Dat heeft imho weinig te maken met vrouw zijn. En sowieso vind ik dat afglijden van Williams onder Claire wel meevallen. Williams deed het de afgelopen tijd beter dan voordat zij de leiding hadquote:Op zondag 15 april 2018 22:54 schreef Sjemmert het volgende:
Monisha maakte er anders ook een potje van en Williams glijdt ook af onder het bewind van Claire.
Dat was voor de hybride motoren niet anders.quote:Op zondag 15 april 2018 23:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Komt ook alleen maar door de overstap naar hybride motors en de almachtige Mercedes PU. Heeft FI ook geholpen. Nu het wat dichter bij elkaar komt zakken ze door het ijs.
Liep ook maar een beetje te stangen hoor.quote:Op zondag 15 april 2018 23:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heeft imho weinig te maken met vrouw zijn. En sowieso vind ik dat afglijden van Williams onder Claire wel meevallen. Williams deed het de afgelopen tijd beter dan voordat zij de leiding had
Laatste jaren onder Frank waren ze 8e, 7e, 6e, 9e. Laatste overwinning was 2004. De neergang was dus allang ingezet.quote:Op zondag 15 april 2018 23:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Komt ook alleen maar door de overstap naar hybride motors en de almachtige Mercedes PU. Heeft FI ook geholpen. Nu het wat dichter bij elkaar komt zakken ze door het ijs.
Dat geldt niet per se voor de rijders natuurlijk.quote:Op zondag 15 april 2018 23:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Liep ook maar een beetje te stangen hoor.
Denk dat het voornamelijk komt omdat er gewoon veel minder vrouwen de techniek kant op gaan in hun carrière. Waar dat door komt ? Geen idee. Maar als de pool veel kleiner is zullen er automatisch ook veel minder goede zijn. En alleen de beste zijn goed genoeg voor F1.
2012, Malledonnaquote:Op zondag 15 april 2018 23:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Laatste jaren onder Frank waren ze 8e, 7e, 6e, 9e. Laatste overwinning was 2004. De neergang was dus allang ingezet.
Jij beweert iets, dus jij moet het ook bewijzen.quote:Op maandag 16 april 2018 00:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan zelf ook zoeken. En als ik al geen links van betrouwbare F1 nieuwssites met officiële bevestigingen van de teams mag noemen wordt het wel erg lastig.
Beide mercs waren net voorbij de pitstraatingang toen safety car kwam. Hartley ging als eerste naar binnen gevolgd door Maxquote:Op maandag 16 april 2018 00:53 schreef MakkieR het volgende:
Zo zeg, Bottas loopt ook een pot te klagen, dat zij het verdienen deze race te winnen. Grappig genoeg lees ik niet dat Mercedes niet meteen na de safety de pitstop in is gegaan zoals RBR dat deed. Volgens mij was dat de cruciale denkfout bij de Mercedes team eentje die voorkomen had kunnen worden.
https://www.formula1.com/(...)eserved-victory.html
euh Max zat voor Hamilton op dat moment, dus dat klopt nietquote:Op maandag 16 april 2018 06:21 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Beide mercs waren net voorbij de pitstraatingang toen safety car kwam. Hartley ging als eerste naar binnen gevolgd door Max
Oh ja ik kijk het nu ff na.quote:Op maandag 16 april 2018 06:23 schreef franklop het volgende:
[..]
euh Max zat voor Hamilton op dat moment, dus dat klopt niet
Er zijn zoveel teams die door een sc verloren hebben de afgelopen jaren. Daar heeft Mercedes echt geen monopolie op. Snap ook niet dat ze erover klagen. Zelfde geld voor Ferrari.quote:Op maandag 16 april 2018 07:10 schreef potjecreme het volgende:
Merc heeft 2 maal door een sc niet de race gewonnen. Hoort ook bij de game maar laten we dat niet vergeten.
Sowieso F1Todayquote:Op maandag 16 april 2018 01:10 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Jij beweert iets, dus jij moet het ook bewijzen.
Wat vind jij betrouwbare F1 nieuwssites? Elke nieuwssite kan wel een unconfirmed iets als een confirmed iets wegzetten. Volgens F1Today gaat RIC zo goed als zeker naar Ferrari.
