Dat doet mij denken aan een uitspraak van Henri Ford:quote:Op zaterdag 31 maart 2018 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Kleinere pakjes kunnen de Sandd-bezorgers die ook de normale post bezorgen meenemen, net zoals postbodes/bezorgers bioj ons dat ook doen. Maar voor grotere pakketten lijkt me dat uitermate onpraktisch, want dat krijg je nooit mee op de fiets. Daarnaast willen ze same day delivery gaan bieden. Maar hun bezorgers krijgen de post al een dag van tevoren aangeleverd. Dus dan moeten hun chauffeurs op de dag zelf nogmaals langs gaan om de pakketjes bij de bezorgers af te leveren, die op dat moment misschien al hun wijk aan het lopen zijn of zelfs al klaar zijn! En dan ga ik nog voorbij aan het feit dan hun bezorgers maar 2x per week lopen. Same day delivery, zolang het maar dinsdag of vrijdag is?
quote:Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat de meeste postbezorgers (althans degenen die lid zijn van een vakbond, en dat zijn er misschien 1 op de 10) niet goed kunnen lezen of niet goed kunnen rekenen, en zich hebben blind gestaard op die zogenaamde 6% loonsverhoging.
Speciaal voor deze categorie medewerkers komt de BVPP nu ook met een nieuw product, namelijk een spaarrekening waar je 25% rente krijgt! Ja, je leest het goed, 25%!daar ben ik het ook wel mee eens,die hele misvatting over die 5/6% en ja die 25% daar stinken er een heleboel inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het helpt ook niet als de bonden het op hun site ook verkopen als 6 procent. Mensen die niet kunnen rekenen kunnen dus ook niet rekenen op de informatie die door de bonden wordt verschaft.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar ben ik het ook wel mee eens,die hele misvatting over die 5/6% en ja die 25% daar stinken er een heleboel in
even kijken wat ze nou voorstellen hoor...quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar ben ik het ook wel mee eens,die hele misvatting over die 5/6% en ja die 25% daar stinken er een heleboel in
En vervolgens na verloop van tijd rug- en schouderklachten ontwikkelen doordat je door de extra bundels in je schoudertas helemaal scheef gaat lopen.quote:Op zondag 1 april 2018 12:45 schreef dud0r het volgende:
Post in je hand en je hah ook.
Extra bundels in je schoudertas.
Post tussen duim en wijsvinger, hah tussen wijsvinger en middelvinger.
Twee schoudertassen zodat je in balans blijft.quote:Op zondag 1 april 2018 13:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En vervolgens na verloop van tijd rug- en schouderklachten ontwikkelen doordat je door de extra bundels in je schoudertas helemaal scheef gaat lopen.
Zou me over de snelheid nog geen zorgen maken, gaat 'vanzelf' wat vlotter na een of twee weken, als je wat meer ervaring hebt opgedaan. Vergeet vooral niet tijd bij te plussen!quote:Op zondag 1 april 2018 11:58 schreef ComShepard het volgende:
Ben alleen in dit geval nog niet echt snel. Moet daar nog wat voor verzinnen.
Hier heb je weinig wijken waar dat zou kunnen. Je hebt mooie rondjes die 30 adressen ofzo zijn of je kunt de fiets zodanig neerzetten dat je halverwege deel 2 paktquote:Op zondag 1 april 2018 14:01 schreef dud0r het volgende:
[..]
Twee schoudertassen zodat je in balans blijft.
Komt omdat jij in zo'n provincie woont waar je dichtstbijzijnde buren 300meter van je af liggen.quote:Op zondag 1 april 2018 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier heb je weinig wijken waar dat zou kunnen. Je hebt mooie rondjes die 30 adressen ofzo zijn of je kunt de fiets zodanig neerzetten dat je halverwege deel 2 pakt
Hoef je ook geen rug te verknoeien om een minuut sneller te zijn
Die autodiensten warenquote:Op zondag 1 april 2018 15:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt omdat jij in zo'n provincie woont waar je dichtstbijzijnde buren 300meter van je af liggen.
In het bewoonde deel van Nederland kan het echt wel een uitkomst zijn. Ben je ook geen minuut sneller maar minimaal 10-15.
Waar is juist de schoudertas voor?quote:
Aha.quote:Op zondag 1 april 2018 16:46 schreef dud0r het volgende:
Zodat je niet met bundels op je arm hoeft te lopen.
Eigenlijk is het meer een driebundelsysteem. Mag ik het uitleggen door middel van dit officiële plaatje? O ja, P.S. dit is hoe ze het nu willen. Toen die tas ontworpen werd, wilden ze een bundel met 24-uurs post en een bundel met post waar ze langer over mogen doen. Nu is de ene bundel klein en de andere groot.quote:Op zondag 1 april 2018 17:04 schreef Claire68 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel graag weten wat dat inhoudt, het twee bundel systeem. Wie wil me dat uitleggen?
het voordeel is dat voorbereiders de kleine post meteen kunnen afbundelen en in de tas kunnen stoppen ipv dat ze de grote post daar nog tussen moeten stoppen, minder geblader en minder tijd dus.quote:Op zondag 1 april 2018 17:35 schreef Claire68 het volgende:
Ik herinner me geloof ik dat het voordeel van de kleine en de grote bundel is dat de machines dat beter kunnen. Nu wordt het samengevoegd en dat kost tijd. Dat het voor postbezorgers op straat ingewikkelder wordt en wellicht wat meer tijd kost is niet zo erg, want wij zijn goedkoper. Toch?
Machines maken nooit foutenquote:Op zondag 1 april 2018 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het voordeel is dat voorbereiders de kleine post meteen kunnen afbundelen en in de tas kunnen stoppen ipv dat ze de grote post daar nog tussen moeten stoppen, minder geblader en minder tijd dus.
Ja. En dan op straat meer bladeren. Is dit al ergens ingevoerd? Wordt dit al ergens gedaan?quote:Op zondag 1 april 2018 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het voordeel is dat voorbereiders de kleine post meteen kunnen afbundelen en in de tas kunnen stoppen ipv dat ze de grote post daar nog tussen moeten stoppen, minder geblader en minder tijd dus.
Ja draaien al in meerdere gebieden pilots mee.quote:Op zondag 1 april 2018 17:45 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ja. En dan op straat meer bladeren. Is dit al ergens ingevoerd? Wordt dit al ergens gedaan?
geld daar draait het om,niks meer en niks minderquote:Op zondag 1 april 2018 17:35 schreef Claire68 het volgende:
Ik herinner me geloof ik dat het voordeel van de kleine en de grote bundel is dat de machines dat beter kunnen. Nu wordt het samengevoegd en dat kost tijd. Dat het voor postbezorgers op straat ingewikkelder wordt en wellicht wat meer tijd kost is niet zo erg, want wij zijn goedkoper. Toch?
De eerste driebundelpilot was in 2012 al, en is toen stopgezet omdat het zo'n gigantisch drama was.quote:Op zondag 1 april 2018 17:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja draaien al in meerdere gebieden pilots mee.
Ik liep het snelst toen ik mijn wijk nog zelf kon zetten. Bijvoorbeeld op zaterdag gewoon pakken tot de volgende kampioen en zo zonder veel te kijken als Usain Bolt door de straat. Zeker in wijken zonder voortuin zorgt een piramide gezette bundel voor veel tijdswinst.quote:Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef dud0r het volgende:
Of het fors tijd kost buiten vraag ik me af. Op een fietswijk waarschijnlijk wel maar lopend pak je nu toch ook al je post terwijl je van deur naar deur loopt? Dus of je dan uit één of uit twee stukjes pakt valt wel mee volgens mij.
Piramide zetten en als er weinig post is klapbundel maken.quote:Op zondag 1 april 2018 21:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik liep het snelst toen ik mijn wijk nog zelf kon zetten. Bijvoorbeeld op zaterdag gewoon pakken tot de volgende kampioen en zo zonder veel te kijken als Usain Bolt door de straat. Zeker in wijken zonder voortuin zorgt een piramide gezette bundel voor veel tijdswinst.
Dat hangt er van af hoe ver de huizen uit elkaar liggen. PostNL probeert je buiten steeds meer werk te laten doen in dezelfde tijd onder het mom van "je doet het al lopend", maar dat houdt een keer op. Je moet de post al controleren als je loopt, en het hah pakken. Als jij een wijk hebt met huizen zonder voortuinen, ben je in 1 of 2 seconden bij de volgende deur. In die tijd kun je dat nooit allemaal al lopend gedaan hebben, dus op een gegeven moment sta je dus de boel bij elkaar te zoeken terwijl je stil staat voor de deur. En bussenfronten moet je dan dus gewoon 2x doen (met hah 3x). En bij scooterwijken kun je de post ook niet al rijdend bij elkaar zoeken (autowijken idem dito), dus dan sta je gewoon langer stil. Dus reken maar dat je buiten aanzienlijk langer bezig bent. Dat blijkt ook uit de pilots. En dan heb ik het nog niet eens over het extra gehannes als het regent of hard waait.quote:Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef dud0r het volgende:
Of het fors tijd kost buiten vraag ik me af. Op een fietswijk waarschijnlijk wel maar lopend pak je nu toch ook al je post terwijl je van deur naar deur loopt? Dus of je dan uit één of uit twee stukjes pakt valt wel mee volgens mij.
Dat als je het elastiekje eraf haalt, de hele bundel (door die Chineze kogels ertussen) uit elkaar klapt?quote:Op maandag 2 april 2018 09:03 schreef Claire68 het volgende:
Een klapbundel! Weer iets nieuws, wat is dat dan?
Twee bundels met de achterkant tegen elkaar zodat je aan beide kanten van de bundel kan pakken en daardoor een straat in een keer kan lopen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 april 2018 09:03 schreef Claire68 het volgende:
Een klapbundel! Weer iets nieuws, wat is dat dan?
heet dat niet een keerbundel?quote:Op maandag 2 april 2018 09:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Twee bundels met de achterkant tegen elkaar zodat je aan beide kanten van de bundel kan pakken en daardoor een straat in een keer kan lopen bijvoorbeeld.
Aha. Op een daldag is het wel handig om een straat aan weerskanten in 1 keer te doen, dat doe ik wel vaak, maar de bundel voor de ene kant loopt op en de bundel voor de andere kant loopt af, dus met de rug tegen elkaar geeft dan niet het gewenste effect...quote:Op maandag 2 april 2018 09:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Twee bundels met de achterkant tegen elkaar zodat je aan beide kanten van de bundel kan pakken en daardoor een straat in een keer kan lopen bijvoorbeeld.
Als je 'm zelf zet dan zitten de nummers natuurlijk zoals je dat zelf wilde.quote:Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Aha. Op een daldag is het wel handig om een straat aan weerskanten in 1 keer te doen, dat doe ik wel vaak, maar de bundel voor de ene kant loopt op en de bundel voor de andere kant loopt af, dus met de rug tegen elkaar geeft dan niet het gewenste effect...
Wat is de combibundel dan eigenlijk. Dat was toch ook een keerbundel?
Bij ons werd dat een klapbundel genoemd.quote:
Mee eens... had het gevoel dat ik er dan langer werk aan had dan de voorbereider.quote:Op maandag 2 april 2018 11:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zeker op een rustige vrijdag voelt het voorbereiden van wijken vaak vrij zinloos. Aangezien je in veel gevallen op rustige dagen vaak een andere volgorde loopt dan op een piekdag. Dus na het voorbereiden kan de bezorger eerst weer een nieuwe indeling maken...
Hoopte eigenlijk dat het een 1-aprilgrap was....quote:Op zaterdag 31 maart 2018 08:42 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-stapt-in-pakketjes
Zoals de DDos-aanval van Omapost:quote:Op maandag 2 april 2018 16:58 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Hoopte eigenlijk dat het een 1-aprilgrap was....
Oh, vandaar natuurlijk dat de proef zo'n daverend succes was.quote:Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef dud0r het volgende:
Of het fors tijd kost buiten vraag ik me af. Op een fietswijk waarschijnlijk wel maar lopend pak je nu toch ook al je post terwijl je van deur naar deur loopt? Dus of je dan uit één of uit twee stukjes pakt valt wel mee volgens mij.
Dat had te maken met het cvl fiasco. Niet met het drie bundel systeem.quote:Op dinsdag 3 april 2018 04:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh, vandaar natuurlijk dat de proef zo'n daverend succes was.
Ik kan er zo 1-2-3 geen artikel van vinden die het direct linkt aan de driebundelproef, maar het is bekend dat PostNL haar reorganisatie begin 2012 heeft stilgelegd.
Het staat me bij dat zelfs de politiek zich ermee heeft lopen bemoeien, omdat de post (waaronder rouwkaarten) weken te laat bezorgd werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |