abonnement Unibet Coolblue
pi_178448692
Focalprice houdt er ook mee op. Ze gaan samen met Geekbuying.
Sinds afgelopen zondag kun je niet meer nieuw aanmelding op Focalprice en op 8 juni stopt de webshop.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:58:21 #27
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_178449876
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:17 schreef Bacchus1980 het volgende:

[..]

Hier lag er gisteren nog een bij de Aldi. Wellicht oude voorraad van de vorige actie?
Dank, Ik zal er eens langs gaan binnenkort...
  donderdag 12 april 2018 @ 12:39:23 #28
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_178467320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:04 schreef MacorgaZ het volgende:
Die "snelle ontvangst" van AliExpress Standard Shipping door de samenwerking met PostNL stelt niet echt voor als de verkoper de bestelling een week lang op "Waiting for pickup" laat staan... :'(
Terugkomend hierop, als die belachelijke pick-up tijd er niet tussen zat hadden we echt wat gehad aan die PostNL-samenwerking. Dit komt inderdaad wel in de review.
1
2
3
4
5
2018.04.12 08:31 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2018.04.12 05:29 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2018.04.11 23:13 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2018.04.11 23:05 (GMT-7): Shipment dispatched
2018.04.05 17:08 (GMT-7): Waiting for pick up
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:03:41 #29
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_178467702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:39 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Terugkomend hierop, als die belachelijke pick-up tijd er niet tussen zat hadden we echt wat gehad aan die PostNL-samenwerking. Dit komt inderdaad wel in de review.
[ code verwijderd ]

Je merkt het verschil alsnog wel hoor :p Andere pakketjes duren namelijk 4-5 weken bij mij. Postnl pakketjes 2 weken max
pi_178489284
Departed country of origin
2018-03-18 20:14:57 [GMT+8]

Dat was het laatste bericht, zou het nog lang duren?
pi_178489588
Op Aliexpress bestel ik vaak nog wel electronica onderdelen , kleine spulletjes voor arduino en of voor orangepi pc (pinpas pc) achtige toestanden. Dusverre alleen nog maar positieve dingen. Alleen je weet ook als je naar iets kijkt op ali express dat het altijd tegenvalt en dat het precies is zoals ze zeggen en minder.

- Case voor een raspberry pi pc gekocht voor een paar euro, als je niet voorzichtig was viel het al uit van ellende voordat je hem al en al goed in elkaar gezet had :P
Redacted
pi_178510227
werkt pmds nog
Gino ♥
  zondag 15 april 2018 @ 15:27:57 #33
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_178532081
Ik was een maand of 2 geleden eens door wish aan het scrollen en kwam daar een aanbieding tegen bestaande uit 10 klasse D versterker modules voor 2 euro, samen met 2 euro verzendkosten. Allright dat wil ik wel eens zien want dat leek mij voor dat geld onmogelijk ... maar ... is dat ook onmogelijk.

https://www.wish.com/product/5a0d4133061be901fbc3691c

6 weken wachten en dan ineens ... een plastic enveloppe in mijn bakje op het werk ...

Ow God ... geen bescherm zakje, geen bubbelfolie. Gewoon 3 stukjes printplaat


Hier zou menig electronica of audio liefhebber al aardig schrik van krijgen. Ik was dan ook in de volle overtuiging dat dit nooit maar dan ook nooit ging werken. Uiteindelijk spreken we over 40 cent per printplaatje.


Allright 1tje afgebroken, dat voelde toch een beetje raar om eerlijk te zijn. Het is dus duidelijk een SMD module, chipje lijkt overeen te komen met de opgegeven PAM chip ...


Hoopje oude kabels bij mekaar gezocht, 1 niet gebruikte micro usb kabel, een oude rca kabel met hoofdtelefoon jack.

voor de liefhebbers


Het solderen was een ware hel wegens zeer weinig oppervlakte en erg dunne kleine gaatjes. maar ...

Tadaaaa

2 oude luidsprekers die ik nog had liggen en waar de refoam niet helemaal goed op was gelukt en die ik wel vaker voor testjes gebruik
Aiwa
5,5 ohm :) yeah ik weet het rare waarde
Watts geen flauw idee
Shielded

Mijn batterij pakje er aan gehangen omdat ik liever niet mijn laptop wilde frituren en gues what ... mijn brandverzekering nog niet moeten bellen.

Nog altijd in de gedachte dat dit niet waar kon zijn, met voltmeter even de hoofdtelefoon jack nagemeten ... geen spanning op, weerstand gemeten en lijkt ook in orde te zijn ...

Telefoon ingeplugged ... OH MY GOD ... it actually works! Omgewisselt met laptop om een filmpje te maken.

Ik ben best onder de indruk, uiteraard is dit geen hifi spul, uiteraard ga ik hier mjn Marantz niet voor vervangen maar ... voor 40 cent ... WTF, het speelt zeker niet slecht dan menig soundbar of pc speaker setje. Ik zie hier een PAK toepassingen voor. Projecten in mijn hoofd vliegen langs.

Filmpje (in Engels gemaakt)
https://www.youtube.com/watch?v=HOydARLp5do

Dus niet alles is nep ... voor de juiste toepassingen kan Chinees spul best dienen.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  zondag 15 april 2018 @ 15:45:10 #34
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178532342
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:27 schreef HaerdenC het volgende:
Ik was een maand of 2 geleden eens door wish aan het scrollen en kwam daar een aanbieding tegen bestaande uit 10 klasse D versterker modules voor 2 euro, samen met 2 euro verzendkosten. Allright dat wil ik wel eens zien want dat leek mij voor dat geld onmogelijk ... maar ... is dat ook onmogelijk.

https://www.wish.com/product/5a0d4133061be901fbc3691c

6 weken wachten en dan ineens ... een plastic enveloppe in mijn bakje op het werk ...

Ow God ... geen bescherm zakje, geen bubbelfolie. Gewoon 3 stukjes printplaat

[ afbeelding ]
Hier zou menig electronica of audio liefhebber al aardig schrik van krijgen. Ik was dan ook in de volle overtuiging dat dit nooit maar dan ook nooit ging werken. Uiteindelijk spreken we over 40 cent per printplaatje.

[ afbeelding ]
Allright 1tje afgebroken, dat voelde toch een beetje raar om eerlijk te zijn. Het is dus duidelijk een SMD module, chipje lijkt overeen te komen met de opgegeven PAM chip ...

[ afbeelding ]
Hoopje oude kabels bij mekaar gezocht, 1 niet gebruikte micro usb kabel, een oude rca kabel met hoofdtelefoon jack.

voor de liefhebbers
[ afbeelding ]

Het solderen was een ware hel wegens zeer weinig oppervlakte en erg dunne kleine gaatjes. maar ...
[ afbeelding ]
Tadaaaa

2 oude luidsprekers die ik nog had liggen en waar de refoam niet helemaal goed op was gelukt en die ik wel vaker voor testjes gebruik
Aiwa
5,5 ohm :) yeah ik weet het rare waarde
Watts geen flauw idee
Shielded

Mijn batterij pakje er aan gehangen omdat ik liever niet mijn laptop wilde frituren en gues what ... mijn brandverzekering nog niet moeten bellen.

Nog altijd in de gedachte dat dit niet waar kon zijn, met voltmeter even de hoofdtelefoon jack nagemeten ... geen spanning op, weerstand gemeten en lijkt ook in orde te zijn ...

Telefoon ingeplugged ... OH MY GOD ... it actually works! Omgewisselt met laptop om een filmpje te maken.

Ik ben best onder de indruk, uiteraard is dit geen hifi spul, uiteraard ga ik hier mjn Marantz niet voor vervangen maar ... voor 40 cent ... WTF, het speelt zeker niet slecht dan menig soundbar of pc speaker setje. Ik zie hier een PAK toepassingen voor. Projecten in mijn hoofd vliegen langs.

Filmpje (in Engels gemaakt)
https://www.youtube.com/watch?v=HOydARLp5do

Dus niet alles is nep ... voor de juiste toepassingen kan Chinees spul best dienen.
Goed verhaal. Inderdaad veel projectjes mee mogelijk :D
pi_178546502
Ik heb weer een ouderwets gevalletje 'andere bestelling gekregen via Aliexpress dan besteld'. Omdat retourneren nogal moeilijk is, wordt mij een gedeeltelijke refund aangeboden.
De seller is best lang actief, en ook met hoge feedback, dus denk dat het gewoon een pechgeval is.
Ik wil gewoon mijn originele bestelling, met een zo hoog mogelijke korting, maar waar heb ik precies recht op?
  maandag 16 april 2018 @ 09:29:59 #36
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_178547038
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:50 schreef Onufriev het volgende:
Ik heb weer een ouderwets gevalletje 'andere bestelling gekregen via Aliexpress dan besteld'. Omdat retourneren nogal moeilijk is, wordt mij een gedeeltelijke refund aangeboden.
De seller is best lang actief, en ook met hoge feedback, dus denk dat het gewoon een pechgeval is.
Ik wil gewoon mijn originele bestelling, met een zo hoog mogelijke korting, maar waar heb ik precies recht op?
Zo'n klote gevallen dit.

Jij krijgt iets anders dan besteld. Hebt het niet nodig maar moet wel een gedeelte betalen door fout van verkoper.

Retourneren is natuurlijk geen doen naar de andere kant vd wereld.

Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik denk dat verkoper jou kosteloos het juiste product moet opsturen.

Zou ik in elk geval doen.


/ hij moet natuurlijk niks, maar zou hem wel sieren.
pi_178557419
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 09:29 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik denk dat verkoper jou kosteloos het juiste product moet opsturen.

Zou ik in elk geval doen.
Dit heb ik ook voorgesteld in eerste instantie. Maar hij wil alleen de originele bestelling pas (kosteloos) sturen, wanneer ik dan de verkeerde bestelling terug stuur, wat ik ook wel kan begrijpen.

Zal eens aanhoren wat ie aanbiedt, maar benieuwd hoe de rest dit altijd oplost.
pi_178557999
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 17:06 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Dit heb ik ook voorgesteld in eerste instantie. Maar hij wil alleen de originele bestelling pas (kosteloos) sturen, wanneer ik dan de verkeerde bestelling terug stuur, wat ik ook wel kan begrijpen.

Zal eens aanhoren wat ie aanbiedt, maar benieuwd hoe de rest dit altijd oplost.
Ik zou ook tegen de zaak vertellen wat de precieze verzendkosten zijn van Nederland naar China. Misschien dat ze dan toch wat beter begrip hebben dat je niet terug wilt sturen.
Ik weet niet hoeveel je pakket weegt. Maar 0-2 kg is ¤25, 2-5 kg is ¤35 (allen aangetekend bij PostNL). DHL is een euro minder bij beide meende ik. Behoorlijke bedragen, zeker ook als je iets onder de ¤22 hebt gekocht.

Wat is Alie Express trouwens kut als je in een dorp woont. Je kunt je woonplaats niet invullen, maar ze hebben een drop down menu met gemeentes en steden. Heb ik niet veel aan als ik een dorp van 3000 mensen woon :P Je kunt "overig" kiezen, maar dan weten ze je woonplaats niet.
pi_178558801
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 17:06 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Dit heb ik ook voorgesteld in eerste instantie. Maar hij wil alleen de originele bestelling pas (kosteloos) sturen, wanneer ik dan de verkeerde bestelling terug stuur, wat ik ook wel kan begrijpen.

Zal eens aanhoren wat ie aanbiedt, maar benieuwd hoe de rest dit altijd oplost.
Als de verkoper niet meewerkt gewoon een dispute aanmaken en uitleggen wat het kost om het terug te sturen (printscreen van Postnl tarieven). In een gelijk geval heeft Ali mijn kant gekozen en kreeg ik een refund.

quote:
Wat is Alie Express trouwens kut als je in een dorp woont. Je kunt je woonplaats niet invullen, maar ze hebben een drop down menu met gemeentes en steden. Heb ik niet veel aan als ik een dorp van 3000 mensen woon :P Je kunt "overig" kiezen, maar dan weten ze je woonplaats niet.
Grappig, mijn dorp staat er ook niet bij in de app. Je kan echter bij 'adres' wel je straat en woonplaats invullen en een stukje verder je gemeente.

[ Bericht 25% gewijzigd door eddepetfokt op 16-04-2018 18:26:01 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 14:02:30 #40
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_178599191
Gisteren het grotere broertje van de pam8403 getest ... PAM8610 stereo versterker module

Dit is de module op wish

nog goedkoper op Aliexpress blijkbaar



Klasse D
90% efficiënt
2x15 watt op 4 ohm
2x10 watt op 8 ohm
9 tot 16 volt -> 12 aangeraden
20hz -> 15 Khz (zelf getest en in de praktijk 5 hz - 18 Khz)
kortsluit beveiliging
anti Plop
klipping beveiliging
Thermische beveiliging
25*30 mm
1.5 kabel is bruikbaar

Ik heb een 12 volt voeding gebruikt zonder verdere stabilisatie en de kwaliteit was behoorlijk goed. Video gemaakt ter review:

https://www.youtube.com/watch?v=bEWrILUjEVc

[ Bericht 3% gewijzigd door HaerdenC op 18-04-2018 16:55:46 (URL aangepast) ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 18 april 2018 @ 14:37:12 #41
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_178600059
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 17:06 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Dit heb ik ook voorgesteld in eerste instantie. Maar hij wil alleen de originele bestelling pas (kosteloos) sturen, wanneer ik dan de verkeerde bestelling terug stuur, wat ik ook wel kan begrijpen.

Zal eens aanhoren wat ie aanbiedt, maar benieuwd hoe de rest dit altijd oplost.
meestal is de kostprijs 10 a 20% van wat jij betaald. Dus ik zou dat betalen als kosten
pi_178600223
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef HaerdenC het volgende:
........

Ik heb een 12 volt voeding gebruikt zonder verdere stabilisatie en de kwaliteit was behoorlijk goed. Video gemaakt ter review:

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=bEWrILUjEVc
Denk dat je dit bedoelt:
  woensdag 18 april 2018 @ 16:56:14 #43
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_178602925
quote:
heb inderdaad mijn initiele post aangepast zat een foute url in
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_178602955
Zijn er hier nog mensen die de Yi IP camera's gebruiken?

Ik zit weer eens mee te prutsen maar het wil nog altijd niet werken.
Heb uiteindelijk wel een oudere firmware op kunnen zetten (1.8.5.1M_201512011815) omdat nieuwere schijnbaar sowieso niet met custom firmware willen werken.
Maar als ik er dan een custom firmware op wil zetten werkt het nooit; het lijkt wel of de camera de kaart niet lees, of de firmware niet van de kaart kan halen. Want de camera heeft uiteindelijk wel verbinding met netwerk (blauwe led blijft aan) en ik kan via de Mi Home app* ook kijken, maar een RTSP stream of webinterface werken niet.

Dacht eerst dat het aan de geheugenkaart lag, maar dat is een 4GB FAT32 dus zou moeten werken.

*Dit zou dus eigenlijk ook niet moeten werken, want dat is met die custom firmware disabled aangezien ze de Chinese server-gedoe eruit gesloopt hebben...
pi_178629045
voor mensen die nog een kwaliteit blutooth speaker zoeken 65% korting
The Commuter Speaker by Kove: http://kovespeakers.com/dde65
Use code 'DDE65' for 65% off!!
  donderdag 19 april 2018 @ 23:16:41 #46
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178632105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
k zit weer eens mee te prutsen maar het wil nog altijd niet werken.
Heb uiteindelijk wel een oudere firmware op kunnen zetten (1.8.5.1M_201512011815) omdat nieuwere schijnbaar sowieso niet met custom firmware willen werken.
Maar als ik er dan een custom firmware op wil zetten werkt het nooit; het lijkt wel of de camera de kaart niet lees, of de firmware niet van de kaart kan halen. Want de camera heeft uiteindelijk wel verbinding met netwerk (blauwe led blijft
Heb ze maar weg gedaan; juist om die reden. Het werkt in de mihome app prima hoor, maar ik heb liever mijn eigen (gare) camera die intern op het netwerk zit en niet naar buiten toe open staat.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178633016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:16 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb ze maar weg gedaan; juist om die reden. Het werkt in de mihome app prima hoor, maar ik heb liever mijn eigen (gare) camera die intern op het netwerk zit en niet naar buiten toe open staat.
Ik denk dat ik het heb weten te traceren naar de SD-kaart. Op een of andere manier slaat de camera deze helemaal over (en dus werkt de custom firmware niet en werkt de Mi Home app nog wel).

Eens kijken of ik nog wat kaartjes kan vinden en daarmee proberen. Als die custom firmware werkt heb ik ook niets meer met hun cloud/app te maken inderdaad. Ik doe sowieso niet aan cloud. (op Dropbox en Flickr na). :P
  vrijdag 20 april 2018 @ 06:31:44 #48
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_178635541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:21 schreef THEFXR het volgende:
voor mensen die nog een kwaliteit blutooth speaker zoeken 65% korting
The Commuter Speaker by Kove: http://kovespeakers.com/dde65
Use code 'DDE65' for 65% off!!
enusic heeft deze ook gehad :')
pi_178655381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:16 schreef RobertNL het volgende:
Heb ze maar weg gedaan; juist om die reden. Het werkt in de mihome app prima hoor, maar ik heb liever mijn eigen (gare) camera die intern op het netwerk zit en niet naar buiten toe open staat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het heb weten te traceren naar de SD-kaart. Op een of andere manier slaat de camera deze helemaal over (en dus werkt de custom firmware niet en werkt de Mi Home app nog wel).

Eens kijken of ik nog wat kaartjes kan vinden en daarmee proberen. Als die custom firmware werkt heb ik ook niets meer met hun cloud/app te maken inderdaad. Ik doe sowieso niet aan cloud. (op Dropbox en Flickr na). :P
Het werkt!!! *O*

Deze firmware draait nu: https://github.com/death2all110/yi-hack

Het lijkt erop dat het formatteren van de kaart het probleem was. Ik las ergens een tip om de kaart door de camera zélf te laten formatteren dus dat heb ik gedaan.
Vervolgens nog wat met settings zitten prutsen maar het werkt nu. *O*

EDIT: deze firmware vervangen door de originele yi-hack: https://github.com/fritz-smh/yi-hack
Deze heeft iets minder zaken die je kunt instellen, maar heeft wel een date- en timestamp waar die eerste dat niet heeft. En zo'n timestamp is wel erg handig.


Mooie RTSP stream op VLC maar ook bijvoorbeeld in de TinyCam Pro app.
Als hier weer eens wat nichtje(s) logeren kan die nu mooi als babyfoon worden gebruikt en over een tijdje krijgen we kuikens dus kunnen we die mooi volgen. :9

Nu even kijken of ik in mijn router (TP-Link C7) ergens kan instellen dat de camera geen internettoegang heeft. Omdat de stream geen beveiliging heeft wel zo slim denk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 21-04-2018 15:41:17 ]
  zaterdag 21 april 2018 @ 16:07:16 #50
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178656395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Het werkt!!! *O*

Deze firmware draait nu: https://github.com/death2all110/yi-hack

Het lijkt erop dat het formatteren van de kaart het probleem was. Ik las ergens een tip om de kaart door de camera zélf te laten formatteren dus dat heb ik gedaan.
Vervolgens nog wat met settings zitten prutsen maar het werkt nu. *O*

EDIT: deze firmware vervangen door de originele yi-hack: https://github.com/fritz-smh/yi-hack
Deze heeft iets minder zaken die je kunt instellen, maar heeft wel een date- en timestamp waar die eerste dat niet heeft. En zo'n timestamp is wel erg handig.

Mooie RTSP stream op VLC maar ook bijvoorbeeld in de TinyCam Pro app.
Als hier weer eens wat nichtje(s) logeren kan die nu mooi als babyfoon worden gebruikt en over een tijdje krijgen we kuikens dus kunnen we die mooi volgen. :9

Nu even kijken of ik in mijn router (TP-Link C7) ergens kan instellen dat de camera geen internettoegang heeft. Omdat de stream geen beveiliging heeft wel zo slim denk ik.
Nice, hier laatst ook vage problemen door het niet formateren in een dashbacm. Uiteindelijk blijft het gewoon het beste om dat in het apparaat te doen :Y.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')