Maar goed, plaats die links dan maar, dan kunnen we zien of je het bij het juiste einde hebt.
quote:15 apr Column: Voert Red Bull de druk te veel op bij Max Verstappen? 133
15 apr Stoffel Vandoorne: "Geen excuses voor deze slechte race" 49
15 apr Sebastian Vettel gehavend naar de finish: "Blij dat ik nog gefinisht ben" 29
15 apr Fernando Alonso: "Ik was te hard in gevecht met Sebastian Vettel" 31
15 apr Christian Horner: "We twijfelen niet aan het talent van Max Verstappen" 81
15 apr Sebastian Vettel spaart Max Verstappen 85
15 apr Niki Lauda haalt uit: "Ik vraag me af hoe intelligent Max is" 150
15 apr Helmut Marko: "De overwinning lag op tafel maar Max heeft het weggeven" 120
15 apr Daniel Ricciardo: "Ik kan niet stoppen met lachen!" 44
15 apr Max Verstappen steekt hand in eigen boezem: "Ik heb het zelf verprutst" 181
15 apr Zesde Grand Prix-zege voor Ricciardo in China, Verstappen na straf vijfde 441
Qua coureurs zeker wel, er hebben genoeg vrouwen een gooi gewaagd naar een F1 zitje, maar ze zijn tot nu toe simpelweg niet snel genoeg. Aan de teams ligt het ook niet, die staan te juichen als ze er wel eentje kunnen contracteren, want stel je de media aandacht en hype eens voor, daar worden de sponsoren ook wel blij van.quote:Op zondag 15 april 2018 22:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin.
Maar ik heb het niet alleen over de coureurs maar ook over andere functies in de autosport waar er imho veel te weinig vrouwen zijn.
Open deur, checkquote:Op maandag 16 april 2018 11:06 schreef SnowOokami het volgende:
FIA expects more caution from Verstappen in future
https://www.motorsport.co(...)n-in-future-1026663/
Dat is een mythe. Het is voor vrouwen niet zomaar makkelijker om sponsors te krijgen. Simona di Silvestro werd geweigerd bij Sauber alleen maar omdat ze te weinig geld mee bracht. Aan haar talent kan het niet liggen in ieder geval.quote:Op maandag 16 april 2018 09:04 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Aan de teams ligt het ook niet, die staan te juichen als ze er wel eentje kunnen contracteren
Ik denk dat dat in het geval van Sauber eerder aan Sauber ligt, wat typisch een paydriver team is, die keihard om geld verlegen zaten, dan Silvestro Als er dan iemand is die meer geld mee brengt, tja.quote:Op maandag 16 april 2018 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het is voor vrouwen niet zomaar makkelijker om sponsors te krijgen. Simona di Silvestro werd geweigerd bij Sauber alleen maar omdat ze te weinig geld mee bracht. Aan haar talent kan het niet liggen in ieder geval.
Het haalt wel je stelling onderuit. Eigenlijk is in de race wereld alleen Danica Patrick er in geslaagd zichzelf als 'female racer' te verkopen, voor de rest van de vrouwelijke coureurs is het niet anders dan hun mannelijke collega's: geld is alles. En sponsoren zijn moeilijk te krijgen.quote:Op maandag 16 april 2018 11:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in het geval van Sauber eerder aan Sauber ligt, wat typisch een paydriver team is, die keihard om geld verlegen zaten, dan Silvestro Als er dan iemand is die meer geld mee brengt, tja.
Nou, die rijd nu anders ook vrij onbetekenend rondjes in V8 Supercars... Dus haar talent lijkt ook vooral te leunen op het feit dat ze een vrouw is. Zo goed is ze namelijk helemaal niet, in ieder geval niet beter dan de 20 andere mannen in die klasse.quote:Op maandag 16 april 2018 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het is voor vrouwen niet zomaar makkelijker om sponsors te krijgen. Simona di Silvestro werd geweigerd bij Sauber alleen maar omdat ze te weinig geld mee bracht. Aan haar talent kan het niet liggen in ieder geval.
Precies. Dus voor vrouwen alleen nog maaar moeilijker, en niet makkelijker zoals je eerder impliceerde.quote:Op maandag 16 april 2018 11:33 schreef Ener-G het volgende:
Tja als je niet snel genoeg bent op de baan, zul je ook minder snel sponsoren aantrekken..
En dan komt het aan op een rijke pappie (Stroll) of staatssteun (Haryanto).
Wat dat betreft is er ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, en is het per definitie een oneerlijk wereldje. Money rules the world.
Zelfs bij de mannen zijn er maar weinig coureurs die puur op hun skills gecontracteerd worden en niet zelf geld mee hoeven brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |