Beetje stil hier..
Het nivo is opzich wel hoog maar echt spannend is het nu ook weer niet.
Er zijn er maar 2 die eventueel de finale gaan halen, de rest is toch net wat minder qua nivo.
Jammer voor m'n naamgenoot die amper recht uit z'n ogen kan kijken maar ook die gat het ( ondanks goede gerechten) niet gaat halen.
Beetje jammer is dat, dat het in Nederland niet lukt om een kookwedstrijd met écht hoog nivo neer te zetten.
Maar misschien komt dat ook doordat de prijzen in Nederland altijd vrij laag zijn.
In de V.s kan je een hyal fmiljoen verdienen, in Australië een ton dacht ik en in Nederland is 't dan 10 of 25 duizend.
Ook erg lekker natuurlijk, ik zou het graag als extraatje willen hebben, maar 't is toch net wat te weinig om ook echt iets mee te doen.
Je kan er geen begin van een nieuw restaurant mee doen bijv. alleen de apparatuur in de keuken is meer waard.
Banken zien het ook vaak als te kleine eigen investering, voor een woonhuis moet je net zoiets meenemen en da's een veel lager risico,
In Nederland is 't altijd nét niet qua prijzen.
Viel me ook op bij de Professor Nikolai en Dr, Beckand show, afgelopen 2 jaar kon je er een reis mee winnen naar de carribean, dit seizoen kan je ¤200 per goed beantwoorde vraag verdienen en dan zijn er meestal niet meer dan 5 vragen.
¤1000 is natuurlijk erg leuk om te winnen maar als je bedenkt dat je een vorig seizoen meer had kunnen winnen is dat ergens ook weer zuur, de salarissen van Beckand en Van der Meer is mogelijk hoger per aflevering