Geloof je in sprookjes? Een vrouw met kinderen, die werkt krijgt misschien nog meer geld omdat ze de kinderen naar de babydump moet sturen.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:07 schreef BlauweHoofd het volgende:
Vraag? : Is de bijstand nou echt zon vetpot?
Zoveel geld per maand en 0 uren werken.
Dat ligt er maar net aan hoeveel je verdient.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Iemand die werkt, heeft weer meer recht op subsidies voor kinderopvang etc.
Maja: mijn punt is, bijstand is geen vetpot. Ik kan trouwens ook Wajongers, die een kind gemaakt hebben en dan geen subsidie voor de opvang krijgen.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:19 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel je verdient.
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Geloof je in sprookjes? Een vrouw met kinderen, die werkt krijgt misschien nog meer geld omdat ze de kinderen naar de babydump moet sturen.
Dus bijstand is geen vetpot.
Aan kinderen beginnen als je financiële basis niet stabiel is is ook niet heel slim.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja: mijn punt is, bijstand is geen vetpot. Ik kan trouwens ook Wajongers, die een kind gemaakt hebben en dan geen subsidie voor de opvang krijgen.
Omdat ze van het UWV verplicht eerst een proefperiode moeten werken.
Ik krijg nog niet eens ¤ 1000 dus waar komen die ¤ 300 vandaan? Dat zijn hoogstens armoedezaaiers, die geen spaarcentjes hebben.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.
Waarvan minimaal de helft al eens naar woonlasten gaan, nog een kwart naar zorg. Blijft vaak schrikbarend weinig over.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het wel, niks doen en zo 1300 in de maand vangen, dat redden sommige met werken niet eens.
Dat kan niet, ¤ 550 bijstand. Dan zit je ver onder het sociaal minimum!quote:Op donderdag 12 april 2018 14:26 schreef DevFreak het volgende:
Je klinkt als een idioot, TS.
Ik moet het doen met 550 euro per maand. Gaat al 100 euro benzine vanaf voor als ik moet werken en dan alle andere dingen waar je aan kunt denken...
Mij lukt het überhaupt niet om rond te komen. En ik werk gewoon, maar niet voltijds want dat lukt mij nog niet.
Iki zeg 1300, uitkering is zo'n 1000 euro per maand, en zorg + huurtoeslag 300.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik krijg nog niet eens ¤ 1000 dus waar komen die ¤ 300 vandaan? Dat zijn hoogstens armoedezaaiers, die geen spaarcentjes hebben.
En daardoor recht op kwijtschelding van de afvalstoffenheffing hebben: maar ondertussen wel lekker een auto rijden, die ze slim op de naam van een andere zetten.
( Mijn buurman dus )
550 is nadat ze mijn huur eraf getrokken hebben.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat kan niet, ¤ 550 bijstand. Dan zit je ver onder het sociaal minimum!
Heb je zo'n hoge huur? Maja, ik heb mijn Wajong aanlaten vullen tot sociaal minimum.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:28 schreef DevFreak het volgende:
[..]
550 is nadat ze mijn huur eraf getrokken hebben.
Het is ook niet de bedoeling dat er wat over blijft, het is om je te redden in tijden dat je even geen werk hebt/kan werken. En dat is toch echt prima geregeld hier.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Waarvan minimaal de helft al eens naar woonlasten gaan, nog een kwart naar zorg. Blijft vaak schrikbarend weinig over.
heb je geen huurkosten dan?quote:Op donderdag 12 april 2018 14:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kan wel sparen van mijn Wajong: maja ik bestel ook niet iedere dag bij Thuisbezorgd.nl
Voor mij niet. Ben aan de slag gegaan bij een werkervarings-leerplek in de software. Ik doe gewoon al werken maar zal de komende maanden niet boven het minimum uit gaan komen. Had een baan aangeboden gekregen met 3K salaris maar ik zou er echt in verzuipen nu.quote:Op donderdag 12 april 2018 14:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens ¤ 300 peraamdDus er blijft meer als genoeg over voor leuke dingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |