Ik vermoed inderdaad dat op het moment van inchecken alle plekken al toegewezen waren, al gebied eerlijkheid mij te zeggen dat normaliter er altijd wel plekken over zijn om te kiezen. Ook de vrije stoelen, en dat pas later die beperkte beschikbaarheid er is.quote:Op woensdag 13 juni 2018 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.
Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
Het hangt ook van de boekingsklasse af, er is een boekingsklasse bij United die het niet toestaat. En dat is ook frustrerend, want je boekt een vlucht bij Lufthansa, vliegt vervolgens met Lufthansa, United en Brussels Airlines en alleen op de eerste vlucht kan je een stoel kiezen, de rest blijkt het allemaal niet mogelijk en was het resultaat een middenstoel. Naast dat je standaard boarding zone 5 krijgt, en dan kan je ook nog je handbagage inleveren aan de gate. (En hoewel ik het niet zelf was, zou mij dat er van weerhouden om dus ooit met United te boeken, want een hogere boekingsklasse is qua prijs vast niet interessanter dan de voordelen die ik heb met Skyteam).quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maand nog gevlogen met United (intercontinentaal). Het is me gelukt vooraf gratis een stoel uit te kiezen, en bij de incheckautomaten op het vliegveld kreeg ik zelfs nog de optie een andere te kiezen. De keuze was beperkt (zeker op de overboekte terugvlucht), maar het kon wel.
En om die reden is de MAX fare eigenlijk helemaal niet interessant om te boeken, althans als je dat ver van te voren doet omdat dan het verschil tussen het laagste tarief en het MAX tarief dusdanig is dat het beperkt aantal miles en als eerste instappen je ervoor krijgt het natuurlijk niet waard is.quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:53 schreef static het volgende:
Ja, maar hangt wel van je ticket-klasse af.
van de week bij tap klikte ik een stoel aan, In een atr72 mond you, zag 26¤ en moest heel hard lachen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
kwam er van de week achter dat met transavia naar Tenerife een flink zwik milles meer is dan met klm naar Hawaïquote:Op woensdag 13 juni 2018 16:13 schreef Sunri5e het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met Transavia ook Flying Blue Miles kunt sparen? Of kun je ze bij Transavia alleen uitgeven?
Bij TAP zijn volgens mij alleen de stoelen voorin betaald, net zoals bijvoorbeeld met Aegean, maar er is een moment dat je dus, mits de stoelen niet bezet zijn, kort voor vertrek de stoelkeuze nog kunt aanpassen en op dat moment die stoelen opeens wel gratis kan selecteren.quote:Op woensdag 13 juni 2018 23:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
van de week bij tap klikte ik een stoel aan, In een atr72 mond you, zag 26¤ en moest heel hard lachen.
En toen wilde ik terug naar mijn originele stoel, was het ook 26¤. Dat was pak janken.
Het was even zoeken, maar blijkbaar vloog ik in boekingsklasse K. Basic economy zit daar nog onder (net als klasse G), maar het is wel behoorlijk aan de onderkantquote:Op woensdag 13 juni 2018 19:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het hangt ook van de boekingsklasse af, er is een boekingsklasse bij United die het niet toestaat. En dat is ook frustrerend, want je boekt een vlucht bij Lufthansa, vliegt vervolgens met Lufthansa, United en Brussels Airlines en alleen op de eerste vlucht kan je een stoel kiezen, de rest blijkt het allemaal niet mogelijk en was het resultaat een middenstoel. Naast dat je standaard boarding zone 5 krijgt, en dan kan je ook nog je handbagage inleveren aan de gate. (En hoewel ik het niet zelf was, zou mij dat er van weerhouden om dus ooit met United te boeken, want een hogere boekingsklasse is qua prijs vast niet interessanter dan de voordelen die ik heb met Skyteam).
met die porto Lissabon vluchtjes betaalde ik voor iedere stoel.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij TAP zijn volgens mij alleen de stoelen voorin betaald, net zoals bijvoorbeeld met Aegean, maar er is een moment dat je dus, mits de stoelen niet bezet zijn, kort voor vertrek de stoelkeuze nog kunt aanpassen en op dat moment die stoelen opeens wel gratis kan selecteren.
En vooral bij Aegean weten relatief veel passagiers dit, de rij van 3 die ik voor mezelf had met niemand om mij heen in de overige rijen voorin bleek tijdens het boarden opeens voorin opvallend veel passagiers te zitten met een mobiele boarding pass die precies hetzelfde hadden gedaan als ik...
Met TAP vlieg ik ongeveer 1 x per jaar, simpelweg omdat de 280+ Euro die KLM vraagt ik niet kan rechtvaardigen voor de 120 Euro welke TAP vraagt naar Lissabon, ik heb in alle gevallen eigenlijk altijd gratis de stoelen kunnen kiezen welke ik wilde.
Ben je in Sydney?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:23 schreef Tomodachi het volgende:
Gisteren 2x 12 uur gevlogen. Nou, je bent na afloop echt wel naar de klote. Wel een bazenervaring gehad in de 777-300ER
Hoe was het? Ben je nog de stad in geweest of alleen op het vliegveld?quote:
Ja, was een bijzondere ervaring. Heb gewoon 4 dagen in de stad doorgebracht, prima te doorlopen. Best compact. Het is daar winter en vroeg donker maar temperatuur vrij aangenaam. Had graag langer willen blijven maar dat was qua budget helaas geen optie.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hoe was het? Ben je nog de stad in geweest of alleen op het vliegveld?
Wat was er zo bijzonder aan die vlucht dan?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:23 schreef Tomodachi het volgende:
Gisteren 2x 12 uur gevlogen. Nou, je bent na afloop echt wel naar de klote. Wel een bazenervaring gehad in de 777-300ER
Zoiets is persoonlijk natuurlijk maar op de eerste plaats de ervaring en het gevoel dat je na afloop helemaal kapot bent. Wat vliegtuig betreft, het formaat en de enorme motoren die eraan hangen.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:42 schreef heite het volgende:
[..]
Wat was er zo bijzonder aan die vlucht dan?
Ik bedoel maar, ik beschouw mezelf als luchtvaart-enthousiast maar beleef maar bijzonder weinig plezier aan lange afstand vluchten hoor...
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Transavia. Ligt denk ik ook wel een beetje hoe vol de vlucht zit. Laatste keer zat er 3 man in het vliegtuig.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
In September vliegen wij voor het eerst met Transavia (richting Tenerife). Ik vlieg altijd met mijn cameratas als handbagage. Bij KLM/United nooit een probleem geweest qua grootte...ze controleren het niet eens. Transavia is blijkbaar strenger. Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Mocht het te risicovol zijn dan pak ik mijn kleinere cameratas en neem ik de grotere mee in de koffer (veel fijner om te dragen op locatie), dus ik denk, ik vraag het even
Als het geheel wat flexibel is, dan is het nooit een probleem. Zeker niet omdat het verder niet aan de maximale afmetingen zit.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Nee, daar gaan ze niet moeilijk om doen.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
In September vliegen wij voor het eerst met Transavia (richting Tenerife). Ik vlieg altijd met mijn cameratas als handbagage. Bij KLM/United nooit een probleem geweest qua grootte...ze controleren het niet eens. Transavia is blijkbaar strenger. Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Mocht het te risicovol zijn dan pak ik mijn kleinere cameratas en neem ik de grotere mee in de koffer (veel fijner om te dragen op locatie), dus ik denk, ik vraag het even
Ik heb bij Transavia wel regelmatig mijn rugzak bij me moeten houden, dus nog minder beenruimte, omdat alleen de paupers die halve hutkoffers meesjouwden de lockers mochten gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Transavia. Ligt denk ik ook wel een beetje hoe vol de vlucht zit. Laatste keer zat er 3 man in het vliegtuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |