Ook Miele is niet meer wat het geweest is helaas.quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:56 schreef Nico987 het volgende:
Onze wasmachine heeft vandaag begeven. Alsof dat nog uit kon zo aan het eind van de verbouwing en een vrouw die zondag is uitgerekend.
Maar hoe bepaal ik nu wat een goede is voor een bedrag van ca 500-600 euro. Bosch is volgens mij niet meer wat het geweest is en Miele is niet binnen het budget.
Het is de 2de dus die wassen we alquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:23 schreef Fer het volgende:
Met een kleine op komst zou ik persoonlijk voor een Bosch/Siemens/Aeg gaan minimaal 8kg, 1600 toeren en zonder koolborstels. Over 2 jaar ga je namelijk spijkerbroekjes met zand wassen en ondergekotste beddengoed.
De motor drijft daarbij direct de trommel aan. Minder onderdelen dus minder slijtage .quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:35 schreef blomke het volgende:
Wat is het voordeel van een koolborstelloos apparaat?
Dat is direct drive, iets anders dan koolborstel-loos. Wel of geen koolborstels gaat puur om wat er in de motor zit, niet hoe die de machine aandrijft.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:35 schreef yosander het volgende:
[..]
De motor drijft daarbij direct de trommel aan. Minder onderdelen dus minder slijtage .
Okéquote:Op woensdag 18 april 2018 00:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is direct drive, iets anders dan koolborstel-loos. Wel of geen koolborstels gaat puur om wat er in de motor zit, niet hoe die de machine aandrijft.
Niet van de machine zelf, maar koolborstels zijn een slijtagedeel van de motor. In de meeste gevallen is de levensduur van de machine korter dan de slijtagetijd van de koolborstels, maar het is zo lullig als de machine nog prima is, maar je motor ermee kapt omdat een paar basic onderdeeltjes van 3 euro op zijn. Denk dat in de prijsklasse van TS de motoren koolborstelloos zijn.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:39 schreef yosander het volgende:
[..]
Okémaar het voordeel van koolborstelloos is wel minder slijtage of niet?
Duidelijk. Thanks voor de info.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet van de machine zelf, maar koolborstels zijn een slijtagedeel van de motor. In de meeste gevallen is de levensduur van de machine korter dan de slijtagetijd van de koolborstels, maar het is zo lullig als de machine nog prima is, maar je motor ermee kapt omdat een paar basic onderdeeltjes van 3 euro op zijn. Denk dat in de prijsklasse van TS de motoren koolborstelloos zijn.
Waarom zou mijn vrouw moeten kiezen. Ik doe 90% van de tijd de machine aan.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:35 schreef loveli het volgende:
Siemens komt uit dezelfde fabriek als Bosch, die die mag ook op je lijst. De goedkope modellen komen uit een andere fabriekslijn en hebben meer plastic onderdelen waar de modellen in jouw prijsklasse metalen onderdeeltjes hebben.
Wil je startuitstel of niet? Hoe kort wil je het snelwasprogramma hebben? Bosch/Siemens hebben er een van 15 minuten. Wel of geen dekbeddenprogramma? Outdoor? Uiteindelijk gebruik je toch maar 2 of 3 programma's (katoen, spijkerbroeken en fijn). Sommige machines hebben een wasmiddel doseersysteem. Die van mij ook, maar ik was toch nog met een wasbol. Energieverbruik moet je niet op letten, dat eco-programma van 4 uur gebruik je toch niet.
Kortom, er is in jouw prijsklasse niet echt een slechte machine. Je vrouw is zwanger, dus als het haar niet uitmaakt, neem de beste koop van Coolblue. Als het haar wel uitmaakt, maak dan een voorselectie van 3 goede modellen en laat haar daar tussen kiezen.
Omdat vrouwenlogica soms ondoorgrondelijk is en de wasmachine in het washok wel kwa vormgeving volledig moet matchen met de droger die ernaast staat. Stel je voor dat de knopjes van de wasmachine linksboven zitten en die van de droger rechts. Of dat de hoogte van de deurtjes niet mooi op lijn is.quote:Op woensdag 18 april 2018 01:09 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Waarom zou mijn vrouw moeten kiezen. Ik doe 90% van de tijd de machine aan.
Bedankt voor de uitleg!quote:Op woensdag 18 april 2018 00:37 schreef loveli het volgende:
Dat is direct drive, iets anders dan koolborstel-loos. Wel of geen koolborstels gaat puur om wat er in de motor zit, niet hoe die de machine aandrijft.
Omdat ze zwanger isquote:Op woensdag 18 april 2018 01:09 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Waarom zou mijn vrouw moeten kiezen. Ik doe 90% van de tijd de machine aan.
Dat jouw vriendin zo verschrikkelijk neurotisch is wil nog niet zeggen dat alle vrouwen zo zijn...quote:Op woensdag 18 april 2018 08:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat vrouwenlogica soms ondoorgrondelijk is en de wasmachine in het washok wel kwa vormgeving volledig moet matchen met de droger die ernaast staat. Stel je voor dat de knopjes van de wasmachine linksboven zitten en die van de droger rechts. Of dat de hoogte van de deurtjes niet mooi op lijn is.
Dat is erg fijn weet ik. Ik denk alleen dat steeds de magnetron verzetten en een gat in het keukenblad maken wat te gek is.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2018 14:41 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Dat is erg fijn weet ik. Ik denk alleen dat steeds de magnetron verzetten en een gat in het keukenblad maken wat te gek is.
Startuitstelquote:Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef FlyingFish het volgende:
Snelle levering kan bij vrijwel alle wasmachines toch?
Ik heb laatst een nieuwe gekocht en heb vooral op de trommelgrootte gelet (9 kg, 3 kleine kinderen hier) en start uitstel. Daarna heb ik op extra's gelet en wat ik die waard vond en zo hebben we nu een Bosch waarbij ik nog kledingstukken later toe kan voegen, met automatische zeepdispenser waardoor ik er alleen eens per maand een fles wasmiddel in hoef te gooien. En hij wast standaard in 1:15 uur alles schoon, dat was een leuke verrassing.
Mijn ervaring met coolblue is erg goed. Ik werd goed op de hoogte gehouden over de verwachte levertijd, ze hebben m aangesloten en de oude meegenomen. En ik vind die site heel fijn werken met tig selectie criteria.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |