Wat een kromme vergelijking, tijdens race condities mag je zo hard of langzaam rijden als je zelf wil.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.
en voor de liefhebbers:quote:Motorsport.com vroeg Surer om zijn mening over de race van Verstappen en Red Bull Racing. Op de vraag of Verstappen overgemotiveerd aan de seizoensopener begon, zei Surer: “Dat Magnussen hem bij de start passeerde, kwam totaal niet in zijn en de plannen van Red Bull voor. Dat maakte hem nerveus. Daarnaast riep zijn engineer meerdere malen via de boordradio: ‘Je moet hem voorbij, je kunt je volledige vermogen benutten!’. Daarmee werd hij nog verder onder druk gezet, ook omdat hij op de hardere banden reed. Hij moest de limieten opzoeken om Magnussen überhaupt bij te kunnen houden. Daardoor ging hij iets te ver en raakten de banden oververhit.”
Toch ziet de voormalig Formule 1-coureur de moeizame middag als iets eenmaligs: “De racesnelheid was eigenlijk helemaal niet slecht. Dat kwam niet helemaal tot uiting doordat ze op een hardere band reden. En Verstappen heeft de limieten van de auto volledig overschreden, ook omdat hij te veel door het team gepusht werd. Dat zorgde voor een verkeerd beeld van de racesnelheid. Maar de race van Ricciardo was uitstekend. Met hem moet men echt rekening houden.”
twitter:alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het wel mee vallen. Bewust wat langzamer rijden om iemand op te houden gebeurt wel vaker. Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.
Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.
Wmb had 'ie idd de zwarte vlag moeten krijgen. Bewust wheelbangen onder de SC is dat wel waard.
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneensquote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.
Dat gebrek aan objectiviteit was natuurlijk al lang duidelijk. Het is mij verder om het even of Vettel of Hamilton WK wordt. Ik wil vooral een spannend en spectaculair seizoen zien. Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn. Het is met de stewards echter net als met scheidsrechters in het voetbal. Als beslissingen echt impact kunnen hebben, dan wordt de laffe oplossing gekozen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn.
Vettel ontweek de vraag telkens, zelfs toen het hem recht op de man afgevraagd werd meerdere keren achter elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Nee, toen reden ze met Renault motoren en in 2015 met een Ferrari.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017?
Met het zogenaamde 'beste chassis van het veld'?
Als het “per ongeluk” zou zijn, dan zou dat betekenen dat hij op een lage snelheid zijn voertuig niet onder controle zou hebben. Dan ben je dus eigenlijk niet geschikt om op hoog niveau te racen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.
Duidelijk jaloers, wellicht mag je figureren in de Judasrol of is er tegen die tijd wel plaats voor de rol van vermoeiend kuttrolletje.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Nee, maar betreffende user impliceert dat de stewards een verkeerde beslissing hebben gemaakt door niet tot dezelfde conclusie te komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
hoho, je praat wel tegen DE vuurvlieg he. Alleen maar feitenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Heb je daar enig bewijs/onderbouwing voor?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
Ben ik wel met je eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
Vuurvliegje kun je negeren verder, die is gewoon weer lekker aan het trollen / rellen. Zal er wel weer niet bovenop mogen ofzo.
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/
[..]
en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:twitter:alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheurmeerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.
Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.
En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/quote:Later bleek dat het tijdens ronde vijf in de vierde bocht [Hellas] wat aan de achterkant was afgebroken."
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |