abonnement Unibet Coolblue
pi_178708449
Of als de kilometers op raken toch direct naar het noorden met een tussenstop op de utrechtse heuvelrug, piramide van Austerlitz en zo.
pi_178708480
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 01:07 schreef Fer het volgende:
naar de Maasvlakte
Was is de toeristische waarde van de Maasvlakte? Wat ik er van weet is het alleen maar fabrieken toch? Om eerlijk te zijn ben ik er nooit echt geweest om die reden.
  dinsdag 24 april 2018 @ 09:58:06 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178708859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:36 schreef nanuk het volgende:

[..]

Was is de toeristische waarde van de Maasvlakte? Wat ik er van weet is het alleen maar fabrieken toch? Om eerlijk te zijn ben ik er nooit echt geweest om die reden.
Je rijdt de A15 af langs de petrochemische industrie met hun affakkelen. Soms is het een beetje een Mad Max-sfeertje. Als je doorrijdt kom je in het gebied dat nog niet af is. Wel veel infrastructuur voor grote transporten. Je kunt parkeren aan de Nieuwe Waterweg of de Noordzee en oceaanreuzen en zo voorbij zien komen (de landtong van Rozenburg heeft overigens een uitkijkheuvel).
Er is Futureland, een bezoekerscentrum.
Je kunt nog verder rijden, daar is nog bijna niks (althans laatste keer dat ik er was). Kan er hard waaien. Die leegte heeft zijn charme.
Voor een deel loopt er industriespoor langs, waar je bijzondere treinen kunt spotten.
Sommige industriegebouwen zijn onder architectuur gebouwd.
pi_178712307
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je rijdt de A15 af langs de petrochemische industrie met hun affakkelen. Soms is het een beetje een Mad Max-sfeertje. Als je doorrijdt kom je in het gebied dat nog niet af is. Wel veel infrastructuur voor grote transporten. Je kunt parkeren aan de Nieuwe Waterweg of de Noordzee en oceaanreuzen en zo voorbij zien komen (de landtong van Rozenburg heeft overigens een uitkijkheuvel).
Er is Futureland, een bezoekerscentrum.
Je kunt nog verder rijden, daar is nog bijna niks (althans laatste keer dat ik er was). Kan er hard waaien. Die leegte heeft zijn charme.
Voor een deel loopt er industriespoor langs, waar je bijzondere treinen kunt spotten.
Sommige industriegebouwen zijn onder architectuur gebouwd.
Als ik binnenkort weer eens naar Zeeland moet zal ik er eens een half dagje voor uittrekken. Klinkt toch wel als iets wat je een keer gezien moet hebben. Durf en kan ik er wild te kamperen ergens tussen bomen?
  dinsdag 24 april 2018 @ 14:04:16 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178712845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 13:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als ik binnenkort weer eens naar Zeeland moet zal ik er eens een half dagje voor uittrekken. Klinkt toch wel als iets wat je een keer gezien moet hebben. Durf en kan ik er wild te kamperen ergens tussen bomen?
Er zijn geen bomen ;)
Als ik er kom, zie ik heel regelmatig politie, kustwacht, douane en overige waakzame figuren, dus ik zou het niet proberen.

Edit: misschien ergens bij het Brielse Meer of zo.
pi_178713319
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn geen bomen ;)
Als ik er kom, zie ik heel regelmatig politie, kustwacht, douane en overige waakzame figuren, dus ik zou het niet proberen.

Edit: misschien ergens bij het Brielse Meer of zo.
Ja, Voorne-Putten moet mogelijkheden zat hebben zo te zien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 april 2018 @ 16:08:49 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178714935
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je rijdt de A15 af langs de petrochemische industrie met hun affakkelen. Soms is het een beetje een Mad Max-sfeertje. Als je doorrijdt kom je in het gebied dat nog niet af is. Wel veel infrastructuur voor grote transporten. Je kunt parkeren aan de Nieuwe Waterweg of de Noordzee en oceaanreuzen en zo voorbij zien komen (de landtong van Rozenburg heeft overigens een uitkijkheuvel).
Er is Futureland, een bezoekerscentrum.
Je kunt nog verder rijden, daar is nog bijna niks (althans laatste keer dat ik er was). Kan er hard waaien. Die leegte heeft zijn charme.
Voor een deel loopt er industriespoor langs, waar je bijzondere treinen kunt spotten.
Sommige industriegebouwen zijn onder architectuur gebouwd.
dit, Even bij Oostvoorne waar een mooi gebied ligt kijken kan ook nog. Als het waait zie je vanaf de maasvlakte bij de Slufter mooi op de surfers enzo kijken. Rijden via de Noordzeeboulevard is trouwens mooier dan de N15.

En Futereland is tof, een keer een rondvaart gedaan, uniek kijkje op de haven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178716336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:36 schreef nanuk het volgende:

[..]

Was is de toeristische waarde van de Maasvlakte? Wat ik er van weet is het alleen maar fabrieken toch? Om eerlijk te zijn ben ik er nooit echt geweest om die reden.
Tja, ik vind Nederland kwa natuur sowieso niet spectaculair. Maasvlakte is kunstmatig aangelegd, vrij uniek stukje Hollandse techniek. Het sluit ook wel mooi aan bij een rit over de Deltawerken en het bezoeken van de haven.
.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 17:59:00 #84
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178717210
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:18 schreef BlauweHoofd het volgende:
Waarom is het voor mij als TS niet meer mogelijk om OP te editen? Heb nieuwe routes en updates en het is makkelijker om dat in 1 post samen te vatten :T
Het is standaard dat je posts na zoveel tijd niet meer kan wijzigen. Heb het omgezet zodat je weer kan wijzigen.

Bedankt trouwens voor de updates. Leuk om te lezen!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 24 april 2018 @ 20:48:43 #85
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178720515
Dag 3:



Vandaag moest en zou ik naar huis gaan ivm budget en km, dus ik moest kiezen.

Limburg kan ik nu mijn favo provincie noemen :) De architectuur, het landschap, de wegen... zo mooi! Eerst richting het Drielandenpunt geweest, wel leuk om te zien dat het nu eigenlijk 3,5 land is nu het Moresnet niet meer bestaat :P En toen richting Kelmis waar het Belgische architectuur en wegennet heerst ( :') )

In de middle of nowhere raakte mijn internet op en kon ik geen wifi spot vinden, ik maar rijden en zoeken naar de borden van Maastricht om in een jumbo de kaart up te daten. Om het kutter te maken had ik ook geen geheugen meer en kon ik de mappen niet downloaden en crashte de app welke mij toch 2 uur omrijden heeft gekost...

Vanuit Maastricht in 1 keer doorgereden naar Middelburg met 2u op de snelweg en na even lopen over het Deltawerk gereden :) Wellicht had ik te hoge verwachtingen maar ik vond het niet indrukwekkend om te zien (zeker niet ten opzchte van de Afsluitdijk). Vanwege het langzame weg richting Zuid Holland vol met rotondes, bruggen en maxlimiet van 80 besloot ik de Maasvlakte over te slaan en direct richting de veer van Rozenburg te rijden :) Vanaf Maassluis in de file terug naar Amsterdam :')

Al met al ben ik blij met de NederTour dat ik heb gemaakt. Ik ben net binnen mijn budget gebleven en het verbuik van de auto viel reuze mee (ik heb de hele tour met 1 volle tank gedaan *) )

Ik hoop echt dat ik met mijn log mensen kan helpen die ook denken aan het maken van een tour, ik heb van elk provincie iets meegekregen en ik vind het nog steeds knap dat ik met 1 tank en 3 dagen de hoogtepunten heb mogen zien, het landschap in het Noorden, de heuvels in Salland en Limburg, de overnachting via Airbnb in het bos in een hut in de middle of nowhere, een stukje Duitsland, Belgie en Moresnet en met een vakantiegevoel weer thuis :)

Wat ging goed: Grootste deel van de planning behaald, van 4 naar 3 dagen behaald, zonnebaden in Friesland, truffels in het bos (in Amsterdam zijn ze een stuk duurder en ik kon niet wachten :') ), stedentour, alles binnen budget!

Wat kon beter: Heb veel moeten omrijden omdat ik de Google Maps niet vantevoren had gedownload op mijn telefoon en ook het internettegoed niet had opgewaardeerd. Al met al denk ik dat ik alleen hier al een halve dag in totaal kwijt mee was; niet zo erg aangezien ik winkels met wifi zocht in steden zodat ik die ook heb kunnen zien, maar met een krappe planning is het haast, haast, haast...

Wat zou ik opnieuw doen of nog willen zien: Geen idee eigenljk, alles wat ik wilde zien heb ik al gezien en later met de kids kan ik wandelen in Salland of de Veluwe of in een ander stad :P

Zou ik dit iemand anders aanraden: ik moet zeggen dat ik het type ben die niet kan stilzitten (behalve als ik rijd), ik wil blijven bewegen en ik denk dat het voor de gemiddeld persoon erg haastig kan zijn. Ik moet ook zeggen dat ik cruise control heb in de auto en zo heel wat beenspierpijn heb kunnen voorkomen; ook lees ik audioboeken in de auto zodat ik niet verveel, ik reed alleen; ik maakte veel chaos mee met de planningen en telefoon... ik leef in chaos. Wat als ik zeg dat ik mijn tanden niet heb gepoetst om maar tijd te besparen? :') Ook een klein ongelukje gemaakt met de bumper... wie zegt dat Nederland plat is? :P
Dus heb je het in je? Doen!
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_178728602
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:48 schreef BlauweHoofd het volgende:
Wat zou ik opnieuw doen of nog willen zien: Geen idee eigenljk, alles wat ik wilde zien heb ik al gezien
Er is nog zat over voor een volgende keer hoor. Bijvoorbeeld de stadjes in Zeeuwsvlaanderen en de Westerscheldetunnel. Diverse provincies heb je helemaal gemist.

Maar een leuk tochtje, op de fiets is zoiets ook heel leuk om te doen, dan ben je meer aan het onthaasten.
  Moderator woensdag 25 april 2018 @ 11:34:11 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178730640
Toffe reis TS ^O^ maar er is inderdaad nog zat te zien in Nederland ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_178730671
Ik was een keer vanaf groningen naar amsterdam gereden met op de navi snelwegen vermijden. Was leuke rit.
  Moderator woensdag 25 april 2018 @ 13:01:24 #89
45833 crew  Fogel
pi_178731798
Leuke trip report :)
Bedankt!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 april 2018 @ 16:59:43 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178735555
Tof hoor, ik wil nu ook wel een keer zoiets gaan doen!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')