uquote:Op woensdag 4 april 2018 07:23 schreef Loekie1 het volgende:
Dat voorziet ANWB-directeur Frits van Bruggen, nu de eerste filecijfers van 2018 bekend zijn. „Die zijn alarmerend: de eerste drie maanden zien we ten opzichte van het eerste kwartaal 2017 een stijging van de filedruk van maar liefst 25%. En dat is nog maar het begin van veel ellende.”
De ANWB-topman vindt een noodkreet richting kabinet op zijn plaats. „Er moet snel meer geld beschikbaar komen om de problemen op te lossen. En het probleem speelt niet alleen op de weg. Ook op fietspaden, bij het openbaar vervoer, op Schiphol en in de havens zien we problemen ontstaan waarmee de mobiliteit in gevaar komt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)r-groeiende-filedruk
Ik begrijp niet dat er helemaal geen discussie is over of Nederland een keer vol raakt. Radio en tv praten maar over huizen bouwen, honderddduizenden erbij en niemand die verder denkt. Kijk nu naar de weg, kijk hoe het is in Amsterdam, dit gaat gewoon niet goed en niemand die alarm slaat.
De werkgevers van Nederland zijn hier schuldig aan inderdaad. Maar ook bedrijven die menen dat ze met zn allen in bijvoorbeeld Amsterdam moeten gaan zitten.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
Dit vooral ja.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
• Fietspaden - wat zou hier moeten gebeuren? Zesbaansfietspaden door het centrum?quote:De ANWB-topman vindt een noodkreet richting kabinet op zijn plaats. „Er moet snel meer geld beschikbaar komen om de problemen op te lossen. En het probleem speelt niet alleen op de weg. Ook op fietspaden, bij het openbaar vervoer, op Schiphol en in de havens zien we problemen ontstaan waarmee de mobiliteit in gevaar komt.”
Thuis/op afstand werken zou ook meer moeten worden geaccepteerd. Nu hoor je nog veel dat mensen naar kantoor moeten voor een vergadering oid, en dan worden er uiteindelijk 10 woorden gesproken die ook via telefoon hadden gekund.quote:Op woensdag 4 april 2018 08:23 schreef Aether het volgende:
Is dit weer het jaarlijks terugkerende verhaal over mobiliteit?
Nu het wat beter gaat met de economie is het uiteraard drukker -- gecombineerd met dat "iedereen" nog altijd om 9 uur wil/moet beginnen inclusief scholen. Spreiden zou (indien mogelijk) al veel schelen, iets dat je ziet tijdens een zomervakantie als er 10% minder mensen onderweg zijn 's ochtends.
[..]
• Fietspaden - wat zou hier moeten gebeuren? Zesbaansfietspaden door het centrum?
• Openbaar vervoer - veel OV is privaat, dus daar kan de overheid niet veel mee. Je kunt meer bussen of trams laten rijden, maar bij treinen zit je vaak al aan een max. Ook hier weer veel mensen die op eenzelfde tijd willen beginnen.
• Schiphol - OK?
Leuk dat dit iedere keer terugkeert, maar echt kritisch wordt zelden gekeken en échte oplossing worden nooit overwogen. Goedkoop scoren van de ANWB w.m.b.
Bij grote kantoren is dat al lang achterhaald. De vroege vogels beginnen om 6:30 en de laatste komt rond 11:00. Alleen de werknemers met klankcontact hebben wel vaste uren.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
Ik vraag me af of dat werkt, vooral de avondspits duurt al steeds langer. Rondom Utrecht is de avondspits vaak van 4 tot 7...quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd dat we stoppen met het idee dat we allemaal om half negen moeten beginnen met werken en allemaal om vijf uur klaar moeten zijn. Als je dat loslaat is je fileprobleem in een keer opgelost.
straks lekker met 50km/u over de A10quote:Op woensdag 4 april 2018 08:55 schreef Nielsch het volgende:
Voor Amsterdam zou ik zeggen: lekker boeiend, laat ze daar maar de tering krijgen.
Goed voor het brandstofverbruik en dus het milieu, want minder uitstoot gassenquote:Op woensdag 4 april 2018 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
straks lekker met 50km/u over de A10
Levert meer files op denk ik en dat is slechter voor het milieu dan met 100quote:Op woensdag 4 april 2018 09:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Goed voor het brandstofverbruik en dus het milieu, want minder uitstoot gassen
Wie zijn men? Ik accepteer zelf gewoon niet dat ik dagelijks in de file moet staan. Ik heb mijn werk en leven dus zo geregeld dat dat niet hoeft. Als iedereen dat doet is er geen probleem. Leg toch niet steeds je eigen probleem bij iemand anders neer zou ik tegen al die file-jankers willen zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:32 schreef Loekie1 het volgende:
Of men wil van Nederland één grote asfaltplek maken met hopen huizen hier en daar, of men gaat nu iets verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |