FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / corsa c maakt me para
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 17:33
Ik heb een Corsa uit 2003 en die loopt op 3 poten.
De ene keer doet hij het perfect en 5km verder gaat hij nog maar 80km/h
Stationair klinkt hij als een boxermotor.
De wagen rijd op LPG en benzine en op beide brandstoffen doet hij hetzelfde.
Screenshot_20180403-171626.png?dl=1
Wat heb ik al gedaan:
Nieuwe bougies,
Nieuwe lambda
Nieuwe o2 sensor
Verdamper gereviseerd
Ander bobineblok geprobeerd
Nieuwe EGR-klep

Aangezien alleen cilinder 2 raar doet zat ik te denken aan een kapotte klepstoter maar waarom doet hij het dan de ene keer wel goed en de andere keer niet?
Misschien is de computer kapot of kan het een kabelbreuk zijn?
Het is een 1.4 motor en heeft 310.000km gelopen
aegir_de_vikingdinsdag 3 april 2018 @ 17:37
Staat de distributieriem op tijd?
Bougiekabels rot?
Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft)
Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter?
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 17:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:37 schreef aegir_de_viking het volgende:
Staat de distributieriem op tijd?
Bougiekabels rot?
Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft)
Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter?
Ding heeft een bobineblok, dus geen kabels en verdelerkap.
Distributieriem is in september vervangen, en dan zou hij constant slecht moeten lopen.
Vacuum kan ik nog wel even naar kijken
Ferdinsdag 3 april 2018 @ 17:56
Bougiekabel/verdeler dacht ik als eerste, maar schijnbaar heb je zo’n bobine:


0110040100338-1.jpg

Injector verrot, dan zou het alleen gas of benzine moeten zijn.
eXplorer1dinsdag 3 april 2018 @ 17:57
een corsa met LPG?

klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest. :7
Hyperdudedinsdag 3 april 2018 @ 17:57
Uitlezen geeft geen storingen?
Anders eens een ouderwetsche compressietest?
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 18:00
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Uitlezen geeft geen storingen?
Anders eens een ouderwetsche compressietest?
Doet de foto in de OP het niet?
Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen.
Ferdinsdag 3 april 2018 @ 18:01
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot?
Hyperdudedinsdag 3 april 2018 @ 18:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:00 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Doet de foto in de OP het niet?
Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen.
Ligt aan me iPad. Die heeft wat problemen met grote foto's.
Die 4-trapsbobine hierboven zie ik wel.
Ff foon er bij pakken. :)
ColtZ40dinsdag 3 april 2018 @ 18:05
Gas 310dkm?

95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is.
halfwaydinsdag 3 april 2018 @ 18:06
Lees dit stuk eens.
https://www.problemcar.nl(...)-check-engine-lampje,.html
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 18:21
quote:
Lijkt er wel op maar ik rij op LPG en benzine en op LPG heeft hij het probleem ook.
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 18:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:01 schreef Fer het volgende:
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot?
De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 18:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:
een corsa met LPG?

klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest. :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Gas 310dkm?

95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is.
Dat zijn niet de antwoorden waar ik op hoopte.....
Wel waar ik bang voor was.
spectrumanalyserdinsdag 3 april 2018 @ 18:24
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren.
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 18:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren.
De bougies zijn net nieuw en ze zien er nog allemaal hetzelfde uit.
Ja ik heb een setje liggen om een compressietest te doen.
Maar de problemen lijken bij warme motor erger dan bij koude motor en ook niet altijd, daarom dacht ik eerder aan een elektrische storing.
oldforddinsdag 3 april 2018 @ 18:52
De current en pending fouten geloof ik wel.
Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren.
Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt.
Ferdinsdag 3 april 2018 @ 18:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.
De bezine injectoren lopen evenwel via de gas-ecu. Om ze uit te schakelen als je op gas rijdt. De vraag is alleen of de zowel de gasinjector als de benzineinjector beide worden getriggerd door dit signaal.
vaginabeheerderdinsdag 3 april 2018 @ 19:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:52 schreef oldford het volgende:
De current en pending fouten geloof ik wel.
Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren.
Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt.
Ok, mooi dan kan ik me op die andere concentreren.
Sounddragonwoensdag 4 april 2018 @ 08:17
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
vaginabeheerderwoensdag 4 april 2018 @ 11:26
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.
Sounddragonwoensdag 4 april 2018 @ 13:25
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:26 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.
Dan zou ik richting ontsteking of injectie zoeken. En laat hem eens uitlezen door een ekte ekte.. Ik neem aan dat die misfire melding nou niet echt als een verrassing kwam :+
Niet teveel mee doorrijden en zeker niet gaan stampen om hem tóch op snelheid te houden.. Krukassen zijn daar niet op berekend.
eXplorer1woensdag 4 april 2018 @ 15:53
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.

Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Waarschijnlijk Helaas voor TS maar een verbande klepzetting functioneert nog enigszins ok met koude motor, warme motor wordt dan drama.

Tot die klepzetting helemaal gaar wordt, dan wel koude en warme motor.
GM78woensdag 4 april 2018 @ 18:53
Je eigen even aanmelden op het Opelforum via Facebook. Daar zitten sowieso een paar mensen met zeer veel verstand van dit spul.
vaginabeheerderwoensdag 4 april 2018 @ 19:39
Ok, duidelijk.
Zodra ik tijd heb ga ik een compressietest doen.
eXplorer1vrijdag 6 april 2018 @ 21:50
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ok, duidelijk.
Zodra ik tijd heb ga ik een compressietest doen.
mocht het wel zo zijn, een ander kopje erop is niet bijster veel werk bij dit model.
vaginabeheerderzaterdag 7 april 2018 @ 06:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:50 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

mocht het wel zo zijn, een ander kopje erop is niet bijster veel werk bij dit model.
Ja maar de motor heeft al dik 3 ton gelopen.
Misschien beter om er een jonger blok in te hangen dan.
Ferzaterdag 7 april 2018 @ 21:23
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 06:14 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja maar de motor heeft al dik 3 ton gelopen.
Misschien beter om er een jonger blok in te hangen dan.
Onderblok heeft toch niet veel te lijden op gas? De kleppen en zittingen wel.
Captain_Jack_Sparrowzondag 8 april 2018 @ 03:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:33 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik heb een Corsa uit 2003 en die loopt op 3 poten.
De ene keer doet hij het perfect en 5km verder gaat hij nog maar 80km/h
Stationair klinkt hij als een boxermotor.
De wagen rijd op LPG en benzine en op beide brandstoffen doet hij hetzelfde.

Aangezien alleen cilinder 2 raar doet zat ik te denken aan een kapotte klepstoter maar waarom doet hij het dan de ene keer wel goed en de andere keer niet?
Misschien is de computer kapot of kan het een kabelbreuk zijn?
Het is een 1.4 motor en heeft 310.000km gelopen
Wire-chafing kabelboom lpg-ecu. Heb ik wel eens gehad. LPG-boer had de kabelboom aan een waterslang ge-tierapped. Dan krijg je hele grappige dingen. Zelfs dat een injector benzine en lpg tegelijkertijd gaf. :)
vaginabeheerderzondag 8 april 2018 @ 06:44
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 03:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wire-chafing kabelboom lpg-ecu. Heb ik wel eens gehad. LPG-boer had de kabelboom aan een waterslang ge-tierapped. Dan krijg je hele grappige dingen. Zelfs dat een injector benzine en lpg tegelijkertijd gaf. :)

Dan loopt hij ook niet lekker :P
vaginabeheerdermaandag 9 april 2018 @ 11:47
testje gedaan, verrassende uitslag.
bij koude motor:
cilinder 1: 4,8 bar
cilinder 2: 6 bar terwijl ik hier de misfire's krijg volgens de computer.
cilinder 3: 5 bar
cilinder 4: 4,5 bar

ik heb niet zo veel verstand van deze motoren maar is de druk niet een beetje laag bij alle cilinders?

[ Bericht 7% gewijzigd door vaginabeheerder op 09-04-2018 12:26:53 ]
vaginabeheerdermaandag 9 april 2018 @ 12:47
compressie bij warme motor en vol gas:
cilinder 1: 5 bar
cilinder 2: 4,8 bar
cilinder 3: 6 bar
cilinder 4: 4,5 bar

volgens mij moeten ze toch zo rond de 10 bar zitten allemaal
ColtZ40maandag 9 april 2018 @ 12:58
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
compressie bij warme motor en vol gas:
cilinder 1: 5 bar
cilinder 2: 4,8 bar
cilinder 3: 6 bar
cilinder 4: 4,5 bar

volgens mij moeten ze toch zo rond de 10 bar zitten allemaal
8 a 9 bar

Maar het is versleten werk. Ander blokje of andere auto
vaginabeheerdermaandag 9 april 2018 @ 13:11
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 12:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

8 a 9 bar

Maar het is versleten werk. Ander blokje of andere auto
Ander blokje denk ik dan maar
Fermaandag 9 april 2018 @ 15:26
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
vaginabeheerdermaandag 9 april 2018 @ 15:57
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:26 schreef Fer het volgende:
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
Als ik dingen moet gaan uitbesteden worden de kosten zo hoog dat ik beter een andere wagen kan kopen.
Het goedkoopste is om een ander blok te kopen en het inlaatspruitstuk over te zetten ivm de LPG.
eXplorer1dinsdag 10 april 2018 @ 00:11
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:26 schreef Fer het volgende:
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
Paar druppels olie in je cilinders gieten en compressie test doen:

*Is de test een stuk beter? Ander blokje
* Is de test hetzelfde? Andere kop.
vaginabeheerderdinsdag 10 april 2018 @ 17:00
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:11 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Paar druppels olie in je cilinders gieten en compressie test doen:

*Is de test een stuk beter? Ander blokje
* Is de test hetzelfde? Andere kop.
Er lag flink wat olie bij de bougies wat in de cilinders is gelopen bij de eerste test.
Dat kan verklaren dat cilinder 2 bij de eerste test een hogere druk had dan bij de tweede.
Einde verhaal voor dit blok.
Ferdinsdag 10 april 2018 @ 17:49
Die moet op het laatst toch ook niet meer de klinkers uit de straat hebben getrokken.
vaginabeheerderdinsdag 10 april 2018 @ 19:27
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:49 schreef Fer het volgende:
Die moet op het laatst toch ook niet meer de klinkers uit de straat hebben getrokken.
Ik rij er nog steeds mee eigenlijk.
Op hoge toeren gaat het wel.
Sounddragondinsdag 10 april 2018 @ 19:44
Hihi, tvp voor de gebroken krukas en de wannabe boxer drijfstangen. :P
Ferdinsdag 10 april 2018 @ 20:08
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik rij er nog steeds mee eigenlijk.
Op hoge toeren gaat het wel.
Lijkt mij eerste leasebakkie wel, een Astra 1.6 16v op lpg. Haalde gewoon topsnelheid enzo, maar ding had echt 0,0 koppel, ook niet op benzine. Een leenastra van de garage met 8v was zelfs sneller.
vaginabeheerderdinsdag 10 april 2018 @ 20:36
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, tvp voor de gebroken krukas en de wannabe boxer drijfstangen. :P
Haha mocht het gebeuren zal ik wel foto's plaatsen
vaginabeheerderwoensdag 11 april 2018 @ 07:56
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
Sounddragonwoensdag 11 april 2018 @ 08:02
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
is er niet een bougiekabel kapotgeschuurd en ligt die tegen massa aan te rammelen ergens?
vaginabeheerderwoensdag 11 april 2018 @ 08:26
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is er niet een bougiekabel kapotgeschuurd en ligt die tegen massa aan te rammelen ergens?
Logische gedachte maar ik heb een bobineblok.
Dus geen verdeler en losse kabels.
Hyperdudewoensdag 11 april 2018 @ 11:52
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
Voelde je je herboren? ;)
AnnualEachBlackrussianterrier-size_restricted.gif

Slechtste film ever. Gisteren 20 min. van mijn leven gekost. :(
vaginabeheerderwoensdag 11 april 2018 @ 12:13
quote:
12s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Voelde je je herboren? ;)
[ afbeelding ]

Slechtste film ever. Gisteren 20 min. van mijn leven gekost. :(
Haha nee maar ik kreeg wel een flashback naar mijn brommertijd
vaginabeheerderzondag 3 juni 2018 @ 10:17
Vanmorgen stond ik op de A15 kapot :(
Motor kwam niet meer boven de 2000 toeren.
Schijnbaar zat de katalysator helemaal dicht, de ANWB heeft me gelukkig goed geholpen.
Hij doet het nu een stuk beter.
Ferzondag 3 juni 2018 @ 10:26
Met een stok en hamer zeker.
vaginabeheerderzondag 3 juni 2018 @ 10:49
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:26 schreef Fer het volgende:
Met een stok en hamer zeker.
Nee dat ga ik straks thuis doen.
Hij heeft hem een beetje schoongemaakt zodat ik naar huis kan rijden.
vaginabeheerdervrijdag 7 december 2018 @ 23:48
Motortje is nu toch aardig op.
https://vimeo.com/305146169
Hyperdudezaterdag 8 december 2018 @ 08:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 23:48 schreef vaginabeheerder het volgende:
Motortje is nu toch aardig op.
https://vimeo.com/305146169
Blokkie kan mooi in een klein trekkertje ;)
Ferzaterdag 8 december 2018 @ 08:49
Valt toch wel mee?

Tikkende kleppestoter, wat er wel meer mee oud worden en een brakke brandstoflevering.
vaginabeheerderzaterdag 8 december 2018 @ 12:40
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 08:49 schreef Fer het volgende:
Valt toch wel mee?

Tikkende kleppestoter, wat er wel meer mee oud worden en een brakke brandstoflevering.
Mooi dat jij zo positief bent :)
Ik vermoed namelijk dat ook de klepzittingen kapot zijn.
Nismo91zaterdag 8 december 2018 @ 12:53
Klinkt als Opel ja
Ferzaterdag 8 december 2018 @ 13:10
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Mooi dat jij zo positief bent :)
Ik vermoed namelijk dat ook de klepzittingen kapot zijn.
Vriendin had een kutclio en nu een hyundai. Ik weet niet beter dat het zo klinkt, als ze dat ding start.
Sounddragonzaterdag 8 december 2018 @ 13:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 23:48 schreef vaginabeheerder het volgende:
Motortje is nu toch aardig op.
https://vimeo.com/305146169
Ik heb een maand geleden mijn ouwe Astra naar de sloop gedaan met een prima 2 liter C20NE blok erin, dat was een mooie swap geweest w/

Kijken voor een ruilblok, of kijken voor een ruil-auto ;)
Sounddragonzaterdag 8 december 2018 @ 13:16
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Mooi dat jij zo positief bent :)
Ik vermoed namelijk dat ook de klepzittingen kapot zijn.
Hij loopt iig op 3 poten.. :)
Ferzaterdag 8 december 2018 @ 13:17
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb een maand geleden mijn ouwe Astra naar de sloop gedaan met een prima 2 liter C20NE blok erin, dat was een mooie swap geweest w/

Kijken voor een ruilblok, of kijken voor een ruil-auto ;)
En een goede relatie met de plaatselijke Profyle.
Sounddragonzaterdag 8 december 2018 @ 13:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:17 schreef Fer het volgende:

[..]

En een goede relatie met de plaatselijke Profyle.
Omdat?

Is 115pk, dus op gas ergens rond de 100, dat lijkt me prima. C20Ne is echt bom-proof.
vaginabeheerderzaterdag 8 december 2018 @ 14:30
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb een maand geleden mijn ouwe Astra naar de sloop gedaan met een prima 2 liter C20NE blok erin, dat was een mooie swap geweest w/

Kijken voor een ruilblok, of kijken voor een ruil-auto ;)
Hij heeft 330k gelopen en z'n algehele staat is 'zo gaar als een koekie'
Volgend jaar wat dingen eraf slopen die ik nodig heb voor m'n camper en dan gaat tie naar de sloop.