Ja snap ik, voor mij voelde het niet als iets wat ik moest doen maar was het wel leuk om te doen iig, na de eerste paar dingen zoals remmen en zo.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:31 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ja, snap ik! Is inderdaad verstandiger even te oefenen. Het nadeel is dus dat ik zo weinig tijd heb. Als ik even geoefend heb, moet ik alweer stoppen.
Wat voor verschillende online races heb je eigenlijk?
Ja snap ik! Lijkt me ook tof hoor, maar bij tijdgebrek moet ik keuzes maken helaas.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja snap ik, voor mij voelde het niet als iets wat ik moest doen maar was het wel leuk om te doen iig, na de eerste paar dingen zoals remmen en zo.
Je hebt drie grote gekozen races door PD, en daarnaast heb je een lobby waarin mensen zelf races maken.
Daarnaast heb je ook landen en merken competities dan krijg je een klassement voor die competitie.
Yup.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:38 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ja snap ik! Lijkt me ook tof hoor, maar bij tijdgebrek moet ik keuzes maken helaas.
Klinkt cool! En alle online races hebben invloed op je stats?
Dat is sowieso gaaf, want ik hou ervan om stats terug te kijken. Alleen dan wil je niet meteen online gaan, want ik heb ook geen zin om heel veel losses achter mn naam te hebben ;-)quote:
Nou je hebt niet echt loss denk ik, maar, afhankelijk van je startpositie ook denk ik, heb mij niet zo in de stats verdiept nog.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:45 schreef Bolters het volgende:
[..]
Dat is sowieso gaaf, want ik hou ervan om stats terug te kijken. Alleen dan wil je niet meteen online gaan, want ik heb ook geen zin om heel veel losses achter mn naam te hebben ;-)
Wanneer geldt een race uberhaupt als loss en als win? Top 3 ofzo?
Meer een puntensysteem ofzo?quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou je hebt niet echt loss denk ik, maar, afhankelijk van je startpositie ook denk ik, heb mij niet zo in de stats verdiept nog.
Als je weinig tijd hebt en toch ranked wil spelen zou ik daily race A of B doen die duren circa 15 min per keer en starten om de 20 minuten, race C duurt ongeveer 25 minuten en start elk half uur. Daily A is vandaag een one-make race op kyoto miyabi, race B is Gr.4 op Monza.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:17 schreef Bolters het volgende:
Misschien een beetje een raar vraagje!
Heb een tijd terug deze game gekocht maar omdat ik vanwege werk eigenlijk veel te weinig tijd heb om te spelen, is het nog steeds niet zover gekomen.
Nu hoop ik vanavond eindelijk even een half uurtje of zelfs een uurtje te kunnen spelen. En dat af en toe ook wat vaker te kunnen doen. Nu hou ik erg van online rankings etc, dus mijn vraag is: wat is dan het leukste om online te gaan spelen als je zo weinig tijd hebt om echt goed te worden?
Of is offline leuker?
Thanks! En als ze o de 20/30 minuten starten, starten er dus wel meerdere races per ronde zeg maar? Want anders kunnen er wel heel weinig mensen mee doen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je weinig tijd hebt en toch ranked wil spelen zou ik daily race A of B doen die duren circa 15 min per keer en starten om de 20 minuten, race C duurt ongeveer 25 minuten en start elk half uur. Daily A is vandaag een one-make race op kyoto miyabi, race B is Gr.4 op Monza.
En anders kun je ook kijken of je een leuke lobby kan vinden. Dat is dan niet ranked maar wel een goede manier om in te komen. Enige nadeel is dat het wel eens een gedoe kan zijn een goede lobby te vinden wat soms wat tijd kan kosten.
One-make is allemaal in dezelfde auto. Gr.4 is een klassering die ongeveer GT4 moet voorstellen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 15:57 schreef Bolters het volgende:
[..]
Thanks! En als ze o de 20/30 minuten starten, starten er dus wel meerdere races per ronde zeg maar? Want anders kunnen er wel heel weinig mensen mee doen.
En wat is een one-make race?
Ah zo! Leuk! En wat is het verschil tussen de ranking DR E en SR B dan?quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
One-make is allemaal in dezelfde auto. Gr.4 is een klassering die ongeveer GT4 moet voorstellen.
Race A en B is volgens mij 16 spelers race C is 20 spelers. Iedereen schrijft zich in en dan worden de spelers ingedeeld adh hun ranking. Er zijn dus meerdere races/lobby's tegelijk aan de gang. Als je nog niet gereden hebt is je ranking DR E en SR B en wordt je dus ingedeeld met de rest van de noobies die dan meedoen.
DR = driver rating, SR = Safety rating.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:09 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ah zo! Leuk! En wat is het verschil tussen de ranking DR E en SR B dan?
Cool! Tof, thanks!quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
DR = driver rating, SR = Safety rating.
Oftewel DR is hoe snel je bent, SR hoe clean je bent.
DR gaat van E tot A+ of van 0 tot 75.000. SR gaat van E tot A en dan S of van 0 tot 100.
DR gaat omhoog door zo hoog mogelijk te eindigen in een race, SR door zo weinig mogelijk fouten of contact te maken.
Als je veel stats in wilt zien zou ik me hier aanmelden.
https://www.jasonguernsey.net/gts
En hier je psn naam invoeren:
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=search
Daar kan je ook mooi je progressie volgens. Zie mijn profiel ter voorbeeld:
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=1816117
In game worden alleen wins, fastest laps en pole positions bijgehouden.
Bijna nooit Gr1.quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:28 schreef mithrandirrr het volgende:
En hierbij nog een link waar je kan zien welke daily races er op de planning staan
https://docs.google.com/s(...)32513734&single=true
Klopt ja jammer is dat. Vind Gr1 en Gr2 het leukst om te rijden, Gr3 en Gr4 zijn dan wel weer leuker om te racen. Zie veel van de toprunners ook niet terug als Gr1 wel rijdt, Gr1 is de enige klasse waar ik ooit een #1 tijd heb weten te rijden.quote:
Waarom zouden die toprunners dan niet rijden?quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klopt ja jammer is dat. Vind Gr1 en Gr2 het leukst om te rijden, Gr3 en Gr4 zijn dan wel weer leuker om te racen. Zie veel van de toprunners ook niet terug als Gr1 wel rijdt, Gr1 is de enige klasse waar ik ooit een #1 tijd heb weten te rijden.
En die kun je ook meerdere keren per dag rijden?quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:28 schreef mithrandirrr het volgende:
En hierbij nog een link waar je kan zien welke daily races er op de planning staan
https://docs.google.com/s(...)32513734&single=true
Geen idee waarom maar dat viel me op. Normaal zie ik wel een paar bekende namen in de top10 staan maar met Gr.1 zie ik vaak andere namen voorbij komen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom zouden die toprunners dan niet rijden?
Ik vind allemaal wel leuk maar Gr1 is wel erg vet af en toe.
Heb nu die Group C Nissan.
hier je psn naam invoeren:quote:Op vrijdag 15 juni 2018 23:59 schreef Bolters het volgende:
Nou, ik net mijn eerste online race gedaan hoor! Eerst wat oefeningen in de driver school gedaan en toen maar gewoon een daily race gepakt.
Had me gekwalificeerd met een 7e tijd van de 12 en reed in het begin lekker. Maar in de laatste ronde helemaal de fout in en uiteindelijk als 10e gefinisht van de 11 (blijkbaar was er ineens iemand gekapt, dus dat scheelt me dan ook een plekje. 10e van de 11 is immers beter dan 10e van de 12).
Maar nu mijn vraag: waar kan ik zien wat voor invloed deze race op mijn CB en SB heeft gehad?
Thanks!quote:Op zaterdag 16 juni 2018 00:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
hier je psn naam invoeren:
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=search
Ik wissel wel eens. Sommige banen heb ik het idee dat ik handgeschakeld sneller kan zijn, maar meestal kies ik voor automaat.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:13 schreef ShevaJB het volgende:
Rijden jullie automatisch of dmv handmatig schakelen?
Dat je sportiviteits-rating 52 van de maximale 99 punten is.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 07:19 schreef Bolters het volgende:
[..]
Thanks!
Sport Mode Sportmanship (SR)52/99
Wat houdt dat in?
Handgescakeld tenzij dit niet kan met de auto.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:13 schreef ShevaJB het volgende:
Rijden jullie automatisch of dmv handmatig schakelen?
Thanks!quote:Op maandag 18 juni 2018 10:19 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dat je sportiviteits-rating 52 van de maximale 99 punten is.
Naast Driver Rating, krijg je ook een Sportsmanship rating mbt je rijgedrag, of je vaak buiten de baan rijdt (track limits) of in gevecht met concurrentie je correct gedraagt. 99 is rank S (de hoogste) dus dan zou je heel fair rijden. Je zit op 52, dus wss rating Bquote:Op zaterdag 16 juni 2018 07:19 schreef Bolters het volgende:
[..]
Thanks!
Sport Mode Sportmanship (SR)52/99
Wat houdt dat in?
Had idd B! Thanks!quote:Op maandag 18 juni 2018 13:40 schreef Sabata het volgende:
[..]
Naast Driver Rating, krijg je ook een Sportsmanship rating mbt je rijgedrag, of je vaak buiten de baan rijdt (track limits) of in gevecht met concurrentie je correct gedraagt. 99 is rank S (de hoogste) dus dan zou je heel fair rijden. Je zit op 52, dus wss rating B
Altijd handmatig. Je hebt meer controle en dus meer snelheid. En in races met fuel management kan je eigenlijk ook niet zonder, je kan echt veel benzine sparen door eerder te schakelen. is even wennen als je het nooit gedaan hebt maar daarna zie ik geen enkele reden om terug te gaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:13 schreef ShevaJB het volgende:
Rijden jullie automatisch of dmv handmatig schakelen?
fixedquote:Op maandag 18 juni 2018 22:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Altijd handmatig. Je hebt meer controle en dus potentieel meer snelheid. En in races met fuel management kan je eigenlijk ook niet zonder, je kan echt veel benzine sparen door eerder te schakelen. is even wennen als je het nooit gedaan hebt maar daarna zie ik geen enkele reden om terug te gaan.
Inderdaad, ik ben overgegaan naar handmatig, wel ff wennen. Ik ben een totale noob dus ik word steeds 10e of laatste Ik zal de driving assists die ik aan heb staat allemaal uitzetten. Wellicht dat ik dan mee kan komen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 08:55 schreef Cryothic het volgende:
[..]
fixed
het blijft ook een kwestie van 'het kunnen'.
Je hebt opeens wel een paar extra dingen in de gaten te houden. Het is niet zo dat als je altijd automatisch rijd, je op handmatig opeens tijd gaat winnen. Dat moet je ook onder de knie krijgen.
Als je het eenmaal redelijk tot goed onder de knie hebt, dan kun je er wel wat tijd mee winnen ja.
Zeker op circuits met heuvels, waar de automaat net even te vroeg, heuvel op, wil doorschakelen naar een hogere versnelling.
Ik speel de controller, en de "normale" bediening, dus sturen met sticky.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 09:09 schreef Meike26 het volgende:
Rijden jullie dan met stuurtje of controller? Ik ben echt fan van de motion control op de DS4 controller. Auto is bij overstuur vaak goed of zelfs beter op te vangen dan met stuurtje, omdat je 'hoepel' veel kleiner is, bij een normaal stuurtje kost het je teveel tijd om 90graden tegen te sturen, met de controller gaat dat in een reflex. Gisteren na 2 races hebben we een korte oefenrace op Suzuka gehouden met de Alfa 4C GT4. Door zijn vermogen en korte wielbasis een listig ding om op de weg te houden, erg leuk als je er dan een aantal steeds vanaf ziet gaan terwijl je zelf de auto op de baan kan houden met genoeg tegenstuur..
Bij mij was motion control wel een uitkomst sticks werkte bij mij totaal niet omdat de subtiliteit nergens was, meteen van 0 naar 100% qua sturen. Calibratie was bij mij iig niet nodig.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 12:01 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De motion controls werken voor mij helemaal niet. Ik kan er niet aan wennen. Vind ze ook helemaal niet precies. Moet er ergens iets gekalibreerd worden?
Ik rijd in GT 1 met de controller met als enige hulp abs op zwak. Schakelen heb ik lange tijd automatisch gedaan maar nu de laatste tijd aan het oefenen met handmatig. Al een hele tijd aan het denken om een stuurtje en playseat te halen. Maar ik kan de pedalen niet bedienen dus daar moet ik dan een oplossing voor verzinnen.
Goede combinatie om de motion controls uit te proberen en eraan te wennen is de Ferrari F40 op Suzuka circuit, maak je eigen Arcade-race van ongeveer 20 rondjes en rij van de laatste plaats naar winst.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 10:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik speel de controller, en de "normale" bediening, dus sturen met sticky.
Maar ik heb de motioncontrols ook nooit een kans gegeven moet ik eerlijk bekennen. Miscchien binnenkort eens gdoen
Doordat ik dan met motion controlls rijdt heb ik die functies van om mij heen kijken op de linker joystick staan, maar de laatste tijd gebruik ik vaker de radar om te zien waar de tegenstanders zitten. Enige wat ik echt mis zijn de instellingen om de cockpit view te wijzigen per auto. Dit is nog veel te omslachtig in GTquote:Op woensdag 20 juni 2018 09:55 schreef Sabata het volgende:
Ik heb gekozen voor cross en square als schakelknoppen omdat ik met de joystick de dode hoek soms check (ga nogal eens van de baan ) Maar het helpt idd goed op heuvelachtige banen zoals bv Bathurst. Eerste "schakelrace" werd ik meteen derde Over de droogte die daarna volgde gaan we het maar niet hebben.
Zou ik doen, werkt echt fijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 10:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik speel de controller, en de "normale" bediening, dus sturen met sticky.
Maar ik heb de motioncontrols ook nooit een kans gegeven moet ik eerlijk bekennen. Miscchien binnenkort eens doen
Nu ben ik al verslaafd aan het stickertjes plakken, maar dan ook je eigen helm design en dat van je helden namaken =quote:
Erg tofquote:Op maandag 30 juli 2018 07:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nu ben ik al verslaafd aan het stickertjes plakken, maar dan ook je eigen helm design en dat van je helden namaken =
Whuut F1 Mercedes nice die wil ik wel even proberenquote:
Ik had van de week een daily op Monza (no chicane). Niet het meest bochtige circuit verder.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die daily races vinden, lijkt het wel, altijd plaats op extreem bochtige circuits zodat je veel vooraf moet trainen om in de betere rondentijden te komen.
Dan is het ook nog zo dat je een driftende bochttechniek moet hebben om met de echt snelle spelers mee te kunnen.
Ik vind het knap dat ze dat zo constant kunnen maar eigelijk is het niet realistisch want echte races heeben wel bandenslijtage en duren veel langer. Dan zou je na een kwartier zonder banden langs de kant staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |