Nee de rdw gebruikt het woord trekker voor een lostaande truck zeg maar.quote:
Ja dat begrijp ik maar zou het niet logisch zijn om beide limieten gelijk te trekken, als je de trekker-oplegger combi iets verlengt kun je immers ook meer meenemen.quote:Op zondag 15 april 2018 11:30 schreef Ridocar het volgende:
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte.
Het werkt al 50 jaar gewoon. Iets wat niet kapot is hoef je niet te repareren. Dat autisten moeite hebben met afwijkende cijfers is niet het probleem van de transportsector.quote:Op zondag 15 april 2018 11:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik maar zou het niet logisch zijn om beide limieten gelijk te trekken, als je de trekker-oplegger combi iets verlengt kun je immers ook meer meenemen.
Stel je stelt het limiet in op 19 meter dat is duidelijk en werkbaar voor iedereen.
Je vergeet de LZV.quote:Op zondag 15 april 2018 11:22 schreef TjjWester het volgende:
Ik lees dat voor normale vrachtwagens de volgende lengtes gelden:
Trekker+oplegger 16,50 meter
Vrachtwagen+aanhanger 18,75 meter.
Waarom dit verschil? Wat is het idee daarachter?
Dat is een speciale variant, 25,25 meter, die heb ik buiten beschouwing gelaten.quote:
Je had het anders wel over meer meenemen.quote:Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is een speciale variant, 25,25 meter, die heb ik buiten beschouwing gelaten.
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.quote:Op zondag 15 april 2018 12:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Je had het anders wel over meer meenemen.
Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.quote:Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
????quote:Op zondag 15 april 2018 12:34 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.
quote:Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
Een Smart Fortwo van 2,5 meter mag je besturen met rijbewijs B, en een Rolls Royce Phantom van 6 meter ook. Dat lengteverschil is groter dan bij die vrachtwagencombinaties.quote:Op zondag 15 april 2018 12:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden.
Hebben de truck/aanhanger combinaties van 38 pallets dan een ontheffing ofzo? Of gebruiken die die extra 2.25 ten opzichte van truck oplegger toch voor die 5 extra pallets?quote:Op zondag 15 april 2018 11:30 schreef Ridocar het volgende:
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte.
Die hebben dan net als bovenstaande trekker-oplegger een dagcabine en een aanhanger met enorme boom. Ja, die wijkt af van de standaard laadafmetingen, maar ik heb geen idee of er een ontheffing voor zoiets nodig is.quote:Op zondag 15 april 2018 22:29 schreef frederik het volgende:
[..]
Hebben de truck/aanhanger combinaties van 38 pallets dan een ontheffing ofzo? Of gebruiken die die extra 2.25 ten opzichte van truck oplegger toch voor die 5 extra pallets?
Ik ben benieuwd. In Zweden rijdt men al jaren met dit lange spul en daar is geen extra papiertje (pasje) voor nodig.quote:Op zondag 15 april 2018 12:34 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij.
Bovenstaande truck heeft toch een slaapplek?quote:Op maandag 16 april 2018 05:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die hebben dan net als bovenstaande trekker-oplegger een dagcabine en een aanhanger met enorme boom. Ja, die wijkt af van de standaard laadafmetingen, maar ik heb geen idee of er een ontheffing voor zoiets nodig is.
uit de prehistorie ja.. Moet je niet willen zo'n topsleeper.quote:Op maandag 16 april 2018 10:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bovenstaande truck heeft toch een slaapplek?
Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter.quote:Op maandag 16 april 2018 05:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. In Zweden rijdt men al jaren met dit lange spul en daar is geen extra papiertje (pasje) voor nodig.
53,5 zoals in Australië is pas voor bazen. Maar dat zijn ook landen waar dit enigszins nut heeft.quote:Op maandag 16 april 2018 10:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |