De klacht is eerder dat de vluchtelingen er niet aan werken om zich geschikt te maken voor werk, zoals het leren van de taal.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 00:36 schreef Fokpop het volgende:
Al die PVVers hier klagen dat vluchtelingen niet werken, maar jullie zouden ze zelf niet aannemen.
In veel moslim gezinnen geldt: hoe meer kinderen hoe beterquote:Op dinsdag 27 maart 2018 06:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De klacht is eerder dat de vluchtelingen er niet aan werken om zich geschikt te maken voor werk, zoals het leren van de taal.
Kwam het gisteren in het taalhuis weer tegen, niet naar taalcursus komen, kans op inburgering verkleinen en de reden? Druk bezig met het zoveelste kind in het gezin, dat hier geboren wordt. Zegt die juf ook verzuchtend "waarom werken ze niet eerst aan hun toekomst voordat ze weer een kind verwekken?"
Ze werken aan hun toekomst.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 06:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De klacht is eerder dat de vluchtelingen er niet aan werken om zich geschikt te maken voor werk, zoals het leren van de taal.
Kwam het gisteren in het taalhuis weer tegen, niet naar taalcursus komen, kans op inburgering verkleinen en de reden? Druk bezig met het zoveelste kind in het gezin, dat hier geboren wordt. Zegt die juf ook verzuchtend "waarom werken ze niet eerst aan hun toekomst voordat ze weer een kind verwekken?"
Het is ook een IQ issue. In IT land zie je veel buitenlanders aan het werk, maar dat zijn buitenlanders met een hoog IQ, zoals mensen uit India die hier komen om meteen vanaf dag 1 aan het werk te zijn. Ga eens naar een meet-up over tech, zie je een hele bonte verzameling van allerlei nationaliteiten en kleuren. Van discriminatie is geen sprake.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zag gisteren dat Jordan Peterson het had over dat er (in het Westen) geen werk is voor mensen met een IQ onder 83. Ze mogen zelfs niet in het Amerikaanse leger
Maar zijdelings gerelateerd maar toch
Omdat ze niet willen werken. En als mensen niet willen, gebeurt er niks. In Nederland heb je altijd recht op sociale voorzieningen. Voor vluchtelingen wordt er extra hard gerend, die krijgen met voorrang een sociale huurwoning en uitkering. Ook genieten ze de privilege dat ze geen verantwoordelijkheden hoeven te dragen, handhaving op sollicitatie plicht is er bijvoorbeeld niet als het om vluchtelingen gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 06:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lol, is dat serieus gebeurd? Werk jij daar als een leraar?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 06:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is ook een IQ issue. In IT land zie je veel buitenlanders aan het werk, maar dat zijn buitenlanders met een hoog IQ, zoals mensen uit India die hier komen om meteen vanaf dag 1 aan het werk te zijn. Ga eens naar een meet-up over tech, zie je een hele bonte verzameling van allerlei nationaliteiten en kleuren. Van discriminatie is geen sprake.
Asielzoekers hebben zeker voor 95% een heel laag IQ, en dan komen ze niet aan de bak. Vergeet ook niet de zelf-selectie, omdat het gros weet dat ze hier een gratis huis en uitkering krijgen. Hebben ze dat, zijn ze tevreden... dus waarom nog werken?
97% in de bijstand, 0 relevante opleidingen, analfabetisme, nauwelijks spreekvaardigheid in Engels, etc.quote:
Maar hoe kom je dan weer bij 97%? En het feit dat iemand in de bijstand zit of geen relevante opleiding heeft afgerond is niet per se indicatief voor zijn of haar IQ. Dat ben je hopelijk met me eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:03 schreef Homey het volgende:
[..]
97% in de bijstand, 0 relevante opleidingen, analfabetisme, nauwelijks spreekvaardigheid in Engels, etc.
Vergis je niet hoeveel mensen Nederland importeert die uberhaupt niet eens kunnen lezen of schrijven. Met name lui uit Eritrea zijn daar berucht om. Daar kan je werkelijk waar helemaal niks mee.
Het overgrote merendeel van Afrika is niet intelligent genoeg om in het Amerikaanse leger te mogen dienen als kanonnenvoer, mensen met een IQ onder de 83 worden daarvoor onvoldoende leerbaar geacht. Enkel in het hoge noorden weten ze rond de ~85 uit te komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan weer bij 97%? En het feit dat iemand in de bijstand zit of geen relevante opleiding heeft afgerond is niet per se indicatief voor zijn of haar IQ. Dat ben je hopelijk met me eens.
Analfabeten zijn sowieso kansloos ja.
Kan je wel rekenen? 700 asielzoekers in Almere, 20 heeft een baan. Lees het artikel.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan weer bij 97%? En het feit dat iemand in de bijstand zit of geen relevante opleiding heeft afgerond is niet per se indicatief voor zijn of haar IQ. Dat ben je hopelijk met me eens.
Analfabeten zijn sowieso kansloos ja.
Oké. Ik dacht dat je het had over de bijstandspercentage onder asielzoekers op landelijk niveau.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Kan je wel rekenen? 700 asielzoekers in Almere, 20 heeft een baan. Lees het artikel.
Die is niet veel lager. Het grote merendeel zit en blijft in de bijstand, omdat hun afstand tot de arbeidsmarkt enorm is. En veel willen gewoonweg niet werken (met name mensen uit Somalie en Eritrea staan daar bekend om).quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:06 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Oké. Ik dacht dat je het had over de bijstandspercentage onder asielzoekers op landelijk niveau.
Maar waarom worden deze mensen genaturaliseerd? Ik ging er lange tijd vanuit dat Syriërs bijvoorbeeld die hier zijn gekomen tijdens de recente vluchtelingenstroom na verloop van tijd terug zouden keren. Ik was veel te naïef blijkbaar. De overheid verstrekt de Nederlandse nationaliteit naar mijn mening te makkelijk aan nieuwkomers. Een strenger immigratiebeleid maakt je niet meteen extreemrechts zoals veel mensen beweren. Ik vind de recente wijziging van het beleid van de Deense sociaaldemocraten bijvoorbeeld juist van realisme getuigen. Het is een feit dat een onophoudelijke stroom aan massa-immigratie de verzorgingsstaat teniet zal doen. Dit heeft Jan van de Beek al aangetoond in zijn studie vorig jaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Die is niet veel lager. Het grote merendeel zit en blijft in de bijstand, omdat hun afstand tot de arbeidsmarkt enorm is. En veel willen gewoonweg niet werken (met name mensen uit Somalie en Eritrea staan daar bekend om).
Zitten ook moslims tussen die belastingcentjes betalen he.quote:Op donderdag 22 maart 2018 21:21 schreef Taaladvies het volgende:
300.000.000.000 belastingcentjes worden er jaarlijks overgemaakt naar die lui.*
Centjes verdiend door hardwerkende Nederlanders.
*CHECKED BY NRC
Het is wel makkelijk, 70% van de asielzoeker worden statushouders met een Nederlands paspoort, en dus recht, met voorrang zelfs, op allerlei, internationaal gezien zeer royale, sociale voorzieningen. Dat gegeven heeft een aanzuigende werking natuurlijk. "onophoudelijk" is een subjectieve term. Massa-immigratie holt de verzorgingsstaat uit, maar dat gaat geleidelijk. Elk jaar stijgen de zorgpremie's en AOW leeftijd, aan dat soort dingen merk je dat. Er zijn meer factoren, vergrijzing bijvoorbeeld, maar massa-immigratie doet een flinke (negatieve) duit in dat zakje.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:23 schreef Chewie het volgende:
Alleen is het helemaal niet zo makkelijk om genaturaliseerd te worden en is er ook geen sprake van een onophoudelijke stroom aan massa-immigratie.
Oh en de PVV heeft nogal verloren in Almere en de PvdA is daar nu de tweede partij.
Waar heb jij die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van Afrika is niet intelligent genoeg om in het Amerikaanse leger te mogen dienen als kanonnenvoer, mensen met een IQ onder de 83 worden daarvoor onvoldoende leerbaar geacht. Enkel in het hoge noorden weten ze rond de ~85 uit te komen.
Massa-immigratie kost de maatschappij vele miljarden, elk jaar weer. Het is een gigantische kostenpost. En massa-immigratie gaat gewoon door, elk jaar weer komen tienduizenden asielzoekers Nederland binnen, waarvan het gros in de bijstand komt en met voorrang sociale huurwoningen krijgen toegewezen. Er is ook emigratie, maar mensen in de bijstand emigreren niet zo snel, dat betreft eerder andere mensen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:19 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Maar waarom worden deze mensen genaturaliseerd? Ik ging er lange tijd vanuit dat Syriërs bijvoorbeeld die hier zijn gekomen tijdens de recente vluchtelingenstroom na verloop van tijd terug zouden keren. Ik was veel te naïef blijkbaar. De overheid verstrekt de Nederlandse nationaliteit naar mijn mening te makkelijk aan nieuwkomers. Een strenger immigratiebeleid maakt je niet meteen extreemrechts zoals veel mensen beweren. Ik vind de recente wijziging van het beleid van de Deense sociaaldemocraten bijvoorbeeld juist van realisme getuigen. Het is een feit dat een onophoudelijke stroom aan massa-immigratie de verzorgingsstaat teniet zal doen. Dit heeft Jan van de Beek al aangetoond in zijn studie vorig jaar.
Dat is dan wel van de asielzoekers die mogen blijvenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk, 70% van de asielzoeker worden statushouders met een Nederlands paspoort, e
Tja, als je daar van te voren al vanuit gaat en geen enkele moeite wenst te doen krijg je het inderdaad erg moeilijk - vraag is dan waarom je überhaupt gaat emigreren (geweld slachtoffers buiten beschouwing gelaten)?quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:31 schreef Hamzoef het volgende:
Is ook niet makkelijk als je komt in een land met heel andere cultuur, veel discriminatie en waar je de taal niet spreekt.
Jij kan het je niet voorstellen. Dat kan. Veel mensen zitten daar heel anders in. Ken persoonlijk een paar mensen. Niet dat die dolgelukkig zijn, maar die vinden het wel prima in de bijstand. Hosselen wat bij in de zwarte economie (schoonmaak klusjes, wietplantjes), crossen wat rond in hun auto, beetje hangen....quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:07 schreef Hexx. het volgende:
Kan me niet voorstellen dat iemand gelukkig is met bijstand. Niks kunnen doen en kopen. Dag in dag uit hetzelfde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |