onverwachts niet door en twijfel nog of ik iets anders wil sporten ipv of juist blij moet zijn voor de rust voor mijn heup.

Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: ???
T: mueslireep
D: romige kip/tortellinisoep
T: hopelijk zijn de kiwis nog goed anders misschien even nieuw fruit of snackgroente halen
pi_178688235
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 09:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nah, niet helemaal :+

Maar ik heb ook wel een tijd gehad dat ik mijn tussenstreef in 2086 zou halen. :')
_O-

ik jojo nogal veel en hield vocht vast na sport dus dan zit ik op 81,5, gister op 80.5 en vanmorgen ook. Genoeg blijkbaar om geen hoop meer te hebben op een iets kortere termijn
pi_178688249
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:08 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

_O-

ik jojo nogal veel en hield vocht vast na sport dus dan zit ik op 81,5, gister op 80.5 en vanmorgen ook. Genoeg blijkbaar om geen hoop meer te hebben op een iets kortere termijn
Het wordt minder erg als ie meer gegevens heeft heb ik gemerkt. :')

In het begin vond ie bij mij ook 'infinite' namelijk :') Nu vindt ie augustus ofzo
pi_178688262
Wel matig demotiverend hoor 'JE ZAL NOOIT BEREIKEN WAT JE WIL OOK AL IS HET MAAR 6 KG'

Ok thanks computer.

pi_178688265
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 10:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het wordt minder erg als ie meer gegevens heeft heb ik gemerkt. :')

In het begin vond ie bij mij ook 'infinite' namelijk :') Nu vindt ie augustus ofzo
ik gebruik Libra al sinds december dus genoeg gegevens aangezien ik elke dag weeg :P het is gewoon hopeloos

Gister mijn kledingkast uitgepuind en er bleef zo weinig over dat ik serieus moet gaan winkelen.
pi_178688316
Meh ik ben lui. Ik wil eigenlijk wel sporten maar eigenlijk ook niet. :')
pi_178689162
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed bezig Sunny! En wat fijn dat je het steeds makkelijker vindt worden om weer terug binnen de lijntjes te gaan na een dag erbuiten! Oh, en sterkte met de menstruatiepijn!
Nja het was ook een beetje bedoeld als een soort hart onder de riem. Als het voor mij zo werkt, dan vast ook wel voor meer mensen.. ;)
  maandag 23 april 2018 @ 11:42:02 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_178689554
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 09:45 schreef Lonaa het volgende:

*trommelgeroffel*

ik ben fier O+
disclaimer
pi_178690140
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

misschien is het handig om eens een lijstje neer te zetten van wat je op een dag zo eet. Met de huidige info valt weinig advies te geven...

Wat sociale dingen betreft, ik probeer (let op die woordkeuze) toch bij alles bewust te kiezen of het de moeite waard is... zo dronk ik gisteren bier, maar het geen ijs genomen en geen nootjes gegeten. Niet dat dat bier nou zo’n slimme keuze was, maar het was in elk geval of/of i.p.v. en/en.
Mijn planning voor het weekend. Ben doordeweek namelijk niet thuis.
donderdagavond: soep met brood en op het brood appelstroop of vegetarische smeerworst.

Zaterdag in de ochten en middag ook brood. In de avond kip tandori. Ik heb een pak, kan ik drie keer van eten. daarbij dan 1/3 stuk komkommer.
Voor zaterdag en zondag had ik ook brood. Maar ik denk dat ik misschien magere kwark ipv brood een keer ga eten. En tussendoor ergens nog fruit.
  maandag 23 april 2018 @ 12:14:03 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_178690142
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 09:22 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een heel goed eet-en-drink-weekend, voor iemand die niet probeert gewicht te verliezen.

Maar wel heel gezellig en soms is dat meer waardevol. Ik merk aan mezelf dat ik veel meer 'mag' zonder dat het naar voelt omdat het toch echt een lange-termijn-ding is.
Natuurlijk ben ik liever morgen 10 kg lichter, but ain't gonna happen. En daar heb ik vrede mee. Dan is een keer (of 2 keer) flink uit eten gaan ook ineens veel minder... 'erg'? ofzo.
ik vind dit echt fijn om te horen. Het klinkt alsof het langzaam weer beter met je gaat :*
disclaimer
  maandag 23 april 2018 @ 12:16:44 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_178690197
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:14 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Mijn planning voor het weekend. Ben doordeweek namelijk niet thuis.
donderdagavond: soep met brood en op het brood appelstroop of vegetarische smeerworst.

Zaterdag in de ochten en middag ook brood. In de avond kip tandori. Ik heb een pak, kan ik drie keer van eten. daarbij dan 1/3 stuk komkommer.
Voor zaterdag en zondag had ik ook brood. Maar ik denk dat ik misschien magere kwark ipv brood een keer ga eten. En tussendoor ergens nog fruit.
Maar dat is je groente voor 3 dagen? Een komkommer? Naast brood, brood, brood en een pak tandoori wereldgerecht?

sta je open voor suggestie, of liever niet? Want ik denk dat je nog wel wat slagen zou kunnen maken als je echt gezonder wil eten :) Zonder je af te willen branden hoor, dat is echt mijn bedoeling niet, maar ik (en anderen hier met mij) zouden je best willen helpen daarmee.
disclaimer
  maandag 23 april 2018 @ 12:20:16 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_178690258
Ik zal mijn menu van gisteren ook nog wel even delen voor de volledigheid. Geen topdag, ook geen kutdag, gewoon ach. Beetje veel ijs.

O: twee boterhammen oude kaas, 1 boterham kipfilet, koffie met suiker
L: Handje druiven en een mini krentenbol
T: Twee bolletjes ijs bij de ijsboer O+
D: 1 stukje stokbrood, 2 kipspiesjes, 1 biefstukspiesje, 2 champignonspiesjes, 1 eetlepel rundvleessalade, 1 maiskolf, 1 paprika, halve courgette, alles van den bbq. 1 Pint radler 0.0 (2 blikjes in 1 huge glas), 1 raketje.
T: een hazelnootpraline magnum. Ik moest wel. Hij riep me.
disclaimer
pi_178690289
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar dat is je groente voor 3 dagen? Een komkommer? Naast brood, brood, brood en een pak tandoori wereldgerecht?

sta je open voor suggestie, of liever niet? Want ik denk dat je nog wel wat slagen zou kunnen maken als je echt gezonder wil eten :) Zonder je af te willen branden hoor, dat is echt mijn bedoeling niet, maar ik (en anderen hier met mij) zouden je best willen helpen daarmee.
Ja, tips zijn welkom. Alvast dank :)
Hmm ik zie dat het ook weinig is en weinig afwisselend. misschien paprika erbij en ontbijt afwisselen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vimbavimba op 23-04-2018 12:31:42 ]
  maandag 23 april 2018 @ 12:27:10 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178690358
Sowieso zou ik niet zoveel brood eten, volgens mij tikt dat redelijk aan.

Maar in je kip tandoori zit toch wel groenten, of ook maar beperkt?
pi_178690401
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2018 12:27 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso zou ik niet zoveel brood eten, volgens mij tikt dat redelijk aan.

Maar in je kip tandoori zit toch wel groenten, of ook maar beperkt?
Ook maar beperkt. Ga ook magere kwark halen en meer groenten voor in de tandori.
  maandag 23 april 2018 @ 13:02:19 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_178690926
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:22 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ja, tips zijn welkom. Alvast dank :)
Hmm ik zie dat het ook weinig is en weinig afwisselend. misschien paprika erbij en ontbijt afwisselen.
Ik zou eens beginnen met alternatieven zoeken voor brood. Er is niks mis met brood, maar drie broodmaaltijden per dag is wel een beetje overkill en weinig voedzaam.
Dus idd, kwark met fruit, een salade, een omelet etc zijn prima alternatieven die je ook voor lunch en ontbijt prima kunt eten.
Wereldgerechten bevatten vaak erg veel zout en relatief weinig groenten, er is niks mis met af en toe zoiets eten maar het is wel gezonder om vers te koken.
Wat eet je doordeweeks? Zit je ergens intern voor werk ofzo?
disclaimer
pi_178692502
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vind dit echt fijn om te horen. Het klinkt alsof het langzaam weer beter met je gaat :*
Lief O+ En ja, dat idee heb ik ook. :)
pi_178692522
Goed, planning:
O: boterham met smeerkaas
S: bench press en ring rows ;( 139 herhalingen in totaal.
L: tunamelt.
D: Courgettesoep.

