SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
hahahaha ik zag je er ook al op zittenquote:
net alsof de M mistquote:Op dinsdag 27 maart 2018 23:28 schreef laziness het volgende:
Ik zag vandaag op mijn werk een geboortekaartje met A.rvin. Ik had ‘m nog nooit gehoord. Ik vind ‘t net niet geloof ik.
Meganquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef Loj het volgende:
Oké...
Kom maar door..
Meisjes namen passend bij Ow en Jesse..
Robin
Abby
Alex
Laurie
Zijn namen die wij erg mooi vinden, maar afgekeurd zijn
Ja, mooie naam, alleen ken ik een meisje met die naam.. zij en haar ouders zijn verschrikkelijkquote:
Eviquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef Loj het volgende:
Oké...
Kom maar door..
Robin
Abby
Alex
Laurie
Dat ligt eraan hoe je het uitspreekt, gezien de genoemde meisjesnamen zou ik voor de Amerikaanse uitspraak gaan.quote:
Yuri is mooier vind ik.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:41 schreef Helsinki het volgende:
vindt Yuri nog steeds heel erg leuk. Wat vinden jullie dan 'beter'? Yuri of Joeri?
Ik neig nog steeds naar Ivo.
Anderen nog suggesties voor korte jongensnamen?
Ik vind Yuri mooier. Denk ook wel dat 'men' ondertussen wel weet dat het gewoon Joeri is toch?quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:41 schreef Helsinki het volgende:
vindt Yuri nog steeds heel erg leuk. Wat vinden jullie dan 'beter'? Yuri of Joeri?
Ik neig nog steeds naar Ivo.
Anderen nog suggesties voor korte jongensnamen?
Echt wel!quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij zijn er helemaal uit durf ik nu wel te zeggen, ik kreeg er gister een naam doorheen wat ik nooit had verwacht.
Twijfel of ik nu een dm naar iemand moet sturen of niet grapjega ik echt niet doen.
Oh SC, wat ontzettend fijn!!!!quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij zijn er helemaal uit durf ik nu wel te zeggen, ik kreeg er gister een naam doorheen wat ik nooit had verwacht.
Twijfel of ik nu een dm naar iemand moet sturen of niet grapjega ik echt niet doen.
Ooh jaquote:Op donderdag 29 maart 2018 12:31 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wilde ook Elin zeggen voor Loj, maar twijfel of dat leuk klinkt bij Ow (als ik zijn naam goed heb tenminste). Zelfde voor Merlyn.
Lila.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef Loj het volgende:
Oké...
Kom maar door..
Robin
Abby
Alex
Laurie
Is Abey een optie?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef Loj het volgende:
Oké...
Kom maar door..
Robin
Abby
Alex
Laurie
Bij mijn dochter zat er een tijdje een Zion (ZAAI-on) in de klas.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik reed in Antwerpen vorige week achter een auto met 'Zoë Ziön aan boord' achter op het raam.
Hoe zou je dat laatste nou uitspreken? Zou het een tweede naam zijn of een achternaam?
Oh wacht, ik googled het en het blijkt iets bijbels te zijn blijkbaar. Ik ken het alleen zonder puntjes en dan aan het Jodendom gerelatieerd.
Ik ken hem als afkorting van Frederikaquote:Op donderdag 29 maart 2018 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is Abey een optie?
Ava?
En ik ken sinds kort een hele leuke Freke en dat vind ik ook wel een hele lieve naam.
Lou is heeel mooi!quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:31 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wilde ook Elin zeggen voor Loj, maar twijfel of dat leuk klinkt bij Ow (als ik zijn naam goed heb tenminste). Zelfde voor Merlyn.
Maddy wilde ik ook voorstellen.
En anders misschien nog:
Lou
Juna
Linde
Mila
Cleo
Espen? Olivia?quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik denk bij Marijn aan een jongenquote:Op donderdag 29 maart 2018 17:25 schreef Helsinki het volgende:
Kaj vinden we allebei niet zo leuk, maar heb inmiddels wel mijn lijstje aangevuld met namen.
Dachten we er al over uit te zijn....
Yuri
Elias
Ivo
Marijn
Lenn (maar zijn naam begint ook met een L. dus dat heeft niet zo heel erg de voorkeur)
Ian
Nimm
Menno
Ilja
Denken jullie bij Marijn eerder aan een jongen of een meisje?
Mijn familie gaat wel wat moeite krijgen met het uitspreken van de meeste namen die ik hierboven noem (ik kom uit Bosnië).
Voor meisjes vind ik Ella nog steeds leuk en was dat de naam geworden als we een dochter zouden krijgen. Ook weg van Lindenadat ik die hier voorbij zag komen.
Deels denk ik dat je wel beetje de achtergrond kan raden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af, kan je aan de naam van een kind zien of de ouder(s) een beetje IQ hebben? Bij bovenstaande namen ga ik er een beetje vanuit dat simpele mensen die namen hebben gekozen. Maar ik kan het net zo goed fout hebben en dat het een gewoon een vet vooroordeel is.
Nou, als je een jongen genaamd Micheal ipv Michael ziet, of Brain ipv Brian dan mag je best conclusies trekken toch?quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af, kan je aan de naam van een kind zien of de ouder(s) een beetje IQ hebben? Bij bovenstaande namen ga ik er een beetje vanuit dat simpele mensen die namen hebben gekozen. Maar ik kan het net zo goed fout hebben en dat het een gewoon een vet vooroordeel is.
Brain is denk ik wel lid van mensaquote:Op donderdag 29 maart 2018 18:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nou, als je een jongen genaamd Micheal ipv Michael ziet, of Brain ipv Brian dan mag je best conclusies trekken toch?
Is het niet Owen en Jesse dan?quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:31 schreef Sylver_ het volgende:
Maddy wilde ik ook voorstellen.
En anders misschien nog:
Lou
Juna
Linde
Mila
Cleo
Andersom kan blijkbaar ook. Onze verse zoon heet Otto. Leek ons tamelijk neutraal, maar onverwacht nu al verschillende willekeurige opmerkingen gehad of we soms willen dat het een boekenwurm/studiebol/nerdje wordt.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
OH my, ik vind je plots nog leukerquote:Op donderdag 29 maart 2018 19:48 schreef minilot het volgende:
Ik heb Otto vooral altijd al leuk gevonden sinds ik als kind Tonke Dragts Aan de Andere Kant van de Deur las
quote:Op donderdag 29 maart 2018 19:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
OH my, ik vind je plots nog leukerexact dezelfde reden dat Otto al jaren op mijn shortlist staat
quote:
Tonke Dragt heeft nog veel meer boeken geschreven vol mooie jongensnamenquote:Op donderdag 29 maart 2018 19:59 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Probleem is dat ik hierna dus geen jongetje meer moet krijgen, want mijn favoriete naam is al op.
Ik vind Tonke voor een jongen ook leuk!quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:08 schreef Vanyel het volgende:
En sorry mini, geen overmatige Ottoliefde, maarTonke Dragt
Dat niemand hier voor Tonke gaat is dan weer curieus.
hahaha, mooi man. Maud en June waren onze top 2 bij de oudstequote:Op donderdag 29 maart 2018 20:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik kom ook even een hartje brengen, voor Tonke Dragt in het algemeen en Otto in het bijzonder:. Ik wil Ot voor een meisje. Maar dat zal wel nooit gebeuren.
SC: een DM hoeft niet maar mag natuurlijk wel.
Loj ik weet ook hun echte namen niet dus dat denkt lastiger mee. Maar in het algemeen kort:
Maud
Lola
June
Ik alleen mannen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 21:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
De vraag was waar je aan dacht. Ik ken alleen maar vrouwen met de naan Marijn.
Dat zou ik dan weer als meisjesnaam inschatten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik kende een Merijne![]()
Weet niet of daar hetzelfde voor gold.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |