Geloof je in sprookjes? Een vrouw met kinderen, die werkt krijgt misschien nog meer geld omdat ze de kinderen naar de babydump moet sturen.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
Vraag? : Is de bijstand nou echt zon vetpot?
Zoveel geld per maand en 0 uren werken.
Dat ligt er maar net aan hoeveel je verdient.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Iemand die werkt, heeft weer meer recht op subsidies voor kinderopvang etc.
Maja: mijn punt is, bijstand is geen vetpot. Ik kan trouwens ook Wajongers, die een kind gemaakt hebben en dan geen subsidie voor de opvang krijgen.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:19 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel je verdient.
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Geloof je in sprookjes? Een vrouw met kinderen, die werkt krijgt misschien nog meer geld omdat ze de kinderen naar de babydump moet sturen.
Dus bijstand is geen vetpot.
Aan kinderen beginnen als je financiële basis niet stabiel is is ook niet heel slim.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja: mijn punt is, bijstand is geen vetpot. Ik kan trouwens ook Wajongers, die een kind gemaakt hebben en dan geen subsidie voor de opvang krijgen.
Omdat ze van het UWV verplicht eerst een proefperiode moeten werken.
Ik krijg nog niet eens ¤ 1000 dus waar komen die ¤ 300 vandaan? Dat zijn hoogstens armoedezaaiers, die geen spaarcentjes hebben.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.
Waarvan minimaal de helft al eens naar woonlasten gaan, nog een kwart naar zorg. Blijft vaak schrikbarend weinig over.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.
Dat kan niet, ¤ 550 bijstand. Dan zit je ver onder het sociaal minimum!quote:Op donderdag 12 april 2018 14:26 schreef DevFreak het volgende:
Je klinkt als een idioot, TS.
Ik moet het doen met 550 euro per maand. Gaat al 100 euro benzine vanaf voor als ik moet werken en dan alle andere dingen waar je aan kunt denken...
Mij lukt het überhaupt niet om rond te komen. En ik werk gewoon, maar niet voltijds want dat lukt mij nog niet.
Iki zeg 1300, uitkering is zo'n 1000 euro per maand, en zorg + huurtoeslag 300.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik krijg nog niet eens ¤ 1000 dus waar komen die ¤ 300 vandaan? Dat zijn hoogstens armoedezaaiers, die geen spaarcentjes hebben.
En daardoor recht op kwijtschelding van de afvalstoffenheffing hebben: maar ondertussen wel lekker een auto rijden, die ze slim op de naam van een andere zetten.
( Mijn buurman dus )
550 is nadat ze mijn huur eraf getrokken hebben.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat kan niet, ¤ 550 bijstand. Dan zit je ver onder het sociaal minimum!
Heb je zo'n hoge huur? Maja, ik heb mijn Wajong aanlaten vullen tot sociaal minimum.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:28 schreef DevFreak het volgende:
[..]
550 is nadat ze mijn huur eraf getrokken hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat er wat over blijft, het is om je te redden in tijden dat je even geen werk hebt/kan werken. En dat is toch echt prima geregeld hier.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Waarvan minimaal de helft al eens naar woonlasten gaan, nog een kwart naar zorg. Blijft vaak schrikbarend weinig over.
heb je geen huurkosten dan?quote:Op donderdag 12 april 2018 14:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kan wel sparen van mijn Wajong: maja ik bestel ook niet iedere dag bij Thuisbezorgd.nl
Voor mij niet. Ben aan de slag gegaan bij een werkervarings-leerplek in de software. Ik doe gewoon al werken maar zal de komende maanden niet boven het minimum uit gaan komen. Had een baan aangeboden gekregen met 3K salaris maar ik zou er echt in verzuipen nu.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens ¤ 300 peraamdDus er blijft meer als genoeg over voor leuke dingen
Die gaat straks Herbalife verkopen, dat is ook niet gratis he, die inventaris.quote:Op donderdag 12 april 2018 15:12 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zie bij een van die dames de kostenpost staan:
investeren toekomstig bedrijf: 200¤
wtf?
quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
1600 incl die subsidies? jezus man zelfs werken verdien je minder want dan vervallen die subsidies
Je werk zien als social lifequote:Op donderdag 12 april 2018 14:57 schreef Aristai het volgende:
Bijstand = geen vetpot wel geldzorgen (= vaak geld tekort). Ook geen leuke dingen meer doen, stigma en sociale isolatie, en geen uitzicht op een betere toekomst want al even uit het werkproces. Tel je woonlasten, verzekeringen, reiskosten, sociale kosten (bv. cadeau'tjes, bioscoop, uit eten), sportclubs, boodschappen, eens op als je een werksalaris hebt, waarschijnlijk zit je dan al krap en dan is het nog geeneens bijstand.
uiteten als iets normaals zienquote:Op donderdag 12 april 2018 14:57 schreef Aristai het volgende:
Bijstand = geen vetpot wel geldzorgen (= vaak geld tekort). Ook geen leuke dingen meer doen, stigma en sociale isolatie, en geen uitzicht op een betere toekomst want al even uit het werkproces. Tel je woonlasten, verzekeringen, reiskosten, sociale kosten (bv. cadeau'tjes, bioscoop, uit eten), sportclubs, boodschappen, eens op als je een werksalaris hebt, waarschijnlijk zit je dan al krap en dan is het nog geeneens bijstand.
Bijstand is een uitkering, maar niet elke uitkering is bijstand.quote:Op donderdag 12 april 2018 15:51 schreef Hexx. het volgende:
Wait...
Bijstand en uitkering is niet hetzelfde?
Waar had ik het dan over toen ik een keer wilde meepraten....
Dat heb ik nu begrepen, ja.quote:Op donderdag 12 april 2018 15:52 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Bijstand is een uitkering, maar niet elke uitkering is bijstand.
Niet alleen de subsidies, vergeet ook de kwijtscheldingen op alle heffingen niet.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
1600 incl die subsidies? jezus man zelfs werken verdien je minder want dan vervallen die
Faalklacht want kijk eens wat er in de bladen verscheen?quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Dit kwam ik tegen in een oud artikel.
Ik schrik ervanmij werd er verteld dat de bijstand een hongerloontje is.
1600 incl die subsidies? jezus man zelfs werken verdien je minder want dan vervallen die subsidies
Ja, je kunt vrijstelling/verlaging van rioolheffing/lokale lasten vragen en als je wasmachine kapot gaat, kun je een bijdrage van 150 eur aanvragen.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:48 schreef Superbadeendje het volgende:
De bijstand is idd niet veel maar aangezien je dan ook weer aan alle kanten subsidie en korting krijgt kan het behoorlijk aantikken.
Ik vind dat ze dat gerust per geval aan mogen passen.quote:Op donderdag 12 april 2018 17:31 schreef marsan het volgende:
De bijstand is geen vetpot, maar dat is de bedoeling van een vangnet dan ook niet.
Ik heb niet gezegd dat je winst maakt.quote:Op donderdag 12 april 2018 17:28 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, je kunt vrijstelling/verlaging van rioolheffing/lokale lasten vragen en als je wasmachine kapot gaat, kun je een bijdrage van 150 eur aanvragen.
Krijgen, ja. Maar je moet het wel zelf aanvragen (logisch).
En dat 'overal korting op' valt geloof ik wel mee. (heb geen ervaring met kindertoeslag etc.)
Dus nee, ik maak geen winst hoor, wees maar niet bang.
Je constant moeten verantwoordenquote:Op donderdag 12 april 2018 14:11 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
Gratis ov
Korting hier
Subsidie daar
Nooit de wekker
Hoe kom je bij ¤1300 per maand? Ik ging uit van ¤700 à ¤800 maximaal. Als je gelijk hebt is het niet raar dat sommige mensen geen motivatie meer hebben om te werken. Waarom 32 à 40 uur per week werken als je hetzelfde bedrag kunt krijgen en je geen reet hoeft uit te voeren?quote:Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Omdat een leven in de bijstand hopeloos en uitzichtloos is en ik me niet kan voorstellen dat iemand dat vrijwillig tientallen jaren lang gaat doen.quote:Op donderdag 12 april 2018 19:39 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Waarom 32 à 40 uur per week werken als je hetzelfde bedrag kunt krijgen en je geen reet hoeft uit te voeren?
Het punt is dat mensen die bruto ook 1600 verdienen wel gek moeten zijn om te werken ipv de bijstand in en relatief weinig werk te verrichten als je netto toch hetzelfde overhoudt!quote:Op donderdag 12 april 2018 19:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Toen ik(alleenstaand) nog in de bijstand zat(pakweg een jaar of 3 geleden) kreeg ik ongeveer het volgende:
- +- 950 euro uitkering van de Bijstand, maandelijks
- +- 100 euro zorgtoeslag, maandelijks
- +- 200 euro toeslag om mee te doen in de maatschappij, jaarlijks
- +- 500 euro vakantiegeld, jaarlijks
dus zo'n 1050 per maand, met jaarlijks zo'n 700 euro extra. Daarnaast kreeg ik gratis jobcoaching en begeleiding naar werk.
Ik had toen geen eigen woning, maar anders was ik met huursubsidie maandelijks op zo'n 1500 euro uitgekomen. Dus ik kan me voorstellen, als je kinderen hebt, dat daar nog wel een paar 100 euro per maand bovenop kan komen.
Dus die 1600 euro is niet onrealistisch, nee.
Edit: Hoewel het best aardig wat geld is is het alsnog compleet waardeloos om in de bijstand te zitten. Je mag(begrijpelijk) niets. Ik mocht niet zonder toestemming op vakantie of zonder toestemming een avond buiten mijn eigen gemeente doorbrengen. Je moet verplicht tientallen keren solliciteren en verplicht naar allerlei(waardeloze) bijeenkomsten.
Concluderend: De bijstand is kut. Als je er niet echt behoefte aan hebt zou ik er zover mogelijk vandaan blijven.
Ik snap je opmerking niet helemaal? Bedoel je dat je van mensen in de bijstand snapt dat ze in de bijstand zitten?quote:Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen die bruto ook 1600 verdienen wel gek moeten zijn om te werken ipv de bijstand in en relatief weinig werk te verrichten als je netto toch hetzelfde overhoudt!
Tenzij er mensen zijn die echt werken om te werken maar dan verdien je wel een stuk meer...
Ik zou ze alledrie keihard doen, hebben ze 50¤ extra te besteden.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
Iemand die bruto 1600 euro verdient krijgt ook zorgtoeslag en huurtoeslag. Maar ja, dat bekt niet zo lekker.quote:Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen die bruto ook 1600 verdienen wel gek moeten zijn om te werken ipv de bijstand in en relatief weinig werk te verrichten als je netto toch hetzelfde overhoudt!
Tenzij er mensen zijn die echt werken om te werken maar dan verdien je wel een stuk meer...
plaatje is uit 2014, dus heeft weinig zin.quote:
dat werken financieel geen zin heeft als je minimumloon verdiend.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:26 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Geen reet, maar het is wel een leuk plaatje.
Dat soort berekeningen geeft doorgaans ook een vertekend beeld van de werkelijkheidquote:Op donderdag 12 april 2018 21:27 schreef Oscar. het volgende:
[..]
plaatje is uit 2014, dus heeft weinig zin.
Wel 150 euro minder, dus die ben je al vast "kwijt"quote:Op donderdag 12 april 2018 21:18 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iemand die bruto 1600 euro verdient krijgt ook zorgtoeslag en huurtoeslag. Maar ja, dat bekt niet zo lekker.
en waarom is dat?quote:Op donderdag 12 april 2018 21:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat soort berekeningen geeft doorgaans ook een vertekend beeld van de werkelijkheid
Iemand die z'n hele leven minimumloon verdient heeft waarschijnlijk net zoveel moeite gedaan voor een carrièreverbetering dan iemand die een uitkering heeft.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:28 schreef Oscar. het volgende:
[..]
dat werken financieel geen zin heeft als je minimumloon verdiend.
Dat is ook onzin, niet iedereen kan zich omhoog werken, maar dat kunnen wel mensen zijn die al 40 jaar elke week weer hard werken. Dat je dat durft te vergelijken met iemand die thuis zit met zijn handje open.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:30 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iemand die z'n hele leven minimumloon verdient heeft waarschijnlijk net zoveel moeite gedaan voor een carrièreverbetering dan iemand die een uitkering heeft.
of kan niet beter. Maar dan had ie beter dus thuis kunnen zitten.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:30 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iemand die z'n hele leven minimumloon verdient heeft waarschijnlijk net zoveel moeite gedaan voor een carrièreverbetering dan iemand die een uitkering heeft.
Minimumloon is typisch voor ongeschoold werk. Iedereen kan iets leren en daarmee wat meer centen verdienen, maar je moet het wel willen.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:33 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, niet iedereen kan zich omhoog werken, maar dat kunnen wel mensen zijn die al 40 jaar elke week weer hard werken. Dat je dat durft te vergelijken met iemand die thuis zit met zijn handje open.
Ja, of mensen met een arbeidsbeperking die wel willen en gaan werken. Of gewoon mensen die pech hebben en niet 40 jaar bij dezelfde baas zitten. Gebeurt genoeg.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:34 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Minimumloon is typisch voor ongeschoold werk. Iedereen kan iets leren en daarmee wat meer centen verdienen, maar je moet het wel willen.
Als je een partner hebt is dat wel zo. Een partner in de bijstand dan he, want die krijgt geen bijstand omdat jij al voldoende verdient en 2x bijstand is ook 1x minimumloon.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:28 schreef Oscar. het volgende:
dat werken financieel geen zin heeft als je minimumloon verdiend.
Dat laatste vind ik een slap excuus. Je hoeft niet 40 jaar bij dezelfde toko te werken om tussendoor ook nog een opleiding te kunnen doen.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:36 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ja, of mensen met een arbeidsbeperking die wel willen en gaan werken. Of gewoon mensen die pech hebben en niet 40 jaar bij dezelfde baas zitten. Gebeurt genoeg.
dan ben je eigenlijk gewoon tegen het hebben van een vangnet. Het heeft geen nut om mensen minder te geven als ze dan nog steeds niet rond komen..quote:Op donderdag 12 april 2018 14:28 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Iki zeg 1300, uitkering is zo'n 1000 euro per maand, en zorg + huurtoeslag 300.
Dat kun je als elke Nederlanders al hebben, en daarvan kun je dus gewoon je huur betalen, fatsoenlijk vreten, en je zorg betalen. En als je het goed doet hou je zelfs nog geld over.
Dat vind ik best een vetpot voor niks doen.
ligt dat dan aan de mensen in de bijstand of aan de werkende mensen die dan zo denken? Ik zou gek worden van niks doen. En je hebt niet de keuze " dan ga ik niks doen voor dat bedrag " want ze komen achter je aan met solicitatieplicht etc. Het zal niet niks doen zijn en de bijstandperiode zal ook maar tijdelijk zijn. Voor mensen met grote issues zal het wel langer zijn. Maar wil je echt ruilen met die mensen en de bijbehorende issues?quote:Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
wat voor nut heeft een vangnet als je het zo laag maakt dat men niet rond kan komen..quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:44 schreef Plompzakker het volgende:
Bijstand omlaag, minimumloon omhoog. Netto een significant verschil creëeren tussen wel werken en niet werken.
Uitkering opheffen bij degenen die wel kunnen maar simpelweg niet willen.
Het kan soms zo simpel zijn.
Daarom. Geef geen geld maar bed bad brood.quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:46 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat voor nut heeft een vangnet als je het zo laag maakt dat men niet rond kan komen..
Dan moet je maar wat kosten besparen als je niet rond kunt komen. Of wat gaan doen voor extra geldquote:Op vrijdag 13 april 2018 09:46 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat voor nut heeft een vangnet als je het zo laag maakt dat men niet rond kan komen..
trollquote:Op vrijdag 13 april 2018 09:48 schreef khochner het volgende:
[..]
Daarom. Geef geen geld maar bed bad brood.
im bijstand kom je niet veel verder dan vaste lasten hoorquote:Op vrijdag 13 april 2018 09:50 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan moet je maar wat kosten besparen als je niet rond kunt komen. Of wat gaan doen voor extra geld
Dit.quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:27 schreef madeliefff het volgende:
[..]
im bijstand kom je niet veel verder dan vaste lasten hoor
Dan moet de standaard maar wat omlaag. Goedkoper wonen, auto weg, droog brood eten. Leven hoeft niet duur te zijnquote:Op vrijdag 13 april 2018 10:27 schreef madeliefff het volgende:
[..]
im bijstand kom je niet veel verder dan vaste lasten hoor
Jouw leven is dan ook niet zo veel waardquote:Op vrijdag 13 april 2018 10:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan moet de standaard maar wat omlaag. Goedkoper wonen, auto weg, droog brood eten. Leven hoeft niet duur te zijn
Denk dat je dat verkeerd inschat.quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jouw leven is dan ook niet zo veel waard
En wat nou als je zelf buiten je schuld om niet meer kan werken omdat je chronisch ziek bent?quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan moet de standaard maar wat omlaag. Goedkoper wonen, auto weg, droog brood eten. Leven hoeft niet duur te zijn
Dan zijn daar natuurlijk voorzieningen voor. Die zelfs beter te financieren zijn als de verhouding werkenden/bijstanduitkeringen hoger wordt.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En wat nou als je zelf buiten je schuld om niet meer kan werken omdat je chronisch ziek bent?
Dan moet de standaard ook omlaag want anders red je het dus niet.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En wat nou als je zelf buiten je schuld om niet meer kan werken omdat je chronisch ziek bent?
"Voorzieningen" de enige "mazzel" die ik financieel heb is dat mijn gemeente aan collectief verzekeren doet en daarom mijn eigen risico betaald.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan zijn daar natuurlijk voorzieningen voor. Die zelfs beter te financieren zijn als de verhouding werkenden/bijstanduitkeringen hoger wordt.
Ik heb er even ingezeten maar ik kwam maar net rond zonder echt veel geld over te houden per maand. Geen gratis ov of wat dan ook. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan om zo weinig te kunnen krijgen. Ik ben geen pro uitkeringstrekker, misschien ligt het daar aan. Of ik ben niet tokkie genoeg/allochtoon.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
Ik was al aan het wachten wanneer de eerste xenofobe reactie zou komenquote:Op vrijdag 13 april 2018 11:24 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Ik heb er even ingezeten maar ik kwam maar net rond zonder echt veel geld over te houden per maand. Geen gratis ov of wat dan ook. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan om zo weinig te kunnen krijgen. Ik ben geen pro uitkeringstrekker, misschien ligt het daar aan. Of ik ben niet tokkie genoeg/allochtoon.
oja want tokkie is oké maar allochtoon is 'xenofoob'quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:27 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Ik was al aan het wachten wanneer de eerste xenofobe reactie zou komen
Ik kon niet anders, ik zit immers op FOK!quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:27 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Als je er maar aan denkt ben je al xenofoob vandaag de dag.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
oja want tokkie is oké maar allochtoon is 'xenofoob'
Ah je wil de boel gewoon framen?quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:27 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ah je wil de boel gewoon framen?
Ze verdienen het niet maar krijgen het wel.quote:Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 april 2018 12:31 schreef Anthonie1 het volgende:
De bijstand is in een bepaald opzicht natuurlijk goud...
- Je hoeft niet naar je werk elke ochtend.
- Je krijgt allerlei toeslagen.
- Je komt in aanmerking voor een sociale huurwoning.
- Je hebt alle tijd van de wereld om op zoek te gaan naar koopjes.
- Je kunt veel onderhoud zelf doen en hebt in principe een auto niet nodig.
- Als je wasmachine stuk gaat zet je een paar puppy-ogen op en ga je bedelen om extra geld.
- Je kunt vrij makkelijk geld sparen, zolang je het thuis in een sok steekt.
100% winst dus. Beter dan een slecht betaalde baan waarbij je 40 uur per week moet werken, tig uur in de file door brengt en ook nog eens geen tijd over houdt om dingen zelf te doen.
Ik zou het wel weten als ik niet normaliter al meer zou verdienen...
Het enige wat je als uitkeringstrekker nodig hebt is een compleet gebrek aan zelfrespect en een kleurtje en taalprobleem wil ook wel helpen.
Omdat het gratis is?quote:Op vrijdag 13 april 2018 12:44 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom moet je eigenlijk een wasmachine hebben als je toch tijd teveel hebt
voor asielzoekers en uitzonderingen misschien jaquote:
Nee, er zijn in een heleboel gemeentes gewoon regelingen dat je geld krijgt om witgoed te kopen, eventueel tweedehands. En dat hoef je niet terug te betalen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
voor asielzoekers en uitzonderingen misschien ja
Alsof je ff in bijstand kan komen en je witgoed kan laten vervangen op kosten van de samenleving
Lijkt me doorgaans bijzondere bijstand die moet worden terugbetaald
20 voorbeelden met linkjes plsquote:Op vrijdag 13 april 2018 13:38 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Nee, er zijn in een heleboel gemeentes gewoon regelingen dat je geld krijgt om witgoed te kopen, eventueel tweedehands. En dat hoef je niet terug te betalen.
Een heleboel gemeentes hebben deze regelingen allang geschrapt en als ze er zijn zijn het doorgaans leningen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:38 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Nee, er zijn in een heleboel gemeentes gewoon regelingen dat je geld krijgt om witgoed te kopen, eventueel tweedehands. En dat hoef je niet terug te betalen.
ik kan het tegendeel beamen. maakt zeker wel gelukkig. ik kan alle dingen die ik leuk vind doen die ik vroeger niet kon, en mij gelukkig makenquote:Op donderdag 12 april 2018 14:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Geld maakt toch niet gelukkig: maar een zakcentje hebben is wel fijn.
https://www.wpda.nl/zelf-doen/witgoedregeling-aanvragenquote:
1x in de 5 jaar krijg je hier 350 euro mits je de nota kan laten zien. Is voor koelkast, wasmachine, fiets, matras of PC.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:38 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat kan ik prima doen terwijl ik op mijn droge broodje kauw inderdaad, zal hem meteen verkopen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 14:10 schreef Plompzakker het volgende:
Je kunt toch ook handmatig wassen met een teiltje en een sopje. Vind een wasmachine maar overbodige luxe
Voor een matras ook echt, ik snap het want die dingen zijn duur, maar ik moest toch lachen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 14:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
1x in de 5 jaar krijg je hier 350 euro mits je de nota kan laten zien. Is voor koelkast, wasmachine, fiets, matras of PC.
Dus ja, jullie hebben mijn wasmachine betaald, bedankt nog.
Wat is er precies grappig aan dan?quote:Op vrijdag 13 april 2018 14:21 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Voor een matras ook echt, ik snap het want die dingen zijn duur, maar ik moest toch lachen.
Dat het een matras is dusquote:Op vrijdag 13 april 2018 14:22 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Wat is er precies grappig aan dan?
Misschien is het grappiger als je het van je loon moet betalen dan, ik weet niet. Vind hem nog steeds lollig thoquote:
Ik word wel vrolijk van jouw hilariteit om een vergoeding voor een matras dus dat scheelt weer.quote:Op vrijdag 13 april 2018 14:27 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Misschien is het grappiger als je het van je loon moet betalen dan, ik weet niet. Vind hem nog steeds lollig tho
blufquote:Op vrijdag 13 april 2018 14:28 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik word wel vrolijk van jouw hilariteit om een vergoeding voor een matras dus dat scheelt weer.
Ik zou een moord doen voor een nieuw matras maargoed.
PM je adres maar.quote:
Is zo, is zo. Ik zou niet graag met je ruilenquote:Op vrijdag 13 april 2018 15:01 schreef houdjemond het volgende:
[..]
PM je adres maar.
Nee was uiteraard figuurlijk, chronisch ziek zijn is een dure hobby
Ook niet voor die hele 1200 per maand voor "niks doen" en "geen wekker"?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is zo, is zo. Ik zou niet graag met je ruilen
Begint verleidelijk te wordenquote:Op vrijdag 13 april 2018 15:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ook niet voor die hele 1200 per maand voor "niks doen" en "geen wekker"?
HAAAAAAAA!quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:32 schreef Anthonie1 het volgende:
Niks geen bijstand. Gewoon alle werklozen in kampen zetten. Kinderen laten adopteren door welgestelden. Probleem opgelost...
In welke gemeente is dit?quote:Op donderdag 12 april 2018 19:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Toen ik(alleenstaand) nog in de bijstand zat(pakweg een jaar of 3 geleden) kreeg ik ongeveer het volgende:
- +- 950 euro uitkering van de Bijstand, maandelijks
- +- 100 euro zorgtoeslag, maandelijks
- +- 200 euro toeslag om mee te doen in de maatschappij, jaarlijks
- +- 500 euro vakantiegeld, jaarlijks
dus zo'n 1050 per maand, met jaarlijks zo'n 700 euro extra. Daarnaast kreeg ik gratis jobcoaching en begeleiding naar werk.
Ik had toen geen eigen woning, maar anders was ik met huursubsidie maandelijks op zo'n 1500 euro uitgekomen. Dus ik kan me voorstellen, als je kinderen hebt, dat daar nog wel een paar 100 euro per maand bovenop kan komen.
Dus die 1600 euro is niet onrealistisch, nee.
Edit: Hoewel het best aardig wat geld is is het alsnog compleet waardeloos om in de bijstand te zitten. Je mag(begrijpelijk) niets. Ik mocht niet zonder toestemming op vakantie of zonder toestemming een avond buiten mijn eigen gemeente doorbrengen. Je moet verplicht tientallen keren solliciteren en verplicht naar allerlei(waardeloze) bijeenkomsten.
Concluderend: De bijstand is kut. Als je er niet echt behoefte aan hebt zou ik er zover mogelijk vandaan blijven.
Uit het artikel.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:15 schreef Elvenpath het volgende:
Ik snap niet helemaal waar jij je bedragen vandaan haalt.
Dat was in Oss, een (toentertijd) SP bolwerk.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 00:00 schreef Yiwei het volgende:
[..]
In welke gemeente is dit?
Wat ik herken in mijn regio is:
- ca. 500 euro/maand wegens kostendelersnorm, persoonlijke problemen i.c.m. krapte op de woningmarkt dat maar een deel ergens een kamer weet te vinden en bijstand kan uitvragen
- max. ca. 80 euro zorgtoeslag
- nooit gehoord van toeslag om mee te doen in de maatschappij
- je moet eerst minstens 2000 euro zelf in de rood staan als gevolge van wat je wil aanschaffen, mocht je willen aankloppen voor bijv. aanvullend bijstand die je later overigens weer moet terugbetalen
Dat is echt zo. Enige verschil is dat je wel plichten hebt zoals solliciteren en het ergste naar bijeenkomsten voor werklozen etc gaan. Dat laatste is de reden dat ik nooit een uitkering heb aangevraagd. Ik teer wanneer ik werkloos ben altijd op mijn spaargeld. Begint die richting de 500 euro te gaan, stroop ik mijn mouwen, want dan begint de strijd om zsm een baan te vinden. En ja, met die baan verdien ik veeeeel minder dan ik van zo'n bijstanduitkering zou krijgen. Maar dat geldt voor meer Nederlanders.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |