Fijn dat je meer rust hebt zo!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:49 schreef DorothyGale het volgende:
Het telefonisch consult had al plaatsgevondenHaar idee (of van de kraamverzorgster
) was om het nog een paar dagen te proberen. Kolven met de voedingen geeft wel veel meer rust. De totale opbrengst blijft hetzelfde.
Ik ben benieuwd morgen
Hoe is het gegaan?quote:
Bij mij is dit nooit gestopt, ik lek tijdens het voeden nog steeds uit de andere tiet. Baby is nu ruim 7 maand. Wat ik s nachts in het begin deed was een sporttopje en dan een hydrofiel erachter. Vond ik vele malen comfortabeler dan een bh en ik lekte sowieso veel dus een zoogcompress was niet voldoende.quote:Op zondag 6 mei 2018 10:18 schreef SupremeEvil het volgende:
En kun je de andere borst ook afleren om te lekken tijdens t voeden...'s nachts een bh dragen met zoogkompres voelt echt vervelend maar anders zit alles onder de melk.
Wat fijn!!quote:
Oh dat is een hele goede tipquote:Op zondag 6 mei 2018 12:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat fijn!!![]()
Nog een praktische tip: met de handkolf van Medela (Harmony) kun je de borstschilden (was de maat goed?) en moedermelkflesjes van de Symphony blijven gebruiken.
Prima.quote:Op zondag 6 mei 2018 13:36 schreef DorothyGale het volgende:
Oh dat is een hele goede tipHelaas was de maat van de borstchilden niet perfect, net iets te groot. Als ik die in een andere maat bestel samen met de handkolf van Medela dan ben ik een stuk duurder uit.
Dus ik ga voor de Avent
Ja, had er ook goede recensies over gelezen, dus hopelijk gaat dit mij helpenquote:Op zondag 6 mei 2018 15:34 schreef minilot het volgende:
Ik ben heeeeeeeeel blij met de handkolf van Avent.Ik kolf er makkelijk mee, hij is klein en licht en handzaam en heel simpel qua onderdelen uit elkaar te halen en binnen drie tellen weer in elkaar te zetten. Fijn bij schoonmaken (ik mik de onderdelen in de vaatwasser
)!
Wow, fulltime gekolfdquote:Op zondag 6 mei 2018 13:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Prima.Hopelijk helpt het. Anders kun je ook nog met de hand kolven (dus helemaal zonder kolf) proberen, aangezien je merkt dat masseren helpt.
Het verschilt per persoon wat de meest effectieve methode van kolven is. Een kolfopbrengst van 20 ml betekent niet per se dat je maar 20 ml aan melkproductie hebt.
In ieder geval al heel fijn om weer op een positieve manier met de borstvoeding bezig te zijn lijkt me, in plaats van stress door die kraam en de focus op alles wat niet lukte.
Oh en: ik heb ruim een jaar fulltime gekolfd en dus wel dubbelzijdig elektrisch, maar fluitend en zingend is het nooit geworden hoor.Kolven blijft altijd een noodzakelijk kwaad.
Herkenbaar! Ik kon het dan weer niet uitstaan als vrouwen al na enkele weken of maanden weer gingen afbouwen, terwijl het kindje wél goed aan de borst dronk en er geen borstvoedingsperikelen waren. Ieders goed recht en zo, maar verdomme, ze gooiden dat gewoon weg terwijl ik het zó graag had willen hebben.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:31 schreef DorothyGale het volgende:
Dank voor je lieve woordenKan het niet uitstaan dat het niet lukt en wordt er ook onredelijk van. Zo is er een vriendin die liever geen borstvoeding wilde geven omdat ze liever alcohol dronk. Toch is ze van gedachten veranderd en heft zes maanden lang borstvoeding gegeven. Dat kan ik dan niet uitstaan
![]()
Ja! Wat CE zei, misschien bellen of appen met je lactatiekundige? Aangezien je zo Zen was na haar bezoek.quote:Maar goed, ik kan beter in mijn zenmodus terugkomen anders lukt het helemaal niet meer
Hoe is het nu?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:25 schreef DorothyGale het volgende:
Zo, heb de hele avond gerelaxed, maar het heeft helaas geen invloed op mijn productieIk ga morgen dan maar een berichtje sturen naar de lk. Het telefonisch consult staat gepland voor woensdag, omdat ik morgenavond naar de vk ga om te checken of mijn baarmoeder gezakt is. En dan willen we ook bespreken dat we denken dat er misschien nog een stuk placenta zit.
Hopelijk weet zij nog een oplossing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |