Het is een klacht; anders stond het wel in Vraagbaakquote:
quote:
Deels herkenbaar ja. Ik merk ook wel dat ik veel van mijn beste vrienden van vroeger nu ook niet eens meer een avond bij mij thuis op de bank zou hoeven hebben.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:34 schreef Geralt het volgende:
En met de jaren wordt dat steeds erger/meer. Dan weet je dat alvast. Ik spreek niet eens meer over vrienden. De vrienden van vroeger zijn kennissen geworden. Wat ik overigens geen enkel probleem vind. Als ik een hele week gewerkt heb dan vind ik het in het weekend wel gescheten en plof ik lekker op de bank met een biertje en een fimpje of docu of ga wat rondlummelen op FOK!
Ergo: die nieuwe herinneringen maken kunnen me gestolen worden.
Oh sorry... Ik dacht dat ik in R&P was. Je OP was namelijk een nogal onsamenhangend verhaal. Leek meer op R&P dan op KLB. Maar bij deze staat je klacht genoteerd.quote:
Zo te lezen ben jij de enige die het onsamenhangend vindt, misschien begrijpend leren lezen?quote:Op zondag 25 maart 2018 23:45 schreef paddestoelensoep het volgende:
[..]
Oh sorry... Ik dacht dat ik in R&P was. Je OP was namelijk een nogal onsamenhangend verhaal. Leek meer op R&P dan op KLB. Maar bij deze staat je klacht genoteerd.
quote:Op zondag 25 maart 2018 23:38 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Deels herkenbaar ja. Ik merk ook wel dat ik veel van mijn beste vrienden van vroeger nu ook niet eens meer een avond bij mij thuis op de bank zou hoeven hebben.
Heb godzijdank nog twee vrienden over die -net als ik- de behoefte voelen om ons 1/2 keer per maand weer als 20 jarigen te gedragen, dus dan gaan we biertjes drinken, pizza eten, gamen en naar de kroeg en praten we over onzin, vrouwen, voetbal, eigenlijk alles zolang het maar nergens over gaat. In ieder geval niet over werk, hypotheken, bijtelling of verzekeringspremies.
Maar de meeste mensen die de dertig naderen of gepasseerd zijn kunnen niet meer zo goed slap ouwehoeren over onzin. Het moet over zichzelf, serieuze dingen, werk of over hun partner gaan. En juist dat zijn allemaal onderwerpen die alleen voor jouzelf interessant zijn maar totaal niet voor je gesprekspartner, dus voor je het weet is het afspreken met zulke vrienden gewoon het wederzijds dumpen van je verhaal om daarna doodvermoeid naar huis te gaan
Ik spreek uit ervaringquote:
Het is een klacht, maar ook de natuurlijke gang van zaken. Want jij geeft het ook al aan, en geldt ook voor mij : Het is geen verwijt naar die jongens, want ik kies zelf ook vaker voor een avondje op de bank en ben ook niet meer die super extraverte tiener met superveel energie, na 8 bier krijg ik nu zware oogleden in plaats van dat ik de bar op klim bij wijze van sprekequote:Op zondag 25 maart 2018 23:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ik spreek uit ervaring
Enige moment wat hier nog over is is elke maand pokeren waar het gewoon over onzin bullshit wijven en auto's gaat en voor de rest niks, en ivm werk kan ik daar maar 1x in de zoveel maanden bij aanschuiven. Laatste keer is denk ik alweer 6+ maanden geleden.
Verjaardagen en meer van dergelijke onzin doe ik niet meer aan. Om de redenen die jij hierboven al noemde.
Ik weet niet of het echt een klacht is, ik heb het ook lang klachtwaardig gevonden, maar ik vind het nu wel prima eigenlijk. Lekker mn eigen leventje leiden, geen gezeik aan mn kop. Helemaal goed
Hahahaha ja terechte klacht!quote:Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
Dit is nog maar het begin, op gegeven moment kom je erachter dat vrijwel iedereen in je leven alleen maar over zichzelf wil praten, dat wanneer je iets verteld de ander gewoon zit te wachten op een moment om te kunnen inbreken met een verhaal over zichzelf.
Iedereen, je familie, je vrienden, je collega's en ook de mensen hier op Fok.
Echt he. Word me daar ook steeds bewuster van. En het begint me ook steeds meer te irriteren.quote:Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
Dit is nog maar het begin, op gegeven moment kom je erachter dat vrijwel iedereen in je leven alleen maar over zichzelf wil praten, dat wanneer je iets verteld de ander gewoon zit te wachten op een moment om te kunnen inbreken met een verhaal over zichzelf.
Maar waarom spreek je dan nog wel met oude vrienden af waar je ook geen behoefte meer aan hebt?quote:
Ditquote:Op maandag 26 maart 2018 09:33 schreef Nobu het volgende:
Dat krijg je als je je hele leven aan je basisschoolvrienden blijft hangen in het durp.
Koop je een fiets, kan je lekker bij ze op bezoek gaanquote:Op maandag 26 maart 2018 15:48 schreef Braddie het volgende:
herkenbaar. Sinds ik ben verhuist zie ik mijn vrienden hooguit nog een paar keer per jaar. en ben amper 4 kilometer verder gaan wonen.
1 van de vrienden zie ik wekelijks . maar daar speel ik mee in een band dus dat is ook niet echt chillen haha.
jammer wel though
Inderdaad jammer.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:48 schreef Braddie het volgende:
herkenbaar. Sinds ik ben verhuist zie ik mijn vrienden hooguit nog een paar keer per jaar. en ben amper 4 kilometer verder gaan wonen.
1 van de vrienden zie ik wekelijks . maar daar speel ik mee in een band dus dat is ook niet echt chillen haha.
jammer wel though
4 kmquote:Op maandag 26 maart 2018 15:48 schreef Braddie het volgende:
jammer wel though
quote:Maar op een gegeven moment is er alleen nog maar sprake van bijpraten, maar worden er geen nieuwe herinneringen meer gemaakt samen, waardoor je eigenlijk nog maar 3 dingen te bespreken hebt:
- Constant dezelfde anekdotes over vroeger;
- Je werk, waar ik persoonlijk nooit zin heb om over te praten in het weekend. Niemand luistert ook naar de werkverhalen van de ander, maar reageert meteen weer met een anekdote over zijn eigen werk
- Oninteressante dingen die gebeuren in je privé-leven, wat de ander niet echt interesseert
omdat je elkaar in het dagelijks leven amper spreekt.
Zo raar dat je gaat denken dat het niet alleen om de kilometers gaatquote:Op maandag 26 maart 2018 17:00 schreef Braddie het volgende:
ik ga nog wel af en toe naar ze toe. maar het feit dat ze nooit meer naar mij toe komen is toch raar? puur vanwege die paar kilometers
quote:Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
Of je moet een gezamenlijke hobby / passie hebben waar je over kunt blijven lullen.quote:Op maandag 26 maart 2018 04:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hahahaha ja terechte klacht!
Mensen luisteren alleen om ergens op in te haken om zelf iets te vertellen. Niet omdat ze geïnteresseerd zijn. Dat zijn er maar weinigen.
Wel een beetje kort door de bocht.quote:Op maandag 26 maart 2018 08:28 schreef Piger het volgende:
Wat een gezeik zeg. Als dat avondje in de kroeg of thuis niet gezellig is en je hele tijd op je horloge zit te kijken, dan ga je toch gewoon lekker niet.
Snap dat gevoel van verplichtingen sowieso niet. Verjaardagen waarvan je op voorhand weet dat ze bij die personen amper wat zijn? Gewoon niet meer gaan, merkt niemand wat van.
En hoezo hele avond lullen aan een tafeltje? Dat deed je toen je jonger was toch ook niet. Dan was je aan het zuipen, probeerde je een vrouw te regelen of was je aan het gamen ofzo. Toen lulde je wel tussendoor tegen elkaar, maar echt niet dat je met alle vrienden diepgaande gesprekken voerde.
Volgens mij kan dat dus ook nog prima.
Beetje zuipen, beetje gamen en wat gelul tussendoor. Af en toe weekendje weg met de lui die dat nog wel mogen. Met zijn 3-en is ook meer dan genoeg.
Herkenbaar.quote:Op maandag 26 maart 2018 07:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Echt he. Word me daar ook steeds bewuster van. En het begint me ook steeds meer te irriteren.
Die gast is gewoon skeer dus.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:59 schreef DD_Kong het volgende:
Ik heb één vriend die soms wel eens langs komt, en letterlijk alleen maar spa-rood drinkt. En als je dan voor de sfeer nog een garnituurtje wil bestellen dan hoeft hij niet, ''want hij had laat avondgegeten'' Nou lekker gezellig man
quote:Op zondag 25 maart 2018 23:27 schreef DD_Kong het volgende:
Met de rest voel ik de vermoeidheid al in mijn benen sijpelen bij alleen al het idee om met hen af te spreken. Ik weet dan immers al van tevoren : Dan gaan we weer ouwehoeren over dat ene festival in 2015 wat zo leuk was. Of ik zit opeens te luisteren naar een verhaal over de vriendin van de desbetreffende vriend die laatst een aanvaring had op haar werk, wat me geen reet kan interesseren want ik zie / spreek die vriendin nauwelijks tot nooit.
Yep, zo gaat het. Zelf vind ik het tegenwoordig ook niet erg, net als Geralt. Een keer in de zoveel tijd ga ik bijbuurten bij vrienden, maar ik merk dat de klik er gewoon niet meer is. Logisch als je elkaar alleen maar ziet aan de eettafel met pokerfiches of kaarten. De nieuwe herinneringen komen er gewoon niet meer. In alle eerlijkheid, ik ben er ook alleen maar bij uit beleefdheid of 'omdat de rest van de groep ook gaat'.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:47 schreef Geralt het volgende:
Enige moment wat hier nog over is is elke maand pokeren waar het gewoon over onzin bullshit wijven en auto's gaat en voor de rest niks, en ivm werk kan ik daar maar 1x in de zoveel maanden bij aanschuiven. Laatste keer is denk ik alweer 6+ maanden geleden.
Verjaardagen en meer van dergelijke onzin doe ik niet meer aan. Om de redenen die jij hierboven al noemde.
Ik weet niet of het echt een klacht is, ik heb het ook lang klachtwaardig gevonden, maar ik vind het nu wel prima eigenlijk. Lekker mn eigen leventje leiden, geen gezeik aan mn kop. Helemaal goed
Dit is wel pijnlijk herkenbaarquote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:55 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
[..]
Yep, zo gaat het. Zelf vind ik het tegenwoordig ook niet erg, net als Geralt. Een keer in de zoveel tijd ga ik bijbuurten bij vrienden, maar ik merk dat de klik er gewoon niet meer is. Logisch als je elkaar alleen maar ziet aan de eettafel met pokerfiches of kaarten. De nieuwe herinneringen komen er gewoon niet meer. In alle eerlijkheid, ik ben er ook alleen maar bij uit beleefdheid of 'omdat de rest van de groep ook gaat'.
Kan ik volledig mee leven, ik focus me op m'n eigen leven en helaas passen de vrienden/kennissen er niet meer bij. In het weekend onderneem ik meer dan genoeg, maar met vrienden een biertje pakken staat niet bovenaan het lijstje..
Het erge is dat ik over een paar maanden naar een weekendfestival ga met twee maten van me. Stiekem zie ik er ook tegenop. Tegenwoordig heb ik geen zin meer in die festivals, sociaal doen en dansen.
Niet aan hoeveel bier iemand drinkt, maar wel een bepaalde houding van iemand.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:28 schreef RamboDirk het volgende:
Vriendschap afmeten aan de hoeveelheid bier dat iemand drinkt
Armoede![]()
In mijn vriendengroep merk ik dat de kroegavondjes steeds meer worden ingeruild door dagactiviteiten. We zien elkaar niet perse minder.
Waarom spreek je af om bij te praten als je dat kut vindt met die mensen?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:17 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Niet aan hoeveel bier iemand drinkt, maar wel een bepaalde houding van iemand.
Je hebt van die 'vrienden' die willen afspreken, maar als je daadwerkelijk afspreekt, vraag je je af : Waarom wil je dit eigenlijk? Je merkt dat zulke figuren duidelijk niet rustig de tijd nemen, die hebben al helemaal in hun hoofd dat ze geen alcohol gaan drinken en dat ze na anderhalf uur 'bijpraten' weer naar huis gaan.
Kom je nog met een spontaan idee om nog ergens een afzakkertje te gaan doen, is het meteen een verschrokken ''nee, ik moet naar huis''
Misschien kan TS een 'Ik heb kutvrienden'-FOK!meet organiseren voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten en dan kunnen ze eventueel vrienden met elkaar worden.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Ja TS, dit onderwerp heb je al meerdere keren besproken, ook in R&P. Hoewel ik het met je eens ben, is het onderhand wel uitgekauwd.Get over it.
Wat moet je dan met groepsapps? Alleen ranzigheid overheen gooien en datums prikken?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:15 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Merk dat ook in onze groeps - app : Van de 6 mensen die er in zitten, pleuren 4 mensen er gewoon op totaal random momenten teksten in : over zichzelf! Echt dat je denkt ; Wat moet ik met deze info?![]()
Dat inderdaad. Je kunt gewoon minder.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:11 schreef girlnextdoor. het volgende:
of heeft dit gewoon met een veranderende mindset te maken, en het feit dat je ook niet meer zoveel kan handelen als vroeger?
Als je na een paar bier al een hele dag jankend in bed moet liggen zou ik eens met een arts gaan praten. En ja, ook als je zeventig bent.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:39 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Je kunt gewoon minder.
Tuurlijk is een ouderwetsche stapavond met afzakkertje vele malen gezelliger dan spa rood. Maar als je ouder wordt trekt je lijf het gewoon niet meer om dan de volgende ochtend fris en fruitig op te staan. En terwijl je vroeger lekker de hele dag kon uitbrakken hebben de meesten nu werk, kids, of iets aan het huis dat hoognodig gebeuren moet.
Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het stappen over en uit is. Maar je hebt er wel minder tijd voor. En als je maar een paar keer per jaar uit de band kunt springen, dan word je selectief met wie je dat doet. Daar zijn je echte vrienden voor.
De rest vink je af met een plichtmatig avondje werkverhalen luisteren. En ja, dan drink je spa rood. Want de dag erop wil je weer iets anders doen, dus je hebt geen zin om die dag te vergooien aan een kater.
Is vrij normaal hoor, dat je brak bent na een nacht stappen. Denk ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je na een paar bier al een hele dag jankend in bed moet liggen zou ik eens met een arts gaan praten. En ja, ook als je zeventig bent.
Dit hoor je wel vaker ja, alsof er geen middenweg is. Bij een bier of zes kan je prima de volgende dag op tijd op staan, een wandeling maken, sporten, een museum bezoeken, of wat dan ook. (Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je geen Sartre gaat lezen op je vrije dag.)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:51 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Is vrij normaal hoor, dat je brak bent na een nacht stappen. Denk ik.
Niet dat ik dan huilend in mijn nest lig, maar om half 8 fris en fruitig naast mijn bed springen om aan een nieuwe, fijne dag te beginnen lukt dan maar matig.
En ja, alles is prioriteiten uiteraard. Maar juist nu ik ouder word, merk ik dat ik overdag dingen doen vele malen leuker vind dan in de kroeg hangen. Dus heb ik het er ook niet meer voor over.
Dit ja. Amuseren kan ook met 2 glazen alcohol ipv 10 glazen. Beetje tipsy is okee.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Volgens mij is het probleem van veel mensen ook dat ze of heel veel moeten drinken, of helemaal niets. Ergens wel vreemd.
Klopt, maar mijn opmerking sloeg op de klacht dat de epische stapavonden van vroeger steeds minder werden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Volgens mij is het probleem van veel mensen ook dat ze of heel veel moeten drinken, of helemaal niets. Ergens wel vreemd.
Terechte klacht want dit is niks byzonders of nieuw. Tis iets van alledaags. Naarmate je ouder wordt, verwatert de boel en leg je vaak, vanwege werk of omgeving andere - nieuwere - contacten en waarmee je dan meer binding krijgt waardoor oude contacten verwateren uit je leven dan wel verdwijnen.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:27 schreef DD_Kong het volgende:
Dat is denk ik wel vaker een probleem als iedereen fulltime gaat werken, een relatie krijgt enzo.
Van alle vrienden die ik had, zijn er nog maar twee over met wie ik het nog leuk vind om iets te doen. Met de rest voel ik de vermoeidheid al in mijn benen sijpelen bij alleen al het idee om met hen af te spreken. Ik weet dan immers al van tevoren : Dan gaan we weer ouwehoeren over dat ene festival in 2015 wat zo leuk was. Of ik zit opeens te luisteren naar een verhaal over de vriendin van de desbetreffende vriend die laatst een aanvaring had op haar werk, wat me geen reet kan interesseren want ik zie / spreek die vriendin nauwelijks tot nooit.
Je bent Z-millennials in je post vergeten te noemen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Terechte klacht want dit is niks byzonders of nieuw. Tis iets van alledaags. Naarmate je ouder wordt, verwatert de boel en leg je vaak, vanwege werk of omgeving andere - nieuwere - contacten en waarmee je dan meer binding krijgt waardoor oude contacten verwateren uit je leven dan wel verdwijnen.
Anderzijds, wil je die oude vrienden van weleer behouden dan vergt het wel van beide kanten tijd en moeite om dit in stand te houden, iets dat anno 2018 nog vrij zeldzaam is gezien de vluchtigheid van de hedendaagse maatschappij.
Bij voorgaande generaties liggen die vriendschappen wat beter en langduriger omdat die in een andere tijd zijn aangegaan waar de norm van "onderhouden" nog een vaste regel was.
De hele wereld is gek behalve jijquote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef Mark031 het volgende:
Het ergste is dat veel Nederlanders gewoon te autistisch zijn of diep in de comfort zone zitten. Die blijven liever hangen bij mensen die ze van vroeger kennen (basisschool, dorp, sportclub etc.) dan dat ze nieuwe vrienden maken.
Mensen zijn ook heel erg op zichzelf heb ik gemerkt. Dus zodra ze een relatie + kids krijgen draait hun leven alleen nog maar om dat.Die zoeken dus zelf geen contact meer met hun vrienden.
Ik denk niet dat het een kwestie is van minder tijd hebben, maar meer van minder behoefte hebben.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:11 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn opmerking sloeg op de klacht dat de epische stapavonden van vroeger steeds minder werden.
Je kan het natuurlijk ook bij een paar biertjes houden. Prima. Maar ook hier geldt: life is all about priorities.
Kon ik vroeger iedere dag wel een gelegenheid vinden om een paar biertjes te drinken, tegenwoordig ben ik veel bewuster met alcohol. De doordeweekse borrel met mijn huidige vriendengroep vind ik ook heel gezellig, evenals in het weekend met een wijntje Netflix kijken. En dan zijn er ook nog feestjes en verjaardagen. Ja, dan telt het wel op.
Dan ben je minder geneigd om bij een afspraak met een kennis van vroeger wéér aan het bier te gaan. Ook al zijn het maar een paar biertjes. Zeker als het niet echt een heel goede vriend is of zo.
En zo zullen wel meer mensen na hun dertigste proberen te minderen met alcohol. Omdat zelf wat meer op hun gezondheid willen letten. Of omdat ze van hun partner hebben moeten 'afspreken' dat ze door de week niet meer gaan drinken. Of beide. Als je ouder wordt is drinken gewoon minder vanzelfsprekend als tijdens je studententijd, denk ik. Dus doe je vaker Spa Rood.
Goed idee, een drop-outs vriendengroepje.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Misschien kan TS een 'Ik heb kutvrienden'-FOK!meet organiseren voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten en dan kunnen ze eventueel vrienden met elkaar worden.
Wat doe je dan wel in het weekend?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:55 schreef Kaizen_ het volgende:
Kan ik volledig mee leven, ik focus me op m'n eigen leven en helaas passen de vrienden/kennissen er niet meer bij. In het weekend onderneem ik meer dan genoeg, maar met vrienden een biertje pakken staat niet bovenaan het lijstje..
Ben net verhuist, dus in veel weekenden staat het huis opruimen en klussen nu centraal. Verder heb je hier en daar natuurlijk de welbekende verjaardagen en familieborrels, maar op dat na vul ik mijn weekend met:quote:
Inderdaad. In principe hebben we het over hetzelfde ding. Je krijgt het gevoel minder tijd te hebben voor je oude stapmaten/kennissen omdat je meer behoefte hebt andere dingen te doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:09 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een kwestie is van minder tijd hebben, maar meer van minder behoefte hebben.
Wat jij stelt, is dat mensen in de leeftijdscategorie dertig plus minder kunnen afspreken, omdat ze minder tijd zouden hebben. Dit klopt misschien voor een klein deel, maar de gemiddelde fulltime baan is 40 uur per week, dus als je écht wil kun je fucking makkelijk tijd voor je vrienden kwijt maken, zelfs als je een kind hebt. Probleem is vaak echter niet tijd (wordt het wel voor de beleefdheid op gegooid) maar is gewoon prioriteit / behoefte. Uiteindelijk zijn mensen individuen, en onderhouden mensen vriendschappen omdat ze zelf een bepaalde behoefte hebben. Zodra deze verdwijnt / is ingevuld door iets beters, laten ze het vallen.
Voor mijn echte vrienden van vroeger probeer ik overigens wel tijd te makenquote:life is all about priorities.
Erg herkenbaar.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:27 schreef DD_Kong het volgende:
Van alle vrienden die ik had, zijn er nog maar twee over met wie ik het nog leuk vind om iets te doen. Met de rest voel ik de vermoeidheid al in mijn benen sijpelen bij alleen al het idee om met hen af te spreken. Ik weet dan immers al van tevoren : Dan gaan we weer ouwehoeren over dat ene festival in 2015 wat zo leuk was. Of ik zit opeens te luisteren naar een verhaal over de vriendin van de desbetreffende vriend die laatst een aanvaring had op haar werk, wat me geen reet kan interesseren want ik zie / spreek die vriendin nauwelijks tot nooit.
Er is toch zo'n soort gezegde, dat we uiteindelijk allemaal worden wat we zeiden dat we nooit zouden worden ofzo?quote:Op woensdag 28 maart 2018 18:46 schreef Werkman het volgende:
[..]
Erg herkenbaar.
Ik heb mijn vrienden van vroeger ook stuk voor stuk de deur gewezen en vervangen door de boy's van de betoncentrale.
Echt waar, zo ben je twintig en heb je het over wijven, bier en auto's, je kijkt voetbal en zuipt je lam in je gezamenlijke stamkroeg, ieder lekker wijf is een potentiële prooi en je werk en inkomen zijn er om je flitsende pooierbalk met superduper stereoinstallatie te betalen!![]()
Dan komt de dertig..zit je ineens RTL Boulevard te kijken met een chick met krulspelden en nachtjapon naast je terwijl je met je laptop het huishoudboekje probeert te berekenen.
Hou alsjeblieft op met zwelgen in dit thema, man.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:47 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Er is toch zo'n soort gezegde, dat we uiteindelijk allemaal worden wat we zeiden dat we nooit zouden worden ofzo?![]()
Het gaat ook allemaal mega snel. Ik denk dat dit tussen je 20e-28e het heftigste is. Begin twintig ben je (zoals ik het heb ervaren) eigenlijk nog een kind : Je doet nauwelijks iets anders dan tijdens je middelbare schoolperiode, je hebt een bijbaantje, je gaat uit, je studeert wat en je hangt met je kameraden.
En opeens, in een paar jaar tijd, is iedereen aan het settelen, krijgen ze kinderen, zijn gasten waarmee je ging ouwehoeren en zuipen opeens onherkenbaar geworden.
Ik beweer niet dat ik dit verwijtbaar vind ofzo, that's life. Maar ik vind het soms wel moeilijk om dat razende tempo van veranderen bij te houden.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op met zwelgen in dit thema, man.Serieus, voor je eigen bestwil. Zoek een nieuwe hobby, ga reizen of wat dan ook. Doe iets. Ik kan ook best melancholisch zijn, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Same here. Maar ik ben dan weer meer benieuwd naar de achtergrond van dit probleem. Komt dat settelen vanwege een plaatje, dat ooit gecreeërd is, en waar de meesten aan willen voldoen ‘omdat het zo hoort’, of is het echt die mindset?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:47 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Er is toch zo'n soort gezegde, dat we uiteindelijk allemaal worden wat we zeiden dat we nooit zouden worden ofzo?![]()
Het gaat ook allemaal mega snel. Ik denk dat dit tussen je 20e-28e het heftigste is. Begin twintig ben je (zoals ik het heb ervaren) eigenlijk nog een kind : Je doet nauwelijks iets anders dan tijdens je middelbare schoolperiode, je hebt een bijbaantje, je gaat uit, je studeert wat en je hangt met je kameraden.
En opeens, in een paar jaar tijd, is iedereen aan het settelen, krijgen ze kinderen, zijn gasten waarmee je ging ouwehoeren en zuipen opeens onherkenbaar geworden.
Ik beweer niet dat ik dit verwijtbaar vind ofzo, that's life. Maar ik vind het soms wel moeilijk om dat razende tempo van veranderen bij te houden.
De derde verdieping is inderdaad een onderliggende 'deadline' voor het huisje-boompje-beestje verhaal, inclusief dè leeftijd om aan kinderen te beginnen. Liever eerder natuurlijk. Dit is sowieso de norm voor veel mensen, maar dat komt ook vanwege het feit dat rond die leeftijd de meeste mensen er 'klaar voor zijn'. Ben je dit niet? Zou geen enkel probleem moeten zijn. Genoeg mensen beginnen aan kinderen op hun 25e of 35e. Denk aan de normale verdelings-curve. Zelf ben ik 29. Ik merk ook aan mezelf dat ik nu pas serieus kinderen aan het overwegen ben. Begon je hierover toen ik 27 was? Hell no, ik moest er niet aan denken. Dit komt niet vanwege de verwachting van de buitenwereld, maar omdat ik voel dat ik er aan wil beginnen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 07:05 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik ben 27, mijn vriend 33, en wij hebben dus niet de behoefte om te settelen. Eén avond per week is voor ons, de rest is voor vrienden, sport, wat we maar willen. Het duurt ook nog wel even voordat wij aan kinderen beginnen.
Dan zijn er dus altijd mensen die vragen wanneer we gaan trouwen en aan baby’s gaan beginnen. Ik vind het best kwalijk dat mensen het als vreemd zien als wij wachten tot we gewoon aan die stap toe zijn. Waarom moet dat alles vóór je 30ste zijn gebeurd volgens de meesten? Ook al trouwen we niet en blijven we kinderloos, what’s the big deal?
Ook al klinkt het vreselijk burgerlijk, uiteindelijk zullen toch veel gespreksonderwerpen over hypotheken, het huishouden, kinderen en werk gaan. So what? Precies zoals je zegt, vroeger hadden we het alleen maar over zuipen, uitgaan, 'chicks' en anekdotes delen over hoe zat we vorige week waren. Tenminste, zo ging het bij mij voornamelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:54 schreef Ludachrist het volgende:
Je zal maar zo'n vriend als TS hebben die van je eist dat je, zodra je met hem afspreekt, nog exact hetzelfde bent als je tien jaar geleden was. Je mag niet over je werk praten, je mag niet over je kinderen praten, je moet zuipen en dom ouwehoeren.
Waarom zou dat ook erg zijn. Het idee is dat je met je vrienden dingen kunt bespreken die je interesseren, waar je mee bezig bent, dat je weet hoe zij ergens over denken en zo verder. Op een gegeven moment worden die onderwerpen gewoon anders.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:19 schreef Kaizen_ het volgende:
Ook al klinkt het vreselijk burgerlijk, uiteindelijk zullen toch veel gespreksonderwerpen over hypotheken, het huishouden, kinderen en werk gaan. So what? Precies zoals je zegt, vroeger hadden we het alleen maar over zuipen, uitgaan en anekdotes delen over hoe zat we vorige week waren. Tenminste, zo ging het bij mij voornamelijk.
True, hoewel het verkeren in verschillende fases wel lastig kan zijn soms.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:31 schreef Ludachrist het volgende:
Als het gewoon goede vrienden waren zou TS dat ook wel snappen, maar het lijkt er meer op dat het enige nut dat die mensen voor hem hebben is om TS te vermaken op de manier die hij graag wil.
Iedereen weet dat natuurlijk wel, maar het is een mooi excuus voor het feit dat er zelf geen progressie zit in je leven.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:58 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
En sommige anderen verwarren het idee dat ze volwassen zijn met gewoon een leeg bestaan. Als je kinderen krijg etc betekent het niet direct dat je alles stom vindt wat je eerder leuk vond. Als je wel stom vindt wat je leuk vond betekent het vaak niet dat je zogenaamd gegroeid bent zoals sommige van jullie maar al te graag over zichzelf geloven maar gewoon een anti-sociale pessimist bent geworden door je volledige werkweek en afwezigheid van sociaal contact zoals je dat had
Precies. Maak gebruik van het grote verschil tussen 30+’ers en studenten: ze hebben geld. Regel een activiteit, ga ergens eten, ga karten, regel een dropping, huur tandems en ga ergens een brouwerij bezoeken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:35 schreef Kaizen_ het volgende:
Aan de hand van dit topic ben ik me toch wat zelfbewuster geworden van mijn rol in de vriendenkring.. Ben nu bezig met het regelen van een kart&diner-dagje met de groep.
Hoe zielig moet je wel niet zijn om je vrienden met opzet in een situatie te plaatsen waarvan je weet dat het niet gunstig is voor hen (dat ze er geen geld voor hebben bijvoorbeeld)? Ga dan gewoon niet meer met ze om maar dit soort acties zijn gewoon zielig en geven niet het idee dat iemand beter is dan zijn vrienden ofzo.. Gewoon een zielig persoon met blijkbaar geldquote:Op donderdag 29 maart 2018 16:51 schreef KosterT het volgende:
[..]
Precies. Maak gebruik van het grote verschil tussen 30+’ers en studenten: ze hebben geld. Regel een activiteit, ga ergens eten, ga karten, regel een dropping, huur tandems en ga ergens een brouwerij bezoeken.
quote:Op zondag 25 maart 2018 23:32 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik vind het wel een herkenbare klacht ja, Komt wel heel dichtbij zo
Eh?quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:25 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Hoe zielig moet je wel niet zijn om je vrienden met opzet in een situatie te plaatsen waarvan je weet dat het niet gunstig is voor hen (dat ze er geen geld voor hebben bijvoorbeeld)? Ga dan gewoon niet meer met ze om maar dit soort acties zijn gewoon zielig en geven niet het idee dat iemand beter is dan zijn vrienden ofzo.. Gewoon een zielig persoon met blijkbaar geld
Nou, in jouw geval wel, want begrijpend lezen is blijkbaar geen onderdeel van jouw vaardigheden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 22:55 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Iets niet begrijpen is geen gave..
Ja blah, leg eens uitquote:Op donderdag 29 maart 2018 23:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nou, in jouw geval wel, want begrijpend lezen is blijkbaar geen onderdeel van jouw vaardigheden.
Jouw reactie op die eerdere post slaat totaal niet op de inhoud die jij quote.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:20 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Ja blah, leg eens uit
Oke ik zal wel beginnen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:21 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Jouw reactie op die eerdere post slaat totaal niet op de inhoud die jij quote.
Hij stelt dat vriendengroepen van 30+ meer geld hebben dan studenten en dus andere activiteiten kunnen ondernemen. Hoe jij bij jouw visie komt is mij echt een compleet raadsel.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:25 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Oke ik zal wel beginnen.
Het topic gaat erover dat vriendschappen uit elkaar lopen vanwege meerdere dingen, o.a. geld.
De persoon die ik quote stelt dat hij direct iets is gaan regelen wat impliceert dat hij geld heeft en sommige van zijn vrienden niet. Dus hij maakt daarmee voor die andere vrienden duidelijk dat ze kansrijk zijn voor in de toekomst en kansarm voor nu. Niet echt netjes.
De persoon erna ziet het ook op die manier voor als je dat niet begrijpt.
Ik zie die post ook zo maar stel dat ik het zielig vindt om zo te reageren.
Wat is de andere kant van het verhaal over hoe je het kan interpreteren? Waardoor ik blijkbaar begrijpend moet leren lezen i.p.v. laten we zeggen bijvoorbeeld jij
edit: ik reageerde blijkbaar op de persoon die op hem reageerde maar beide posts zijn van gelijke strekking zoals ik al zei dus ja
quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:28 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Hij stelt dat vriendengroepen van 30+ meer geld hebben dan studenten en dus andere activiteiten kunnen ondernemen. Hoe jij bij jouw visie komt is mij echt een compleet raadsel.
Vanwege dit dus, wat op meerdere manieren te interpreteren is.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:51 schreef KosterT het volgende:
Maak gebruik van het grote verschil tussen 30+’ers en studenten:
Nou nee. Als je studeert ben je collectief een stel arme sloebers. Tien jaar later werkt iedereen uit diezelfde vriendengroep en heeft men meer te besteden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:29 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
[..]
Vanwege dit dus, wat op meerdere manieren te interpreteren is.
Maar gezien de start van het topic is mijn insteek nogal logischer
Nee en jij snapt het nietquote:Op donderdag 29 maart 2018 23:31 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nou nee. Als je studeert ben je collectief een stel arme sloebers. Tien jaar later werkt iedereen uit diezelfde vriendengroep en heeft men meer te besteden.
Zo moeilijk is het allemaal niet
Ik lees gewoon wat er gepost wordt. Jij komt ineens met een scenario dat arme vrienden aan de kant worden gezet, maar dat zegt niemand hierquote:Op donderdag 29 maart 2018 23:32 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Nee en jij snapt het niet
Flikker toch op idioot, ga huilen in feedback als je alleen andermans woorden kunt verkrachten tot jouw wazige gedachtenkronkels.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:33 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Je kan toch ook beseffen dat ik wel weet dat iemand die 10 jaar ouder is gemiddeld gesproken meer geld heeft? Neem dat eens als uitgangspositie en ga dan weer denken stuk niks
Herlees het morgen 10 keer, misschien zie je waar je het niet meer begreepquote:Op donderdag 29 maart 2018 23:35 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Flikker toch op idioot, ga huilen in feedback als je alleen andermans woorden kunt verkrachten tot jouw wazige gedachtenkronkels.
Nou, als je daar beter van slaapt wil ik je wel gelijk geven.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:35 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Ik begrijp dat jij het niet begrijpt voor als dat je iets uitmaakt
? wat ben je voor een kind zeg. Vanaf het begin reageerde ik compleet gepast en vanaf het begin begreep je er blijkbaar geen zak van. Lees mijn eerste quote eens waarmee het begonquote:Op donderdag 29 maart 2018 23:36 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nou, als je daar beter van slaapt wil ik je wel gelijk geven.
Ik lees vooral dat jij een totaal ander beeld van een post neerzet dan dat er daadwerkelijk staat. Maar zoals ik al aangaf, voor jouw gemoedsrust geef ik jou gelijk. Het is net als het buurmeisje van 7 dat met lootjes voor de plaatselijke hockeyclub aan de deur komt. Die geef ik ook een euro zodat ik van het gezeur af ben en zij niet huilend naar haar moeder gaat.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:37 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
? wat ben je voor een kind zeg. Vanaf het begin reageerde ik compleet gepast en vanaf het begin begreep je er blijkbaar geen zak van. Lees mijn eerste quote eens waarmee het begon
En dat was nou net niet de insteek van dat verhaal.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:39 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Dat gaat erover dat je gebruik moet maken tussen het verschil tussen mensen met geld en mensen zonder geld. Het topic gaat over je vrienden. Maak gebruik van het verschil door dingen te doen die naar verhouding duur zijn, die sommige dus niet kunnen betalen en anderen wel, waar ik op reageerde
wat was de insteek dan?quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
En dat was nou net niet de insteek van dat verhaal.
Maar hé, ik had je al gelijk gegeven. Ga het nou niet voor jezelf verpesten.
Kon het toch niet laten en heb je conclusie even gefixed.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:39 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Dat gaat erover dat je gebruik moet maken tussen het verschil tussen mensen met geld en mensen zonder geld. Het topic gaat over je vrienden. Maak gebruik van het verschil door dingen te doen die naar verhouding duur zijn, die sommige dus niet kunnen betalen en anderen wel jullie in je studententijd niet konden betalen en nu wel, waar ik op reageerde
tjah oke..quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:46 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Kon het toch niet laten en heb je conclusie even gefixed.
Dat het niet gaat om financiële verschillen in de groep zelf, maar om financiële verschillen tussen de groep nu en de groep tien jaar geleden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:47 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
tjah oke..
wat was de insteek dan is mijn vraag
Zo is het op te vatten ja. En hoe houdt dat verband met het topic precies?quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:49 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat het niet gaat om financiële verschillen in de groep zelf, maar om financiële verschillen tussen de groep nu en de groep tien jaar geleden.
Dat de doorsnee dertiger meer mogelijkheden heeft. Voorheen ging je de kroeg in en was je voor twee tientjes klaar. Nu ga je karten, daarna een hapje eten en kost het verhaal 80 euro.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:51 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
[..]
Zo is het op te vatten ja. En hoe houdt dat verband met het topic precies?
Ja oke dat weet iedereen. Dus waarom denk je dat dat een argument voor wat dan ook is?quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat de doorsnee dertiger meer mogelijkheden heeft. Voorheen ging je de kroeg in en was je voor twee tientjes klaar. Nu ga je karten, daarna een hapje eten en kost het verhaal 80 euro.
Dat is geheel wederzijds, maar deze dertiger gaat slapen, want als werkslaaf heb je helaas meer verplichtingen dan als student.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:54 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Ik accepteer je excuses elk moment maar weet dat je te koppig bent om ooit dit op te geven
Goed bezig, slaapsequote:Op donderdag 29 maart 2018 23:55 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat is geheel wederzijds, maar deze dertiger gaat slapen, want als werkslaaf heb je helaas meer verplichtingen dan als student.
Ik heb je onzin nog maar een keer verbeterd.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:06 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Voor alle mensen die geinteresserd zijn trouwens, de zin van kaizen en kostert, het is te zien als een wake up call dat je meer met je vrienden moet doen/organiseren omdat de gesprekken saai worden voor je gevoel. Van de andere kant is ernaar te kijken alsof het hele topic ermee vol staat dat de ene vriend vooruit is gegaan en de ander niet, beide een flink verschil van inkomen waardoor het organiseren van een voor hen naar verhouding duur iets als slecht gezien kan worden. De helft van de groep heeft een mooie baan en de andere helft heeft een uitkering beide een flink verschil van persoonlijke ontwikkeling waardoor de een wel graag in het weekend de kroeg in duikt en zich vol laat lopen en de ander liever wat anders gaat doen.
Dit, maar niet alleen de gesprekken die saai worden. De gehele vriendschap verwaterd.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:06 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Voor alle mensen die geinteresserd zijn trouwens, de zin van kaizen en kostert, het is te zien als een wake up call dat je meer met je vrienden moet doen/organiseren omdat de gesprekken saai worden voor je gevoel.
Zo heb ik het zelf niet eens gezien, puur omdat iedereen in mijn vriendengroep werk heeft. Lijkt me dat - indien de situatie anders is - hier wel rekening mee wordt gehouden. Ligt volledig aan de leeftijd. Gezien ik en de groep al richting de dertig zitten, leeft het geld-issue eigenlijk niet meer. Bij de studenten zal een biertje vatten al voldoening genoeg geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:06 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Van de andere kant is ernaar te kijken alsof het hele topic ermee vol staat dat de ene vriend vooruit is gegaan en de ander niet, beide een flink verschil van inkomen waardoor het organiseren van een voor hen naar verhouding duur iets als slecht gezien kan worden.
Beetje kort door de bocht, maar ik begrijp waar je vandaan komt. Dit zijn de 'bij gebrek aan beter' oplossingen voor mij. Als we bij iemand thuis een biertje pakken komt de helft sowieso niet meer opdagen. Dit soort activiteiten zijn eigenlijk de enige manier om de groep nog een beetje bij elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:06 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Persoonlijk vind ik dit hele topic schijt trouwens, als je vriendschap zo was dat deze op zo'n manier kan eindigen dat je extra activiteiten moet organiseren op zo'n manier om het voor je gevoel te redden dan ben je zelf nogal naief maar goed![]()
Geen idee of je hier sarcastisch bent, maar topics kunnen je soms wel wakkerschudden.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 00:06 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Goed topic, goede mensen, veel inzicht gekregen en ook mooi dat andere mensen aan de hand van het topic hebben leren weten wat ze moeten doen met hun vrienden, dat zijn altijd de beste mensen xd
Beide, stop met deze quote-war. Jullie verkrachten het topic en winnen er niets mee.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 07:58 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb je onzin nog maar een keer verbeterd.
Je maakt het nu wel erg zwart / wit en leest er alleen in wat je zelf wilt lezen zodat je kritiek kan spuwen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:54 schreef Ludachrist het volgende:
Je zal maar zo'n vriend als TS hebben die van je eist dat je, zodra je met hem afspreekt, nog exact hetzelfde bent als je tien jaar geleden was. Je mag niet over je werk praten, je mag niet over je kinderen praten, je moet zuipen en dom ouwehoeren.
Logisch dat je vrienden afstand van je nemen. Zo'n ongeïnteresseerde kleuter die zijn studententijd niet goed los kan laten is behoorlijk vermoeiend.
Zo zou je het kunnen interpreteren, maar zo is het zeker niet bedoeld. Maar er is al genoeg gezegd.quote:Op donderdag 29 maart 2018 23:39 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Dat gaat erover dat je gebruik moet maken tussen het verschil tussen mensen met geld en mensen zonder geld. Het topic gaat over je vrienden. Maak gebruik van het verschil door dingen te doen die naar verhouding duur zijn, die sommige dus niet kunnen betalen en anderen wel, waar ik op reageerde
Dat deden we vroeger ook niet, dus waarom nu wel? Altijd stond De Lama's op of gingen we inderdaad een potje gamen.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:10 schreef Leonos het volgende:
Daarom moet je ook niet op de bank gaan ouwehoeren, maar
Is het niet een beetje sneu dat er eten of alcohol nodig is om het gezellig met een vriend te hebben? Dan vind je die vriend dus gewoon niet gezellig, als je het moet opleuken met dat soort dingen.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:59 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht.
Gasten waar je 20 jaar bevriend mee bent geweest (wij letterlijk vanaf de kleuterschool) laat je niet direct vallen omdat je toevallig in een burgerlijk leven terecht komt en elkaar eigenlijk niet zo veel meer te melden heeft.
Maar je hebt zeker een punt. Soms vraag ik me ook wel eens af: (1) hoezo spreek ik eigenlijk nog met hen af? en (2) hoezo doen ze niet wat meer hun best om het die zeldzame keer dat we nog een biertje drinken, om het dan ook een beetje gezellig te maken door bijvoorbeeld met de fiets te komen zodat je een biertje kunt drinken?
Ik heb één vriend die soms wel eens langs komt, en letterlijk alleen maar spa-rood drinkt. En als je dan voor de sfeer nog een garnituurtje wil bestellen dan hoeft hij niet, ''want hij had laat avondgegeten'' Nou lekker gezellig man
Lekker thee drinken zeker?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet een beetje sneu dat er eten of alcohol nodig is om het gezellig met een vriend te hebben? Dan vind je die vriend dus gewoon niet gezellig, als je het moet opleuken met dat soort dingen.
Waar denk je dat 90 % van het uitgaansleven om draait?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet een beetje sneu dat er eten of alcohol nodig is om het gezellig met een vriend te hebben? Dan vind je die vriend dus gewoon niet gezellig, als je het moet opleuken met dat soort dingen.
Je mist de nuance in het verhaal, of gaat daar bewust aan voorbij, geen idee. Er moet natuurlijk een combinatie zijn van beiden. Te veel naar links en naar rechts is beiden niet oke.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het lijkt hier wel of je alleen oppervlakkig kan ouwehoeren of alleen over werk en kinderen praten. Met goede vrienden combineer je dat toch met gesprekken over de diepere zaken in het leven, of kunst, literatuur, spiritualiteit, you name it?
De leegheid van (sommige van) jullie bestaan verbijstert me
Neequote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Praten? Je weet wel, sociaal doen?
Dit ja. Verbaas me ook als men het heeft over vrienden, maar ze moeten niet over hun werk of (insert onderwerp) praten want dat zijn dingen uit hun leven die niemand boeit. Eh? Het boeit je niet waar je vrienden hun leven aan besteden?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het lijkt hier wel of je alleen oppervlakkig kan ouwehoeren of alleen over werk en kinderen praten. Met goede vrienden combineer je dat toch met gesprekken over de diepere zaken in het leven, of kunst, literatuur, spiritualiteit, you name it?
De leegheid van (sommige van) jullie bestaan verbijstert me
Kan toch gewoon over voetbal, muziek en games praten. Kan de avond daar wel mee vullen.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit ja. Verbaas me ook als men het heeft over vrienden, maar ze moeten niet over hun werk of (insert onderwerp) praten want dat zijn dingen uit hun leven die niemand boeit. Eh? Het boeit je niet waar je vrienden hun leven aan besteden?
Of die ander heeft daar een ander idee bij. Persoonlijk ben ik nu vanwege m’n werk veel omringd met mensen die heel bewust een Spa bestellen of geen hapjes nemen omdat ze zich daar beter bij voelen. En dan is het argument inderdaad: hoezo zou ik niet gezellig zijn zonder alcohol of hapjes? Het gaat toch om het gezelschap. Als je zelf hapjes wil eten om het gezellig te maken kan dat natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:29 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Waar denk je dat 90 % van het uitgaansleven om draait?
Je doet nu alsof iets wat al jaren gangbaar is in de samenleving opeens heel raar is. Natuurlijk is er niet per definitie alcohol voor nodig om het leuk te maken, maar als je in een kroegje zit en je gaat daar aan een gortdroog spa-rondje zitten en als ik een bitterballetje wil bestellen wordt er gezegd ''nee hoor bedankt, net gegeten'', tja het gaat natuurlijk om het gesprek maar m.i. toont het ook wel aan dat de ander niet bepaald gekomen is om eens even rustig een ontspannen avondje te hebben.
Ja natuurlijk, maar hoop dat het je toch wel enigszins interesseert waar je vrienden mee bezig zijn verder. Anders prima dan ben je vooral oppervlakkige vrienden, maar dan verwaterd iets wel sneller.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:35 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan toch gewoon over voetbal, muziek en games praten. Kan de avond daar wel mee vullen.
Je gaat nu heel specifiek in op het bestellen van een spa of een cassis of weet ik wat, maar dat is natuurlijk helemaal niet het punt wat ik wil maken.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of die ander heeft daar een ander idee bij. Persoonlijk ben ik nu vanwege m’n werk veel omringd met mensen die heel bewust een Spa bestellen of geen hapjes nemen omdat ze zich daar beter bij voelen. En dan is het argument inderdaad: hoezo zou ik niet gezellig zijn zonder alcohol of hapjes? Het gaat toch om het gezelschap. Als je zelf hapjes wil eten om het gezellig te maken kan dat natuurlijk.
Waarom maakt het jou uit wat iemand drinkt?
Ligt er wel een beetje aan hoe zo'n gesprek verloopt. Genoeg vrienden doen gewoon enorm saai werk (vind ik dan). Ik kan mijn aandacht er moeilijk bij houden als mensen beginnen over een of ander B2B software product dat ze mee hebben helpen ontwikkelen. Maar thema's als omgang met collega's, type leidinggevende, mate van uitdaging etc kan best leuk zijn om te bespreken. Net zoals het best leuk is als mensen jouw wat saaiere verhalen eens willen aanhoren.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit ja. Verbaas me ook als men het heeft over vrienden, maar ze moeten niet over hun werk of (insert onderwerp) praten want dat zijn dingen uit hun leven die niemand boeit. Eh? Het boeit je niet waar je vrienden hun leven aan besteden?
Nee oké dan zijn we het eens, komt alleen niet zo naar voren in de verhalen hier imo.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:30 schreef DD_Kong het volgende:
[..]
Je mist de nuance in het verhaal, of gaat daar bewust aan voorbij, geen idee. Er moet natuurlijk een combinatie zijn van beiden. Te veel naar links en naar rechts is beiden niet oke.
Over de inhoudelijke aspecten van je werk hoef je toch ook niet per se uitgebreid met vrienden te praten? Dat kan juist prima met collega's.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan hoe zo'n gesprek verloopt. Genoeg vrienden doen gewoon enorm saai werk (vind ik dan). Ik kan mijn aandacht er moeilijk bij houden als mensen beginnen over een of ander B2B software product dat ze mee hebben helpen ontwikkelen. Maar thema's als omgang met collega's, type leidinggevende, mate van uitdaging etc kan best leuk zijn om te bespreken. Net zoals het best leuk is als mensen jouw wat saaiere verhalen eens willen aanhoren.
Eens, al heb je wel van die uitzonderingen die dat niet door hebben (of gewoon niet zo veel te melden hebben)quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Over de inhoudelijke aspecten van je werk hoef je toch ook niet per se uitgebreid met vrienden te praten? Dat kan juist prima met collega's.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:57 schreef warp995 het volgende:
Herkenbaar met een paar vrienden bij mij. Herrineringen worden niet meer gemaakt alleen maar besproken met hun nog.
Tot een jaar geleden was het ieder weekend nog wat ondernemen en ergens heengaan. Nu haken er al een paar af, het zijn goeie gasten maar ik word er wel een beetje moe van soms. Altijd als er iets wordt voorgesteld om wat te gaan doen zijn het smoesjes als 'ik ben moe', 'ik heb morgen een presentatie (wat niet zo is)', 'opa van mijn vriendin is jarig'. Liefst willen ze iedere zaterdagavond op de bank doorbrengen. En als we weggaan krijg je te horen 'zeker weten dat we willen gaan?', 'we kunnen ook thuis blijven chillen', 'we zijn wel weer laat thuis anders'.
Dan heb ik ook het idee dat ik het jammer vind achteraf dat ik zoveel energie in de vriendschap heb gestoken om het hierbij te laten eindigen.
Onder verschillende kloontjes ook nog eensquote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:30 schreef Samuel24 het volgende:
wat loopt TS toch te jammeren iedere keer.
HAAAAA!quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:30 schreef Samuel24 het volgende:
wat loopt TS toch te jammeren iedere keer.
heeft hij meerdere kloontjes?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:42 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Onder verschillende kloontjes ook nog eens. Labiel mannetje is het.
Godverquote:
Dat merk ik inderdaad vaak. Ik doe dat zelf nooit. Ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik...quote:Op maandag 26 maart 2018 04:43 schreef Za het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |