abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:17:47 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178123782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.

Wat een kromme vergelijking, tijdens race condities mag je zo hard of langzaam rijden als je zelf wil.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:51:57 #130
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178128189
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/
quote:
Motorsport.com vroeg Surer om zijn mening over de race van Verstappen en Red Bull Racing. Op de vraag of Verstappen overgemotiveerd aan de seizoensopener begon, zei Surer: “Dat Magnussen hem bij de start passeerde, kwam totaal niet in zijn en de plannen van Red Bull voor. Dat maakte hem nerveus. Daarnaast riep zijn engineer meerdere malen via de boordradio: ‘Je moet hem voorbij, je kunt je volledige vermogen benutten!’. Daarmee werd hij nog verder onder druk gezet, ook omdat hij op de hardere banden reed. Hij moest de limieten opzoeken om Magnussen überhaupt bij te kunnen houden. Daardoor ging hij iets te ver en raakten de banden oververhit.”

Toch ziet de voormalig Formule 1-coureur de moeizame middag als iets eenmaligs: “De racesnelheid was eigenlijk helemaal niet slecht. Dat kwam niet helemaal tot uiting doordat ze op een hardere band reden. En Verstappen heeft de limieten van de auto volledig overschreden, ook omdat hij te veel door het team gepusht werd. Dat zorgde voor een verkeerd beeld van de racesnelheid. Maar de race van Ricciardo was uitstekend. Met hem moet men echt rekening houden.”
en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:
alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
pi_178128960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het wel mee vallen. Bewust wat langzamer rijden om iemand op te houden gebeurt wel vaker. Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.

Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178129076
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178129131
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.

Wmb had 'ie idd de zwarte vlag moeten krijgen. Bewust wheelbangen onder de SC is dat wel waard.
pi_178129197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.

Wmb had 'ie idd de zwarte vlag moeten krijgen. Bewust wheelbangen onder de SC is dat wel waard.
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:47:27 #135
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178129257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.
pi_178129818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 27-03-2018 19:30:14 ]
pi_178130027
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.
Dat gebrek aan objectiviteit was natuurlijk al lang duidelijk. Het is mij verder om het even of Vettel of Hamilton WK wordt. Ik wil vooral een spannend en spectaculair seizoen zien. Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn. Het is met de stewards echter net als met scheidsrechters in het voetbal. Als beslissingen echt impact kunnen hebben, dan wordt de laffe oplossing gekozen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:32:52 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178130129
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn.
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178130446
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Vettel ontweek de vraag telkens, zelfs toen het hem recht op de man afgevraagd werd meerdere keren achter elkaar.

Overigens als je het ergens mee oneens bent, waarom zou je dan later je verontschuldigingen aanbieden aan de hele wereld?

Dat kon gewoon echt niet wat die mafklapper daar deed en een DSQ was het minste wat men had moeten geven.

Ze hadden hem ook al zn WK punten af kunnen pakken overigens.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178130455
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017?

Met het zogenaamde 'beste chassis van het veld'?
Nee, toen reden ze met Renault motoren en in 2015 met een Ferrari.
.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:52:26 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178130569
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Als het “per ongeluk” zou zijn, dan zou dat betekenen dat hij op een lage snelheid zijn voertuig niet onder controle zou hebben. Dan ben je dus eigenlijk niet geschikt om op hoog niveau te racen.
pi_178130581
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:55:20 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178130660
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178130719
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.
Duidelijk jaloers, wellicht mag je figureren in de Judasrol of is er tegen die tijd wel plaats voor de rol van vermoeiend kuttrolletje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:57:38 #145
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178130732
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:58:56 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178130763
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Nee, maar betreffende user impliceert dat de stewards een verkeerde beslissing hebben gemaakt door niet tot dezelfde conclusie te komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:59:06 #147
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178130767
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
hoho, je praat wel tegen DE vuurvlieg he. Alleen maar feiten :G
pi_178130914
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.

*<knip> niet op de persoon spelen*

[ Bericht 7% gewijzigd door zoem op 27-03-2018 20:11:22 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:05:32 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178130945
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.

Heb je daar enig bewijs/onderbouwing voor?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:07:31 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178130986
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.

Vuurvliegje kun je negeren verder, die is gewoon weer lekker aan het trollen / rellen. Zal er wel weer niet bovenop mogen ofzo.
Ben ik wel met je eens.
Of Vettel of Hamilton dit had geflikt had voor de strafmaat niet veel uitgemaakt.
Als een Kvyat of Stroll dit zou hebben geflikt, dan zou de FIA het hebben aangegrepen om een voorbeeld te stellen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:17:35 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178132881
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/

[..]

en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:
alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:19:50 #152
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178132941
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheurmeerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:24:29 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178133050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden. :N

Maar meningen mogen uiteraard veschillen. Ik gooide er gewoon meteen uit ik dacht toen ik het las, was niet persoonijk bedoeld.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:40 #154
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178133766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.

Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.

En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:47:47 #155
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_178133844
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:48:56 #156
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178133877
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.

Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.

En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:15 #157
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_178133933
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef beantherio het volgende:

[..]

Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
quote:
Later bleek dat het tijdens ronde vijf in de vierde bocht [Hellas] wat aan de achterkant was afgebroken."
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/

dus niet in ronde 6 bocht 13 zoals eerder werd gemeld :o
pi_178135707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland.

Ricciardo heeft er imho in ieder geval geen nadeel van ondervonden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_178141374
Leuk leesvoer met goede uitleg over waarom de huidige wagens niet meer kunnen inhalen.

https://drivetribe.com/p/(...)T4vuhKT2CCR9T9ipgA-g
.
pi_178145466
Wat een gezeur toch zeg...

1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij.

2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel.

3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles.

Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt.

Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit.

Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')