uquote:Op woensdag 4 april 2018 07:23 schreef Loekie1 het volgende:
Dat voorziet ANWB-directeur Frits van Bruggen, nu de eerste filecijfers van 2018 bekend zijn. „Die zijn alarmerend: de eerste drie maanden zien we ten opzichte van het eerste kwartaal 2017 een stijging van de filedruk van maar liefst 25%. En dat is nog maar het begin van veel ellende.”
De ANWB-topman vindt een noodkreet richting kabinet op zijn plaats. „Er moet snel meer geld beschikbaar komen om de problemen op te lossen. En het probleem speelt niet alleen op de weg. Ook op fietspaden, bij het openbaar vervoer, op Schiphol en in de havens zien we problemen ontstaan waarmee de mobiliteit in gevaar komt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)r-groeiende-filedruk
Ik begrijp niet dat er helemaal geen discussie is over of Nederland een keer vol raakt. Radio en tv praten maar over huizen bouwen, honderddduizenden erbij en niemand die verder denkt. Kijk nu naar de weg, kijk hoe het is in Amsterdam, dit gaat gewoon niet goed en niemand die alarm slaat.
De werkgevers van Nederland zijn hier schuldig aan inderdaad. Maar ook bedrijven die menen dat ze met zn allen in bijvoorbeeld Amsterdam moeten gaan zitten.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
Dit vooral ja.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
• Fietspaden - wat zou hier moeten gebeuren? Zesbaansfietspaden door het centrum?quote:De ANWB-topman vindt een noodkreet richting kabinet op zijn plaats. „Er moet snel meer geld beschikbaar komen om de problemen op te lossen. En het probleem speelt niet alleen op de weg. Ook op fietspaden, bij het openbaar vervoer, op Schiphol en in de havens zien we problemen ontstaan waarmee de mobiliteit in gevaar komt.”
Thuis/op afstand werken zou ook meer moeten worden geaccepteerd. Nu hoor je nog veel dat mensen naar kantoor moeten voor een vergadering oid, en dan worden er uiteindelijk 10 woorden gesproken die ook via telefoon hadden gekund.quote:Op woensdag 4 april 2018 08:23 schreef Aether het volgende:
Is dit weer het jaarlijks terugkerende verhaal over mobiliteit?
Nu het wat beter gaat met de economie is het uiteraard drukker -- gecombineerd met dat "iedereen" nog altijd om 9 uur wil/moet beginnen inclusief scholen. Spreiden zou (indien mogelijk) al veel schelen, iets dat je ziet tijdens een zomervakantie als er 10% minder mensen onderweg zijn 's ochtends.
[..]
• Fietspaden - wat zou hier moeten gebeuren? Zesbaansfietspaden door het centrum?
• Openbaar vervoer - veel OV is privaat, dus daar kan de overheid niet veel mee. Je kunt meer bussen of trams laten rijden, maar bij treinen zit je vaak al aan een max. Ook hier weer veel mensen die op eenzelfde tijd willen beginnen.
• Schiphol - OK?
Leuk dat dit iedere keer terugkeert, maar echt kritisch wordt zelden gekeken en échte oplossing worden nooit overwogen. Goedkoop scoren van de ANWB w.m.b.
Bij grote kantoren is dat al lang achterhaald. De vroege vogels beginnen om 6:30 en de laatste komt rond 11:00. Alleen de werknemers met klankcontact hebben wel vaste uren.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
Ik vraag me af of dat werkt, vooral de avondspits duurt al steeds langer. Rondom Utrecht is de avondspits vaak van 4 tot 7...quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
straks lekker met 50km/u over de A10quote:Op woensdag 4 april 2018 08:55 schreef Nielsch het volgende:
Voor Amsterdam zou ik zeggen: lekker boeiend, laat ze daar maar de tering krijgen.
Goed voor het brandstofverbruik en dus het milieu, want minder uitstoot gassenquote:Op woensdag 4 april 2018 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
straks lekker met 50km/u over de A10
Levert meer files op denk ik en dat is slechter voor het milieu dan met 100quote:Op woensdag 4 april 2018 09:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Goed voor het brandstofverbruik en dus het milieu, want minder uitstoot gassen
Wie zijn men? Ik accepteer zelf gewoon niet dat ik dagelijks in de file moet staan. Ik heb mijn werk en leven dus zo geregeld dat dat niet hoeft. Als iedereen dat doet is er geen probleem. Leg toch niet steeds je eigen probleem bij iemand anders neer zou ik tegen al die file-jankers willen zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Loekie1 het volgende:
Of men wil van Nederland één grote asfaltplek maken met hopen huizen hier en daar, of men gaat nu iets verzinnen.
Nee, op de nieuwe A4 staat nooit filequote:,,Dat zien we op plaatsen waar meer asfalt is aangelegd. Daar zijn geen files meer."
Ongelofelijk dat men nog in de asfaltmythe gelooft.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
Nee, op de nieuwe A4 staat nooit file!!!!!!!!!!!!! Alleen maar elke dag en nog veel meer dan voorheen.
Volgens mij zou het al helpen, als wij niet allemaal van 9 tot 17 zouden werken.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Levert meer files op denk ik en dat is slechter voor het milieu dan met 100
Auto's an sich zijn niet het probleem maar zijn een probleem geworden door overbevolking. En je leest in de OP dat zelfs fietsers intussen al in de file komen te staan. Treinen en bussen zitten ook overvol. De capaciteit houdt een keer op.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:12 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol, Nederland is verkeerd ingericht. Al die uitgestrekte wijken met lage dichtheden zijn niet fatsoenlijk met het OV te ontsluiten. We moeten veel dichter op elkaar bouwen zodat het OV en de fiets een fatsoenlijk alternatief wordt en we af kunnen van die extreem ruimte-inefficiente auto's.
Met dank aan 60 jaar lang spreidingsbeleid inderdaad.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:41 schreef capricia het volgende:
Mss woningen en werk dichter bij elkaar bouwen?
Eens.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
Hele goede post. Het zal echter ontzettend lang duren om de inrichting te verbeteren. Zeker als iedereen een voor- en achtertuintje wil hebben.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:12 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol, Nederland is verkeerd ingericht. Al die uitgestrekte wijken met lage dichtheden zijn niet fatsoenlijk met het OV te ontsluiten. We moeten veel dichter op elkaar bouwen zodat het OV en de fiets een fatsoenlijk alternatief wordt en we af kunnen van die extreem ruimte-inefficiente auto's.
Spijker - kopquote:Op woensdag 4 april 2018 09:48 schreef Takadanobaba het volgende:
En maar migranten binnen blijven halen. De Nederlandse bevolking moet krimpen, en dat zou het anders ook doen. Aan de ene kant loopt GroenLinks en co te schreeuwen dat we mensen binnen moeten laten, om vervolgens aan de andere kant te roepen dat we ons op groen moeten focussen.
[..]
Hele goede post. Het zal echter ontzettend lang duren om de inrichting te verbeteren. Zeker als iedereen een voor- en achtertuintje wil hebben.
Meer ruimte voor huizen? Liever niet. Wat groen is, moet groen blijven.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
Minder overvolle schuren met dieren, zou ook schelen. Betere luchtkwaliteit en meer ruimte voor huizen.
Weersomstandigheden hebben we gelukkig niet in de hand en files door ongevallen of sneeuw worden dus ook mee genomen in het overzicht? Kan iedereen weer zeuren dat zijn buurman met 50 km/u rijdt terwijl er slechts een vlokje sneeuw valt.quote:Meer files door weersomstandigheden
In de eerste drie maanden van dit jaar stonden er fors meer files, zo meldt de ANWB woensdag. De zogenoemde filezwaarte, de lengte van een file vermenigvuldigd met de duur, steeg ruim 25 procent.
Naast het toegenomen aantal voertuigen op de weg, hebben ook de weersomstandigheden volgens de ANWB grote invloed gehad op de doorstroming.
Regen en storm zorgden er op dagen in januari voor dat het verkeer op veel wegen vast kwam te staan. Op 18 januari werden wegen geblokkeerd doordat meer dan zestig vrachtwagens kantelden als gevolg van de wind.
Ook in maart was het ''fors drukker dan de afgelopen jaren", aldus de dienst. ''Dit kwam door een groot aantal ernstige ongelukken waarbij vrachtauto's betrokken waren. De vaak langdurige beperkingen voor het verkeer zorgden voor veel verkeershinder."
Dat gaat echt niet binnen 10 jaar gebeuren. Misschien is de technologie tegen die tijd wel zo ver, maar wat doe je met alle auto's (en vrachtauto's) die dat nog niet hebben?quote:Op woensdag 4 april 2018 09:55 schreef Sloggi het volgende:
Zodra zelfrijdende auto's gemeengoed zijn is dit probleem opgelost. Het asfalt dat er is wordt optimaal gebruikt - want er kan minder afstand worden gehouden en een zelfrijdende auto rijdt niet onnodig links - en daarmee smelt de fileproblematiek als sneeuw voor de zon.
Een jaar of tien doorbijten jongens, dan is het probleem voorbij.
Zelfrijdende auto's gaan het probleem écht niet oplossen.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:55 schreef Sloggi het volgende:
Zodra zelfrijdende auto's gemeengoed zijn is dit probleem opgelost. Het asfalt dat er is wordt optimaal gebruikt - want er kan minder afstand worden gehouden en een zelfrijdende auto rijdt niet onnodig links - en daarmee smelt de fileproblematiek als sneeuw voor de zon.
Een jaar of tien doorbijten jongens, dan is het probleem voorbij.
Over 10 jaar rijdt iedereen een zelfrijdende auto? Heb je al eens om je heen gekeken wat het aandeel 10+ jaar oude auto’s is op de Nederlandse wegenquote:Op woensdag 4 april 2018 09:55 schreef Sloggi het volgende:
Zodra zelfrijdende auto's gemeengoed zijn is dit probleem opgelost. Het asfalt dat er is wordt optimaal gebruikt - want er kan minder afstand worden gehouden en een zelfrijdende auto rijdt niet onnodig links - en daarmee smelt de fileproblematiek als sneeuw voor de zon.
Een jaar of tien doorbijten jongens, dan is het probleem voorbij.
Goed punt. Overigens heb ik al een idee hoe ze dit gaan oplossen en het heet rekening rijden.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
Hoe ga je het probleem van te veel mensen oplossen met meer geld dan?
Meer wegen erbij heeft duidelijk niet gewerkt aangezien de filedruk dus blijkbaar keihard is toegenomen ondanks dat er enorm veel asfalt is bijgelegd. En als zelfs op de fietspaden het al file is (en dat klopt inderdaad) dan kan je toch maar 1 conclusie trekken: Er zijn véél te veel mensen!
Stop met importeren van nóg meer mensen en beboet mensen die meer dan 2 kinderen krijgen ipv foksubsidies af te geven en last but not least: Erken eens dat overbevolking het grootste probleem is, pas dán kan je dingen gaan regelen zoals bv je economie niet meer inrichten op basis van eeuwige groei, AOW omslagstelsel omvormen naar spaarstelsel etc.
En deze opmerking:
[..]
Nee, op de nieuwe A4 staat nooit file!!!!!!!!!!!!! Alleen maar elke dag en nog veel meer dan voorheen.
Dat is een beetje het probleem met de ruimtelijke ordening van Nederland: Te dicht op elkaar gebouwd voor de auto en te ver uit elkaar gebouwd voor efficient openbaar vervoer en fiets.quote:Op woensdag 4 april 2018 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Goed punt. Overigens heb ik al een idee hoe ze dit gaan oplossen en het heet rekening rijden.
Of van die poortjes zoals in Londen.
Overigens zou je meer aan metro's kunnen doen maar daar is NL weer niet dicht genoeg bevolkt voor.
LOLquote:Op woensdag 4 april 2018 07:30 schreef myShizzle het volgende:
Al die gevestigde clubs die noodkreten uitbrengen de laatste tijd; wtf is Den Haag mee bezig?
Miljarden naar het buitenland, miljarden naar wat bootjes voor externe missies, miljarden naar onze nieuwe besnedelanders, miljarden naar het 'redden' van de kanker van deze aarde, de mensheid.
Maar geen leraren,
verpleegkundigen, ouderenzorg, timmermannen, een onhoudbaar pensioenstelsel, geen woningen en een kapotstuk wegennet - wanneer gaat die knop eens om?
Dan maar meer onrendabel investeren in metrolijnen.quote:Op woensdag 4 april 2018 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem met de ruimtelijke ordening van Nederland: Te dicht op elkaar gebouwd voor de auto en te ver uit elkaar gebouwd voor efficient openbaar vervoer en fiets.
Dit probleem gaat echt niet snel opgelost worden.
Dit.quote:Op woensdag 4 april 2018 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem met de ruimtelijke ordening van Nederland: Te dicht op elkaar gebouwd voor de auto en te ver uit elkaar gebouwd voor efficient openbaar vervoer en fiets.
Dit probleem gaat echt niet snel opgelost worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |