abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178348684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk, die cognitieve dissonantie, maar zij zijn niet degene die hier topics openen over of alle hulpverleners incompetent zijn. Jij doet dat.

Je hebt een moeilijk woord geleerd. Wil je misschien een sticker? Ik heb er nog wel eentje van de Lion King liggen hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk, die cognitieve dissonantie, maar zij zijn niet degene die hier topics openen over of alle hulpverleners incompetent zijn. Jij doet dat.
En de enige reden waarom dit topic bestaat, is omdat het ook gewoon verdomd fijn is om bevestigt te krijgen dat iedereen mij alleen maar kapot wil maken. Dat geeft mij weer energie om door te gaan. Het probleem ligt niet bij mij, maar anderen die niet in staat zijn om mij te begrijpen. Dat is niet mijn probleem.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:21:03 #277
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178348722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Je hebt een moeilijk woord geleerd. Wil je misschien een sticker? Ik heb er nog wel eentje van de Lion King liggen hier.
Je bent erg voorspelbaar :D Misschien moet je je drukker maken om wat jij nog moet leren.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:22:19 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_178348751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Anthonie1 het volgende:

En de enige reden waarom dit topic bestaat, is omdat het ook gewoon verdomd fijn is om bevestigt te krijgen dat iedereen mij alleen maar kapot wil maken. Dat geeft mij weer energie om door te gaan.

Je schat jezelf wat te belangrijk in. De meeste mensen kan het geen hol schelen of jij de gelukkigste mens ter wereld bent of dat jij over 5 minuten een trein kopt.
pi_178348779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je schat jezelf wat te belangrijk in. De meeste mensen kan het geen hol schelen of jij de gelukkigste mens ter wereld bent of dat jij over 5 minuten een trein kopt.
Dat is honderd procent waar. Daarom moet ik ook voor mijzelf leven en doen wat ik denk dat goed is... en daarbij niet aan anderen denken.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:24:52 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_178348800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:23 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dat is honderd procent waar. Daarom moet ik ook voor mijzelf leven en doen wat ik denk dat goed is...
Als je écht deed wat je écht dacht dat goed is, dan was dit topic er niet geweest. Dan had je geen bevestiging nodig.
pi_178348814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je écht deed wat je écht dacht dat goed is, dan was dit topic er niet geweest. Dan had je geen bevestiging nodig.
Bevestiging krijgen dat anderen niets om mij geven is ook iets toch? Nu heb ik weer even goed duidelijk voor mijzelf dat ik de belangrijkste persoon ben die er is. Anderen komen allemaal op de derde plaats.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:28:12 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_178348849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:25 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Bevestiging krijgen dat anderen niets om mij geven is ook iets toch? Nu heb ik weer even goed duidelijk voor mijzelf dat ik de belangrijkste persoon ben die er is. Anderen komen allemaal op de derde plaats.
Heb je daar anderen voor nodig dan? Voor jezelf, ja. De rest van de wereld interesseert het geen fuck wat jij wel of niet doet of bent. Ik ben ook de belangrijkste persoon die er is. Voor mij. Maar ik ben niet de ENIGE persoon die er is. Daarom kan ik met andere mensen overweg, en jij niet.
pi_178348871
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb je daar anderen voor nodig dan? Voor jezelf, ja. De rest van de wereld interesseert het geen fuck wat jij wel of niet doet of bent. Ik ben ook de belangrijkste persoon die er is. Voor mij. Maar ik ben niet de ENIGE persoon die er is. Daarom kan ik met andere mensen overweg, en jij niet.
Dan verschillen we daar in visie.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:30:09 #284
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178348881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:25 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

hoe weet je dat niemand om je geeft? dat is nogal een nare overtuiging.
maar ik herken mij wel een beetje in wat jij zegt hoor. een paar jaar terug dacht ik ook dat niemand om mij gaf. maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dat helemaal niet waar is. er zijn altijd mensen die om je geven. ook al zijn het er maar een paar. maar die paar zijn voldoende.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:30:56 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_178348899
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:29 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dan verschillen we daar in visie.
Het is alleen de realiteit die telt. De realiteit is dat jij tegen alles en iedereen aanschopt omdat je dat nodig hebt, en de meeste andere mensen hebben dat niet nodig. Ik denk dat die andere mensen ook allemaal een stuk gelukkiger zijn dan jij.
pi_178348964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:30 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

hoe weet je dat niemand om je geeft? dat is nogal een nare overtuiging.
maar ik herken mij wel een beetje in wat jij zegt hoor. een paar jaar terug dacht ik ook dat niemand om mij gaf. maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dat helemaal niet waar is. er zijn altijd mensen die om je geven. ook al zijn het er maar een paar. maar die paar zijn voldoende.
Uiteindelijk zijn onze emoties toch alleen maar manifestaties van de werking van onze hersenen. Dus wat betekent het in werkelijkheid nog?

