vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 17:33 |
Ik heb een Corsa uit 2003 en die loopt op 3 poten. De ene keer doet hij het perfect en 5km verder gaat hij nog maar 80km/h Stationair klinkt hij als een boxermotor. De wagen rijd op LPG en benzine en op beide brandstoffen doet hij hetzelfde. Wat heb ik al gedaan: Nieuwe bougies, Nieuwe lambda Nieuwe o2 sensor Verdamper gereviseerd Ander bobineblok geprobeerd Nieuwe EGR-klep Aangezien alleen cilinder 2 raar doet zat ik te denken aan een kapotte klepstoter maar waarom doet hij het dan de ene keer wel goed en de andere keer niet? Misschien is de computer kapot of kan het een kabelbreuk zijn? Het is een 1.4 motor en heeft 310.000km gelopen | |
aegir_de_viking | dinsdag 3 april 2018 @ 17:37 |
Staat de distributieriem op tijd? Bougiekabels rot? Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft) Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter? | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 17:55 |
Ding heeft een bobineblok, dus geen kabels en verdelerkap. Distributieriem is in september vervangen, en dan zou hij constant slecht moeten lopen. Vacuum kan ik nog wel even naar kijken | |
Fer | dinsdag 3 april 2018 @ 17:56 |
Bougiekabel/verdeler dacht ik als eerste, maar schijnbaar heb je zo’n bobine: Injector verrot, dan zou het alleen gas of benzine moeten zijn. | |
eXplorer1 | dinsdag 3 april 2018 @ 17:57 |
een corsa met LPG? klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest. | |
Hyperdude | dinsdag 3 april 2018 @ 17:57 |
Uitlezen geeft geen storingen? Anders eens een ouderwetsche compressietest? | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 18:00 |
Doet de foto in de OP het niet? Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen. | |
Fer | dinsdag 3 april 2018 @ 18:01 |
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot? | |
Hyperdude | dinsdag 3 april 2018 @ 18:02 |
Ligt aan me iPad. Die heeft wat problemen met grote foto's. Die 4-trapsbobine hierboven zie ik wel. Ff foon er bij pakken. | |
ColtZ40 | dinsdag 3 april 2018 @ 18:05 |
Gas 310dkm? 95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is. | |
halfway | dinsdag 3 april 2018 @ 18:06 |
Lees dit stuk eens. https://www.problemcar.nl(...)-check-engine-lampje,.html | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 18:21 |
Lijkt er wel op maar ik rij op LPG en benzine en op LPG heeft hij het probleem ook. | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 18:22 |
De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof. | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 18:23 |
Dat zijn niet de antwoorden waar ik op hoopte..... Wel waar ik bang voor was. | |
spectrumanalyser | dinsdag 3 april 2018 @ 18:24 |
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren. | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 18:28 |
De bougies zijn net nieuw en ze zien er nog allemaal hetzelfde uit. Ja ik heb een setje liggen om een compressietest te doen. Maar de problemen lijken bij warme motor erger dan bij koude motor en ook niet altijd, daarom dacht ik eerder aan een elektrische storing. | |
oldford | dinsdag 3 april 2018 @ 18:52 |
De current en pending fouten geloof ik wel. Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren. Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt. | |
Fer | dinsdag 3 april 2018 @ 18:58 |
De bezine injectoren lopen evenwel via de gas-ecu. Om ze uit te schakelen als je op gas rijdt. De vraag is alleen of de zowel de gasinjector als de benzineinjector beide worden getriggerd door dit signaal. | |
vaginabeheerder | dinsdag 3 april 2018 @ 19:22 |
Ok, mooi dan kan ik me op die andere concentreren. | |
Sounddragon | woensdag 4 april 2018 @ 08:17 |
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen. Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval. | |
vaginabeheerder | woensdag 4 april 2018 @ 11:26 |
Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen. | |
Sounddragon | woensdag 4 april 2018 @ 13:25 |
Dan zou ik richting ontsteking of injectie zoeken. En laat hem eens uitlezen door een ekte ekte.. Ik neem aan dat die misfire melding nou niet echt als een verrassing kwam Niet teveel mee doorrijden en zeker niet gaan stampen om hem tóch op snelheid te houden.. Krukassen zijn daar niet op berekend. | |
eXplorer1 | woensdag 4 april 2018 @ 15:53 |
Waarschijnlijk Helaas voor TS maar een verbande klepzetting functioneert nog enigszins ok met koude motor, warme motor wordt dan drama. Tot die klepzetting helemaal gaar wordt, dan wel koude en warme motor. | |
GM78 | woensdag 4 april 2018 @ 18:53 |
Je eigen even aanmelden op het Opelforum via Facebook. Daar zitten sowieso een paar mensen met zeer veel verstand van dit spul. | |
vaginabeheerder | woensdag 4 april 2018 @ 19:39 |
Ok, duidelijk. Zodra ik tijd heb ga ik een compressietest doen. | |
eXplorer1 | vrijdag 6 april 2018 @ 21:50 |
mocht het wel zo zijn, een ander kopje erop is niet bijster veel werk bij dit model. | |
vaginabeheerder | zaterdag 7 april 2018 @ 06:14 |
Ja maar de motor heeft al dik 3 ton gelopen. Misschien beter om er een jonger blok in te hangen dan. | |
Fer | zaterdag 7 april 2018 @ 21:23 |
Onderblok heeft toch niet veel te lijden op gas? De kleppen en zittingen wel. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 april 2018 @ 03:26 |
Wire-chafing kabelboom lpg-ecu. Heb ik wel eens gehad. LPG-boer had de kabelboom aan een waterslang ge-tierapped. Dan krijg je hele grappige dingen. Zelfs dat een injector benzine en lpg tegelijkertijd gaf. | |
vaginabeheerder | zondag 8 april 2018 @ 06:44 |
Dan loopt hij ook niet lekker | |
vaginabeheerder | maandag 9 april 2018 @ 11:47 |
testje gedaan, verrassende uitslag. bij koude motor: cilinder 1: 4,8 bar cilinder 2: 6 bar terwijl ik hier de misfire's krijg volgens de computer. cilinder 3: 5 bar cilinder 4: 4,5 bar ik heb niet zo veel verstand van deze motoren maar is de druk niet een beetje laag bij alle cilinders? [ Bericht 7% gewijzigd door vaginabeheerder op 09-04-2018 12:26:53 ] | |
vaginabeheerder | maandag 9 april 2018 @ 12:47 |
compressie bij warme motor en vol gas: cilinder 1: 5 bar cilinder 2: 4,8 bar cilinder 3: 6 bar cilinder 4: 4,5 bar volgens mij moeten ze toch zo rond de 10 bar zitten allemaal | |
ColtZ40 | maandag 9 april 2018 @ 12:58 |
8 a 9 bar Maar het is versleten werk. Ander blokje of andere auto | |
vaginabeheerder | maandag 9 april 2018 @ 13:11 |
Ander blokje denk ik dan maar | |
Fer | maandag 9 april 2018 @ 15:26 |
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn. | |
vaginabeheerder | maandag 9 april 2018 @ 15:57 |
Als ik dingen moet gaan uitbesteden worden de kosten zo hoog dat ik beter een andere wagen kan kopen. Het goedkoopste is om een ander blok te kopen en het inlaatspruitstuk over te zetten ivm de LPG. | |
eXplorer1 | dinsdag 10 april 2018 @ 00:11 |
Paar druppels olie in je cilinders gieten en compressie test doen: *Is de test een stuk beter? Ander blokje * Is de test hetzelfde? Andere kop. | |
vaginabeheerder | dinsdag 10 april 2018 @ 17:00 |
Er lag flink wat olie bij de bougies wat in de cilinders is gelopen bij de eerste test. Dat kan verklaren dat cilinder 2 bij de eerste test een hogere druk had dan bij de tweede. Einde verhaal voor dit blok. | |
Fer | dinsdag 10 april 2018 @ 17:49 |
Die moet op het laatst toch ook niet meer de klinkers uit de straat hebben getrokken. | |
vaginabeheerder | dinsdag 10 april 2018 @ 19:27 |
Ik rij er nog steeds mee eigenlijk. Op hoge toeren gaat het wel. | |
Sounddragon | dinsdag 10 april 2018 @ 19:44 |
Hihi, tvp voor de gebroken krukas en de wannabe boxer drijfstangen. | |
Fer | dinsdag 10 april 2018 @ 20:08 |
Lijkt mij eerste leasebakkie wel, een Astra 1.6 16v op lpg. Haalde gewoon topsnelheid enzo, maar ding had echt 0,0 koppel, ook niet op benzine. Een leenastra van de garage met 8v was zelfs sneller. | |
vaginabeheerder | dinsdag 10 april 2018 @ 20:36 |
Haha mocht het gebeuren zal ik wel foto's plaatsen | |
vaginabeheerder | woensdag 11 april 2018 @ 07:56 |
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie. Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok. Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan. | |
Sounddragon | woensdag 11 april 2018 @ 08:02 |
is er niet een bougiekabel kapotgeschuurd en ligt die tegen massa aan te rammelen ergens? | |
vaginabeheerder | woensdag 11 april 2018 @ 08:26 |
Logische gedachte maar ik heb een bobineblok. Dus geen verdeler en losse kabels. | |
Hyperdude | woensdag 11 april 2018 @ 11:52 |
Voelde je je herboren? Slechtste film ever. Gisteren 20 min. van mijn leven gekost. | |
vaginabeheerder | woensdag 11 april 2018 @ 12:13 |
Haha nee maar ik kreeg wel een flashback naar mijn brommertijd | |
vaginabeheerder | zondag 3 juni 2018 @ 10:17 |
Vanmorgen stond ik op de A15 kapot Motor kwam niet meer boven de 2000 toeren. Schijnbaar zat de katalysator helemaal dicht, de ANWB heeft me gelukkig goed geholpen. Hij doet het nu een stuk beter. | |
Fer | zondag 3 juni 2018 @ 10:26 |
Met een stok en hamer zeker. | |
vaginabeheerder | zondag 3 juni 2018 @ 10:49 |
Nee dat ga ik straks thuis doen. Hij heeft hem een beetje schoongemaakt zodat ik naar huis kan rijden. | |
vaginabeheerder | vrijdag 7 december 2018 @ 23:48 |
Motortje is nu toch aardig op. https://vimeo.com/305146169 | |
Hyperdude | zaterdag 8 december 2018 @ 08:41 |
Blokkie kan mooi in een klein trekkertje | |
Fer | zaterdag 8 december 2018 @ 08:49 |
Valt toch wel mee? Tikkende kleppestoter, wat er wel meer mee oud worden en een brakke brandstoflevering. | |
vaginabeheerder | zaterdag 8 december 2018 @ 12:40 |
Mooi dat jij zo positief bent Ik vermoed namelijk dat ook de klepzittingen kapot zijn. | |
Nismo91 | zaterdag 8 december 2018 @ 12:53 |
Klinkt als Opel ja | |
Fer | zaterdag 8 december 2018 @ 13:10 |
Vriendin had een kutclio en nu een hyundai. Ik weet niet beter dat het zo klinkt, als ze dat ding start. | |
Sounddragon | zaterdag 8 december 2018 @ 13:14 |
Ik heb een maand geleden mijn ouwe Astra naar de sloop gedaan met een prima 2 liter C20NE blok erin, dat was een mooie swap geweest Kijken voor een ruilblok, of kijken voor een ruil-auto | |
Sounddragon | zaterdag 8 december 2018 @ 13:16 |
Hij loopt iig op 3 poten.. | |
Fer | zaterdag 8 december 2018 @ 13:17 |
En een goede relatie met de plaatselijke Profyle. | |
Sounddragon | zaterdag 8 december 2018 @ 13:18 |
Omdat? Is 115pk, dus op gas ergens rond de 100, dat lijkt me prima. C20Ne is echt bom-proof. | |
vaginabeheerder | zaterdag 8 december 2018 @ 14:30 |
Hij heeft 330k gelopen en z'n algehele staat is 'zo gaar als een koekie' Volgend jaar wat dingen eraf slopen die ik nodig heb voor m'n camper en dan gaat tie naar de sloop. |