abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178527671
registreer om deze reclame te verbergen
Ik lees dat voor normale vrachtwagens de volgende lengtes gelden:

Trekker+oplegger 16,50 meter
Vrachtwagen+aanhanger 18,75 meter.

Waarom dit verschil? Wat is het idee daarachter?
speak only if it improves the silence.
  zondag 15 april 2018 @ 11:26:36 #2
346597 CarltonBanks
#FreeVogeltjesdans
pi_178527746
trekker als in tractor?
.. .. ..
Op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Cb is een autoriteit op fok. Dat moet je respecteren.
pi_178527781
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:26 schreef CarltonBanks het volgende:
trekker als in tractor?
Nee de rdw gebruikt het woord trekker voor een lostaande truck zeg maar.
speak only if it improves the silence.
pi_178527848
registreer om deze reclame te verbergen
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_178527901
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:30 schreef Ridocar het volgende:
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte.
Ja dat begrijp ik maar zou het niet logisch zijn om beide limieten gelijk te trekken, als je de trekker-oplegger combi iets verlengt kun je immers ook meer meenemen.

Stel je stelt het limiet in op 19 meter dat is duidelijk en werkbaar voor iedereen.
speak only if it improves the silence.
pi_178527945
Waar je je druk over maakt op de zondag :')
  zondag 15 april 2018 @ 11:38:25 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178527990
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar zou het niet logisch zijn om beide limieten gelijk te trekken, als je de trekker-oplegger combi iets verlengt kun je immers ook meer meenemen.

Stel je stelt het limiet in op 19 meter dat is duidelijk en werkbaar voor iedereen.
Het werkt al 50 jaar gewoon. Iets wat niet kapot is hoef je niet te repareren. Dat autisten moeite hebben met afwijkende cijfers is niet het probleem van de transportsector.
And so is the past
pi_178528078
Dan komt die trailer amper nog een krappe bocht door. Ze hebben nu al meesturende wielen nodig.



[ Bericht 73% gewijzigd door Fer op 15-04-2018 11:50:54 ]
.
  zondag 15 april 2018 @ 11:49:11 #9
64781 bonke
pipo koeie
pi_178528225
wat fer zegt :) een trekker met oplegger van 18,75 mtr komt een stuk moeilijker een bocht door dan een kortere
een vrachtwagen met trailer werkt meer als een treintje de trailer volgt wel
pies on joe toe
pi_178528547
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:22 schreef TjjWester het volgende:
Ik lees dat voor normale vrachtwagens de volgende lengtes gelden:

Trekker+oplegger 16,50 meter
Vrachtwagen+aanhanger 18,75 meter.

Waarom dit verschil? Wat is het idee daarachter?
Je vergeet de LZV.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178528630
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Je vergeet de LZV.
Dat is een speciale variant, 25,25 meter, die heb ik buiten beschouwing gelaten.
speak only if it improves the silence.
pi_178528669
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is een speciale variant, 25,25 meter, die heb ik buiten beschouwing gelaten.
Je had het anders wel over meer meenemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178528741
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:17 schreef halfway het volgende:

[..]

Je had het anders wel over meer meenemen.
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
speak only if it improves the silence.
pi_178528984
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178529069
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:34 schreef halfway het volgende:

[..]

Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.
????
speak only if it improves the silence.
pi_178529076
Dubbel, fok laadt niet automatisch mijn reactie, vreemd.
speak only if it improves the silence.
  zondag 15 april 2018 @ 12:39:49 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178529093
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
05b2c09e751f37ab3f04eb0ee1b13de2.jpg

Dit is wat werkgevers chauffeurs aan leefruimte gunnen als je laadruimte vrij geeft. Daarom heeft men een maximale laadruimte bepaald. Die is voor beide combinaties exact gelijk. Er zijn uitzonderingen, dan koppelen de de aanhanger korter en kun je 2 pallets extra meenemen. De totale lengte blijft echte hetzelfde. Alleen zit je dan wel met een mobiliteitsprobleem en zal de chauffeur vaker de aanhanger moeten laten staan buiten de bebouwde kom.
And so is the past
  Developer zondag 15 april 2018 @ 19:56:44 #18
11802 crew  Light
pi_178538741
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
Een Smart Fortwo van 2,5 meter mag je besturen met rijbewijs B, en een Rolls Royce Phantom van 6 meter ook. Dat lengteverschil is groter dan bij die vrachtwagencombinaties.
pi_178542138
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:30 schreef Ridocar het volgende:
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte.
Hebben de truck/aanhanger combinaties van 38 pallets dan een ontheffing ofzo? Of gebruiken die die extra 2.25 ten opzichte van truck oplegger toch voor die 5 extra pallets?
pi_178544709
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:29 schreef frederik het volgende:

[..]

Hebben de truck/aanhanger combinaties van 38 pallets dan een ontheffing ofzo? Of gebruiken die die extra 2.25 ten opzichte van truck oplegger toch voor die 5 extra pallets?
Die hebben dan net als bovenstaande trekker-oplegger een dagcabine en een aanhanger met enorme boom. Ja, die wijkt af van de standaard laadafmetingen, maar ik heb geen idee of er een ontheffing voor zoiets nodig is.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_178545090
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:34 schreef halfway het volgende:

[..]

Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.
Ik ben benieuwd. In Zweden rijdt men al jaren met dit lange spul en daar is geen extra papiertje (pasje) voor nodig.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_178547765
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 05:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die hebben dan net als bovenstaande trekker-oplegger een dagcabine en een aanhanger met enorme boom. Ja, die wijkt af van de standaard laadafmetingen, maar ik heb geen idee of er een ontheffing voor zoiets nodig is.
Bovenstaande truck heeft toch een slaapplek?
speak only if it improves the silence.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood maandag 16 april 2018 @ 10:19:29 #23
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_178547822
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Bovenstaande truck heeft toch een slaapplek?
uit de prehistorie ja.. Moet je niet willen zo'n topsleeper.
Torque makes life easy.
Team Jean
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 10:29:07 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178547955
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 05:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. In Zweden rijdt men al jaren met dit lange spul en daar is geen extra papiertje (pasje) voor nodig.
Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 16 april 2018 @ 10:30:48 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178547983
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter.
53,5 zoals in Australië is pas voor bazen. Maar dat zijn ook landen waar dit enigszins nut heeft.
And so is the past
pi_178549619
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter.
35 meter toch? Voor boomstammen of twee 40 voet containers.
speak only if it improves the silence.
  maandag 16 april 2018 @ 11:58:30 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178549726
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

35 meter toch? Voor boomstammen of twee 40 voet containers.
Twee keer 40 voet is ongeveer 24m. 3 keer is 36m en een beetje.
And so is the past
pi_178549926
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2018 12:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
afbeelding ]

Dit is wat werkgevers chauffeurs aan leefruimte gunnen als je laadruimte vrij geeft. Daarom heeft men een maximale laadruimte bepaald. Die is voor beide combinaties exact gelijk. Er zijn uitzonderingen, dan koppelen de de aanhanger korter en kun je 2 pallets extra meenemen. De totale lengte blijft echte hetzelfde. Alleen zit je dan wel met een mobiliteitsprobleem en zal de chauffeur vaker de aanhanger moeten laten staan buiten de bebouwde kom.
Vroegah had je wel meer van dat creatieve spul
Deze van de Rooy is ook wel bekend, ben je klaar mee als chauffeur.....
1zdacci.jpg

Of de langtransporter van het Duitse transportbedrijf Colonia, met een cabine van een Ford Granada stationwagen :D http://www.alexmiedema.nl(...)anada-truck-colonia/
s17a.jpg
Prototype van Steinwinter http://www.alexmiedema.nl(...)truck-toekomst-1983/
35naud5.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 16-04-2018 12:28:26 ]
  maandag 16 april 2018 @ 12:13:19 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178550062
quote:
Geniaal dit. :D.
And so is the past
pi_178550215
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Twee keer 40 voet is ongeveer 24m. 3 keer is 36m en een beetje.
Zonder cabine ja, dat rijdt nogal lastig.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood maandag 16 april 2018 @ 18:08:21 #31
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_178558581
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Vroegah had je wel meer van dat creatieve spul
Deze van de Rooy is ook wel bekend, ben je klaar mee als chauffeur.....
[ afbeelding ]

Of de langtransporter van het Duitse transportbedrijf Colonia, met een cabine van een Ford Granada stationwagen :D http://www.alexmiedema.nl(...)anada-truck-colonia/
[ link | afbeelding ]
Prototype van Steinwinter http://www.alexmiedema.nl(...)truck-toekomst-1983/
[ afbeelding ]
GranadaBenz, want de grille is van een 207.

1200px-Mercedes_T1_front_20080214.jpg

Volgens mij is het één grote fotosoep. Owneej, ene Alexxxxxsxxxxksks schijnt dat ding in het echtie gezien te heben, maar er zit dus gewoon een complete neus van een 208 op. :')

Colonia2.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 16-04-2018 18:17:29 ]
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_178564052
Dat ding schijnt jarenlang rond te hebben gereden.
Ik vraag mij af of de chauffeur van dat ding daar blij mee was _O-
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')