Even terzijde van dat, ik vind het makkelijker om er maar van uit te gaan dat niemand iets om mij geeft. Wel zo duidelijk, want anders moet ik bij ieder persoon mij afvragen of het wel of niet is en in hoeverre het oprecht is. Donder dan iedereen maar op één grote hoop, wel zo makkelijk nietwaar? En ik begrijp dat het niet aardig is, maar dat boeit mij dan weer niet zoveel. Want andermans gevoelens zijn irrelevant, als die van mij ook niet relevant zijn voor hun.
pi_178348974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:52 schreef Anthonie1 het volgende:

Flikker een eind op man. Ik heb zelfreflectie genoeg. Hoe denk jij hierover te kunnen oordelen vanachter je computerscherm?
Omdat je aggressief reageert. Als je al zo reageert op een aantal posts, dan heb ik het idee dat je niet echt met stresvolle situaties om kan gaan.

'Flikker een eind op' , zeg je bijvoorbeeld niet als je het niet eens bent met iemand of wil laten merken dat de ander het verkeerd begrepen heeft. Het komt over alsof je de ander niet kan serieus nemen.
Vandaar ook mijn vermoeden dat je moeite hebt met kritiek of in ieder geval je open te stellen voor dingen ook al ben je het er niet mee eens.
pi_178348994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:04 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Alsof ik dat probleem niet heb bij 'vrienden'. De meeste mensen waar ik mee in contact kom begrijpen niets van mij. Niet zo gek ook want wat hebben zij nou meegemaakt in hun geprivilegieerde leventjes?
Jammer dat je jezelf plaatst in het slachtofferrol.
pi_178348999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:34 schreef Deckard het volgende:

[..]

Omdat je aggressief reageert. Als je al zo reageert op een aantal posts, dan heb ik het idee dat je niet echt met stresvolle situaties om kan gaan.

'Flikker een eind op' , zeg je bijvoorbeeld niet als je het niet eens bent met iemand of wil laten merken dat de ander het verkeerd begrepen heeft. Het komt over alsof je de ander niet kan serieus nemen.
Vandaar ook mijn vermoeden dat je moeite hebt met kritiek of in ieder geval je open te stellen voor dingen ook al ben je het er niet mee eens.
Ik kan prima omgaan met stress... Ik kan hooguit ietswat agressief uit de hoek komen soms, maar dat is grotendeels een cultuurprobleem.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:36:56 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_178349032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:33 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn onze emoties toch alleen maar manifestaties van de werking van onze hersenen. Dus wat betekent het in werkelijkheid nog?

Even terzijde van dat, ik vind het makkelijker om er maar van uit te gaan dat niemand iets om mij geeft. Wel zo duidelijk, want anders moet ik bij ieder persoon mij afvragen of het wel of niet is en in hoeverre het oprecht is. Donder dan iedereen maar op één grote hoop, wel zo makkelijk nietwaar? En ik begrijp dat het niet aardig is, maar dat boeit mij dan weer niet zoveel. Want andermans gevoelens zijn irrelevant, als die van mij ook niet relevant zijn voor hun.
Dat is dus wat ik zei; hurt them before they hurt me. Jij bent de hele dag klaar om te vechten tegen alles en iedereen. Dat lijkt me heel erg vermoeiend, zo'n leven, want je moet de hele dag er op voorbereid zijn dat je tegen iemand moet uitvallen, ongeacht of die persoon oprecht aardig probeert te zijn of niet.

En dat allemaal omdat je niet wil accepteren dat je misschien dingen aan jezelf zou moeten veranderen. Want dat kan natuurlijk niet, want het kan en mag niet aan jou liggen, want dat tast je zelfbeeld aan, en dat mag niet, dus het moet aan anderen liggen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:38:05 #291
475456 Samuel24
pi_178349063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:33 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Even terzijde van dat, ik vind het makkelijker om er maar van uit te gaan dat niemand iets om mij geeft. Wel zo duidelijk, want anders moet ik bij ieder persoon mij afvragen of het wel of niet is en in hoeverre het oprecht is. Donder dan iedereen maar op één grote hoop, wel zo makkelijk nietwaar?
nee dat zie je verkeerd. iedereen heeft andere mensen nodig. toen ik een paar jaar jonger was dacht ik precies zoals jij. zo van.....ik heb niemand nodig ik ben op mezelf aangewezen en dat werkt prima. maar eigenlijk werkte dat helemaal niet prima. want daarna voelde ik mij wel zo vreselijk eenzaam en alleen dat ik er gek van werd.

daarom zeg ik nu tegen jou....iedereen heeft andere mensen nodig... zelfs al is het maar 1 persoon. maar als je alleen je leven moet lijden dan is dat super ellendig.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:38:54 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_178349086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:38 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

nee dat zie je verkeerd. iedereen heeft andere mensen nodig. toen ik een paar jaar jonger was dacht ik precies zoals jij. zo van.....ik heb niemand nodig ik ben op mezelf aangewezen en dat werkt prima. maar eigenlijk werkte dat helemaal niet prima. want daarna werd ik wel zo vreslijk eenzaam dat ik er gek van werd.

daarom zeg ik nu tegen jou....iedereen heeft andere mensen nodig... zelfs al is het maar 1 persoon. maar als je alleen je leven moet lijden dan is dat super ellendig.
Wat een toffe post. ^O^
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:39:50 #293
475456 Samuel24
pi_178349114
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat een toffe post. ^O^
dankjewel.
pi_178349130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik zei; hurt them before they hurt me. Jij bent de hele dag klaar om te vechten tegen alles en iedereen. Dat lijkt me heel erg vermoeiend, zo'n leven, want je moet de hele dag er op voorbereid zijn dat je tegen iemand moet uitvallen, ongeacht of die persoon oprecht aardig probeert te zijn of niet.

En dat allemaal omdat je niet wil accepteren dat je misschien dingen aan jezelf zou moeten veranderen. Want dat kan natuurlijk niet, want het kan en mag niet aan jou liggen, want dat tast je zelfbeeld aan, en dat mag niet, dus het moet aan anderen liggen.
Yep. (Welk zelfbeeld trouwens?)

quote:

[..]

nee dat zie je verkeerd. iedereen heeft andere mensen nodig. toen ik een paar jaar jonger was dacht ik precies zoals jij. zo van.....ik heb niemand nodig ik ben op mezelf aangewezen en dat werkt prima. maar eigenlijk werkte dat helemaal niet prima. want daarna voelde ik mij wel zo vreselijk eenzaam en alleen dat ik er gek van werd.

Aanspraak is wel handig, maar ik functioneer anders verdomd goed voor iemand die letterlijk nul vrienden heeft en waar de familie niet naar omkijkt... Ik spreek eigenlijk niemand en heb op het moment hooguit een paar uur per week contact met mensen. (Moet wel zeggen dat ik van zo weinig menselijk contact wel een beetje raar begin te worden, maar dan met name snel overprikkeld).
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:42:07 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_178349174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:40 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Yep. (Welk zelfbeeld trouwens?)
Het zelfbeeld dat je jezelf probeert voor te houden als zijnde de waarheid, en als anderen iets zeggen dat dat zelfbeeld aantast, dat kan niet want daar kun je niet mee omgaan, en dus schop je wild om je heen, want dat is makkelijker voor je.
pi_178349190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:35 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik kan prima omgaan met stress... Ik kan hooguit ietswat agressief uit de hoek komen soms, maar dat is grotendeels een cultuurprobleem.
Als je om kan gaan met stress hoef je niet aggressief uit de hoek te komen. En verder is het nogal een slecht excuus; 'cultuurprobleem'. Want dan is het makkelijk er weer uit te trekken.

Het verteld genoeg dat van die drie situaties er makkelijk wel 1 maal er een succesje uit was te halen.
pi_178349209
quote:

[..]

Deze man weet.
pi_178349217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:42 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als je om kan gaan met stress hoef je niet aggressief uit de hoek te komen. En verder is het nogal een slecht excuus; 'cultuurprobleem'. Want dan is het makkelijk er weer uit te trekken.
Dat is nogal discriminatoir.
pi_178349226
123
pi_178349238
Trolololo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')