ongelooflijkquote:Op maandag 26 maart 2018 21:24 schreef Twentscanadian het volgende:
Klacht:
Mensen die hun accent "verliezen" door ongelovelijk bekakt te gaan praten op het moment dat ze een week in de randstad hebben gestudeerd.
Dat is wederzijds, als ik zo'n tatoo "O JA JOH" hoor roepen weten wij al meteen wat voor een vlees wij in de kuip hebben.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:25 schreef yosander het volgende:
Ze moeten wel, met een zwaar accent uit het noorden, oosten of zuiden neemt niemand je serieus in de Randstad. Laat staan als je ook nog eens Engels praat met zo'n accent.
quote:Op maandag 26 maart 2018 21:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is wederzijds, als ik zo'n tatoo "O JA JOH" hoor roepen weten wij al meteen wat voor een vlees wij in de kuip hebben.
Ik zie nu een soort superheldenteam van agrariërs en andere boeren voor me.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is wederzijds, als ik zo'n tatoo "O JA JOH" hoor roepen weten wij al meteen wat voor een vlees wij in de kuip hebben.
Niets leuker dan een "stadse" in de zeik nemen.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie nu een soort superheldenteam van agrariërs en andere boeren voor me.
How aboot that eh?quote:Op maandag 26 maart 2018 21:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vraag me dan wel af of ts twents met een canadees accent spreekt, of andersom.
Als jij het zegt.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Niets leuker dan een "stadse" in de zeik nemen.
[..]
Of gewoon een kwestie van goed integrerenquote:Op maandag 26 maart 2018 21:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Als je thuis met een zwaar accent spreekt kan ik wel begrijpen dat je die een beetje probeert in te dimmen. Het is wel zo handig als anderen je kunnen verstaan.![]()
Maar als je na een weekje studeren ineens thuiskomt als een Rotterdammert is dat wel treurig ja
Dit.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:25 schreef yosander het volgende:
Ze moeten wel, met een zwaar accent uit het noorden, oosten of zuiden neemt niemand je serieus in de Randstad. Laat staan als je ook nog eens Engels praat met zo'n accent.
Dit.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Mannetjes die zich heel wat voelen omdat ze uit de randstad komen zijn veel treuriger. Veelgehoord argument van bijvoorbeeld Amerikanen is dat ze het juist zo schattig dorps over vinden komen in Nederland. Amsterdam is feitelijk een enorm dorp vergeleken met een New York, maar een stel polderkneuzen meten zich een air aan van heb ik jou daar.
Ik heb na bijna een decennium in Rotterdam gewoond te hebben onderhand het accent onbewust overgenomen.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Als je thuis met een zwaar accent spreekt kan ik wel begrijpen dat je die een beetje probeert in te dimmen. Het is wel zo handig als anderen je kunnen verstaan.![]()
Maar als je na een weekje studeren ineens thuiskomt als een Rotterdammert is dat wel treurig ja
quote:Op maandag 26 maart 2018 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie nu een soort superheldenteam van agrariërs en andere boeren voor me.
Rotterdam komt eerder in de buurt van dan Amsterdam, maar het is beide super kneuterig vergeleken met metropolissen in de USquote:Op maandag 26 maart 2018 23:36 schreef macuscam het volgende:
[..]
Dit.
Sprak een tijd terug iemand die Rotterdam een soort klein New York vond 'met al die wolkenkrabbers'
Qua architectuur zeker maar wat allure betreft absoluut niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rotterdam komt eerder in de buurt van dan Amsterdam, maar het is beide super kneuterig vergeleken met metropolissen in de US
Hoe doen mensen dat überhaupt?quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:37 schreef SpecialK het volgende:
TS weet niks.
Het was vroeger zo dat enkele van je vriendjes naar het Barlaeus gingen. Die waren binnen een maand getransformeerd tot ULTIEM kak.
Ik weet niet hoe het nu op die school is maar... het lijkt mij een interessant studieonderwerp... volgens mij is die puberleeftijd het perfecte moment om totaal van accent en identiteit te switchen.
Wij praten hier nog lekker met een Betuws accent en wij nemen randdebielenstedelingen niet serieus.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:25 schreef yosander het volgende:
Ze moeten wel, met een zwaar accent uit het noorden, oosten of zuiden neemt niemand je serieus in de Randstad.
Ach, behalve NYC en Chicago stelt de architectuur in VS steden ook niet zoveel voor hoor, en Amsterdam is meer dan de meeste ‘metropolissen’ in de VS een wereldstad. ‘Amsterdam is een dorp’ is een cliché en niet waar.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:31 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Qua architectuur zeker maar wat allure betreft absoluut niet.
Sterker nog, state of the art architectuur in NYC is veelal voorbehouden aan Manhattan. Voor de rest ben ik het volledig met je eens.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:17 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ach, behalve NYC en Chicago stelt de architectuur in VS steden ook niet zoveel voor hoor, en Amsterdam is meer dan de meeste ‘metropolissen’ in de VS een wereldstad. ‘Amsterdam is een dorp’ is een cliché en niet waar.
Ik wil die ook aanleren, kan dat zomaar?quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:01 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Heel naar om oude bekenden tegen te komen die een paar jaar in het corps hebben gezeten en nu ineens met zo'n rare R gaan praten.
Zekerrrquote:Op donderdag 29 maart 2018 00:06 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Ik wil die ook aanleren, kan dat zomaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Er moet geneukt worden en bier gezopen worden, maar er wordt toch niet geneukt dus moet er meer bier gedronken worden!"
Werkman heeft mij gequotequote:Op woensdag 28 maart 2018 19:59 schreef Werkman het volgende:
[..]
Wij praten hier nog lekker met een Betuws accent en wij nemen randdebielenstedelingen niet serieus.
Dat is appels (haha New York de big Apple) met peren vergelijken.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Mannetjes die zich heel wat voelen omdat ze uit de randstad komen zijn veel treuriger. Veelgehoord argument van bijvoorbeeld Amerikanen is dat ze het juist zo schattig dorps over vinden komen in Nederland. Amsterdam is feitelijk een enorm dorp vergeleken met een New York, maar een stel polderkneuzen meten zich een air aan van heb ik jou daar.
Inderdaad. Amsterdam stelt qua inwoners misschien niet voor, maar geen één stad (althans niet veel) op de wereld kan zich zo meten met Amsterdam. De VS en Azië hebben genoeg steden met 800k+ inwoners, maar stellen niks meer voor dan een provinciestadje zoals in Nederlandquote:Op woensdag 28 maart 2018 20:17 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ach, behalve NYC en Chicago stelt de architectuur in VS steden ook niet zoveel voor hoor, en Amsterdam is meer dan de meeste ‘metropolissen’ in de VS een wereldstad. ‘Amsterdam is een dorp’ is een cliché en niet waar.
quote:Op maandag 26 maart 2018 21:24 schreef Twentscanadian het volgende:
Klacht:
Mensen die hun accent "verliezen" door ongelooflijk bekakt te gaan praten op het moment dat ze een week in de randstad hebben gestudeerd.
Plus dat wij Nederlanders star Amsterdam proper blijven aanhouden (850k inwoners), en voor internationale metropolissen in de wereld rekenen we de omliggende gemeenten er ook maar mij.quote:Op donderdag 29 maart 2018 01:54 schreef yosander het volgende:
[..]
Inderdaad. Amsterdam stelt qua inwoners misschien niet voor, maar geen één stad (althans niet veel) op de wereld kan zich zo meten met Amsterdam. De VS en Azië hebben genoeg steden met 800k+ inwoners, maar stellen niks meer voor dan een provinciestadje zoals in Nederland
[..]
Of Nederlandse jochies met een Marokkaans accent.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:48 schreef DerekB het volgende:
Of de in Nederland geboren Marokkaantjes met hun debiele accent.
Dat heb ik nooit begrepenquote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:59 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Of Nederlandse jochies met een Marokkaans accent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |