abonnement Unibet Coolblue
pi_178125823
quote:
Cambridge Analytica heeft de uitslag van het brexit-referendum in 2016 naar zijn hand gezet, verklaarde een opgestapte werknemer van het bedrijf vandaag tegenover een Britse parlementaire commissie.

Volgens klokkenluider Christopher Wylie werkte het Britse Cambridge Analytica in de weken en maanden voor het referendum intens samen met het Canadese Aggregate IQ (AIQ) ten voordele van het Leave-kamp. De voorstanders van een Brits vertrek uit de Europese Unie konden zo het uitgavenplafond omzeilen. Indien AIQ niet was ingezet, zou het Leave-kamp nooit het referendum hebben gewonnen, zo stelt hij.

De uitslag van het brexit-referendum op 23 juni 2016 was met een verschil van twee procent van de stemmen erg krap. Wylie vertrok in 2014 met slaande deuren bij Cambridge Analytica . Da’s twee jaar voor het Britse referendum en de verkiezing van Donald Trump tot Amerikaans president.

Het bedrijf en in zijn kielzog Facebook, liggen sinds vorige week onder vuur door het datalekschandaal waarbij data van miljoenen Facebookgebruikers misleidend werden gebruikt om Trump te helpen bij zijn verkiezing.
Bron: HLN.be

Ik zag vandaag in o.a. het forum topic als het FP bericht over de voorstanders van het aantal vluchtelingen in Nederland een aantal van dit soort berichten:

quote:
Onderzoek strookt met hun mening : Zie je wel!!!!
Onderzoek doet dat niet : PROPAGANDA!!! TRAP ER NIET IN!!!!!
Nu vraag ik mij af of dit bericht ook niet in die categorie geplaatst kan worden. De laatste tijd worden we steeds vaker overspoelt met berichten over manipulatie van verkiezingen, inmenging van Rusland en het effect van nep-nieuws. Toevallig worden deze argumenten alleen maar aangedragen als het gaat om een selectieve groep die "hun" verlies proberen te verklaren. Persoonlijk vind ik het te makkelijk om "verliezen" in verkiezingen continue maar toe te schrijven aan manipulatie, ze blijven doof voor de kritiek en blijven maar zoeken naar een zondebok om daar dan zonder enig onderbouwend bewijs gal te spuwen in de media.
pi_178125894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: HLN.be

Ik zag vandaag in o.a. het forum topic als het FP bericht over de voorstanders van het aantal vluchtelingen in Nederland een aantal van dit soort berichten:

[..]

Nu vraag ik mij af of dit bericht ook niet in die categorie geplaatst kan worden. De laatste tijd worden we steeds vaker overspoelt met berichten over manipulatie van verkiezingen, inmenging van Rusland en het effect van nep-nieuws. Toevallig worden deze argumenten alleen maar aangedragen als het gaat om een selectieve groep die "hun" verlies proberen te verklaren. Persoonlijk vind ik het te makkelijk om "verliezen" in verkiezingen continue maar toe te schrijven aan manipulatie, ze blijven doof voor de kritiek en blijven maar zoeken naar een zondebok om daar dan zonder enig onderbouwend bewijs gal te spuwen in de media.
Ik denk zelfs dat het ingezet wordt op fora om de publieke opinie te sturen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:23:26 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178126217
Damn
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:25:07 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178126258
Is Cumbridge ook verantwoordelijk voor de tweede wereldoorlog?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178126298
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:25 schreef jogy het volgende:
Is Cumbridge ook verantwoordelijk voor de tweede wereldoorlog?
Is weer eens wat anders dan "The Russians did it".

Toch apart dat eerst alle schuld in de schoenen van de Russen werd geduwd.

Die klokkenluider is opgestapt in 2014 maar weet wel dat de verkiezingen van Trump en de Brexit zijn gemanipuleerd.
pi_178126328
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:25 schreef jogy het volgende:
Is Cumbridge ook verantwoordelijk voor de tweede wereldoorlog?
Dat lijkt me natuurlijk heel erg sterk. Het lijkt me wel waarschijnlijk dat het Nederlands elftal hierdoor het WK heeft gemist.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:29:01 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178126382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is weer eens wat anders dan "The Russians did it".

Toch apart dat eerst alle schuld in de schoenen van de Russen werd geduwd.
Als ze nu wel echt hard bewijs hebben wil ik het best geloven hoor. Maar het doet mij een beetje aan als alles en iedereen de schuld geven in plaats van het eigen falen erkennen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:30:10 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178126409
Fake news om er voor te zorgen dat de brexit geannuleerd wordt.

Binnen nu en een halfjaar aankondiging van een nieuw referendum. :)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178126443
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:30 schreef _--_ het volgende:
Fake news om er voor te zorgen dat de brexit geannuleerd wordt.

Binnen nu en een halfjaar aankondiging van een nieuw referendum. :)
Dat gaat sowieso wel gebeuren.
pi_178126492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is weer eens wat anders dan "The Russians did it".

Toch apart dat eerst alle schuld in de schoenen van de Russen werd geduwd.

Die klokkenluider is opgestapt in 2014 maar weet wel dat de verkiezingen van Trump en de Brexit zijn gemanipuleerd.
Het artikel baseert zich op beweringen van een oud-medewerker. Het is niet alsof dat nu de officiële uitleg is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178126526
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Als ze nu wel echt hard bewijs hebben wil ik het best geloven hoor. Maar het doet mij een beetje aan als alles en iedereen de schuld geven in plaats van het eigen falen erkennen.
Ik geloof het ook wel als er hard bewijs komt, maar dat is er nooit.
pi_178126578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het artikel baseert zich op beweringen van een oud-medewerker. Het is niet alsof dat nu de officiële uitleg is.
Klopt, alleen die medewerker is in 2014 opgestapt, twee jaar voor de verkiezingen. Hoe weet hij dit, kan hij zijn beschuldiging onderbouwen met bewijs?

quote:
Volgens klokkenluider Christopher Wylie werkte het Britse Cambridge Analytica in de weken en maanden voor het referendum intens samen met het Canadese Aggregate IQ (AIQ) ten voordele van het Leave-kamp.
Hij weet wat Cambridge weken voor de verkiezingen doet terwijl hij er al 2 jaar weg is. Het kan zijn dat zijn verhaal klopt, maar heeft hij ook enig bewijs?
pi_178126694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, alleen die medewerker is in 2014 opgestapt, twee jaar voor de verkiezingen. Hoe weet hij dit, kan hij zijn beschuldiging onderbouwen met bewijs?

[..]

Hij weet wat Cambridge weken voor de verkiezingen doet terwijl hij er al 2 jaar weg is. Het kan zijn dat zijn verhaal klopt, maar heeft hij ook enig bewijs?
Hoe openbaar zijn die verklaringen tegenover parlementaire commissies? En wat zijn de consequenties als je een valse verklaring afgeeft? Als het goed is zijn jouw vervolgvragen ook door de commissie gesteld zou je logischerwijze denken.
pi_178126765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe openbaar zijn die verklaringen tegenover parlementaire commissies? En wat zijn de consequenties als je een valse verklaring afgeeft? Als het goed is zijn jouw vervolgvragen ook door de commissie gesteld zou je logischerwijze denken.
Geen idee eerlijk gezegd, ik zal eens kijken of ik wat meer informatie kan vinden.
pi_178126795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd, ik zal eens kijken of ik wat meer informatie kan vinden.
Ja, excuus, ik ben net terug van werk en wat lui :P
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:59:37 #16
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178127151
Verrassend. Ze kloppen zichzelf er zelfs mee op de borst.

Net zoals al die Rusland/Poetin apologeten op dit forum. Die useful idiots laten zich ook graag beïnvloeden door alles pro-rusland als zoete koek te slikken, terwijl ze zelf denken dat iedere andere een slaaf is van 'de media'. :') Oh de ironie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178127155
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, excuus, ik ben net terug van werk en wat lui :P
Ik lees verschillende verhalen:

Deze heeft het vooral over misbruik van het budget:

quote:
De naam Cambridge Analytica duikt nu ook op in een dossier tegen Vote Leave, de officiële campagne die het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie wilde loodsen. Het Londense advocatenkantoor Bindmans beweert dat Vote Leave de kieswet heeft overtreden door overfinanciering en samenspanning. De advocaten hebben een dossier overgemaakt aan de Britse kiescommissie, en straks komt het ook ter sprake in een spoeddebat in het Lagerhuis.

De advocaten baseren zich op mailverkeer en op getuigenissen van de twee klokkenluiders in de zaak van Cambridge Analytica, voormalig medewerker Christopher Wylie en Shahmir Sanni, die werkte voor Vote Leave én BeLeave.

Daaruit zou blijken dat Vote Leave zijn maximale campagnebudget van 7 miljoen pond heeft overschreden. 625.000 pond zou zijn doorgesluisd naar een andere pro-brexitgroep, BeLeave. De twee praktijken zijn verboden door de Britse wet.
En dat campagnegeld zouden ze dan ook hebben uitgegeven aan Cambridge.

quote:
Bovendien, en daar wordt het verhaal helemaal actueel, zou BeLeave dat campagnegeld voornamelijk hebben uitgegeven aan AggregateIQ (AIQ), een Canadees databedrijf dat software ontwierp voor Cambridge Analytica en de campagne hielp steunen van de Amerikaanse president Trump.
The Guardian heeft het ook over het geldmisbruik, maar ik lees nergens iets over die parlementaire commissie. Wel lijkt het in dit bron erop dat de klokkenluider naar de media is gestapt.

Verhaal wordt er niet echt duidelijker op, ik vraag mij af waar die klokkenluider aan die informatie komt. Hier zijn 3 partijen bij betrokken, VoteLeave, BeLeave en Cambridge, en deze man werkt al twee jaar niet meer bij Cambrigde. Hoe kan hij dan bewijzen dat er gefraudeerd is? Het lijkt mij sterk dat hij alle partijen in de boeken kan kijken.

In een interview zegt hij dit:

quote:
In a separate interview with Channel 4 News, Sanni said: “I know that Vote Leave cheated ... I know that people have been lied to and that the referendum wasn’t legitimate.”

He added: “In effect, they used BeLeave to overspend, and not just by a small amount ... Almost two-thirds of a million pounds makes all the difference, and it wasn’t legal.”
De betrokkene doen het natuurlijk af als onzin, eens kijken of er bewijzen opduiken. Zou het kloppen is dit natuurlijk een flink schandaal, maar tot nu toe ben ik niet overtuigd.
pi_178128013
quote:
In a separate interview with Channel 4 News, Sanni said: “I know that Vote Leave cheated ... I know that people have been lied to and that the referendum wasn’t legitimate
Dat laatste is me nogal een conclusie. Net als bij de Rusland hysterie rondom de verkiezing van Trump zie je dat heel sneaky van de campagne de verkiezingen wordt gemaakt. Onzin, de kiezers hebben nog steeds gewoon zelf gestemd, ze zijn niet gehypnotiseerd of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178128551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik lees verschillende verhalen:

Deze heeft het vooral over misbruik van het budget:

[..]

En dat campagnegeld zouden ze dan ook hebben uitgegeven aan Cambridge.

[..]

The Guardian heeft het ook over het geldmisbruik, maar ik lees nergens iets over die parlementaire commissie. Wel lijkt het in dit bron erop dat de klokkenluider naar de media is gestapt.

Verhaal wordt er niet echt duidelijker op, ik vraag mij af waar die klokkenluider aan die informatie komt. Hier zijn 3 partijen bij betrokken, VoteLeave, BeLeave en Cambridge, en deze man werkt al twee jaar niet meer bij Cambrigde. Hoe kan hij dan bewijzen dat er gefraudeerd is? Het lijkt mij sterk dat hij alle partijen in de boeken kan kijken.

In een interview zegt hij dit:

[..]

De betrokkene doen het natuurlijk af als onzin, eens kijken of er bewijzen opduiken. Zou het kloppen is dit natuurlijk een flink schandaal, maar tot nu toe ben ik niet overtuigd.
Ik wacht mijn oordeel nog even af. Het zijn wat verwarrende tijden wat je nu wel en niet moet geloven.
pi_178129566
Het is vooral heel erg feitenvrij. Het soort microtargetting dat wordt gehanteerd door bedrijven als Cambridge is doorgaans effectief om bijvoorbeeld conversieratio's van advertenties op te krikken omdat je een specifiekere doelgroep benadert. Dat kun je ook vrij eenvoudig toetsen omdat je het kunt afzetten tegen een generieke campagne of willekeurige targetting, conversie in de tijd kunt volgen en ga zo maar door.
Bij claims over het beïnvloeden van de stemkeuze is dat een stuk lastiger. Het kan best dat dit soort bedrijven dat zelf meten / controleren door een groep mensen ook om hun stemvoorkeur te vragen door de tijd heen, maar echt hard bewijs voor de effectiviteit van microtargetting op kiezersvoorkeuren of stemgedrag is lastig te achterhalen. Intentie om te gaan stemmen en daadwerkelijk ergens op stemmen zijn namelijk twee verschillende zaken.
Het is vaak wel een vorm van zelfpromotie van de branche heb ik het idee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178138314
Een tweede whistleblower:
quote:
Revealed: Brexit insider claims Vote Leave team may have breached spending limits

Whistleblower alleges that electoral spending rules could have been manipulated over controversial donation and that Vote Leave ‘tried to delete’ key evidence
https://www.theguardian.c(...)-leave-shahmir-sanni
Reactie van May's adviseur: ik had een relatie met de man.
Nu vragen meerdere conservatieven (en labour) het ontslag van de adviseur
quote:
Theresa May stands by adviser who outed Brexit whistleblower

Some Tory MPs say they believe Stephen Parkinson should resign after outing Shahmir Sanni

Theresa May has insisted her political secretary, Stephen Parkinson, “does a very good job”, as he faces mounting pressure over the outing of the Brexit whistleblower Shahmir Sanni.

Sanni said he had endured one of the “most awful weekends” of his life after telling the Observer how Vote Leave channelled money through BeLeave, a group linked to Cambridge Analytica, to get around electoral law.

On Friday Sanni was outed as gay by Parkinson, one of May’s closest advisers and a former Vote Leave official, with whom Sanni had a relationship during the campaign.

Privately, some Conservative MPs believe Parkinson should stand down. “He’ll have to go,” said one backbencher.

The Labour MP Ben Bradshaw challenged the prime minister in the House of Commons on Monday about what Downing Street said was a “personal statement” by Parkinson.

“How is it remotely acceptable that when a young whistleblower exposes compelling evidence of law-breaking by the leave campaign, implicating staff at No 10, one of those named instead of addressing the allegations issues an officially sanctioned statement outing the whistleblower as gay and thereby putting his family in Pakistan in danger?” he said. “It’s a disgrace, prime minister, you need to do something about it.”

May said: “I of course recognise the importance of ensuring that we do recognise that for some being outed as gay is difficult because of their family circumstances. What I want to see is a world where everybody is able to be confident in their sexuality and doesn’t have to worry about such things.”

The Labour MP and former minister Angela Eagle urged the prime minister to sack Parkinson. But May said: “No, I’m sorry, that is not what I should be doing, my political secretary does a very good job.”
https://www.theguardian.c(...)distract-from-claims
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178138420
https://www.volkskrant.nl(...)t-enschede~a4583325/
Bewijs dat microtargeting zeker niet altijd werkt, zoals reclame makers al zeggen je kunt nog zoveel reclame voor je product maken als je wilt als het geen goed product is zal het niet werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')