abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178086097
Binnenkort start ik met de eerste salarisonderhandelingen bij mijn nieuwe potentiële werkgever. Hierbij wil ik niet mijn werkgever een eerste voorstel laten doen maar wil ik zelf het initiatief nemen en een ankerpunt instellen.

Ik verwacht dat mijn werkgever +/- ¤ 4250,- gaat bieden, zelf wil ik minimaal op ¤ 5000,-. per maand uitkomen.
Als ik mijn potentiële werkgever het eerste bedrag ga laten opnoemen wordt het een helse klus om er ¤ 750,- bij te krijgen, daarom wil ik zelf starten.

Maar nu twijfel ik een beetje met welk bedrag ik zelf zou kunnen komen, hoeveel marge zou ik moeten berekenen? Ik dacht zelf aan ¤ 5335,-.
Wat is hierin jullie ervaring?

De marktwaarde voor mijn functie ligt tussen de ¤ 4000 en ¤ 5200. Ik ben niet van plan om klakkeloos met een bedrag te komen, ik wil hiervoor de ACA methode gaan gebruiken
BlaBlaBla
pi_178086166
Als HR adviseur zou ik ¤5335 een beetje een gek bedrag vinden.
¤5300 of ¤5400 roept minder vragen op.
Dit komt heel “uitgecalculeerd” over.
Succes!
Alius aliud dicit
pi_178086183
Dus zonder jouw skillset te kennen en de markt waarin je gaat werken, moet er beoordeeld worden hoeveel marge je hebt?

Gewoon met 10k beginnen, na de afwijzing: ok, doen we t voor de helft! :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178086364
Niet gelezen..
pi_178086381
Ligt eraan, krijg je ook kilometervergoeding?
pi_178086399
Welke leaseklasse mag je een wagen uitzoeken en wat voor wagen heb je op het oog?
  Forum Admin zondag 25 maart 2018 @ 21:26:27 #7
35723 crew  GGMM
pi_178086472
Ik krijg misschien een nieuwe plant op m'n werk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 21:26:47 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_178086485
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:26 schreef GGMM het volgende:
VERTEL ONS ALLES
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_178086489
Waarom zelf beginnen? Les 1 bij onderhandelen (speltheorie) : de ander een openingsbod laten doen. En dan schamper lachen als er 4200 wordt geboden.

Waarom? Dan heb je kennis van hoe ze je inschalen, wat ze je waard vinden, etc. Die kan je gebruiken bij het onderhandelen. Met zelf een openingsbod doen mis je die informatie.
Somebody that I used to know
pi_178086505
Haha, sommige mensen zijn echt het spoor compleet bijster.

Laat eerst maar zien wat je kan ipv te schreeuwen dat je 5k wil :').

Als de werkgever slim is, dan doet ie dat het eerste jaar, je begint met ¤4000 en als je braaf bent en je werk goed doet, dan kijken we over een jaar hoe je ervoor staat.
pi_178086523
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:26 schreef GGMM het volgende:
VET! Welke precies? En kan je er wel goed voor zorgen met water en pokon geven en heb je al nagedacht hoe dat moet als jij vakantie hebt? Zijn collega's dan bereid om de zorg van je over te nemen? :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178086551
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:27 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Laat eerst maar zien wat je kan
Dat dus.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178086683
Ligt nogal aan de werkgever.

Als het bedrijf normaal overkomt vraag ik wat marktconform is. Marktconform heb ik in het verleden nog al eens bepaald door vacatures voor vergelijkbaar werk te zoeken en te kijken wat de eisen zijn en of ik daaraan voldoe. Ook kijk ik wel eens naar branche-specifiek salaris-onderzoek; loonwijzer vind ik niet zo betrouwbaar.

Maar ik heb ooit eens in een procedure gegeven bij een werkgever die erg slecht bekend staat binnen de branche m.b.t. werkzekerheid. Toen heb ik meer gevraagd. Ze wilden hierin niet tegemoet komen, toen ben ik zelf weggelopen van de onderhandelingstafel (niet letterlijk, wel de procedure gestopt).

Ik heb ook ooit wel eens lager dan marktconform gevraagd. Maar toen kreeg ik er direct een vast contract bij en dat wist ik al voordat het salaris bekend was. Ook was ik toen minder goed op de hoogte van wat ik ongeveer waard ben. Dat heeft destijds wel tot een deal geleid.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk nogal kortzichtig om puur op het salaris af te gaan.

Overigens nog een tip; je zou op linkedin je toekomstige collega's eens kunnen opzoeken. Tezamen met een salarisschaal weet je dan ongeveer waar je staat.
pi_178086795
quote:

Als de werkgever slim is, dan doet ie dat het eerste jaar, je begint met ¤4000 en als je braaf bent en je werk goed doet, dan kijken we over een jaar hoe je ervoor staat.
Als 5k voor zijn functie en ervaringsniveau een gangbaar salaris is, waarom zou je dan voor 4k aan de slag gaan?

Als ik naar een andere werkgever ga omdat die werkgever wil dat ik daar aan de slag ga dan zullen we toch een marktconform salaris moeten bieden.
pi_178087019
quote:

Lul toch niet zo dom. Genoeg banen die 5k waard zijn.

Overigens zou ik me niet suf staren op je bruto bedrag. Een premievrij pensioen en 4700 bruto kan minstens zo aantrekkelijk zijn. Kijk naar het hele plaatje. Wat wil je onder de streep overhouden?
  zondag 25 maart 2018 @ 21:45:55 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_178087061
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:26 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zelf beginnen? Les 1 bij onderhandelen (speltheorie) : de ander een openingsbod laten doen. En dan schamper lachen als er 4200 wordt geboden.

Waarom? Dan heb je kennis van hoe ze je inschalen, wat ze je waard vinden, etc. Die kan je gebruiken bij het onderhandelen. Met zelf een openingsbod doen mis je die informatie.
Dit inderdaad. Stel dat ze zelf 5.500 hadden willen bieden. _O-
  zondag 25 maart 2018 @ 21:54:48 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_178087283
quote:

Je doet net alsof je 5k veel vindt?
pindazakje
pi_178087794
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je doet net alsof je 5k veel vindt?
In het profiel van TS staat student, zonder leeftijd. Dan lijkt mij dat best veel ja!

Dit is natuurlijk Fok!, waar iedereen minstens 8k naar binnen trekt iedere maand :').

Buiten dat, marktconform is leuk, maar dat betekent niet dat iedereen dat ook waard is.

Wat ontvangt TS nu voor een bruto salaris? En waarom zou jij 5k waard zijn?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 22:25:13 ]
pi_178088081
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:19 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

In het profiel van TS staat student, zonder leeftijd. Dan lijkt mij dat best veel ja!

Dit is natuurlijk Fok!, waar iedereen minstens 8k naar binnen trekt iedere maand :').

Buiten dat, marktconform is leuk, maar dat betekent niet dat iedereen dat ook waard is.

Wat ontvangt TS nu voor een bruto salaris? En waarom zou jij 5k waard zijn?
Goed verhaal Sherlock Holmes :')

Als je verder zijn pohi zou lezen ligt het niet echt voor de hand dat hij student is.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:46:42 #20
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178088369
quote:

Ben jij wel helemaal lekker?
2000 light years from home
  zondag 25 maart 2018 @ 22:49:18 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178088406
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:26 schreef Postbus100 het volgende:

En alle volgende biedingen worden gelinkt aan dat openingsbod van 4200, dus zo positief is dat dan niet als je daar vrij ruim boven wil eindigen. Schamper lachen lijkt me in een salarisonderhandeling bij een potentiële nieuwe werkgever ook niet echt een geweldige strategie.
pi_178088428
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal lekker?
Hoezo?

Als TS meer info geeft, dan kunnen wij er ook iets zinnigs op zeggen, nu kunnen we alleen op basis van aannames iets gaan roepen, en daar hebben zowel wij als TS niets aan.
  zondag 25 maart 2018 @ 23:01:46 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178088594
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:50 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Hoezo?

Als TS meer info geeft, dan kunnen wij er ook iets zinnigs op zeggen, nu kunnen we alleen op basis van aannames iets gaan roepen, en daar hebben zowel wij als TS niets aan.
De aanname dat TS een flapdrol is, is ook weer zo wat. Als TS denkt ¤5000 te gaan verdienen, dan zal hij ongetwijfeld enige jaren werkervaring hebben en daar goede reden voor hebben. Er is dan geen enkele reden om je onderdanig aan een werkgever op te stellen.
2000 light years from home
pi_178088714
Hmm. Ik zou toch even afwachten op een beginbod in principe. Maar waarom denk je dat ze je 4200 gaan bieden? Is dat een gangbaar salaris?

Waarom zou jij 5k waard zijn dan? Ik vind het verschil wel flink. Bedenk dus hoe jij dat kunt beargumenteren.

In ieder geval moet je altijd wat troeven achter de hand houden naast het geld. Dus spreek over een compleet pakket. Neem ook even de tijd om een bod op waarde te schatten. In mijn geval zijn bonus, leaseauto en pensioen zeker ook van belang en in geld uit te drukken, net als het aantal vrije dagen of dagvergoedingen of andere regelingen. Zo heb ik een premievrij pensioen en meer vrije dagen gekregen; dit is jaarlijks minstens een paar duizend euro waard. En de leaseauto is ook fijn.

Blijkbaar wil je hoog inzetten, dat kan. Sowieso apart dat ze je nog niets hebben gevraagd mbt geld. Noem desnoods dan gewoon wat je wilt hebben en dan roep je: dit is ex extra's, daar kunnen jullie het verschil maken. Bedenk ook wat je absolute minimum is om over te stappen. benoem de risico's die je neemt, beetje hard to get spelen. Geef aan dat je niet perse weg hoeft en dat je wel een risico neemt zo....

Als ze je graag willen zullen ze een goed bod doen. Het heeft ook geen zin om te veel te vragen. Dan lig je er ofwel snel uit omdat je niet brengt wat je zou moeten, of je stijgt gewoon minder snel in loon wegens matig presteren.
Whatever...
pi_178089871
TS begint nog maar net, check profiel = student.
Je begint onderin wat jij laat zien wat gangbaar is dat is begin en eind... als hij met 4250,- komt zou ik maar happen voor je weet gaat een andere akkoord met een lagere salaris dan ben jij de pineut.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')