A.s. papa's en mama's:
3 januari 2003: Tinkepink
7 februari 2003: mal-lam
11 februari 2003: Rosie
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
8 juli 2003: basset (papa)
8 juli 2003: Mirage
24 juli 2003: Ethel
4 augustus 2003: Eska
18 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
Babietjes:
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
Dreumesjes:
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
Peutertjes & Kleutertjes:
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
13 mei 1999: René, dochter van moussy
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 02-01-2003 15:52]
We hebben géén psychologische hulp nodig en zeker niet voor René. Volgens de psycho therapeut kunnen we het niet beter met René doen dan dat we gedaan hebben!!
Pfieuw, dit is écht een geruststelling!!
(ook al is er een wijsneus die me gister een mailtje stuurde dat we dat heel erg dringend nodig hebben )
quote:staat er bij
Op dinsdag 24 december 2002 11:37 schreef TheGhost het volgende:
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
En natuurlijk iedereen een hele fijne kerst gewenst! En een heel vruchtbaar en gezond 2003!
Zijn toch nog weer papa's, en mama's
quote:Die heb ik dan maar even bij de rest van de dreumesjes geslingerd.
Op dinsdag 24 december 2002 11:45 schreef Sweej het volgende:
He, Jack is vandaag jarig! Proficiat Jack en de hele familie, maak er een mooie dag van![]()
Ook namens Zoë hele fijne kerstdagen allemaal!!!
En Jack,van harte gefeliciteerd!
Ben nieuw hier ! Ben Stout, mama van Jesper van 18 mnd en Morten van ruim 3. Kom hier omdat ik t leuk vind om met andere moeders te kletsen en ideeen uit te wisselen !
Groetjes
Stout
En nog een keertje,het pronkstukje van mijn man!!!
Iedereen een zalig en gelukkig kerstfeest en voor volgend jaar een vruchtbaar jaar. .
Kost niet duur en is origineel.(tenminste voor de oma's een leuk cadeautje.).
quote:Hoi Stout
Op dinsdag 24 december 2002 12:03 schreef Stout het volgende:
Hoi !Ben nieuw hier ! Ben Stout, mama van Jesper van 18 mnd en Morten van ruim 3. Kom hier omdat ik t leuk vind om met andere moeders te kletsen en ideeen uit te wisselen !
Groetjes
Stout
quote:Wat voor winkel is dat?
Op dinsdag 24 december 2002 12:09 schreef berney het volgende:
Trouwens mensen effe een leuke cadeau tip: bij litle heb je van die kalenders voor 2003 waar je foto's in kan schuiven.Kost niet duur en is origineel.(tenminste voor de oma's een leuk cadeautje.).
quote:Hoi stout
Op dinsdag 24 december 2002 12:03 schreef Stout het volgende:
Hoi !Ben nieuw hier ! Ben Stout, mama van Jesper van 18 mnd en Morten van ruim 3. Kom hier omdat ik t leuk vind om met andere moeders te kletsen en ideeen uit te wisselen !
Groetjes
Stout
quote:nou ja zeg!!!! alsof jullie dat niet zelf kunnen uitmaken!!!! ARRRGGGGHHHH ik ken daar zo pissig om worden... alsof psychische hulp zalig makend is
Op dinsdag 24 december 2002 11:26 schreef moussy het volgende:
Ik begin meteen maar met goed berichtWe hebben géén psychologische hulp nodig en zeker niet voor René. Volgens de psycho therapeut kunnen we het niet beter met René doen dan dat we gedaan hebben!!
Pfieuw, dit is écht een geruststelling!!(ook al is er een wijsneus die me gister een mailtje stuurde dat we dat heel erg dringend nodig hebben
)
quote:Nou euhm, ik was hier zelf behoorlijk onzeker over.
Op dinsdag 24 december 2002 12:54 schreef Angel22 het volgende:[..]
nou ja zeg!!!! alsof jullie dat niet zelf kunnen uitmaken!!!! ARRRGGGGHHHH ik ken daar zo pissig om worden... alsof psychische hulp zalig makend is
![]()
nou echt niet.
edit: Ik doelde met dat pissig worden ook op dat mailtje....
Ga zo door !
Alle anderen !! BEDANKT VOOR HET WARME WELKOM !! ERG LEUK !!!! _O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O_
Ik zie dat er verschillende onderwerpen telkens zijn, leuk lekker afwisseling ! Moet nog wel een beetje ontdekken hoe dit alles nu precies werkt ! Ga nu genieten van een beetje rust, Jesper en Morten slapen effe, aangezien we vanavond naar de Kerk gaan.
Dag
Stout
quote:Litle is net als de Aldi Duits.
Op dinsdag 24 december 2002 12:52 schreef Angel22 het volgende:[..]
Wat voor winkel is dat?
Vink nl zelf ook wel leuk![]()
[..]
quote:Nou dan heeft diegene dringend hulp nodig zeg.
Op dinsdag 24 december 2002 11:26 schreef moussy het volgende:
(ook al is er een wijsneus die me gister een mailtje stuurde dat we dat heel erg dringend nodig hebben)
Maar goed nieuws hoor. .
Ook van ons een hele fijne kerst toegewenst
Welkom TheGost en Stout
Prachtig kerststuk Berney
Lois vroeg me of ik eventjes wilde plaatsen dat er vanavond een prachtige documentaire op TV is (en dat is maar goed ook, ik heb ook meteen mijn video geprogrammeerd, ondanks dat ik deze al vaker gezien heb blijft ie prachtig).
Titel NET 5 Documentaire: The miracle of love
Genre Documentaire
Land GB
Engelse (GB) bijzondere documentaire waarin de groei van een baby wordt gevolgd van de ontwikkeling van zaadcel en eicel tot de uiteindelijke geboorte. Unieke beelden van de binnenkant van de baarmoeder waar het unieke proces van celdeling zich ontwikkelt tot een wonderlijke, nieuwe eenheid: de baby. Het proces wordt helder uitgelegd en stap voor stap zijn de ontwikkelingen te volgen. Ook wordt gekeken naar welke zaken van buitenaf deze ontwikkeling beïnvloeden en naar wat van te voren al genetisch vastligt. Wie de documentaire van het begin tot het einde volgt zal met verbazing en in stille verwondering kennisnemen van een prachtig wonder van de natuur.
24-12-2002 22:10 - 23:15, Net 5
quote:mocht de lidl niet bij je in de buurt zitten. ECI/NBC (mocht je zelf lid zijn of iemand kennen met een lidmaatschap) verkoopt ze ieder jaar weer (na de kerstdagen) ga er van uit dat ze dat dit jaar ook doen. Had het er nml zelf gister ook over met Danny
Op dinsdag 24 december 2002 12:52 schreef Angel22 het volgende:[..]
Wat voor winkel is dat?
Vink nl zelf ook wel leuk![]()
Minks site is prachtig trouwens... tranen weer hier hoor, als ik dat allemaal lees.
TheGhost en Stout: welkom in het leukste topic van heel Fok
Ik ga nu Christan ophalen die ziek op de bank ligt bij oma
quote:Voor iedereen die 'm nog niet gezien heeft: zet je video scherp, of ga er goed voor zitten..
Op dinsdag 24 december 2002 14:24 schreef Karin het volgende:
Lois vroeg me of ik eventjes wilde plaatsen dat er vanavond een prachtige documentaire op TV is (en dat is maar goed ook, ik heb ook meteen mijn video geprogrammeerd, ondanks dat ik deze al vaker gezien heb blijft ie prachtig).
[i]Titel NET 5 Documentaire: The miracle of love
Genre Documentaire
Land GB
Dit is echt zo'n waanzinnig mooie documentaire.... Die MOET je gewoon gezien hebben.. als je zwanger bent of zwanger wilt worden of het gewoon interessant vindt hoe dat nou in een buik er aan toe gaat..
quote:Geen idee hoe je het spelt.(zo vaak kom ik er niet,maar geloof dat je gelijk hebt.).
Op dinsdag 24 december 2002 14:41 schreef Kleintje het volgende:
Berney, bedoel je niet de lidl i.p.v. little!
Lidl klinkt wat bekender denk ik!
Christan snel weer beter worden hoor!!! Das nix zo met kerst ziek
En ja die docu moet je echt gezien hebben!!!! Is onwijs gaaf om alles zo te zien.
[edit] typo...
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 24-12-2002 20:25]
quote:Gefeliciteerd met je vriendin Just Me!!!
Op dinsdag 24 december 2002 23:28 schreef just me het volgende:
Op 25 mei j.l. was ik getuige bij het (2e) huwelijk van een vriendin. Na afloop van het diner liet ze ons via wenskoekjes weten dat ze zwanger was van haar 5e kindje. De zwangerschap is niet gemakkelijk geweest ze heeft o.a.fybromyalgi (een reumatische aandoening) en ook geestelijk heeft ze het behoorlijk zwaar gehad. Ze heeft met haar ex-man co-ouderschap en haar 4 kinderen zijn de ene week bij hem en de andere week bij hem en dat valt haar zwaar tegen!
Vanmorgen zat ik in de auto en kreeg ik opeens de kriebels en belde haar op en wat bleek.. precies 60 minuten voordat ik belde is ze bevallen van een piep klein gezond mannetje en ik kon de tranen van ontroering nauwelijks bedwingen. En nu maar hopen dat ik dit nieuwe wondertje snel mag gaan bewonderen!
Kerstan, gauw beter worden hoor!
TheGhost en Stout: welkom hier.
Moussy, da's voor de verandering eens goed nieuws
Wij gaan ons zo maar in het kerstfestijn storten. We proberen het niet te druk te maken voor ons ventje. Ik heb toch het idee dat ie niet zo goed tegen al die drukte kan. Gisterenavond was hij weer helemaal van het padje af.. bijna ontroostbaar en doodversleten, de arme schat. Uiteindelijk is ie op ons bed na een zwaar vervroegde voeding doodmoe in slaap gevallen....
Nogmaals, fijne dagen iedereen enne nog meer mooie foto's maken he!
Justme ik weet nog wel dat je dat vertelde van die zwangerschap, wat bijzonder dat je juist nu de kriebels kreeg om te bellen. Hartstikke leuk zeg dat alles goed is gegaan. Gefeliciteerd.
Die docu van gisteravond was weer prachtig. Ik zit dan echt voor de tv met het idee "wat een wonder dat Eva verwekt is als je hoort wat er aan vooraf moet gaan". Echt schitterend en heel ontroerend om te zien.
quote:daar zat ik ook net aan te denken
Op woensdag 25 december 2002 11:07 schreef Lois het volgende:
Justme ik weet nog wel dat je dat vertelde van die zwangerschap, wat bijzonder dat je juist nu de kriebels kreeg om te bellen.
feli
en verder iedereen hele fijne kerstdagen!!
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 25-12-2002 13:50]
-edit- blabla verhaal toch gelezen
Deze kerst is een beetje anders als al die andere.
We proberen er toch wat van te maken deze dagen.
Ik ben blij dat Christan weer beter is en ook berneys man het zo goed doet.
Iedereen een dikke knuffel!
Berney, hoe is het nu verder met je man? Nog veel gevolgen van het hele gebeuren of is hij er redelijk zonder schade uitgekomen?
Het kan nog een hoop veranderen hoor. Ik merk ook nog dat er bepaalde dingen vooruit gaan en andere dingen juist verslechteren!
Ik hoop in ieder geval dat alles oké is!
quote:Icq me maar weer eens een keertje,dan babbelen we er wel over.
Op woensdag 25 december 2002 20:00 schreef Kleintje het volgende:
Moussy, heel erg jammer dat je het blabla verhaal hebt weggehaald. Je weet toch dat je alles hier kwijt kan.
Maar goed, ik snap wel een beetje wat je hebt geschreven en ik hoop dat het je toch heeft opgelucht om het even kwijt te kunnen!Iedereen een dikke knuffel!
Berney, hoe is het nu verder met je man? Nog veel gevolgen van het hele gebeuren of is hij er redelijk zonder schade uitgekomen?
Het kan nog een hoop veranderen hoor. Ik merk ook nog dat er bepaalde dingen vooruit gaan en andere dingen juist verslechteren!
Ik hoop in ieder geval dat alles oké is!
Ik had het vanmiddag helemaal gehad.. tot ik bij die vrienden binnenstapten Gek he, maar ik klaarde er helemaal op, ze hadden allemaal lekkere dingen in huis gehaald
en voor René , voor als ze zich zou vervelen tijdens het eten een disney tekenfilm. We hebben gelachen, ik heb er ff lekker gemoppert, en we zijn net thuis
We hebben zelf de film vanavond na het eten ook zitten kijken, keizer kusco of zo heette die, leuk!! En nu ga ik lekker volgevreten
mn bed in rollen
-edit- René, het gaat sinds vandaag beter met haar. We zijn na de tip van Lois gewoon weer terug op "normaal" eten en sinds vandaag lijkt het wat beter.
-volgende edit- Meiden , !!!
Wij zagen onszelf gisteren al in het ziekenhuis zitten. Gisterochtend toen ik voor de 4e keer die nacht naar de WC ging ben ik van de trap gedonderd. Ik denk dat ik gewoon eventjes te snel de bocht doorging ofzo, opeens lag ik beneden. Behalve een aantal flinke blauwe plekken, een behoorlijk blauwe en dikke grote teen en de schrik mankeer ik gelukkig niets. En Flappie is gister de hele dag behoorlijk actief geweest, dat voelt ook allemaal prima. Maar jeutje wat waren wij geschrokken zeg, Peet stond ook heel snel beneden. Daarna nog eventjes flink gejankt en toen konden we gelukkig nog een uurtje slapen.
Mijn teen is nu zo dik dat ik echt geen schoenen meer aankan, gelukkig hoeven we vandaag nergens heen.
Ouch Karin, da's even schrikken zeg! Gelukkig heeft het geen ernstige gevolgen Lekker rustig aan doen dan maar vandaag en je vooral laten bedienen
Jessie, behalve de moeheid hebben de emo-hormonen hun werk ook al gedaan. Helemaal begrijpelijk hoor. Ik moet ook de hele tijd aan vorig jaar denken. Ik had echt een rot-kerst, voelde me echt helemaal niet lekker en was zo moe. En ik me maar afvragen waarom
Kerstkusje voor iedereen!
oja! Jonas heeft vannacht voor het eerst meer dan 8 uur achter elkaar geslapen! Goed gedaaaaaaan! (tieten op springen maar goed, dat maakt niet uit dan he )
quote:Lois wat ben je toch weer een attente lieverd!! Die lege plek aan onze tafel, dé plek waar mijn moeder altijd met 1e kerstdag zat, blijft pijnlijk aanwezig ook na jaren..
Op woensdag 25 december 2002 17:57 schreef Lois het volgende:Dikke knuffel voor Moussy en ET en alle andere mensen die een lege plek aan tafel hebben.
Vanmiddag gaan zij rond 16.00 uur naar de verjaardag van een ex-schoonzus toe waar ik sinds de scheiding niet meer welkom ben. Wat een hypocriet gedoe! Ik heb nl van haar wel een kerstkaart gekregen met "liefs" erop ; gelukkig konden de kinderen daar net zo hart (=hatelijk) om lachen als ik.
Lieve allemaal, met grote problemen, met kleinere problemen, geniet van deze 2e kerstdag en met elkaar komen we er wel doorheen!
Gister zijn mijn ouders hier geweest en dat vond Damien natuurlijk weer helemaal geweldig... Hij was om 7 uur gisterochtend op en wilde niet slapen tussen de middag dus ik d8 (fout dus...) die gaat lekker op tijd slapen vanaaf... ja dat was dus om 21.30 uur... en nog spelen en brabbelen in dat bedje... Waar haalt ie de energie vandaan????
Vandaag gaan we naar mijn schoonouders dus dat zal wel weer lekker druk worden.
Damey wilde vanmorgen ook nog even naar buiten terwijl het hier goot.... zegt ie ineens tegen me ... "de lucht lekt!!!! " je kon me natuurlijk weer wegdragen. Ik denk dak maar een boekje ga bijhouden over dingen die hij zegt.
Ik kan me nog herinneren dat er hier nog iemand was met een kind dat nergens anders dan thuis wilde slapen.....
Wij zijn zo ver dat we ergens kunnen blijven slapen. Eindelijk na ruim 3 jaar!! We zijn nog bij mn ouders en zijn eigenlijk nog niet zo lang wakker. René was gisteren in slaap gevallen op de bank, en omdat mn moeder niet zo veel slaapkamers heeft (1!!) hebben we haar op een klapbedje in de woonkamer overgelegd. Wij zelf zijn in het bed van mn ouders gedoken en mn ouders in de chalet in de tuin!! Om een uurtje of 5 werd René nog wel even wakker en riep ze me en toen hebben we dr gewoon bij ons in bed genomen waar ze tot een uurtje of ? nog heeft liggen slapen. Ik werd wakker van een kerstliedjes zingende eland een half uurtje gelden.
offtopic Ik heb mn moeder vannacht nog horen vloeken omdat onze honden daar hebben zitten janken, die zitten dus ook in dat chaletje Ben benieuwd hoe lang dat nog door is gegaan
Oh er is leven in gekomen, 10 minuutjes dus
/offtopic
Wij hebben ons gisteren weer vreselijk vol zitten vreten! Maar ja.. dat mag dan he. Het was erg gezellig bij mijn ouders en 3 zussen. Het gebeurt niet zo vaak dat de hele familie compleet is.
We hebben zelfs (hoe kerstig kun je doen ) dia's gekeken van vroeger. Heel erg leuk! Ik werd er bijna eng van om te zien hoe erg Jonas op mij lijkt van vroeger, echt sprekend!!!!!
quote:Oh ja! Dat kan ik nog proberen... Hij heeft waarschijnlijk de stoelgang van zijn moeder
Op vrijdag 27 december 2002 15:57 schreef Rewimo het volgende:
Angelic, je kunt een theelepeltje zonnebloemolie in de fles doen (1x per dag), dat wil nog wel eens helpen. Sterkte ermee, is erg naar voor zo'n ukkie...
*niet zonder lactulose kunnende*
Crisis trouwens hier... de wasmachine is al een week kapot. Kwam net de reparateur: maar liefst minimaal 320 euro om hem te repareren. Kan dus beter een nieuwe kopen, maar nu zit ik dus weer een paar dagen zonder wasmachine! 3 weken terug was de droger ook al kapot, die kon gelukkig voor "weinig" gemaakt worden. Handig als je net een kleintje er bij hebt
[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 27-12-2002 16:40]
quote:Ik dacht altijd, wat kun je nou voor was hebben van zo'n uk? Zoveel maken ze niet vuil........
Op vrijdag 27 december 2002 20:00 schreef Rewimo het volgende:
Ow jakkes! Flink zielig doen bij de koop, dan willen ze misschien snel leveren... Ik hoop dat je gauw een andere hebt, je kunt eigenlijk helemaal niet zonder wasmachine met zo'n ukkie
Freek maakt ook zichzelf niet zo vuil, maar ik weet niet meer hoe ik eruit zie zonder babykwijl
(al 4 tanden, da's vlot toch?)
Ik heb weer eens een vraagje. Jorden heeft iets nieuws ontdekt: hoe ontdoe ik mij van die vervelende schouderbanden in het autostoeltje, zodat ik veel beter van links naar rechts kan bewegen.
Het lukt hem razendsnel, is ook niet zo moeilijk, gewoon je handen tussen de banden doorsteken naar het midden (duidelijk zo )
Het enige wat hij overhoudt is de band om z'n heupen, daar waar de twee gordels bij elkaar blijven. Vooralsnog heeft hij niet door hoe de kliksluiting open moet.
Ik heb hem echt al heel streng toegesproken, meteen de gordels weer goed gedaan, maar binnen de korste keren zit hij weer los. Strakker zetten van de gordels werkt niet.
Wat te doen? Ergens heb ik gelezen dat je heel consequent de auto langs de kant van de weg moet zetten, opnieuw vastmaken, uitleggen dat het heel gevaarlijk is. Maar dat werkt allemaal nog niet! Hij snapt er geen fluit van, zelfs niet als ik heel boos en streng word!
Vrienden raadden ons aan om een extra riempje bovenaan te zetten, maar dat vind ik ook weer eng, want stel dat hij snel de auto uitmoet (in geval van nood), en die kinderstoel werkt anders dan is voorgeschreven, dan heb je natuurlijk ook weer een groot probleem *enge beelden van auto's te water en duikers erom heen ziet, brrrrr.
Iemand tips?
Lastig hoor. Ik zou ook blijven uitleggen dat het niet mag, en dus inderdaad stoppen en weer vastmaken. Eens zal ie het wel snappen...
Damien ligt nog te slapen maar die ga ik zo wakker maken want we gaan vandaag naar een optreden van Ernst, Bobbie en de rest!!!
Damien vind dat naast Bob de Bouwer (ja die staat op nr 1) helemaal geweldig dus ik heb kaartjes gehaald en we gaan erheen.
Ik ben benieuwd wat hij er van vind.
Ik zal een boel foto's maken die ik helaas niet kan inscannen want ik heb hier geen scanner... , die heeft momenteel de geest gegeven. Rot ding!!!
Ik meld wel hoe het is gegaan!!
quote:Er is ook roosvice in de winkels die lacto heet o.i.d.
Op vrijdag 27 december 2002 16:00 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Oh ja! Dat kan ik nog proberen... Hij heeft waarschijnlijk de stoelgang van zijn moeder
![]()
*niet zonder lactulose kunnende*
Crisis trouwens hier... de wasmachine is al een week kapot. Kwam net de reparateur: maar liefst minimaal 320 euro om hem te repareren. Kan dus beter een nieuwe kopen, maar nu zit ik dus weer een paar dagen zonder wasmachine!
3 weken terug was de droger ook al kapot, die kon gelukkig voor "weinig" gemaakt worden. Handig als je net een kleintje er bij hebt
quote:Kom eens langs in travel.
Op vrijdag 27 december 2002 13:17 schreef Angelic1 het volgende:
Oh ja, ik ben al volop aan het rondkijken voor een leuke bestemming voor de zomervakantie. Ik wil dit jaar (2003 dus) graag naar Italie, omgeving Cattolica/Rimini. Iemand daar wel eens geweest?
Twee jaar geleden was ik in Rimini. Ik weet niet of dat handig is met een baby. Het is een beetje het Lloret van Italië, veel uitgaan, herrie en muziek Het is natuurlijk niet overal zo erg en ik had een hotel vlakbij de boulevard. Het wordt ook eeerg warm daar in de zomer. Als je gaat, probeer dan wel een hotel met airconditioning te vinden. Wij hadden dat niet en er wat teveel herrie om de ramen open te zetten. Dat is is niet zo handig. In Cattolica zijn we maar een middagje geweest, daar kan ik niet veel over vertellen, maar ze hadden wel een leuk boekwinkeltje.
quote:Laxo is dat, kan je zelfs vergoed krijgen door het ziekenfonds, maar dan moet je wel een huisarts hebben die een beetje meewerkt
Op zaterdag 28 december 2002 11:19 schreef berney het volgende:[..]
Er is ook roosvice in de winkels die lacto heet o.i.d.
Nu weet ik niet of de hele kleintjes dat mogen hebben.
quote:Laxo, ook goed.
Op zaterdag 28 december 2002 13:07 schreef moussy het volgende:[..]
Laxo is dat, kan je zelfs vergoed krijgen door het ziekenfonds, maar dan moet je wel een huisarts hebben die een beetje meewerkt
De onze werkte niet mee. .
quote:28 December 2002: Xander, zoon van D-Fens
5 januari 2003: D-Fens (papa)
Wat eerder dan gepland, maar gelukkig kerngezond is vanmiddag om 16:25 onze zoon Xander geboren. De vroegere bevalling is te "danken" aan een behoorlijk oplopende bloeddruk van Mrs. D-Fens waarna vanochtend besloten is de bevalling eerder op te wekken.
Nu Xander geboren is, is ook de bloeddruk weer op z'n retour en maken moeder en zoon 't goed. Wel moet Mrs. D-Fens nog een paar dagen ter controle blijven, dus 't duurt nog eventjes voordat we met z'n drietjes thuis zijn.
quote:Gefeliciteerd!!!!
Op zaterdag 28 december 2002 22:40 schreef D-FENS het volgende:[..]
28 December 2002: Xander, zoon van D-Fens
Wat eerder dan gepland, maar gelukkig kerngezond is vanmiddag om 16:25 onze zoon Xander geboren. De vroegere bevalling is te "danken" aan een behoorlijk oplopende bloeddruk van Mrs. D-Fens waarna vanochtend besloten is de bevalling eerder op te wekken.
Nu Xander geboren is, is ook de bloeddruk weer op z'n retour en maken moeder en zoon 't goed. Wel moet Mrs. D-Fens nog een paar dagen ter controle blijven, dus 't duurt nog eventjes voordat we met z'n drietjes thuis zijn.
quote:Congrats D! Nu gaat het pas echt beginnen
CU Soon!
[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 28-12-2002 23:35]
Angelic, wasmachine stuk is flink balen. En vervelend dat Justin zo'n last heeft van krampjes. Behalve de dingen die je al noemde weet ik geen middeltjes of oplossingen. Bij ons hielp de cinababy gelukkig!
Zo gister zijn we naar ernst, bobbie en de rest geweest en dat was helemaal toppie!!!!
Damien heeft zijn ogen uit zitten kijken en was helemaal af van alle indrukken toen we weer thuis kwamen.
De voorstelling duurde twee uur en das best heel erg lang voor z'n kleintje. Maar hij heeft het goed volgehouden. Ik ben onwijs trots op hem.
Zo nu het (iets) minder leuke nieuws....
MIjn vriendin uit Australie belde me vanmorgen om 8 uur me bed uit...
Ze heeft een miskraam gehad.
Ws was het alleen maar een "bloated egg" zoals ze het daar noemen dus een vruchtzakje maar verders nix erin, maar man... ik ben er broerd van....
Ze is er zelf wel heel nuchter onder en heeft zoiets van "shit happens" maar bah bah en nog eens bah!!! en dat nog wel zo tussen de feestdagen door.
Ze was zeven weken zwanger en zou aankomende vrijdag een echo krijgen van hoe of wat en nu heeft ze dus net een curretage achter de rug.
Xander.....: D-Fens wat gaaf!! FOTOOOOO!!!! Leuk hoor: een zoontje
*verandering van stemmingmodus*
Wat voel ik me kut en klote en dat verdrievoudigd....KUT!! (sorry)
Na deze week vijf echo's gehad te hebben (drie inwendig, twee uitwendig) is de conclusie waarschijnlijk dat de hormonen niet zijn aangeslagen. Eind volgende week heb ik de uitslag van het bloedonderzoek binnen (hormonale check of er geen eisprong is geweest) en dan moet ik weer aan de menstruatie-opwekkers en een verhoogde dosis Clomid (hormoonpreparaat)...de arts en ik houden er nu sterk rekening mee dat ik aan de injecties moet
Ik heb er zo de balen van he!!! Het is gewoonweg helemaal kut! Ik wil eenvoudig een kind en dat iedereen met ze jatten van me kruis afblijft!!!
Angel ik kan me voorstellen dat je je kanp beroerd voelt, sterkte ermee, ook je vriendin.
Catoot wat kl*ote dat het niet aanslaat. Betekent het dat de eitjes niet loslaten? Of dat je geen eitjes hebt? En moet je nu aan de pregnyl of zoiets? Pffff en dan voel je je waarschijnlijk ook nog eens extra kut door al die kunstmatige troep in je lijf Een dikke knuf hor van mij en Bo
Et hoe gaat ie met jou????
Hier gaat alles goed, ik voel me zo anders als de vorige keer. Echt gek is dat. Heb amper pijn in me borsten, ben af en toe misselijk (vooral s'avonds) maar ben eigenlijk alleen maar moe. Morgen om 11 uur een echo waar ik heel erg naar uit kijk, maar wat ik ook wel (weer) spannend vind. Met Bo gaat alles goed ze doet nu ook klappen dat is zo lief gezicht. Met een net iets te grove motoriek die handjes tegen elkaar.
Catoot wat ongelooflijk balen hee Verdomme waarom slaat dit nou niet aan!!
Jeetje ik wou dat ik iets kon doen of zeggen
He Catoot, ik weet niet zo goed wat ik anders zeggen kan dan dat ik dit ongelovelijk klote voor je vind!!
* mopper, waarom kan ik toot niet zo opvrolijken zoals zij het wel kan *
quote:Van harte kerel ... Nog net in het ouwe jaar
quote:Bij de vorige ook, maar Justin lijkt er helemaal niet op te reageren. Vandaag ging het gelukkig wat beter met een druppeltje olie, maar nu was zijn ontlasting wel weer erg dun! (tis ook nooit goed he?
Op zondag 29 december 2002 08:37 schreef Sweej het volgende:
D-fens geweldig voor jullie! GefeliciteerdWat heerlijk dat alles goed gaat met jullie allemaal!
Angelic,
wasmachine stuk is flink balen. En vervelend dat Justin zo'n last heeft van krampjes. Behalve de dingen die je al noemde weet ik geen middeltjes of oplossingen. Bij ons hielp de cinababy gelukkig!
quote:Wat betreft doorslapen waar je het over had ... ik ken een klein mannetje wat in 13 maanden maar 1 (!) keer echt door heeft geslapen ...
Op zondag 29 december 2002 17:24 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Bij de vorige ook, maar Justin lijkt er helemaal niet op te reageren. Vandaag ging het gelukkig wat beter met een druppeltje olie, maar nu was zijn ontlasting wel weer erg dun! (tis ook nooit goed he?
) Maar hij heeft in ieder geval niet meer zo last volgens mij...
Hoewel het inbakeren wel iets scheelt heeft hij er nu ineens een handje van om om half 5 wakker te worden of zo ... VOLLEDIG uitgeslapen ...
Ik word er een beetje van
quote:Pfff gelukkig, het kan dus wel
Op zondag 29 december 2002 18:04 schreef moussy het volgende:
Aks ik dat zo lees wat ben ik dan vreselijk blij met die slaapdonder van mij. Buiten ziekte en zeer is ze nog nooit s'nachts echt wakker geweest. Dat ze net geboren was zette ik zelfs een wekker voor de nachtvoeding
Tootje dikke knuf!
Toot: sorry dat ik even in de lach schoot om je laatste opmerking. Ik zag het zo voor me, al die vreemdelingen maar aan je prutsen. Er mag er daar maar ééntje bij voorlopig, zo zou het eigenlijk moeten zijn he? Hopelijk slaat de hogere dosis Clomid wel aan. Het wordt vast een heel bijzonder kind, met een ei dat met zoveel zorg tot springen wordt gebracht. Die kleine gunt je gewoon nog even het genot van franse kaas en champagne tijdens de feestdagen, in het begin van het nieuwe jaar moet je er ook aan geloven, voor je het weet hang je elke ochtend met je kop in die toiletpot. Ik vóel het gewoon.
Hebben we nou al een tijd niks van ET gehoord over hoe het gaat, of heb ik met mijn suffe kop iets gemist? En Tinkepink staat zo langzamerhand ook op springen. Vanaf wanneer gaat de dagelijkse meldplicht in?
De drukte van de feestdagen gecombineerd met een antibiotica-kuurtje (blaasontsteking, het zal eens niet ) doen mijn maag niet zoveel goed. Ik kan gelukkig wel weer bijna alles eten wat ik wel, en ik heb veel meer energie dan vorige maanden. Dat spugen daar draai ik mijn hand al niet meer voor om, grappig dat je toch aan zoiets gewend kunt raken.
En er begint toch echt steeds meer een buik(je) te tonen. Ik verheug me er enorm op dat ik binnenkort de schopjes kan gaan voelen.
Mous: kan me voorstellen dat deze dagen extra zwaar voor je zijn. Heb op OOL ook al aan iemand geschreven dat haar engeltje vast als cherubijntje boven het kerststalletje rondzweeft, vrolijk trompetterend of harpspelend; Mink zit vast ook in dat orkestje. Het is ook zo confronterend he, juist rond deze tijd?
Hier ook roerige dagen. Mijn schoonmoeder heeft tweede kerstdag een beroerte gehad, helaas was haar mobieltje leeg en kon ze het pas na twee dagen opbrengen naar de telefoon te kruipen om ons te bellen. Voyeur heeft haar ijskoud, hongerig en uitgedroogd van de vloer moeten oprapen; dat is hem ook niet bepaald in de koude kleren gaan zitten. Ze is al vrij lang invalide, maar is altijd zeer trots en eigenwijs gebleven, moddert liever zelf een tijdje aan dat dat ze om hulp vraagt. Het is schrijnend om te zien hoe iemand dan maar al die vernederingen moet ondergaan en zich volledig moet overgeven. Wat is ouderdom toch wreed. Bah.
Ben overigens vooral verbijsterd door de reacties. Lees tot mijn stomme verbazing her en der reacties dat mensen twijfelen aan het verhaal dat Voyeur hierover op gvdd schreef; men vermoedt een zielige roep om aandacht. Eerder werden mijn habituele miskramen ook al onder het kopje "aandachtstrekkerij" gestopt. Geloof dat ik dat wantrouwen het meest schokkend vind van alles wat er de laatste dagen is gebeurd. Wat doet internet soms toch nare dingen met mensen, daar word je niet vrolijker van.
Enfin, ik weiger dan maar ook direct mijn vertrouwen in mensen te verliezen. Nieuw voornemen: van IEDEREEN houden, en nog wel het meest van de grote klootzakken, die hebben het het hardste nodig. Mooie uitdaging ook.
Voor veel mensen hier was dit geloof ik niet het beste jaar, dat 2003 maar heel veel moois (en vooral veel nieuw leven) mag brengen! Daar drink ik overmorgen een half glaasje champagne op.
Catootje wat ontzettend k*t met peren! Getverderrie........... maar hou de moed er in hoor!!
Phileine, wat een narigheid met je schoonmoeder zeg en trek je lekker niks aan van mensen die vermoeden dat jullie het verzinnen, het zegt wel iets over mensen die zelf zo denken vind ik.
Veel sterkte ermee, ik kan me voorstellen dat jullie de beelden van haar op de grond liggend steeds maar voor je ziet, ook al was je er misschien niet bij.
En nog even een kleine update van hier:
Alles gaat prima eigenlijk, niks bijzonders te melden. Saai he
De kleine schopt geweldig hard zo af en toe, en is veel vaker wakker en druk dan Esther was. Ik voel me prima, de vorige keer had ik met 30 weken heel veel hoofdpijn maar nu niet dus ik vermoed dat mijn bloeddruk zich goed houdt dit keer.
We hebben de kamer die babykamer gaat worden nu bijna leeg, we kunnen deze week verder met schilderen en behangen. 20 januari komen de meubels. Ik ben al een klein beetje begonnen met het uitzoeken van de babyspullen, heb er al weer erg veel zin in om alles te wassen en op te ruimen
Esther loopt stapjes aan 1 handje en is daar natuurlijk geweldig trots op. Toen ik de foto's van Nausicaa en Knor had gezien van de zelf etende kids ben ik ook maar eens begonnen Esther meer haar gang te laten gaan. Geprakt eet ze niet meer inmiddels, dat haalt ze met heel veel theater en een vies gzicht weer uit haar mond. Ze krijgt nu een bordje met dingetjes die ze vast kan pakken, en dat gaat stukken beter. Gourmetten was ook goed aan haar besteed.
Ik zal van de week weer eens even een fotootje plaatsen, we hebben vanmiddag windows opnieuw geinstalleerd en de helft van de programma's moet nu weer in orde gemaakt worden.....
Voor iedereen die ik vergeten ben en
Angel22, was dat die vriendin van die ivf poging? Balen zeg! Heb je er zo veel voor gedaan, heb je eindelijk dat felbegeerde tweede streepje op je test.. en dan dit..
C'toot.. dikke knuf! Stom eigenlijk, van de ene kant zitten we in hetzelfde schuitje.. maar toch ook zo vreselijk verschillend.. 2003 wordt gewoon ons jaar!
Phileine, heel veel sterkte met je schoonmoeder (en ik geloof dat dit een topic is op internet (volgens mij een van de weinige) waar iedereen elkaar gewoon onvoorwaardelijk gelooft en respect voor elkaar heeft). Ik kan me heel goed voorstellend dat je moeder zo aanreffen een aanslag is voor Voyeur.
En Dinus, het wordt inderdaad weer eens heel hoog tijd voor foto's van Esther! Volgens mij moet ik voor foto's van haar heeeeeel erg ver terug zoeken
En hier? Sja, gaat gewoon z'n gangetje. Toch wel rare kerst gehad (op sommige momenten dan).. Gister en vandaag misselijk en lamlendig op de bank gehangen.. En dinsdag gaat 't beginnen, de eerste spuit.
Ik ga naar m'n schoonzusje toe (die is toch al volleerd junk ) en dan doen we 't samen. Toch wel een prettig idee om er een geoefend iemand bij te hebben, want ik vind 't toch wel een raar idee om een injectie bij mezelf te zetten. Dat je gewoon die naald in je huid moet prikken.. *ril* Ik ben helemaal niet bang voor naalden enzo en ik zie er niet echt tegenop om mezelf vier weken te moeten injecteren (de punctie zie ik veel meer tegenop) maar die eerste keer vind ik toch wel een beetje eng. Maar dat gaat ook vast wel helemaal goed komen
Ik zal woensdag wel even laten weten hoe 't gegaan is ..
quote:Ja dat is die vriendin met die ivf poging. En het leek zo goed te gaan.
Op zondag 29 december 2002 21:39 schreef E.T. het volgende:
Knip
Angel22, was dat die vriendin van die ivf poging? Balen zeg! Heb je er zo veel voor gedaan, heb je eindelijk dat felbegeerde tweede streepje op je test.. en dan dit..Knip
Vandaag weer voor een echo geweest en het hartje zien kloppen hoor. Smelt. Bo was er bij en vond dat gefrummel aan mamma maar niks en wilde steeds van pappa's schoot op mij klimmen. Heel grappig als ze met een inwendige echo bezig zijn Maar prachtig om te zien dus. Vorige week zag je nog alleen maar het vruchtzakje met daarin een dooierzakje en nu zag je datzelfde en een heel klein inieminiemensje dat na het opmeten wel 0.78 cm is. Dat zit wel mooi in mijn buik *trots is*
Vandaag of morgen de verloskundige maar bellen (knoop doorgehakt en wil bij de verloskundige gaan lopen, moet 17 jan nog 1 keer naar de gyn en daar ga ik dan doeiiii zeggen) en vandaag of van de week ook de dieetiste bellen om begeleiding (wat ik een hele goede stap vind van mezelf)
En nu dalijk ff lekker nog tompoezen halen (ja heb de dieetiste toch nog niet gebeld ) En die dalijk met husbie en Bo lekker bij mijn vriendin op gaan eten en dan voor de rest van de 9 maanden met een smile de zwangerschap door.
Dikke knuf van ons
quote:Oe bedankt voor de tip
Op maandag 30 december 2002 11:24 schreef coolbabe het volgende:
Karin, ik zag laatst bij de kruidvat een pakket van een mutsje,sjaal en wanten in de vorm van een schapenkopje, misschien is het wat voor je?
Jessie wat lekker dat je het hartje heb zien kloppen
En ik wil zo graag positief blijven, die klotefeestdagen ook: nu moet ik leuk tegen bezoek doen...bezoek dat mijn leeftijd heeft en vast ook al bezig is met kindertjes, en twee (!) vriendinnen staan op knappen (qua bevallen, zeg maar) en ik heb niks. En ik baal heel erg, want dan zie ik Dinusje weer es, en Karin- buik, en alle anderen en dan vind ik dat ik de stemming niet mag verzieken maar ik denk dat ik echt nog lang moet wachten op een kindje...(boehoe, zelfmedelijdenmodus)
quote:*knuf*
Op maandag 30 december 2002 14:53 schreef Catootje het volgende:
*knip*
quote:Dat mag hoor! Zelfmedelijden.
Op maandag 30 december 2002 14:53 schreef Catootje het volgende:En ik baal heel erg, want dan zie ik Dinusje weer es, en Karin- buik, en alle anderen en dan vind ik dat ik de stemming niet mag verzieken maar ik denk dat ik echt nog lang moet wachten op een kindje...(boehoe, zelfmedelijdenmodus)
[Jomandamodus aan] Toch heb ik zo het gevoel dat jij en ET echt binnenkort aan de beurt zijn [Jomandamodus uit]
Wat betreft je veel te goede verstandhouding met het inwendige echo apparaat, been there, done that en geloof me Toot, je vergeet het weer!
Duurt even maar als je straks zwanger en bevallen (want dan wordt er ook veel geprutst en gevoeld en gekeken , om nog maar niet te spreken over het geknijp in je borsten als je bv wilt geven) bent komt er een moment dat je lijf weer van jezelf is.
Oe... is dit verhaal wel zo opwekkend???? Anyway, geloof me, je vergeet het weer, echt!
Jessie, hartstikke fijn dat het hartje klopt!
Flinke knuffel en een dikke kus voor Toot! Kan wel een hoop woorden schrijven, maar je moet het gevoel zelf overwinnen! Kom op Toot, je eitjes willen echt liever naar beneden pletteren als jij ook positief denkt!
ET, veel succes morgen met de eerste spuit! Het laatste wat je er dit jaar nog aan kan doen. En dan volgend jaar... dat wordt jouw jaar!
Jessie... fijn dat het goed gaat! Wat een wonder... weer een klein wondertje in jouw buik! Geniet ervan.
Hier gaat alles stukken minder! Op trouwgebied loopt het voorspoedig.. maar verder...
Vanaf half januari ben ik mijn baan kwijt. Mijn manager vertrekt en op zijn plaats komt een nieuwe manager die zijn secretaresse meeneemt! Fijn... nog 20 uur werken en dan zou ik in vast dienst komen!
Verder heb ik een pittig gesprek in het ziekenhuis gehad. Er is mij goed duidelijk gemaakt waar ik sta en dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen. Hoe meer ik eraan denk dat ik over 2/3 jaar echt beter wil zijn, des te harder ik achteruit ga. Ik kan die druk niet aan.
Ik moet eerst accepteren dat ik ziek ben. Ja, dat zei mijn vriendelijk arts. Nee, je bent nog niet beter. Je bent ziek, zal niet meer beter worden, je zal wel verbeteren. Je moet het eerst accepteren. Want ontkennen heeft geen zin. Op het moment dat je het accepteert dat je iets mankeert... dan is de genezing dichterbij dan ooit!
Hij heeft makkelijk praten! Ja, ik weet dat hij gelijk heeft, maar laat hem nou niet weer mijn glazen ingooien. Het ontkennen ging nou juist zo lekker
Terug bij af dus. De toekomst is weer zwart en ik moet weer op zoek naar de opening. Gelukkig staat Zuurtje me bij als het lichtpuntje in de duisternis maar ondertussen heb ik het er flink moeilijk mee!
(sorry, heel l*lverhaal, maar ik moest het kwijt en nergens anders tikt het zo lekker van je af als hier. Sorry dat het dus geheel offtopic is!)
Als ik eitjes rond kon strooien deed ik het, maar eitjes met "gaatjes" zitten jullie ook niet zo op te wachten
Moge 2003 beter beginnen dan 2002 eindigt, of zoiets.
*kwistig met champagne strooit* Kom op vrouweh, mannen zouden hun zorgen wegdrinken (tis een optie) en wij kletsen het van ons af...niets voor niets is chatten zo popi bij vrouwen!! Effe flink huilen nog en dan gaan we weer helemaal dapper doen,.....eehhmmm morgen dus.
*lekker tussen alle zwangerschapstopicmeiden gaat zitten* Dinus, geef mij es de chocola aan meid, en doe Kleintje een wijntje, Moussy en Nausicaa regelen de sjippies en de negerzoenen (echt troosteten is dat!!! aanrader!!)...geef maar niks aan Phileine, want die is zo gauw misselijk
*insert video meest gruwelijke bevallingen ooit, speciaal de zwangeren...kijk Kleintje en ET: dertig hechtingen!!!!! *
(sowwie D-Fens...*snel voor D-Fens een 'Rembo'film opzet...kijk, schietgeweren!!!....mevrouw D-Fens dwingt om een fotooke van Xander te plaatsen, hep de man geen tijd voor nu!!))
Jessie, wat heerlijk voor jullie, dat kloppende hartje..
Catootje en Kleintje, ik vind jullie echt zo geweldig dapper, en ik vind het echt fijn dat jullie het gewoon allemaal komen vertellen hier. Dikke knuffel voor jullie!
Phileine, bah wat een vervelend verhaal zeg.. dat is wel even schrikken geblazen! Gelukkig verloopt je zwangerschap wel voorspoedig!
(Heel veel geluksknuffels voor iedereen in deze oneerlijke wereld )
quote:ondankbaar wichtje
Op maandag 30 december 2002 20:11 schreef Catootje het volgende:
Ik wil Moussy's eitjes niet hoor!!! Eerst door de tjek jij!!!![]()
Ik vergeet trouwens steeds een afspraak te maken voor de genen tjek
*voornemen voor het nieuwe jaar, VU bellen.. dat red ik nooit meer dit jaar of ik moet het al op een briefje schrijven en dat op mn voorhoofdplakken. En al zeker niet in de buurt van mn wenkbrauwen, die heb ik er gister voor de helft uitgerukt, ook al noemen ze het epileren het doet godsgruwelijk zeer
Iedereen trouwens alvast een zeer goede nieuwjaar, voor een ieder die zich rot voelt, neem een lekker glas champagne (of 2, of 3....?) en ik ga jullie op afstand vergezellen met Jip en Janneke wijn
Met mij gaat het trouwens nog steeds goed. Heb wel veel last van mijn maag of darmen, zit snel vol en heb ook telkens een opgeblazen gevoel. Vandaag doet het zelfs echt pijn. Als het donderdag nog zi is breng ik wel een bezoekje aan de HA. Vooralsnog vermoed ik dat dit gewoon bij het totaalpakket van zwanger zijn hoort.
Vooralsnog willen we niet met de hormonen beginnen, maar mocht het zo zijn dat ik via de natuurlijke weg zwanger raak, dan is hij/zij natuurlijk van harte welkom. Ik vind het dan ook moeilijk om te beslissen wanneer je eenmaal de stap moet nemen naar de gyn. Doe je dat als je wat meer geld hebt, of toch maar als de badkamer af is
(ik noem maar een dwarsstraat). Je kan het natuurlijk minder op zijn beloop laten dan dat je het gewoon probeert. Hadden jullie daar ook last van? Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om te zeggen: "Oke, en nu gaan we naar de mutsenprutser en gaa we zwanger worden" (simpel gezegd uiteraard)
Warrig verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is.
nog even 2 redelijk verse fotootjes:
C'toot, nog ff.. is een mailinglist met lotgenoten niet iets voor jou? Ik merk aan mezelf dat ik best veel heb aan de icsi-mailinglist waar ik lid van ben. (en dat zal straks alleen maar meer worden als ik echt met de behandeling bezig ben). Verhalen die herkenbaar zijn, gevoelens die overeenkomen.. Zelf mail ik bijna niet, maar het lezen van verhalen en reacties van anderen die in hetzelfde schuitje zitten.. geeft me een goed gevoel dat ik niet de enige ben..
tjek www.freya.nl eens.. die hebben mailinglists voor allerhande vruchtbaarheidsproblemen, ook pcos uit m'n hoofd
Kleintje, gewoon ff een dikke knuf vanaf de overkant van de Maas
Ow en danosa.. laat je niet tegenhouden door de negatieve dingen van C'toot, Kleintje en mij Als je niet weet hoe je er mee om moet gaan, gewoon niet. Ik snap best dat wij sommigen hier met hun neus op de feiten drukken dat 't niet allemaal vanzelfspreken is enzo, maar schroom niet om jouw superroze-wolk hier te verkondigen! Ik droom nl. helemaal weg bij roze-wolken
En ik hoef niet alleen maar de 'aggut en sterkte' reacties.. uit de positieve verhalen hier haal ik net zoveel energie om door te gaan!
Dus gewoon blijven posten over al je wel en weetjes hier! *strengkijkt*
quote:Dat had ik ook al bedacht: er is altijd wel iets om het uit te stellen om op die manier zwanger te worden. Maar ik vroeg me dus af of ik dus de enige was die dan gewoon toch maar zwanger zou worden ondanks de keuken die er nog niet is (weer een dwarsstraat) en er toch eigenlijk nog moet komen enz. Maar ik ben dus blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Peter (mijn vriend dus) wil wel eerste de schulden kwijt (nou ja.. schulden is een groot woord, maar een kredietje hier en een visa daar, dat soort dingen) En dat vind ik dus wel een belangrijk punt. Maar dat moet met een half jaar, hooguit een jaar, bekeken zijn.
Op maandag 30 december 2002 22:21 schreef E.T. het volgende:
LadyS, ik zit vanaf morgen aan de hormonen omdat ik met ICSI begin (de vernuftige ivf zeg maar)
En wanneer je naar de gyneacoloog stapt? Sja, het zal voor iedereen anders zijn.. Ik wist van te voren al dat de natuurlijke weg heel moeilijk zou zijn en toen ik elke maand dieper in de put kwam doordat ik weer ongesteld was geworden.. Toen toch maar naar de huisarts gegaan voor een verwijskaart. (nu zal dat bij jou dan niet elke maand zijn.. maar om even aan te geven) Zeker toen ik een keer twee weken overtijd was terwijl er niets aan de hand was en we daar al superblij mee waren.. de teleurstelling was mega toen ik gewoon ongesteld werd. Ik denk dat je gewoon puur naar je gevoel moet luisteren en niet naar je verstand.. er blijft altijd wel wat waarom je 't nog wel uit zou kunnen blijven stellen.
Dan heeft hij geen reden meer om het uit te stellen
Het wiegje en de commode heb ik al. Die zijn nog van mij geweest toen ik nog een lief babietje was... Alleen de bekleding is een beetje verrot... Die zat vastgeniet en die nietjes zijn gaan roesten...
foto van wiegje
edit: foto
[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 30-12-2002 22:53]
quote:HEEE, die pjama heb ik ook!
Op maandag 30 december 2002 22:11 schreef Dinus het volgende:
(1e foto)
quote:Ik ook!
Op maandag 30 december 2002 23:07 schreef Jorden het volgende:[..]
HEEE, die pjama heb ik ook!
Ik ben zwanger van een heuse Fok!baby ; BugsBunny en ik hebben elkaar via Fok! leren kennen.
Afgelopen vrijdag even flink geschrokken, ik werd wakker met bloedverlies
Gelukkig konden we 's middags meteen terecht in het ziekenhuis, voor een echo.
En hiep hiep hoera.......hartje zien kloppen, en verder geen "rare" dingen te zien
D.m.v. de echo hebben we nu ook meer zekerheid over hoe ver ik ben (ik was al lang blij dát ik zwanger was geraakt, zo'n bizarre cyclus had ik het afgelopen jaar).
Ik weet nu dat ik vandaag precies 9 weken ver ben. Uitgerekende datum is 4 augustus.
Voor de dames bij wie het zwanger worden (nog) niet zo wil vlotten, is het misschien een schrale troost dat ik in het verleden ook een jaar lang flink heb gestoeid met Clomid, Pregnyl en Progynova.
Niet dat jullie ook maar íéts hebben aan deze informatie, maar ik weet hoe het aanvoelt om steeds weer zo teleurgesteld te worden.
Wanneer zich dan wéér een "verse" zwanger meldt, zal dat best even slikken zijn.....
Hier ook nog wat goed nieuws, zij het een beetje off topic (mag toch wel Lois ): nog 2 ons en ik zit weer op m'n pre-zwangerschapsgewicht! Ik heb een maand lang niet meer op de weegschaal durven gaan staan (terwijl veel mensen me vroegen of ik was afgevallen ("nou neu, ik denk het niet"), en bij het kleding shoppen alle broeken ineens zo groot uitvielen
), maar mijn angst voor de weegschaal was dus onterecht!
Ik ga nu maar eens oliebollen bakken (het is wel oudjaar hoor!).
ET veel succes vandaag met prikken!
Kleintje.......*niet weet wat ik moet zeggen*
Nausicaa, wat goed van je gewicht!! Goed gedaan hoor. Toevallig ben ik inmiddels ook weer op mijn oude gewicht, iets daaronder zelfs en ik zie toch dat ik een iets ander figuur heb dan daarvoor. Bredere heupen en dikkere bovenbenen. Hoewel ik nu hetzelfde weeg als vroeger is het toch anders.
Nausicaa, dat moet een lekker gevoel zijn! En dat nog wel in december. Heel knap (*moet nog steeds 5 kilo* na 1 januari dan maar he )
Vanavond gaan we oud & nieuw vieren bij vrienden. Jonas nemen we gezellig mee. Ik hoop dat het goed gaat. Hij gaat slapen (als ie dat wil ) in de kinderwagenbak. Nou ja.. we zullen wel zien!
Iedereen een hele gezellige avond gewenst
Vertel us, hoe zijn jullie afgevallen? Tijdens de zwangerschap van René was ik 30 kilo aangekomen (kan je niet hebben als je 1.54 bent ) Maar dat heb ik dr nóóit helemaal afgekregen, alle extra kilootjes van Mink wel
Maar wil nu wel eens terug naar euhm maatje 4 jaar geleden, 36/38 ook al is dat nog "rond" als je klein bent
Niet eten werkt niet, maaltijdvervangers niet, in combi met sporten niet, snap er geen zak van
Ow jeej... ben dement, nieuwe zwangere (sory ben je naam kwijt, weet alleen dat het om een mini-fokkertje gaat, van harte!!
En tootje, ben ook nog wel jaloersig als ik dat lees, gun het iedereen van harte daar niet van, maar toch...
Kleintje
ET, heel veel sterkte met prikken (lijkt me moeilijk om dat zelf te doen)
Wat heeft Esther trouwens een mooie ogen!!
hoop dat ik niemand vergeten ben, ben de laatste dagen zo dement als een antieke deur
Phileine hoe is het eigenlijk met je schoonmoeder?
Onvoorstelbaar trouwens dat mensen jullie niet geloven hoe halen ze dat in hun hoofd? Ik "ken" je inmiddels toch als een eerlijk persoon en waarom zou je in godsnaam over miskramen liegen?
Bah wat een nare mensen.
LadyS wat een enorm lief wiegje. Zie je al voor je dat in de toekomst je eigen kindje daarin ligt?
Eva lag ook in het wiegje waar Jeroen vroeger in heeft gelegen en dat vonden we altijd heel bijzonder.
Ik zit hier met twee zieke kerels... nou ja ziek wel heel zielig iig. Hubbie en Damey zijn allebei strontverkouden (en ik ontsping de dans )
Wel heel sneu hoor om Damien zo te zien... kan bijna niet uit zijn ogen kijken van alle snot en loopt letterlijk leeg door zijn neus.
Neusspray met zoutoplossing helpt niet!!! Iemand andere ideeen???
Zolang het voor een kleintje van twee en een half kan ben ik tevreden... denk ik, als het werkt dan he...
Zo ik ga zometeen maar even het beslag voor de oliebollen maken... vind ik toch lekkerder als ik het zelf maak dan dat ik ze bij zo kraam vandaan haal.
Ik wil jullie allemaal zoveel wensen en bedacht net dat ik het niet in één wens kan pakken. Wat kun je nu zeggen tegen zoveel verschillende verhalen in één topic.
IK wens ET en Catootje prachtige baby's en snel een beetje, ik wens Lois een gezonder jaar met Eva, ik wens Tinkepink, mal-lam, Rosie, Karin, dice (papa), Dinus, CarOnline, Angel22, NT-T.Bartman (papa)
,dolle_hond (papa), PluizZzje, phileine en Voyeur, coolbabe, Jacksmama, basset (papa), Mirage, Ethel, Eska en jessie de makkelijkste, mooiste en fijnste bevallingen toe.
Ik wens Moussy toe dat ze de kracht die ze heeft gehad dit jaar altijd mag blijven houden. Ik wens alle moeders en vaders toe dat ze veel kunnen lachen met hun kroost.
En ik wens dat iedereen hun verhalen hier blijft vertellen. Ik vind dit echt het mooiste topic op Fok!, zoals iemand net al zei, hier wordt niet getwijfeld aan eerlijkheid, dit topic kan bestaan op basis van respect en dat is mooi.
Iedereen alles voor 2003
Over gewicht enzo, ik heb gewoon gezorgd dat ik met mn zwangerschap niet teveel ging (vr)eten. Kostte best moeite maar ik was voor mn zwanger zijn net 13 kilo kwijt en die wilde ik er echt niet meer aanhebben. Tijdens de 9 maandjes kwam ik ongeveer 14 kilo aan en na de bevalling waren er meteen 10 weg. De laatste 4 zijn nu zo langzamerhand aan het verdwijnen.
Toen ik weer ben gaan werken ben ik eigenlijk ook weer gaan dieëeten, en dat is prima bevallen.
Alleen nu met de feestdagen even niet natuurlijk...:Y)
Ik wens verder iedereen heeel veel plezier vanavond en een mooi 2003!
Ik begin eerst maar met een dikke knuffel voor Toot, Kleintje, E.T. en alle anderen die dat nu hard nodig hebben
Ik voel met jullie mee, meiden, en ik wilde dat ik meer kon doen dan dat...
Eska, welkom! Wij kennen elkaar al van een 30+ livechat
Leuk dat je mee komt doen hier, en fijn dat het hartje zo mooi klopte. Bloed is altijd schrikken natuurlijk...
't Is wel leuk dat er nu weer zoveel zwangeren zijn
Christan is weer opgeknapt gelukkig, alleen nog wat dunne broeken, maar verder gaat het wel weer.
Angel, beterschap voor jouw mannen, ik kan je alleen de doorgesneden ui truc bieden (maar die ken je vast al).
Esther, wat een lekker koppie heb jij zeg (o, enne deze mama valt - in dit geval - buiten het Zeemancomplot)
Ik ben tijdens de zwangerschap gelukkig maar 13 kilo aangekomen, waarvan 7 kilo vocht in de laatste 2 weken. Na de bevalling was ik 5 kilo onder mijn startgewicht. Helaas heb ik daar niet zoveel aan, omdat ik toch al 100+ ben
En tot slot wensen wij, qltel, Christan en ik, jullie allemaal een spetterend 2003, waarin jullie mooiste wensen in vervulling gaan
En natuurlijk voor iedereen die hier leest en post over vreugde en verdriet, jullie zijn stuk voor stuk kanjers allemaal
Ik hoop dat 2003 maar een heel fijn jaar mag zijn, en vruchtbaar voor de mensen die zo naar een zwangerschap en een kindje verlangen!!