En dan kom ik nog 1000 kcal te kort ofzo.
pi_178692971
Ik ben weer eens ongesteld geworden dus de paashaas heeft het weekend niet overleefd :')

#foreverfat
Aids.
pi_178693019
Lijst vandaag:

O: cracker 30+ kaas, rijstwafel humus ende kipfilet met komkommer.
T: grote appel.
L: kwark met een lepel pindakaas, wat noten en een banaan.
T: bakje cherrytomaters.
T2: gekookt eitje.
D: curry met kip, rijst en veul groenten.

De uitdaging van vandaag zit in de werkborrel vanmiddag :') . Borrelhapjes all the way.
Aids.
pi_178695584
Ja hoi, ik meld me ook weer eens na een weekendje drankjes en hapjes op terras.

Lijstje van vandaag:
O: magere yoghurt met havermoutmuesli en bosbessen.
L: twee boterhammen filet american en twee eitjes
T: flink handje macadamianoten
D: wortelwraps met zuivelspread kip en rucola en salade on the side
S: uurtje bodypump
pi_178696118
Lijst zoals het is geworden/gaat zijn:
O: dunne volkorencrackers met zuivelspread
T: 3 volkoren rijstwafels met magere filet americain
L: twee speltboterhammen met magere filet americain
T: handje studentenhaver
D: aardappel-vis salade met warmgerookte zalm, haring en hollandse garnalen :9
T: kwark met peer
pi_178696358
Je avondeten klinkt goed, Sun :9
pi_178696406
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:54 schreef Isabeau het volgende:
Je avondeten klinkt goed, Sun :9
Ja ik kijk er ook erg naar uit! Recept is eigenlijk met bleekselderij, lenteui en raapstelen, maar dat laatste is er nog niet dus heb ik rucola genomen.
pi_178696603
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:56 schreef Sunnythesun het volgende:

Ja ik kijk er ook erg naar uit! Recept is eigenlijk met bleekselderij, lenteui en raapstelen, maar dat laatste is er nog niet dus heb ik rucola genomen.
Ik heb op de markt al wel raapstelen gezien! Maar ja, daar heb je nu niets aan natuurlijk.
pi_178696633
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 18:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb op de markt al wel raapstelen gezien! Maar ja, daar heb je nu niets aan natuurlijk.
Nee, niet echt :D Had ook geen zin om naar de groenteboer te gaan en de appie had het dus nog niet. Komt volgende keer wel. Gelukkig vind ik rucola ook erg lekker ;)
pi_178697702
Ok, we hebben beiden zitten smullen :9 :9 dat recept houden we er in!
  maandag 23 april 2018 @ 19:12:34 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_178697834
Vis O+

Ik heb te weinig gegeten vandaag, maar elke keer als ik eet liquify ik weer inwendig, dus ik ben er wat huiverig voor :+

O: yoghurt met banaan en muesli
T: bakje cherrytomaten, een appel en maiswafels
D: grote kom linzensoep met een stukje turks brood
disclaimer
pi_178697984
Godver, ik heb me zó goed voorbereid op die borrel en toch kan ik er NIET mee omgaan als je kaasblokjes en bitterballen voor mijn neus zet.

Hele dag niks aan de hand, tot ik het zie/ruik. Ik baal zo van mezelf. :{
Aids.
pi_178698555
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, we hebben beiden zitten smullen :9 :9 dat recept houden we er in!
yo yo, geef recept.
  maandag 23 april 2018 @ 20:10:45 #75
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_178699437
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:21 schreef Mss het volgende:
Godver, ik heb me zó goed voorbereid op die borrel en toch kan ik er NIET mee omgaan als je kaasblokjes en bitterballen voor mijn neus zet.

Hele dag niks aan de hand, tot ik het zie/ruik. Ik baal zo van mezelf. :{
Herkenbaar. Maakt ook niet uit hoe ik me voorbereid:

- Ik eet vantevoren, dan heb ik geen honger en laat ik de bitterballen staan >> Plotseling toch honger en eet bovenop mn avondeten ook nog 100 bitterballen
- Ik eet niet vantevoren, dan gebruik ik de bitterballen als avondeten >> bitterballen vullen niet genoeg, ik rij erna nog langs mcdonalds/de kebab tent/een friture en eet 100000 kcal teveel
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 23 april 2018 @ 20:11:49 #76
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_178699463
Over een uurtje vertrek ik naar Nieuw Zeeland op WK. Zit nu mrt een biertje op t vliegveld te wachten. Ondanks t sporten ga ik hier niet lichter van terugkomen, dus ik zie jullie volgende week weer en dan ga ik er wat serieus mee doen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_178699527
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 19:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

yo yo, geef recept.
jonge aardappeltjes of krieltjes in de schil in dikke plakken koken. Meng raapstelen (of zoals ik deed rucola) met dun gesneden bleekselderij en lenteui, dragon er bij. Zalm in snippers er bij (rauw of gerookt, ik had warmgerookt), harinkje in blokjes en hollandse garnaaltjes. Mengen. Aardappeltjes op een bord, salade er op, dressing van witte wijnazijn en goede olijfolie en wat peper en zout (emulsie maken) er over en klaar.
pi_178699539
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 20:11 schreef MutedFaith het volgende:
Over een uurtje vertrek ik naar Nieuw Zeeland op WK. Zit nu mrt een biertje op t vliegveld te wachten. Ondanks t sporten ga ik hier niet lichter van terugkomen, dus ik zie jullie volgende week weer en dan ga ik er wat serieus mee doen.
Goeie reis!!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178699559
Spannend MF en goede reis!
  maandag 23 april 2018 @ 20:27:49 #80
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178699934
Succes! I
pi_178700015
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 20:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

jonge aardappeltjes of krieltjes in de schil in dikke plakken koken. Meng raapstelen (of zoals ik deed rucola) met dun gesneden bleekselderij en lenteui, dragon er bij. Zalm in snippers er bij (rauw of gerookt, ik had warmgerookt), harinkje in blokjes en hollandse garnaaltjes. Mengen. Aardappeltjes op een bord, salade er op, dressing van witte wijnazijn en goede olijfolie en wat peper en zout (emulsie maken) er over en klaar.
Supersimpel!
  maandag 23 april 2018 @ 20:35:08 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178700145
Veel te veel ingrediënten
pi_178700201
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 20:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Supersimpel!
:Y en snel klaar.. en onwijs lekker!!
  maandag 23 april 2018 @ 20:59:06 #84
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178700949
Veel plezier MF. Goeie reis en tot volgende week.
pi_178701497
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 20:35 schreef Cue_ het volgende:
Veel te veel ingrediënten
Vind je dat al veel?? :D
pi_178701887
Goede reis, MF!
  maandag 23 april 2018 @ 22:32:15 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178703471
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Yup. Mijn gemiddelde maaltijd bestaat uit denk ik 4 ingrediënten :')
pi_178703932
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:

Ooit ook ergens gelezen dat in de Allerhande ook alleen maar recepten mogen met een max aantal ingrediënten. Weet niet meer hoeveel dat is. Maar veel ingrediënten schijnt de gemiddelde Nederlander af te schrikken. Zoals Cue 8-)

Maar ik ga hem zeker een keer maken *O*
  Licht Ontvlambaar maandag 23 april 2018 @ 22:58:25 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178703954
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup. Mijn gemiddelde maaltijd bestaat uit denk ik 4 ingrediënten :')
Doe eens gek, probeer eens iets nieuws :D

Mijn lijstje vandaag, beetje vreemd omdat collega vergeten was dat het zijn beurt was om lunch te verzorgen :P

O: 2 volkoren, pindakaas
T: komkommer, bleekselderij, cherrytomaat
L: loempia
T: plak cake
D: stuk stokbrood, blanquette de veau, sla met vinaigrette

Al met al best fier...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 23 april 2018 @ 23:07:17 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178704132
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 22:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ooit ook ergens gelezen dat in de Allerhande ook alleen maar recepten mogen met een max aantal ingrediënten. Weet niet meer hoeveel dat is. Maar veel ingrediënten schijnt de gemiddelde Nederlander af te schrikken. Zoals Cue 8-)

Maar ik ga hem zeker een keer maken *O*
Laatst een boek gezien van Jamie Oliver, gerechten met Max 5 ingrediënten.
Maar dan was er altijd 1 of 2 bij waarvan ik geen idee had wat 't is of waar ik 't zou moeten halen of welke ik niet lekker vind.

Tja.. Lastig :+
  maandag 23 april 2018 @ 23:08:13 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178704155
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Doe eens gek, probeer eens iets nieuws :D

Ik vind koken echt niet leuk. Daarbij zijn mijn smaakpapillen echt niet ontwikkeld en ik vind heel veel zaken gewoon niet lekker.
Dusja, heeft denk ik weinig zin ;)
pi_178705084
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 23:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Laatst een boek gezien van Jamie Oliver, gerechten met Max 5 ingrediënten.
Maar dan was er altijd 1 of 2 bij waarvan ik geen idee had wat 't is of waar ik 't zou moeten halen of welke ik niet lekker vind.

Tja.. Lastig :+
Je hebt ook de site van chickslovefood, die maken er ook een sport van om recepten met heel weinig ingrediënten te verzinnen. Een serie "skinny six" maar ook van alles met maar vijf ingrediënten. Misschien zit daar wat voor je tussen dan ;)
  dinsdag 24 april 2018 @ 07:27:31 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_178707394
Ik moet nog iets voor vanavond. Snel, makkelijk, bij de jumbo verkrijgbaar en babyproof :')
Vanmorgen weer 78.0 O+ en mn darm-aids lijkt over *O*
disclaimer
  dinsdag 24 april 2018 @ 07:58:29 #94
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178707542
M'n kip vergeten, m'n whey vergeten. Schiet lekker op weer :')

@tele6, tnx, ik zal eens kijken :)
Hmm vooral veel taarten en noedels. Jammer.
pi_178707804
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 23:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vind koken echt niet leuk. Daarbij zijn mijn smaakpapillen echt niet ontwikkeld en ik vind heel veel zaken gewoon niet lekker.
Dusja, heeft denk ik weinig zin ;)
Lijkt me lastig. Al had dat voor mij waarschijnlijk ingehouden dat ik ook minder dik was geworden :+

Maar goed, de vis kan je als 1 ingrediënt zien, dan blijven er nog 4 over. Dressing tel ik nooit mee. Dus voor mij is dit heel erg weinig haha! Alhoewel ik ook wel graag met 4-5 dingen kook :Y Eenvoud is vaak lekker (hoewel er dan vaak wel weer veel specerijen of kruiden door gaan, als je die weer apart gaat tellen... :P )
pi_178707837
Gister goed gegaan, alleen niet gesport omdat ik toen ik thuis kwam, het huis ontploft was met spullen en het dus noodzakelijk was om de rest van de avond orde op zaken te stellen :D Dus wel veel lopen en trappen op en af ...

Vandaag:
O: kwark met zelfgemaakte muesli
T: 250 gram aardbeien
L: Salade met blauwkaas
T: geen idee nog
D: aardappels, wortels en iets van vlees uit de vriezer

S: nog ff bedenken :D
  dinsdag 24 april 2018 @ 08:56:29 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178707947
quote:
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 april 2018 07:58 schreef Cue_ het volgende:
Hmm vooral veel taartachtige zaken en noedels. Jammer.
pi_178707966
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 april 2018 08:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Oh kut.

Net wakker.
Goedemorgen.

:7

Lijkt me trouwens wel echt lastig voor je. Ik zat net even aan mijn courgette soep van gisteren te denken en die kwam toch ook al op 7 ofzo. :')
pi_178707980
ui, knoflook, aardappel, courgette, boullion, room, peper, mosterd. Oh en uitgebakken spek :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')