abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178425319
quote:

In de berichtgeving over depressie onder jongeren komen social media veelvuldig naar voren als oorzaak. Iedereen zou constant de perfecte versie van zichzelf [i]moeten laten zien op Instagram en Facebook.

Vrouw 2018.
Klacht

Onterechte klacht want de jeugd houdt zich teveel met onzin bezig i.p.v. gewoon dat te doen wat ze moeten doen op die leeftijd en wel studeren, en de basis leggen voor hun toekomst i.p.v. 24/7 selfies maken voor dat social media account omdat ze zo graag willen tutten en Sylvie Meis willen nadoen met dat fake glamorous leventje als stufi-slaaf die voor zijn "paper" gaat.

• Niemand verplicht je op social media te komen, dat doe je allemaal zelf.
• Niemand verplicht je mee te doen met welke hype ook die anderen aanbevelen, dat doe jezelf.
• Niemand heeft in zijn jonge jaren een burnout als student want je hebt nog geen 24/7 werkdag
• waarover je belasting betaalt en geld mee verdiend en waar je een echte werkdruk hebt i.p.v. die geestelijke 'druk' die studie heet.
• Niemand is zwak geboren, tenzij er een afwijking is,maar in de basis ben je geen mietje die niks kan hebben en is het dus aangeboren luiheid en prinsessengedrag die de hoofschuldige is.

En Domien Verschuuren die bevestigd bovenstaande alleen maar door zich ziek te melden. Ben je dan een mietje of wat. Ja...dan ben je een mietje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 13:41:31 ]
pi_178425329
Wat is dit nou weer :?
pi_178425446
Burgers die door hun werk een burnout krijgen :') niemand verplicht je om dat werk te doen. Eigen schuld dus.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:46:51 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178425484
TS leest 'Vrouw'? :?
pi_178425495
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:38 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klacht

Onterechte klacht want de jeugd houdt zich teveel met onzin bezig i.p.v. gewoon dat te doen wat ze moeten doen op die leeftijd en wel studeren, en de basis leggen voor hun toekomst i.p.v. 24/7 selfies maken voor dat social media account omdat ze zo graag willen tutten en Sylvie Meis willen nadoen met dat fake glamorous leventje als stufi-slaaf die voor zijn "paper" gaat.

• Niemand verplicht je op social media te komen, dat doe je allemaal zelf.
• Niemand verplicht je mee te doen met welke hype ook die anderen aanbevelen, dat doe jezelf.
• Niemand heeft in zijn jonge jaren een burnout als student want je hebt nog geen 24/7 werkdag
• waarover je belasting betaalt en geld mee verdiend en waar je een echte werkdruk hebt i.p.v. die geestelijke 'druk' die studie heet.
• Niemand is zwak geboren, tenzij er een afwijking is,maar in de basis ben je geen mietje die niks kan hebben en is het dus aangeboren luiheid en prinsessengedrag die de hoofschuldige is.

En Domien Verschuuren die bevestigd bovenstaande alleen maar door zich ziek te melden. Ben je dan een mietje of wat. Ja...dan ben je een mietje.
Het probleem is dus dat je als student tegenwoordig 3 masters moet doen, netwerken en 32 uur werken in de week om relevant te zijn.

Met je kuttopics.
pi_178425556
Je kunt ook gewoon tuinman worden, elke dag in het groen werken en altijd bakken met geld _O_
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:50:47 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178425559
Rot nou eens op met die kutklachten van je Iwanius.
Ga terug naar CUL. :P

Ik kan me best voorstellen dat jongeren/studenten het moeilijk hebben.
De eisen van de maatschappij worden bijvoorbeeld steeds hoger.

En een smartphone/social media is tegenwoordig een must bij de jeugd als je een beetje wil meedoen in de maatschappij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Harvest89 op 10-04-2018 14:22:11 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:53:16 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_178425613
Mensen met psychologische klachten die daar eerlijk voor uit komen een "mietje" noemen :r
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_178425710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:47 schreef Yreal het volgende:

Het probleem is dus dat je als student tegenwoordig 3 masters moet doen, netwerken en 32 uur werken in de week om relevant te zijn.

Met je kuttopics.
Heb je nog meer onzin excuses om vooral je eigenlijk gelijk te benadrukken wat geen gelijk is maar een zoveelste uitvlucht. Alsof al die generaties voor jou (zelfs na mijn generatie) het allemaal zo makkelijk hadden. Alsof al die generaties voor jou niet naast hun studie een baan hadden en er amper tot geen werk was? Alsof al die generaties voor deze generatie alles kreeg aangereikt omdat er werk genoeg was.

Niks gewend deze selfie 'luie' uitvlucht zoekende generatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 13:58:55 ]
pi_178425717
quote:

[..]

Met je kuttopics.
Nee hoor.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_178425739
quote:

[..]

Met je kuttopics.
En hoe is dat anders met de huidige werkende klasse? Vroeger kwam mijn vader thuis van het werk en ging met de voeten omhoog liggen. Nu ben je klaar met school, werk je 40 uur in de week, en naast het werken moet je ook nog blijven studeren om "relevant" te blijven. Dat combineren met het huishouden, soms kids, etc. Je leeft tegenwoordig alleen nog maar om te werken en te leren, en dan mag je één keer per jaar 2 á 3 weken met de sleurhut naar Frankrijk. Weekenden tel ik al bijna niet meer mee omdat die dagen ook vaak gevuld worden met verplichtingen waarvoor je door de week geen energie meer voor hebt.

Het zijn niet alleen de studenten, ik zie overal steeds vaker ook werkende ouderen een burnout krijgen of depressief worden.
pi_178425755
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heb je nog meer onzin excuses om vooral je eigenlijk gelijk te benadrukken wat geen gelijk is maar een zoveelste uitvlucht. Alsof al die generaties voor jou (zelfs na mijn generatie) het allemaal zo makkelijk hadden. Alsof al die generaties voor jou niet naast hun studie een baan hadden en er amper tot geen werk was? Alsof al die generaties voor deze generatie alles kreeg aangereikt omdat er werk genoeg was.

[ afbeelding ]

Niks gewend deze selfie 'luie' generatie.
Die middelste heeft wel eens anusmond hoor...

Nee vroeger. Toen je met je havo bij een bank kon gaan werken en met 1 salaris een huis kon kopen... dat waren tijden. Ruilen voor smartphones?
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:00:32 #13
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_178425762
Zoveel waarheden in dit topic _O_
pi_178425771
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:38 schreef Iwanius het volgende:

fake glamorous leventje als stufi-slaaf die voor zijn "paper" gaat.
kkmarokanen en blanke gangstertjes 1x per maand gehuurde gti rijden en voor de rest met hun studenten-ov, in hun bio entrepeneur en ondertussen elke maand wachten op de stufi en een beetje vakkenvullen, :')

en dat geld gaat weer op aan stone island
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_178425791
Fok is trouwens ook social media, Iwanus. Beetje instagramachtig zelfs, sommige mensen posten bijvoorbeeld ook steeds foto's van hun eten op fok.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:03:02 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178425811
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niks gewend deze selfie 'luie' uitvlucht zoekende generatie.
Het was niet makkelijker of moeilijker vroeger, het was gewoon ontzettend anders. Niet te vergelijken met deze tijd. Er was bijvoorbeeld een enorme verzuiling, dingen zaten een stuk eenvoudiger in elkaar dan nu.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178425920
Klopt, helemaal mee eens. Het enige grote verschil met alle eerdere generaties is dat de tijdsdruk voor de huidige studenten groter is geworden en dat hangt weer samen met de 24/7 wereldeconomie. Maar als ik zie welke mogelijkheden deze generaties heeft aan 'materialen' om mee te werken ( allen al het medium internet), Man. ik zou willen dat dat eind jaren 60 begin 70'er jaren er was zodat er nog grotere dingen konden worden bewerkstelligd.

Vroeger was er niet die luxe die er nu is. Alles moest je vroeger zelf ontdekken en zelf uitvinden en dat vergt dus veel improvisatie vermogen en vooral tijd. Maar het vormde je wel tot wat je nu bent. Nu zie ik bijna alleen maar: " oh het lukt niet... nou..dan kappen we ermee." :')
pi_178425933
Terekte klacht!!!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178425934
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:07 schreef Iwanius het volgende:
Klopt, helemaal mee eens. Het enige grote verschil met alle eerdere generaties is dat de tijdsdruk voor de huidige studenten groter is geworden en dat hangt weer samen met de 24/7 wereldeconomie. Maar als ik zie welke mogelijkheden deze generaties heeft aan 'materialen' om mee te werken ( allen al het medium internet), Man. ik zou willen dat dat eind jaren 60 begin 70'er jaren er was zodat er nog grotere dingen konden worden bewerkstelligd.

Vroeger was er niet die luxe die er nu is. Alles moest je vroeger zelf ontdekken en zelf uitvinden en dat vergt dus veel improvisatie vermogen en vooral tijd. Maar het vormde je wel tot wat je nu bent. Nu zie ik bijna alleen maar: " oh het lukt niet... nou..dan kappen we ermee." :')
Ruilen? Krijg jij internet en dan mag ik huizen kopen voor 100.000 in centrum amsterdam.
pi_178426021
Jezelf continu vergelijken met anderen = jezelf
gek maken.
pi_178426085
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:08 schreef Yreal het volgende:

Ruilen? Krijg jij internet en dan mag ik huizen kopen voor 100.000 in centrum amsterdam.
Zoals ik al zei is het enige grote verschil de tijdsdruk vanwege de huidige maatschappij en diens wereldeconomie. Alles gaat veel sneller en moet sneller etc. Echter...men heeft wel de middelen om dat enigzins tegen te gaan i.t.t mijn en opvolgende generaties, die veelal die 'luxe' van nu niet of nauwelijks hadden. Dus moesten die ook roeien met de riemen die ze hadden en had je ook tijdsdruk en al wat niet meer. Misschien i.v.g. met nu "minder" maar voor die tijd was het gewoon hoog. M.a.w. anders.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:20:56 ]
pi_178426109
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al zei is het enige grote verschil de tijdsdruk vanwege de huidige maatschappij en diens wereldeconomie. Alles gaat veel sneller en moet sneller etc. Echter...men heeft wel de middelen omdat enigzins tegen te gaan i.t.t mijn en opvolgende generaties die veelal die 'luxe' van nu niet of nauwelijks hadden. Dus moesten die ook roeien met de riemen die ze hadden en had je ook tijdsdruk en al wat niet meer. Misschien i.v.g. met nu "minder" maar voor die tijd was het gewoon hoog. M.a.w. anders.
Waarom eigenlijk al die willekeurige " en ' overal?
pi_178426145
Tja, vroeger kon je iets (nuttigs) studeren en de bedrijven stonden in de rij om je aan te nemen.
Nu moet je nominaal afstuderen en het liefste al relevante werkervaring/stage op je naam hebben staan. Bestuursjaartje, buitenlandverblijfje, en ondertussen ook nog een leuk leven hebben met sporten en uitgaan.

Zo heb ik het begrepen in ieder geval, ben ook maar triest docentje geworden na m'n pretstudie Klassieke Talen. :@
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
pi_178426177
Nee hoor. Vroeger had je ook legio studenten die allerlei wat ik noem pretstudies volgden. Kunstgeschiedenis o.i.d. En de bedrijven stonden helemaal niet in de rij. Als ik mijn generatie neem, dan hadden we net een oliecrissis gehad, Beurs crissis etc..giga werkloosheid..stakingen waren aan de orde van de dag. Kortom..er was helemaal geen werk en er werden ook geen mensen aangenomen. Wel ontslagen. Dus moest je inventief worden om geld te verdienen. Nou waren de uitkeringregels van toen iets soepeler dan nu, maar qua geld minder dan wat je nu krijgt omgerekend in euro's.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 14:27:35 ]
pi_178426202
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:22 schreef Iwanius het volgende:
Nee hoor. Vroeger had je ook legio studenten die allerlei wat ik noem pretstudies volgden. Kunstgeschiedenis o.i.d. En de bedrijven stonden helemaal niet in de rij. Als ik mijn generatie neem, dan hadden we net een oliecrissis gehad, Beurs crissis etc..giga werkloosheid..stakingen waren aan de orde van de dag. Kortom..er was helemaal geen werk en er werden ook geen mensen aangenomen. Wel ontslagen.
Achja. Toen had je nog banen ipv zzp flexconstructies op de payroll met 0 uren contracten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')