[Mamma-is-trots modus]
Esther heeft net haar eerste losse stapjes gedaan!!!!!!!
[/Mamma-is-trots modus]
quote:Lekker dat Christan weer opgeknapt is!!! Nog even lekker voor het nieuwe jaar.
Op dinsdag 31 december 2002 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Christan is weer opgeknapt gelukkig, alleen nog wat dunne broeken, maar verder gaat het wel weer.Angel, beterschap voor jouw mannen, ik kan je alleen de doorgesneden ui truc bieden (maar die ken je vast al).
Ja idd die truc ken ik al. Die ui staat ook braaf naast onder Damien zijn bedje.
Twee zelfs... op een schoteltje met wat water zodat ze niet te hard uitdrogen.
Ik ben vandaag nog maar even langs de apotheek geweest om te vragen voor een neusspray en omdat ie nu al bijna twee en een half is mag ie een wat sterkere neusspray gebruiken. Das van Otrivin voor kinders van 2 tot 6 jaar. Die laat de neusslijmvliezen ook slinken waardoor het niet een lange doorlopende snotneus is maar dat ie er af en toe ook nog adem door kan halen.
Net als neusspray voor volwassen dus eik, maar dan iets minder sterk.
Ook meteen maar een neuspompje gekocht zodat ik zijn neusje ook "leeg" kan zuigen. Ik had er al 1 maar waar die is gebleven
Nog fokking duur ook moet ik zeggen ¤ 5.88 voor dat pompje.
Maar goed, ik (natuurlijk ook namens hubbie en Damien) wens iedereen een heel prettig uiteinde en een goed begin en dat 2003 maar een veel beter jaar moge zijn dan 2002!!!
quote:Wauw, nog net in 2002
Op dinsdag 31 december 2002 16:26 schreef Dinus het volgende:
[Mamma-is-trots modus]Esther heeft net haar eerste losse stapjes gedaan!!!!!!!
[/Mamma-is-trots modus]
Alle meiden, mannen, mama's, papa's, kotertjes en friemeltjes een hele fijne avond en een héél goed 2003 !!!
Ps hij is niet helemaal goed gelukt. )).
Maar dat zien jullie niet he. .
.
Ook namens mijn man en Anouk allemaal een fantastisch nieuwjaar.
Met veel geluk,gezondheid en alle goeds verder.
Berna
Angel beterschap met je mannen
Dinus wat goed van Esther (wat een ogen joh, zei Moussy ook al geloof ik)
En wat voor duowagen heb je? Ik zie bijna alleen maar va die soort met van die buggywielen en die lijken me niet zo lekker rijden en voor de baby niet zo goed veren, maar ik heb er nog niet echt naar gekeken en mee gereden dus wie weet heb ik het mis. Ik heb wel met gewone banden gezien maar die zijn echt heeeel duur.
Verder wil ik iedereen een heel mooi, gezond, liefdevol maar vooral vruchtbaar jaar toewensen. En iedereen bedankt al voor de mooie wensen en woorden. En als iedereen zo liefdevol omgaat met elkaar als wij hier wensen, moet het toch ook eens een oorlogsvrij-jaar worden he. Een jaar zonder geweld, zonder honger.... of het ooit zal lukken ..... maar ik vind het wel een mooi streven.
Een dikke kus voor iedereen enne Mink jij zit wel dicht bij het vuurwerk vanavond he vanaf je sterretje kan jij kijken naar alle mooie kleurtjes en naar je pappa en mamma en zus die naar boven kijken, niet naar het vuurwerk, maar naar jou. Om 12 uur kijken wij ook naar jou hoor en ik denk nog heel veel mensen.
quote:pffft
Op dinsdag 31 december 2002 19:11 schreef jessie het volgende:
Een dikke kus voor iedereen enne Mink jij zit wel dicht bij het vuurwerk vanavond he vanaf je sterretje kan jij kijken naar alle mooie kleurtjes en naar je pappa en mamma en zus die naar boven kijken, niet naar het vuurwerk, maar naar jou. Om 12 uur kijken wij ook naar jou hoor en ik denk nog heel veel mensen.![]()
![]()
Lieve allemaal, bedankt voor de goede wensen voor 2003. Jullie allemaal bedankt voor de openhartige verhalen, het respect voor elkaar en de prachtige foto's die we dit jaar voorbij hebben zien komen.
Alle goeds voor 2003 allemaal en er gaat een extra vuurpijl met een kus voor Mink erop de lucht in hier vanavond.
Een heel goede jaarwisseling, en een nog veel beter nieuwjaar gewenst, allemaal hier. Jullie zijn echte vriendinnen van me geworden!
quote:Ik ook niet. Ik vind jullie stuk voor stuk kanjers en wens jullie alle goeds, gezondheid en liefde voor het komende jaar!
Op dinsdag 31 december 2002 20:51 schreef Nausicaa het volgende:
Hier kan ik helemaal niks diepzinnigs meer aan toe voegen, en dus probeer ik dat ook maar niet!
Ik wens jullie allemaal een goed en bijzonder jaar, en dat ieders dromen uit mogen komen!
Ik hoop op een zelfde jaar voor dit topic,
laten we uit alle macht proberen om het te houden zoals het nu is .
Mannetje op de maan, een dikke kus voor jou en voor je Papa, Mama en grote zus
[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 01-01-2003 02:21]
Allemaal, iedereen Het allerbeste voor 2003!
Dat al onze wensen maar uit mogen komen
En hier zit de eerste spuit erin!
had ik me hier nou druk om gemaakt? Ik voelde niets!
zo'n klein rotnaaldje.. dt stelde echt niets voor..
Iedereen om me heen zat zenuwachtiger te doen dan ik.. Hij zat er in voor iedereen er erg in had Dat gaat helemaal goed komen dus
en tiepfouten? dat komt door die fles rode wijn die ik nu nog leeg mocht drinken
Dit jaar gaat het lukken ET!
quote:Go E.T. !! Gelukkig dat het meeviel, hoef je daar niet meer zo over in te zitten. Gelukkig nieuwjaar!!!!
Op woensdag 1 januari 2003 02:25 schreef E.T. het volgende:En hier zit de eerste spuit erin!
had ik me hier nou druk om gemaakt? Ik voelde niets!
zo'n klein rotnaaldje.. dt stelde echt niets voor..
Nogmaals wens ik dat dit jaar beter mag worden voor iedereen dan 2002 is geweest.
Een heel vruchtbaar nieuwjaar toegewenst allemaal!!!
Damien vond het schitterend vannacht!!!
We hebben hem om half twaalf wakker gemaakt gister omdat wij niet willen dat ie van de knallen angstig wakker wordt en omdat het nieuwjaar zonder hem niet compleet lijkt...
En dus trainingspak over de pyama aan en hup naar buiten.
Wel veilig bij pappa op de arm en we zijn op de galerij (met hoeveel ellen schrijf je dat???) blijven staan. Nou in eerste instantie kroop Damien helemaal bij paps in zijn nek want hij vond het doodeng ( niet gehuild...) maar na een minuutje of vijf vond ie het toch ook wel heeeeeeeel erg mooi, maar wel eng. Hij trilde over zijn hele lichaampje, dat vond ik wel heel erg zielig hoor.
We zijn wat later, nadat we de buren nog even een gelukkig nieuwjaar hadden gewenst, weer naar binnen gegaan en hebben nog even met zijn allen (drieen dus... ) door het raam staan gluren naar al dat moois.
Er waren hier een paar knallen waar de ramen van stonden te trillen... ik schrok me dood. Blijkt dat een van de buren van een nichtje van mijn man, die in het zelfde dorp woont maar een paar straten verderop (+- 500 meter... klein dorp enne snappen jullie het nog ????) lawinepijlen had gekocht!!! Jezus wat maken die dingen een kabaal zeg!!! Niet te geloven.
Maar we zijn dus net wakker want we hebben met zijn allen heerlijk uitgeslapen.
quote:*Jaloers is want al ruim 3 uur wakker
Op woensdag 1 januari 2003 10:43 schreef Angel22 het volgende:
Maar we zijn dus net wakker want we hebben met zijn allen heerlijk uitgeslapen.
Jorden vond het vuurwerk, prachtig te zien vanaf de zolder, geweldig! Hij was helemaal niet bang, en riep steeds Ooh ooooh!
Jorden is ongeveer anderhalf uur wakker geweest vannacht, maar vanochtend wel om 7 uur wakker. Uitslapen. Wat is dat??
Gelukkig nieuwjaar trouwens!
Eva heeft in eerste instantie door het ergste vuurwerk heen geslapen. Om 1 uur werd ze wakker van een paar enorme knallen (lawinepijlen?) en vond het best wel eng. Uiteindelijk heeft ze lekker in de armen van papa geslapen tot half 10 vanmorgen, zoals elke dag.
Wij zijn dus heerlijk uitgerust.
quote:*Nog jaloerser is
Op woensdag 1 januari 2003 11:22 schreef Lois het volgende:
(...) Uiteindelijk heeft ze lekker in de armen van papa geslapen tot half 10 vanmorgen, zoals elke dag.
Jah, ik heb een ochtendhumeur
ET,
Nu is het echt begonnen! Ik duim voor je!
Enne... iedereen bedankt voor de lieve woordjes!
Dit gaat mijn jaar worden, ik ga mijn 'ziekte aka handicap' onder de duim krijgen! En... het mooiste van alles... trouwen met die geweldige vriend van me!
quote:Toen mijn moeder een paar jaar geleden zei dat ik mijn wiegje wel mocht hebben, hoefde het van mij niet zo nodig. Ik vond het veel te tuttig enzo. Maar nu vind ik hem echt schattig
Op dinsdag 31 december 2002 09:33 schreef Lois het volgende:
LadyS wat een enorm lief wiegje. Zie je al voor je dat in de toekomst je eigen kindje daarin ligt?
Eva lag ook in het wiegje waar Jeroen vroeger in heeft gelegen en dat vonden we altijd heel bijzonder.
En allemaal een gelukkig nieuwjaar natuurlijk (met veel babietjes)
quote:Ja.. dat ben ik.. 23 jaar terug... Toen was ik nog
Op woensdag 1 januari 2003 15:15 schreef Nausicaa het volgende:
Prachtig wiegje hoor! En ben jij dat?
Kun je de stof misschien bleken? Het is toch wit, en eventueel verf je het daarna nog een beetje gebroken wit. Ik denk dan altijd maar: weggooien kan altijd nog.
(Ik heb afgelopen zomer een witte broek van me nog gebleekt, omdat er ergens ook het weer in zat, is niks meer van te zien).
Maar het 2e probleem is dat de bekleding dus vastgeniet zat en die nietjes niet zo makkelijk los te wippen waren, dus hier en daar zit een scheurtje in de bekleding zit. Maar misschien als ik dat even helemaal langsloop met naald en draad, dat je er dan ook niet veel van ziet. Ik ga dat in in ieder geval proberen
Hier is de jaarwisseling goed verlopen, we zaten bij vrienden en hadden Jasper daar op bed gelegd. Om kwart over twaalf werd hij wakker van het vuurwerk. Ik heb hem aangekleed en ben met hem voor het raam naar het vuurwerk gaan kijken. Hij vond het erg interessant en wilde graag naar buiten toe. Hij is een half uurtje buiten geweest en daarna gingen we lekker weer naar binnen toe. Om half twee zijn we naar huis gegaan, hebben Jasper op bed gelegd en zijn zelf weer naar buiten gegaan waar de buurtjes nog aan het feesten waren. Jasper werd rond 6.00 vanmorgen wakker, huilend en vragend of papa nog aan het "boem" was (vuurwerk afsteken), ik kon hem niet echt duidelijk maken dat papa lag te slapen dus heb hem maar tussen ons in gelegd. Na een half uurtje weer terug zijn eigen bed in en hij sliep door tot 10.30! Wel is hij nog helemaal uit zijn hum en ligt nu alweer een uur te slapen.
Dinus, wat een mijlpaal dat Esther haar eerste stappen los zet! En wat heeft ze er een mooie dag voor uitgekozen.
E.T. fijn dat de injectie je zo meeviel.
Vanmorgen hebben we het weten te rekken tot een uur of 10, toen nog een beetje spelen boven Wij konden dus nog even lekker blijven liggen.
Moussy, beterschap voor René
tip 1: (hier heb ik niet meer zoveel aan, maar vond hem briljant)
de uitslag van je zwangerschapstest vervaagt op den duur, er een foto van nemen zorgt er natuurlijk al voor dat het enigzins bewaard blijft, MAAR het staafje insmeren met blanke nagellak voorkomt ook dat de uitslag vervaagt. (en dat hij evt gaat stinken na tig jaar). Zo kun je hem dus "eeuwig" bewaren.
tip 2 is voor hen die niet met een digitale camera werken. De eerste foto van het rolletje klik je meestal af op iets anders dan waarvoor je het rolletje wil gaan gebruiken. Doe dit nog steeds, maar dan gericht op iets; EN WEL. Een briefje met je NAW gegevens. Raakt het fotorolletje kwijt bv in de centrale en ze drukken het rolletje af dan kunnen ze aan de hand daarvan je alsnog bereiken en je de foto's toezenden.
quote:Je kunt ook het nummerbord van je auto (als je die hebt) fotograferen. Dan kunnen ze je ook terugvinden. Ik vergeet het altijd, maar het zou eik wel een goede gewoonte moeten zijn. Afgelopen zomer stond ik bij de Konmar, vijf weken te "wachten" op een rolletje dat maar niet boven water kwam. Ik kan je vertellen: het invullen van zo'n opsporingsformulier is niet fijn! Ik dacht dat ik wist wat op de foto's stond (voornamelijk een jongetje met blond haar, ongeveer 1 jaar, ja, daar lopen er wel tienduizenden van rond hier!)). Maar het "ergste" was dat ik achteraf helemaal niet goed had beschreven wat er precies op stond. Het fotorolletje was trouwens niet bij de centrale zelf kwijt geraakt, maar was achter een la gevallen in de supermarkt zelf.
Op woensdag 1 januari 2003 19:04 schreef Knorretje het volgende:
(...) EN WEL. Een briefje met je NAW gegevens. Raakt het fotorolletje kwijt bv in de centrale en ze drukken het rolletje af dan kunnen ze aan de hand daarvan je alsnog bereiken en je de foto's toezenden.
quote:Oe geweldige tip!
Op woensdag 1 januari 2003 19:04 schreef Knorretje het volgende:tip 2 is voor hen die niet met een digitale camera werken. De eerste foto van het rolletje klik je meestal af op iets anders dan waarvoor je het rolletje wil gaan gebruiken. Doe dit nog steeds, maar dan gericht op iets; EN WEL. Een briefje met je NAW gegevens. Raakt het fotorolletje kwijt bv in de centrale en ze drukken het rolletje af dan kunnen ze aan de hand daarvan je alsnog bereiken en je de foto's toezenden.
quote:*gevonden*
Op woensdag 1 januari 2003 13:53 schreef moussy het volgende:*gaat snel iets positiefs zoeken*
Je bent een hele lieve, verstandige moeder voor je beide kinderen. Ik heb heel veel bewondering voor je kracht en je inlevingsvermogen in Rene: het feit dat je voor je kleine meid hulp zoekt omdat je bang bent dat ze misschien eventueel problemen heeft met de dood van Mink, geeft aan dat je helemaal ingesteld bent op haar behoeften en verlangens en dat siert je. Het gevoel dat je haar geeft en je bereidheid toe te geven dat je het misschien niet alleen aankan, maakt je tot een hele sterke moeder (denk maar niet dat veel mensen dat kunnen) en daar boft Rene heel erg mee. Het leuke is dat je daarmee de kansen dat ze later niet genoeg heeft aan jou en Peet, een stuk kleiner .
Je doet het geweldig!
Zo. En dat geldt ook voor mijn zwangerschapstopiccollega's: jullie zijn allemaal lief en meelevend, jullie beuren me op met jullie verhalen en fotookes en ik hoop dat ik dat nog lang mag meemaken. lijkt me geweldig om Jorden in een echte puber te zien veranderen om maar es iets te noemen. Bovendien zijn jullie troubles en verhaaltjes over de kinderen ook een beetje van mij: Esther kan zomaar lopen, Alicia is baby-af (nu al) enz...Misschien reageer ik niet op allemaal, maar geloof me: ik waardeer het zeer en vind het reuzegezellig. ET: you go spuit yourself!! Ik heb lekker veel gezopen deze dagen en spuit volgende maand wel met je mee! Kleintje, jij hoort ook zo bij ons: ook al zou je nooit kinderen krijgen, ook al blijven ET of ik kinderloos..ik hoop dat ook wij blijven plakken, want ook die verhalen zijn waardevol. En ik wil zien dat Kleintje beter wordt!! We zijn net fokking Santa Barbara (als iemand die soap nog kent
) ...werd ineens afgebroken zonder einde
...en ik zou het heel jammer vinden als ik nu nooit zou weten hoe een Swetskindje er uit ziet bijvoorbeeld! Enne Berney:
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
* berney is ook weer terug uit de middle of nowhere. .
We waren gisteren bij vrienden van ons (die hebben drie kids onder de 5).
Heel gezellig ,gebabbeld,Catan gespeeld,Gedronken en nog een keer Catan ennne o ja ook nog tussendoor nieuwjaar gewenst. .
Wat heerlijk daar in zo'n negorij een klein uurtje vuurwerk en de boel is stil. .
Alleen beetje korte nacht gehad. .
quote:Wacht maar tot jij Jorden life meemaakt! Check je mail (op dit moment nog te schrijven): wij vliegen binnenkort laag over en kunnen wel even binnen komen crashen! (Ja, dat is het als wij geweest zijn!)
Op woensdag 1 januari 2003 19:38 schreef Catootje het volgende:[..]
(...) lijkt me geweldig om Jorden in een echte puber te zien veranderen
quote:Ja, met Cruz!
(...)We zijn net fokking Santa Barbara (als iemand die soap nog kent) ...werd ineens afgebroken zonder einde
Eden en CC deden ook nog mee
Gisterenavond hebben we bij vrienden oud&nieuw gevierd, een huis vol volk. Het was erg gezellig. Jonas hadden we meegenomen. Die lag lekker in de kinderwagenbak te ronken en sliep door alles heen! Rond half 3 werd ie wakker voor een voeding en daarna had ie het wel gezien met het slapen dus toen zijn we maar opgestapt. Toen wilde papa en mama rond half 4 wel naar bed maar daar had Jonas niet zoveel zin in Gelukkig na een paar slokkies drinken wel
Toen hij vanochtend begon te piepen heb ik em lekker in de box gelegd. Daar lag ie lekker een uurtje te spelen, konden wij nog ff doortukken!
Nog even wat schoonmoederleed! Het is een liefie hoor maar ze begint nu echt werkelijk elke keer als ik haar zie over het feit dat Jonas toch echt bijna 4 maanden is en dan een groente of fruithapje mag. JAHA DAT WETEN WIJ WEL MAAR WE WILLEN ER LIEVER EVEN MEE WACHTEN! Grrrr..... na een keer of 6 wordt je het wel redelijk zat Het jong interesseert het nog helemaal geen zak, taalt echt nog nergens naar en ziet er bepaald niet ondervoed uit maar volgens haar zou ie wel opknappen van wat vast voedsel
Hij doet het toch prima op de borstvoeding?
(Zo hehe da's er ook weer uit )
quote:Grmbhl schoonmoeders!
Op woensdag 1 januari 2003 21:40 schreef Sweej het volgende:(...) Nog even wat schoonmoederleed! (...)
En Moussy, hoest met René?
-edit- domme vraag van mij, daar is dus een apart topic over, zie ik nu net.
Mag ik ook mee doen met schoon______ vul in op streep leed?
René was 4 maanden en kreeg buiten mijn weten om op een verjaardag een .....hele tompoes naar binnen geschoven door een schoonzus Ik kwam er pas achter toen er een heel vreemd goedje uit het kleine lijfje kwam
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 01-01-2003 21:58]
quote:Nee inderdaad zeg.. ik kan me niet voorstellen dat dat echt werkt!
Op woensdag 1 januari 2003 21:46 schreef Nausicaa het volgende:Grmbhl schoonmoeders!
Dat houdt niet op hoor! Die van mij vond dat ik toch maar eens wat krachtdadiger moest gaan worden met het warm eten van Jorden. Dat eet-ie namelijk nog steeds heel slecht. Maar wat ze dan wil, is dat ik dus echt ga "force feeden": zo in de houdklem pakken, de mond open doen en dan het eten erin stoppen. Dat doe ik dus niet hoor!
quote:De vriend van mijn schoonzusje hebben ze ook zo eten gegeven vroeger (ik weet er het fijne niet van, alleen dat er 1tje zijn mond open hield en dat iemand anders het eten naar binnen propte) en tot op de dag vandaag (hij is geloof ik 23) heeft hij nog steeds moeite met eten.. Tenminste in de zin dat hij nog steeds niks lekker vind enz enz.
Op woensdag 1 januari 2003 21:46 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Grmbhl schoonmoeders!
Dat houdt niet op hoor! Die van mij vond dat ik toch maar eens wat krachtdadiger moest gaan worden met het warm eten van Jorden. Dat eet-ie namelijk nog steeds heel slecht. Maar wat ze dan wil, is dat ik dus echt ga "force feeden": zo in de houdklem pakken, de mond open doen en dan het eten erin stoppen. Dat doe ik dus niet hoor!En Moussy, hoest met René?
-edit- domme vraag van mij, daar is dus een apart topic over, zie ik nu net.
is het niet daadkrachtig i.p.v. krachtdadig
quote:O, dat probleem heb ik ook nog steeds. Ik los het nu zo op dat ik eigenlijk niet reageer op opmerkingen van haar kant. Wel natuurlijk als we aan tafel zitten, en ze wil Jorden gaan dwingen te eten, daar steek ik - op een voor mijn gevoel eigenlijk veel te vriendelijke manier - een stokje voor. Maar een echte strijd ga ik niet aan. Ik "laat" Marco er af en toe wat van zeggen, (dwz dat ik zeg er iets gebeurd is (om een of andere raadselachtige reden geeft ze haar opvoedtips altijd als Marco niet in de buurt is), en als ze het echt te bont heeft gemaakt zegt Marco er dus wat van).
Op woensdag 1 januari 2003 21:57 schreef Sweej het volgende:Nee inderdaad zeg.. ik kan me niet voorstellen dat dat echt werkt!
Ik vind het alleen op dat moment zo moeilijk om echt duidelijk NEE te zeggen. Ik zeg wel dat ik het niet wil maar dan op een zeer zeer vriendelijke manier...
Als ik er wel wat van zou zeggen, dan denk ik dat schoonmoeder en ik een knallende ruzie gaan krijgen. Het contact tussen Marco en zijn ouders is al eens verbroken geweest (ja, vanwege mij, ik ben namelijk vre-se-lijk, vraag maar aan mijn eigen ouders ) en dat is het me nu niet waard. Ik wil dat Jorden nog ten minste één opa en oma houdt.
Maar het is wel raar hoor, ik dacht altijd dat als je echt vindt dat je gelijk hebt, je er ook voor moet strijden, en toch wegen er nu ook andere belangen mee.
Maar ik dóe geen dingen waar ik niet achtersta, omdat schoonmoeder het zou willen. Met zachte hand een beetje bijsturen dus.
quote:Hee, de sub doet het weer!
Op woensdag 1 januari 2003 22:12 schreef LadyS het volgende:[..]
is het niet daadkrachtig i.p.v. krachtdadig
En bedankt voor je verhaal! Een goede waarschuwing dat het niet werkt! Come to think of it: Marco's broertje is eigenlijk een hele slechte eter. Hoe zou dat nou komen Hij wilde vroeger ook niet eten!
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 01-01-2003 22:20]
(Moussy: )
quote:Vandaag mag je blond zijn
Op woensdag 1 januari 2003 22:18 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Hee, de sub doet het weer!
En ja, je hebt gelijk, tja, blond heÉn zwaar niet uitgeslapen vandaag!
En bedankt voor je verhaal! Een goede waarschuwing dat het niet werkt! Come to think of it: Marco's broertje is eigenlijk een hele slechte eter. Hoe zou dat nou komen
Hij wilde vroeger ook niet eten!
Maar je zou haast denken dat je het antwoord weet op de vraag waarom het broertje van marco slecht eet!
Ik heb zelf dus geen kinderen, dus ik weet niet hoe ik het daadwerkelijk op zou lossen als ik er voor zou komen te staan, maar ik denk dat het het beste is als je er vanuit gaat dat een kind vanzelf wel komt als het honger heeft. Of denk ik nu heel stom?
*geen verstand heeft*
Ik bedoel, zo lang je dan volhoudt dat als ze hun boontjes niet hebben opgegeten omdat ze "geen honger" hebben, dan moet je ze ook niet een koekje geven later op de avond...
Ik denk dat het zo het beste werkt...
Weeer een warrig verhaal, maar ik hoop wederom dat de strekking duidelijk is....
Opa's en oma's zijn (kunnen zijn..) vreselijk lief maar die moeten zich gewoon bij de taak van opa en oma houden en niet meer bemoeien met de opvoeding. Dat hebben ze al gehad met hun eigen kinders.
quote:Wij zijn vanavond heel erg streng geweest voor Damien
Op woensdag 1 januari 2003 22:27 schreef LadyS het volgende:[..]
Vandaag mag je blond zijn
Maar je zou haast denken dat je het antwoord weet op de vraag waarom het broertje van marco slecht eet!
Ik heb zelf dus geen kinderen, dus ik weet niet hoe ik het daadwerkelijk op zou lossen als ik er voor zou komen te staan, maar ik denk dat het het beste is als je er vanuit gaat dat een kind vanzelf wel komt als het honger heeft. Of denk ik nu heel stom?
*geen verstand heeft*Ik bedoel, zo lang je dan volhoudt dat als ze hun boontjes niet hebben opgegeten omdat ze "geen honger" hebben, dan moet je ze ook niet een koekje geven later op de avond...
Ik denk dat het zo het beste werkt...Weeer een warrig verhaal, maar ik hoop wederom dat de strekking duidelijk is....
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 01-01-2003 22:44]
Eva eet ook slecht warm eten, ze wil niet gevoerd worden en haar lepel smijt ze steevast op de grond. Wat wel helpt zijn etenswaren die ze zelf kan pakken en opeten (patatjes, worteltjes, sperzieboontjes).
Dat soort dingen eten we dus voornamelijk en af en toe kunnen we een eetlepel gekookte aardappel er in krijgen. Voor de rest werkt de negeertruc van Catoot nog het best, ze krijgt een bordje eten en Jeroen en ik gaan lekker met elkaar kletsen. Af en toe kijken we eens wat ze aan het doen is maar meestal eet ze dan wel.
Rewimo wat erg . Ik zie het helemaal voor me
!
Toevallig hadden we net ook een "wakkere" Eva, huilend wakker geworden en ze reageerde helemaal niet op me en wilde alleen maar op de grond lopen. Volgens ons was ze dus helemaal niet wakker maar stevig aan het dromen. Gesust en weer in bedje gelegd waar ze dus vrolijk verder tukt nu.
Kunnen kinderen al dit soort slaapwandelingen maken? Het lijkt er sterk op dat ze haar dag (leren aan 1 hand en loslopen) aan het verwerken is.
quote:Dat klopt idd rewimo. Dit is dus vanaf kerst aan de gang nu...
Op woensdag 1 januari 2003 23:00 schreef Rewimo het volgende:
Christan eet ook al een paar maanden heel slecht warm. Omdat hij verder wel goed eet, maak ik er niet zo'n punt van, maar ik begrijp uit Angels verhaal dat Damien haast helemaal niet eet. Dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment drastischere maatregelen gaat nemen, en ik vind het knap dat je het volgehouden hebt hoor! En dat het nog werkte ook![]()
Ach het zal wel weer overgaan.
quote:Ah feest der herkenning!!! Hier had net zo goed Esther kunnen staan i.p.v. Eva
Op woensdag 1 januari 2003 22:56 schreef Lois het volgende:
Eva eet ook slecht warm eten, ze wil niet gevoerd worden en haar lepel smijt ze steevast op de grond. Wat wel helpt zijn etenswaren die ze zelf kan pakken en opeten (patatjes, worteltjes, sperzieboontjes).
Dat soort dingen eten we dus voornamelijk en af en toe kunnen we een eetlepel gekookte aardappel er in krijgen. Voor de rest werkt de negeertruc van Catoot nog het best, ze krijgt een bordje eten en Jeroen en ik gaan lekker met elkaar kletsen. Af en toe kijken we eens wat ze aan het doen is maar meestal eet ze dan wel.
Waar is dat baby'tje gebleven die met opengesperd bekkie zat te wachten op de volgende hap??? Hele borden vol schoven we zo naar binnen en dan ook nog yoghurt met roosvicee!
Maar jullie hebben helemaal gelijk, ze heeft wel prachtige ogen
En doet met grote trots losse stapjes, dat eten komt wel weer es......
hoop ik.
Jessie, je vroeg nog naar de duowagen (toch?), hij is niet wat ik zelf uitgezocht zou hebben, maar ze zitten dus achter elkaar en het is een blauwe Quinny met een motiefje. Wel helemaal netjes nog met een mooie voetenzak, en regenhoezen. 149 euro betaald.
Ik ga vanmiddag m'n nieuwe aanwinst (fietsmand) op de fiets zetten en kijken of we ergens komen *tril*
10 jan. ga ik op onderzoek/gesprek en krijg ik hoogstwaarschijnlijk (als alles positief verloopt) mijn eigen rolstoel toegewezen
(en met een beetje mazzel toestemming voor tegemoetkoming verhuiskosten waardoor we sneller kunnen verhuizen naar een betere, gebruiksvriendelijke woning)
offtopic: lois, mijn mailtje naar jouw over zelfgemaakte omslagdoeken lijkt maar niet aan te willen komen op het fok!adres. Waar kan ik je anders op bereiken ?
IK BEN ZWANGER!!
en we zijn er verdomde blij mee!!
31 augustus ben ik uitgerekend op mn verjaardag
De keuze is voor ons gemaakt, er komt een frutje bij
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa moussy!!!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 2 januari 2003 11:02 schreef moussy het volgende:IK BEN ZWANGER!!
godverdorie ik zit hier helemaal te janken
quote:geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd, en jullie verdienen het
Op donderdag 2 januari 2003 11:02 schreef moussy het volgende:
Een paar weekjes geleden zei ikd at er hier geen volgende voorlopig zal komen. Ik zit nu te wachten tot ik eindelijk eens ongesteld ga worden om aan de pil te beginnen. Vorige week heb ik er maar eens een zwangerschapstestje tegen aan gegooit. Omdat ik dacht dat ie niet goed gedaanw as heb ik hem maar in de keuken op de plank geflikkert. S'avonds stond er een streepje op, indroogstreepje dacht ik nog.... vandaag nog steeds overtijd.. Peter vond dat ik maar moest testen.... net maar een test gedaan.....IK BEN ZWANGER!!
en we zijn er verdomde blij mee!!
31 augustus ben ik uitgerekend op mn verjaardagDe keuze is voor ons gemaakt, er komt een frutje bij
quote:GADVERNAKKE !!!! Da's goed nieuws !!! Gefeliciteerd !!!!
Op donderdag 2 januari 2003 11:02 schreef moussy het volgende:IK BEN ZWANGER!!
De keuze is voor ons gemaakt, er komt een frutje bij
Voor de rest : iedereen natuurlijk een vruchtbaar nieuwjaar toegewenst En natuurlijk BLIJVEN oefenen ! Veel oefenen !
Wat betreft 'force feeding' niet doen ... slechte ervaringen mee !
Ongemerkt krijgt je kind toch nog een hoop binnen ... en 'als ze honger hebben komen ze vanzelf' (tis cliché, maar schijnt toch wel te werken)
Moussy wat een eindeloos begin van 2003 !!
STout !
B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)
quote:Keigaaf!
IK BEN ZWANGER!!en we zijn er verdomde blij mee!!
Gefeliciteerd!
Nu hoef je niet meer te twijfelen.
quote:Geweldig voor je meid.
Sjeez zeg... ben helemaal hotel de botel, had verwacht dat ik me schuldig zou voelen naar Mink toe, maar dat doe ik niet, wel weer naar Catoot, ET en kleintje....
Lief drietal ik hoop zo dit jullie ook mag overkomen in 2003
quote:Ik gun het je van harte! Ik gun het echt iedereen hier. Soms gaat er een steek van jaloezie door me heen, maar dat is niet omdat ik het jullie niet gun. Toen ik jouw bericht las kwam er geen jaloezie, alleen blijdschap! Ik vind het geweldig voor je.
Op donderdag 2 januari 2003 11:57 schreef moussy het volgende:
Sjeez zeg... ben helemaal hotel de botel, had verwacht dat ik me schuldig zou voelen naar Mink toe, maar dat doe ik niet, wel weer naar Catoot, ET en kleintje....Lief drietal ik hoop zo dit jullie ook mag overkomen in 2003
Ik hoop dat het bij de andere twee ook gaat lukken, die zijn er meer mee bezig dan dat ik er mee bezig ben, ik hoop alleen dat ze mij ooit gaan vertellen dat het wel verantwoord is voor mijn gezondheid. Dan kan ik nog een paar jaar proberen!
quote:wow wat een schitterend begin van 2003 !!!! hartstikke fijn voor jullie
31 augustus ben ik uitgerekend op mn verjaardagDe keuze is voor ons gemaakt, er komt een frutje bij
Ik heb vannacht de knoop doorgehakt, ik red het niet meer om te gaan werken. Ookal moest ik nog maar 5 ochtendjes het gaat helaas echt niet meer. Dinsdag was ik echt helemaal kapot halverwege de ochtend en kon nog amper mijn ogen open houden toen ik naar huis reed. Peet heeft me gisteravond eventjes met de neus op de feiten gedrukt en toen zag ik ook wel in dat dit niet meer ging. Zo jammer want ik had het bijna gehaald en de afleiding was gewoon erg leuk. Ik kon er vannacht niet van slapen (slapen wordt sowieso niet makkelijk maar als je dan ook nog gaat malen dan is het helemaal over natuurlijk).
Vanmorgen mijn collega's gebeld, die waren zo lief. We houden evengoed woensdag mijn afscheid voor de afdeling en ik moest de lunch ook vrijhouden want dan willen ze nog wat samen doen. En ik moest me absoluut niet druk maken wat er nog op mijn buro lag, dat werd allemaal geregeld. Eventjes flink gejankt toen ik opgehangen had en ik hoop dat ik het snel los kan laten.
Dus nu ben ik fulltime aan het broeden. Toch wel weer een mijlpaal hoor.
En Kleintje..
Iedereen bedankt voor de nieuwjaarswensen. Het is allemaal al zo mooi gezegd dat ik er niets origineels van kan bakken. Dus wens ik jullie maar gewoon een goed 2003, met veel nieuw grut en gezond groter wordend grut.
Ik heb als nieuwjaarskadootje van ons ukkie het eerste schopje gevoeld, dat was ook wel heel bijzonder. Besloten dit jaar eens te gaan genieten, en niet meer geleefd te worden door de omstandigheden. Het voordeel is dat iedereen die dood zou gaan dat vorig jaar ook heeft gedaan, en dat alle dreigende rampen zich verder ook al hebben voltrokken of zijn afgewend, dus the only way is up, en down wordt gewoon niet meer getolereerd!
Knor, succes met het oefenen met mandje. Het spreekt wel tot de verbeelding, maak je een foto?
-edit- had Karin nog niet gezien. Goeie stap joh, je eigen gezondheid en die van Flappie gaat nu voor toch. Je zult je energie straks hard genoeg nodig hebben voor de bevalling en daarna. Oei, het komt nu wel dichtbij he? (wou je niet zenuwachtig maken, maar doe dat per ongeluk waarschijnlijk toch)
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 02-01-2003 12:36]
quote:Doe je wel voorzichtig op de fiets? Niet te veel willen tegelijkertijd blablabla.... (dit was de goedbedoelde zeurmodus
Op donderdag 2 januari 2003 10:43 schreef Knorretje het volgende:
*superzenuwachtig is*Ik ga vanmiddag m'n nieuwe aanwinst (fietsmand) op de fiets zetten en kijken of we ergens komen *tril*
10 jan. ga ik op onderzoek/gesprek en krijg ik hoogstwaarschijnlijk (als alles positief verloopt) mijn eigen rolstoel toegewezen
![]()
![]()
![]()
(en met een beetje mazzel toestemming voor tegemoetkoming verhuiskosten waardoor we sneller kunnen verhuizen naar een betere, gebruiksvriendelijke woning)
offtopic: lois, mijn mailtje naar jouw over zelfgemaakte omslagdoeken lijkt maar niet aan te willen komen op het fok!adres. Waar kan ik je anders op bereiken ?
Ik ben trouwens lid geworden van de mailinglijst van PCO-tiepjes...(bedankt voor de tip ET)
Karin: geniet er maar lekker van joh! Werken kan altijd en je bent nu een kind aan het vervolmaken, is ook belangrijk!
Wat hebben jullie allemaal positief nieuws....hmmm ik ga maar es lekker sjoppen
En de rest natuurlijk ook allemaal een vruchtbaar, mooi en gezond 2003 gewenst!!!
Ik zal binnenkort weer wat meer van me laten horen... deze week nog even druk met de kindertjes thuis.
* Volledig in de positieve modus gaat!!!!!
Zo bijzonder dit, heel erg veel sterkte en geniet er dubbel en dwars van zonder angst hè!!
quote:Fulltime broeden
Op donderdag 2 januari 2003 12:20 schreef Karin het volgende:
*nog steeds een beetje beduusd van Moussy's nieuws* Zo geweldig!Ik heb vannacht de knoop doorgehakt, ik red het niet meer om te gaan werken. Ookal moest ik nog maar 5 ochtendjes het gaat helaas echt niet meer. Dinsdag was ik echt helemaal kapot halverwege de ochtend en kon nog amper mijn ogen open houden toen ik naar huis reed. Peet heeft me gisteravond eventjes met de neus op de feiten gedrukt en toen zag ik ook wel in dat dit niet meer ging. Zo jammer want ik had het bijna gehaald en de afleiding was gewoon erg leuk. Ik kon er vannacht niet van slapen (slapen wordt sowieso niet makkelijk maar als je dan ook nog gaat malen dan is het helemaal over natuurlijk).
Vanmorgen mijn collega's gebeld, die waren zo lief. We houden evengoed woensdag mijn afscheid voor de afdeling en ik moest de lunch ook vrijhouden want dan willen ze nog wat samen doen. En ik moest me absoluut niet druk maken wat er nog op mijn buro lag, dat werd allemaal geregeld. Eventjes flink gejankt toen ik opgehangen had en ik hoop dat ik het snel los kan laten.
Dus nu ben ik fulltime aan het broeden. Toch wel weer een mijlpaal hoor.
Phileine, wat bijzonder he dat eerste schopje! Ook een heel erg leuk nieuwjaarskadootje!
Karin, goede beslissing hoor
Karin, 't is natuurlijk een hele stap maar wel goed dat je gestopt bent hoor Ukkie en jij gaan voor
Phileine, bijzonder dat eerste schopje hè? Ik kan me die eerste bewegingen van Christan ook nog goed herinneren! Ik voelde hem daarna elke dag, geweldig vond ik dat (en dat mis je als die kleine eenmaal geboren is
).
Knor, ik hoop dat je beter weer hebt dan wij momenteel... Veel fietsplezier!
Toot, zo'n mailinglist is vaak erg prettig, vanwege alle herkenning en het lotgenotencontact. Bovendien krijg je vaak goeie tips over dingen die je kunt proberen en nieuwe behandelingen en zo
quote:het weer is hier slecht en heb twee lekke banden. Geen fiets uitprobeer dus. Morgen is de fiets klaar en gaan we voor de herkansing. Nu maar hopen dat het fietsen op zich goed gaat en anders ga ik gewoon heel stoer met de fiets aan de hand wandelen met alicia. Die fietsstoel wordt hoe dan ook uitgeprobeerd dit weekend
Op donderdag 2 januari 2003 14:37 schreef Rewimo het volgende:
Knor, ik hoop dat je beter weer hebt dan wij momenteel... Veel fietsplezier!
Oh ja knor, heb je alicia al eens in de mand/stoel gezet om ff te kijken hoe ze er in zit? Als ze nou niet helemaal lekker zit (ervaring met klein kind en mand) dan kan je zo'n losse stoelverkleiner er in proppen (als je die hebt bedenk ik me net ) Oh ja, een tuigje is ook wel handig, aangezien ik René eens van de bodem geplukt heb..... gelukkig was ze aan het oefenen in huis in die stoel
René is weer een dood vogeltje, spugen, oorontsteking en beginnende watterpokkies, ze heeft echt de hoofdprijs, maar ach, hebben we die vervelende pokken ook maar gehad. Peet is maar weer eens naar de dorgist om te vragen of er wat tegen het spugen is.
Oh ja toot, ik heb ook een Peet net als Karin, we delen niet 1 en dezelfde Peet En ik geloof dat de onderbroeken hierna maar op de kookwas gaan en dan ook nog eens apart gewassen moeten worden
quote:tuigje zit er in
Op donderdag 2 januari 2003 15:28 schreef moussy het volgende:Oh ja knor, heb je alicia al eens in de mand/stoel gezet om ff te kijken hoe ze er in zit? Als ze nou niet helemaal lekker zit (ervaring met klein kind en mand) dan kan je zo'n losse stoelverkleiner er in proppen (als je die hebt bedenk ik me net
) Oh ja, een tuigje is ook wel handig, aangezien ik René eens van de bodem geplukt heb..... gelukkig was ze aan het oefenen in huis in die stoel
ik zag dat ik je helemaal nog niet had gefelicidingus. Maar ook van deze kant natuurlijk een heleboel felicitaties en kusje van alicia
quote:dat doordrammen gaan we zeker doen, die week daarop hebben we een afspraak bij de woningbouwvereniging En desnoods vraag ik urgentie aan en schakel ik alle mogelijke instanties in die er maar zijn. de huidige situatie is gewoon niet houdbaar en "gezond".
Op donderdag 2 januari 2003 12:27 schreef E.T. het volgende:[..]
Doe je wel voorzichtig op de fiets? Niet te veel willen tegelijkertijd blablabla.... (dit was de goedbedoelde zeurmodus
)
en 10 januari gewoon beetje drammen dat je wilt verhuizen
Oh ja in het lijssie kan bij staan uitgerekend 18 aug.
Ik heb 6 febr mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Spannend hoor lijkt me wel leuk. Komt mooi uit want de 17e januari heb ik de afspraak in het ziekenhuis staan, weet ik gelijk zeker of ik bij de verloskundige mag lopen (zal wel) En 6 febr smiddags heb ik mijn eerste afspraak bij een dieetiste.
Knorretje hopelijk krijgen jullie flink medewerking van de woningbouw en hebben jullie dalijk lekker een wat ruimer benedenhuissie.
Verder iedereen een heel gelukkig nieuwjaar, ik hoop dat al jullie wensen uit zullen komen.
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:16 schreef Joene het volgende:
GefeliciteerdMoussy
quote:Nou Catoot !!! Ik wil best later lieve kindjes met vriendinnetje
Op donderdag 2 januari 2003 19:50 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik dacht heeeeel even...
Jij mag eerst kijken of het leuk is
Ik hoop voor jullie dat alles goed gaat.
[sub] weer terug in lurkstand[sub]
Groetjes Pikakonijn
En gelukkig maar dat je je niet schuldig voelt t.o.v. jullie Mink, je hebt genoeg liefde voor wel tig kindjes, toch!
Oh, en wat leuk ook voor Rene, al is ze nu een ziek guppie, is ze blij of weet ze het nog niet?
Karin, goed dat je bent gestopt met werken, zo lang mogelijk doorgaan is een mooi streven maar genoeg is genoeg!! Lekker genieten nu hoor.......
Mijn verlof is ook al heel erg dichtbij, omdat ik de ene week 1 dag werk en de andere twee hoef ik nu nog maar 4 dagen......
Vandaag is de babykamer behangen, morgen zoeken we vloerbedekking uit en nog wat leuke frutsels, 20 januari komen de meubels.
De tijd gaat zo snel nu, over 5 dagen nog precies twee maanden tot De Dag
Verder loop ik de hele dag al kots te ruimen Niet eens van mezelf maar van 2 dood zieke mensjes
ff afkloppen, ik heb nergens last van.
-edit- 15 jan gaan we weer onze mega gyn zien
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 03-01-2003 09:20]
Alle andere papa's en mama's in wording natuurlijk ook onwijs gefeliciteerd!
G***************T*F*SD*MMEUH K*T!!!
Sow. Net gebeld voor de uitslag van de bloedtest (artsen kunnen mijn eitjes niet vinden, voor alle zekerheid bloedtest gedaan..vandaag mocht ik volgens de arts bellen voor de uitslag). Krijg ik de secretaresse aan de telefoon: neeeeeee, telefonisch worden uitslagen niet doorgegeven, of ik nog bij mijn arts kom? Nee dus! Oww, nou dan kwam ik op het telefonisch spreekuur terecht. (ook goed dacht ik nog even) Volgende week donderdag!!!! DAT IS EEN WEEK OVERTIJD!!! Tel daar nog es 12 dagen menstruatie-opwekkers bij op en ik loop drie weken achter op mijn cyclus!!! Lekker, jongens!!! In dit tempo heb ik gemiddeld zo'n 8 menstruaties per jaar Klojo's!!!
Ik ga even bellen of ik niet vandaag iemand kan spreken....sjjjjjjjjjjjjjit!
Kan je niet een balie bij die arts gaan staan of zo, is in ieder geval niet telefonisch
Geef ze maar van jetje daarzo. .
You go girlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 03-01-2003 11:31]
Alicia laat zich niet het kaas van d'r brood af eten
Ze krijgt van mij tussen de middag altijd een bordje met 2 boterhammen met kaas (lekker warm voor de kachel op de grond) als ze klaar is mogen de katten de restjes opeten. Zo vandaag ook, mevrouw liet een stukje of 6 liggen en zet het bordje bij d'r weg richting katten. Nou mooi niet dat de katten de kans kregen het op te eten. Mevrouw is naast het bordje gaan zitten/liggen en stak telkens als de kat dichter bij kwam met het pootje om het stukje naar hem toe te trekken snel de kaas in d'r mond. eindresultaat waren drie droge uitgekauwde stukjes brood wat de katten nog mochten hebben van d'r, de rest zit lekker in d'r maagje
Nou ik heb weer wat. Pff kan al bijna 2 dagen niet lang zitten staan (lopen gaat nog net, ook niet te lang) van de pijn. Links in me onderrug/bil doet het dan een pijn en dat straalt uit naar me bovenbeen (achterkant) net of het een zenuw beknelt ofzo. Pff gatver. En verder ben ik moe moe en nog eens moe en heb ik ook al een hele opgezette klier onder me kaak zitten die pijn doet als ik buk of me hoofd draait. Gatver. Zo gezuer weer over
Enne Catoot ga er gewoon langs en vertel je verhaal en vooral je ongerustheid erover. Pff je zo lang in onzekerheid laten zitten is niet menselijk. Dikke kus hoor
En Dinus thx voor je info
quote:Daar heb ik nu mensendieck therapie voor.
Op vrijdag 3 januari 2003 19:41 schreef jessie het volgende:
TINKEPINK LAAT JE EENS HOREN EN ANDERS DOE IK VOOR DE ZEKERHEID WEER FF MEE![]()
![]()
Nou ik heb weer wat. Pff kan al bijna 2 dagen niet lang zitten staan (lopen gaat nog net, ook niet te lang) van de pijn. Links in me onderrug/bil doet het dan een pijn en dat straalt uit naar me bovenbeen (achterkant) net of het een zenuw beknelt ofzo. Pff gatver. En verder ben ik moe moe en nog eens moe en heb ik ook al een hele opgezette klier onder me kaak zitten die pijn doet als ik buk of me hoofd draait. Gatver. Zo gezuer weer over
Enne Catoot ga er gewoon langs en vertel je verhaal en vooral je ongerustheid erover. Pff je zo lang in onzekerheid laten zitten is niet menselijk. Dikke kus hoor
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 03-01-2003 20:01]
quote:Ik heb al vanaf dat ik 8 weken was mensendieck... maar ik denk dat het bij mij ook te snel is gekomen omdat ik in de thuiszorg werkte en je daar nogal wat moet sjouwen enzo.
Op vrijdag 3 januari 2003 19:58 schreef jessie het volgende:
Thx Angel voor je info. Maar ik ben nog maar 7 weken zwagner kan dat dan al? En inderdaad Bo loopt hier ook rond en je sjouwt dan wat af. En dat lukte me dus echt niet allemaal vandaag. (mannetje sinds gisteren ook weer aan het werk, die had me 2 weken ook lekker even ontzien)Die trap op en af en daar ben ik al huiverig voor (vorige zwangerschap 2 keer afgevallen) Dus ik doe verschonen van Bo enzo allemaal beneden en denk bij alles na wat ik doe en moet doen, maar ik lijk wel een oud wijf joh. Ik kijk het even aan en anders ga ik inderdaad naar de dokter. Heb de 17e toch een afspraak in het ziekenhuis wie weet kunnen die er wat mee.
quote:*doet even aan geheugen opfrissen*
Op vrijdag 3 januari 2003 19:58 schreef jessie het volgende:
Thx Angel voor je info. Maar ik ben nog maar 7 weken zwagner kan dat dan al?
ik zat met 15!!! weken in een rolstoel. met een kleine 10 weken kon ik al nauwelijks wat. En dat was tijdens een eerste zwangerschap, bij een volgende gaat alles wat sneller... (kwa hormonen etc)
quote:een bekkenband biedt steun aan het bekken waardoor bepaalde bewegingen beter gaan en minder pijn opleveren. De bekkenband neemt in weze de oorspronkelijke banden en spieren in je lijf over waardoor je minder kracht hoeft te zetten => dus minder pijn. Zeer groot nadeel is wel dat als je de band veel gebruikt vanaf het begin bv van een zwangerschap dat de spieren die over genomen worden door de band lui worden en afnemen in spierkracht. Die je vervolgens na de zwangerschap weer moet opbouwen. Bekkenbanden zijn leuk en handig, bieden vaak een uitkomst maar zou persoonlijk als ik jouw was er niet teveel gebruik van maken, je moet nog o zo lang. Ik ben meer dan de helft van mijn spierkracht kwijt geraakt door dat ding, een kwart daarnaast van het bedlegerig zijn etc etc. en de weg naar herstel wordt daarmee alleen maar verlengd.
Op vrijdag 3 januari 2003 20:03 schreef jessie het volgende:
Had jij toen ook niet zo'n band o.i.d. aangeschaft wat ik me kan herinneren?
klachten die je hebt hoeven geen BI te zijn hoor, niet dat je nu op eens bang wordt. Het kunnen ook normale bekkenklachten zijn die in iedere zwangerschap voorkomen alleen telkens in een andere mate. Bekken klachten die extreme vormen gaan aannemen, gewrichten die ontzet raken door de slappe banden en het uitvallen van bepaalde spierfunctie etc komt pas in de richting van BI
Damien is trouwens echt ziek geweest. Hoge koorts, strontverkouden en er is weer een kies door... hij heeft voorlopig zijn portie wel weer gehad.
Dinsdag voor het eerst naar de psz... ik vind het zo spannend!!!!
Gelukkig is hij weer opgeknapt Angel en ik kan me voorstellen dat je het spannend vind dat hij naar de psz gaat hoor.
Ik ga lekker mijn bedje in
quote:Ow jij bent echt zwanger
Op vrijdag 3 januari 2003 20:36 schreef jessie het volgende:
Ik ga lekker mijn bedje in
Ik weet nog van Eva dat ik 9 uur 's avonds al niet meer haalde
Ben ik raar als ik de hele dag op de wc zit.. ?
Gewoon om alleen maar heel trots naar die prikgaatjes in m'n bovenbenen te kijken? En dan een heel voldaan gevoel hebben?
Jammer alleen dat ik nu al drie mooie blauwe plekken heb Ben benieuwd hoe dat er over vier weken uitziet dan
quote:JUNK!
Op vrijdag 3 januari 2003 20:43 schreef E.T. het volgende:
Gewoon om alleen maar heel trots naar die prikgaatjes in m'n bovenbenen te kijken? En dan een heel voldaan gevoel hebben?
Jammer alleen dat ik nu al drie mooie blauwe plekken hebBen benieuwd hoe dat er over vier weken uitziet dan
hahaha, ik zie het al voor me, jij de hele dag op de wc om maar te kijken naar die gaatje!
Kan je niet gewoon de hele dag in een korte broek of rok gaan zitten zodat je steeds weer kan kijken?
quote:hahahaha.. Ik ben al een echte volleerde
Op vrijdag 3 januari 2003 20:48 schreef Kleintje het volgende:[..]
JUNK!
en dat gevoel wordt morgen nog erger ben ik bang.. Lekker met vrienden uit eten.. en die spuit moet er toch om een uur of zeven, half acht in.. Meenemen en op de wc maar doen dan..
Weglopen van tafel: "sja, sorry.. ik krijg trilhanden. Ik moet even een shotje zetten hoor op de wc "
quote:*proest!
Op vrijdag 3 januari 2003 20:51 schreef E.T. het volgende:[..]
hahahaha.. Ik ben al een echte volleerde
en dat gevoel wordt morgen nog erger ben ik bang.. Lekker met vrienden uit eten.. en die spuit moet er toch om een uur of zeven, half acht in.. Meenemen en op de wc maar doen dan..
Weglopen van tafel: "sja, sorry.. ik krijg trilhanden. Ik moet even een shotje zetten hoor op de wc"
quote:Komt me heeeeeel bekend voor... heb ik vanaf week 9 gehad; zwangerschaps-isschias! Ik kon echt wekenlang amper meer lopen en een trap op of bukken was een hel. Meteen om fysiotheraphie vragen en je bent er snel vanaf. Tenminste, ik heb wel tot het eind aan toe door moeten gaan ermee... Over het algemeen gaat het niet vanzelf over, maar het komt wel eens voor. Ik heb er sinds mijn bevalling gelukkig geen last meer van gehad.
Op vrijdag 3 januari 2003 19:41 schreef jessie het volgende:
Nou ik heb weer wat. Pff kan al bijna 2 dagen niet lang zitten staan (lopen gaat nog net, ook niet te lang) van de pijn. Links in me onderrug/bil doet het dan een pijn en dat straalt uit naar me bovenbeen (achterkant) net of het een zenuw beknelt ofzo.
quote:Ik denk dat dokter Lois gelijk heeft
Op vrijdag 3 januari 2003 20:33 schreef Lois het volgende:
Jessie het klinkt mij als ischias in de oren, hoewel ik natuurlijk geen dokter ben.
Lijkt me verstandig als je gewoon even naar de huisarts gaat denk je niet?
Mooi buikje coolbabe!
Heb je het ziekenhuis nog gebeld Catootje? Kan je nu eerder terecht?
Fijn he die eerste schopjes Phileine. Zo'n geweldig gevoel vond ik dat, ik vond het alleen vreselijk jammer dat Peet daar niet van mee kon genieten.
Ben blij dat het meevalt ET het spuiten (junk ). En fijn dat je ons van alles op de hoogte houdt, dit zijn dingen die je anders echt nooit hoort.
Jessie ook ik had al heel snel in de zwangerschap (volgens mij al met 6 weken) last van mijn rug. Bij mij is het mijn SI-gewricht (had ik al heel af toe last van voor de zwangerschap maar sinds ik zwanger was werd het met de week erger). Ik heb een hele goede manueel therapeut en daar ging ik in het begin 1 x per week heen en ongeveer de laatste tijd 1 x in de 2 weken. Hij maakt het los en dan heb ik de eerste 2 dagen iets meer last maar als ik de boel een beetje probeer los te houden met oefeningen en veel afwisselen van zitten, lopen, staan en ook overdag liggen gaat het hartstikke goed. De laatste maanden heb ik er weinig last van behalve als ik echt te lang heb gezeten of gelopen.
Ik hoop dat het bij jou ook met fysiotherapie kan verbeteren.
ET: je kan er ook niet vanaf blijven he
Ik heb nog es naar de dokter gebeld, de secretaresse weer...niet mogelijk, moet wachten En ik ben momenteel niet zo lekker, helemaal niet in staat om een takke-eind naar het ziekenhuis te rijden (op vrijdag is de poli nl ook dicht, dan moet je dus echt naar de afdeling waar de dikke buiken zitten)
quote:Nou kijk maar naar Paul de Leeuw die heeft/krijgt inmiddels de 2e.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:19 schreef LuQas het volgende:
Ik wilde even tegen alle moeders zeggen dat ik het onwijs leuk voor jullie vind zo'n kleine dreumes te hebben, ik ben zwaar jaloers!!!! Zelf ben ik man, 18 en ook nog eens homoseksueel, dus voorlopig zit er voor mij nog geen baby'tje in
(bovendien ben je nog lekker jong joh).
quote:Wat ontzettend liefff!!! En inderdaad, wat Berney schrijft...... is helemaal waar, alleen zou er bij nooit een babytje "in" zitten
Op zaterdag 4 januari 2003 14:19 schreef LuQas het volgende:
Ik wilde even tegen alle moeders zeggen dat ik het onwijs leuk voor jullie vind zo'n kleine dreumes te hebben, ik ben zwaar jaloers!!!! Zelf ben ik man, 18 en ook nog eens homoseksueel, dus voorlopig zit er voor mij nog geen baby'tje in
Ik ga woensdag voor het eerst naar de verloskundige en eigenlijk hoop ik dat ik dan het hartje kan horen. Ben dan al 10 weekjes zwanger, kan je dan het hartje horen? Ben zo benieuwd, ga het gelijk van de daken schreeuwen zodra het kan. Ik wil het zo graag delen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |