Dat ik door uitspraken van familie en vrienden op het verkeerde been gezet wordt mbt de prijs van een matras.quote:
Het is dan ook makkelijk verkopen : "U spendeert toch een derde van uw leven in bed" "U doet er lang mee dus dan valt een duurder matras toch goedkoop uit" "goedkoop is duurkoop" "U wilt toch ook uitgerust en fit wakker worden" etc. etc.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ik door uitspraken van familie en vrienden op het verkeerde been gezet wordt mbt de prijs van een matras.
Ik merk helemaal niks als ik slaap. Dus ook niet of ik op een matras van 100 euro of 5k lig te pitten.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dure matrassen is hetzelfde als dure horloges. Handgemaakt, mooiere materialen, mooie afwerking etc. Of je er qua slaap wat van merkt.......
Dat ligt ook aan je bedbodem.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:37 schreef Sorella het volgende:
Op een duur matras kan je net zo verrot liggen als een goedkoop matras
Wees blij, ik doe geen oog dicht als ik op een matras van minder dan ¤10k ligquote:Op maandag 19 maart 2018 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik merk helemaal niks als ik slaap. Dus ook niet of ik op een matras van 100 euro of 5k lig te pitten.
Op een duur matras met een dure bedbodem kan je net zo verrot liggen als op een goedkoop matras met een goedkope bedbodemquote:
Succes met vakanties.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wees blij, ik doe geen oog dicht als ik op een matras van minder dan ¤10k lig
Ook gewoon matraas zeggen, baasquote:Op maandag 19 maart 2018 21:40 schreef Argo het volgende:
Een goed matraas zou denk ik wel 1000 euro kosten... Maar meer dan dat is ook onzin. Slaap een persoons en heb eentje van 600 euro geloof ik....
Ligt inderdaad ook aan de personen in kwestie die erop liggen... Ik slaap overal wel op, terwijl mijn moeder mij bijvoorbeeld mijn huidige matras cadeau deed omdat ze er niet op kon slapen (terwijl dat ding tering duur was)quote:Op maandag 19 maart 2018 21:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
Op een duur matras met een dure bedbodem kan je net zo verrot liggen als op een goedkoop matras met een goedkope bedbodem
Dat paupers was schertsend bedoeld en is eerlijk gezegd niet het geval.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Uit de OP maak ik op dat TS veel 'paupers' in zijn vriendenkring/familie heeft. Dat er derhalve een forse inkomenskloof is ontstaan in de loop de jaren, wat resulteert in bestedingsbudgetten die niet meer matchen.
De auto van TS schrijft halfjaarlijks waarschijnlijk al meer af dan het 'fortuin' wat zo'n matras heeft gekost.
Helemaal als er een erwt onder het matras ligt.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wees blij, ik doe geen oog dicht als ik op een matras van minder dan ¤10k lig
Toyota telt niet, dan kun je eindeloos door blijven rollen zonder afschrijving.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat paupers was schertsend bedoeld en is eerlijk gezegd niet het geval.
Mijn auto is een Toyota Corolla uit 2006 of zo. Ik weet niet of die nog afschrijvne..
Idd. Dat was dan ook precies de bedoeling.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Toyota telt niet, dan kun je eindeloos door blijven rollen zonder afschrijving.
Na een krat schuttersbier voel je er toch geen fuck meer vanquote:Op maandag 19 maart 2018 21:43 schreef Geerd het volgende:
Niet gewoon een matras bij de kringloop halen en die op pallets neer leggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Juistquote:Op maandag 19 maart 2018 21:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Na een krat schuttersbier voel je er toch geen fuck meer van
En dan met 4 touwen aan het plafond bevestigen zodat je een zwevend bed hebt voor wilde nachtenquote:Op maandag 19 maart 2018 21:43 schreef Geerd het volgende:
Niet gewoon een matras bij de kringloop halen en die op pallets neer leggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel ff 2 h balken erin dan anders kon het nog weleens erin harde landing wordenquote:Op maandag 19 maart 2018 21:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En dan met 4 touwen aan het plafond bevestigen zodat je een zwevend bed hebt voor wilde nachten
zonder dat de buren je gebonk horen.
Goeie tip, en misschien ook beter met kettingen ipv touwen.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel ff 2 h balken erin dan anders kon het nog weleens erin harde landing worden
Juistquote:Op maandag 19 maart 2018 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Goeie tip, en misschien ook beter met kettingen ipv touwen.
En dan met een katrol dat je jezelf tot in de nok kunt hijsen.![]()
Ook makkelijk als je een keer een dagje alleen op pad wilt, dan trek je die heks gewoon klem tegen het plafond.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Goeie tip, en misschien ook beter met kettingen ipv touwen.
En dan met een katrol dat je jezelf tot in de nok kunt hijsen.![]()
Daarom een goed dik matrasquote:Op maandag 19 maart 2018 21:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel ff 2 h balken erin dan anders kon het nog weleens erin harde landing worden
Pfff.. ik heb een matras van 750 euro met binnenvering alles (dat was toen de bom) maar vind er geen kut aan. Het was eerst heeeeel hard.. werd gezegd dat ik hem nog moest inslapen. oke dan. Nu zijn die veringen zo slap dat het gewoon een wolk lijkt. zak er helemaal in weg. geen ondersteuning niks.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:59 schreef LXIV het volgende:
Ons matras is 15 jaar oud of zo. De laatste tijd krijg ik soms rugpijn als ik er op lig. Mijn vrouw vertelde me dat het destijds een heel duur matras was. Ik heb nog nooit een matras gekocht, weet ik veel wat zoiets kost. 1000 euro?
Toen we bij mijn moeder waren en het er weer over ging zij mijn moeder ook "je moet geen goedkoop matras kopen. Een goed matras is erg duur maar je ligt er wel 10 jaar lang iedere nacht op". Ok, dacht ik. Dan zal een goed matras wel 1500 euro kosten?
Zaterdag hadden we een feestje. Het onderwerp kwam weer ter sprake. "Een goed matras kost een klein fortuin", riep iemand. (3000 euro dacht ik?) "Het is een rib uit je lijf, maar het gaat wel om je nachtrust". (5000 euro? 10.000 euro? Hoe kunnen al die paupers zulke bedragen neertellen? Ik overwoog om ondanks de lichte rugpijn nog maar een jaartje of drie op het oude matras te liggen om nog wat rente over dat vermogen te kunnen trekken.
Toen ik vanochtend wakker werd had ik zo'n rugpijn (ik had ook een container met puin gevuld), dat ik maar ging googlen naar een matras. Die kosten dan tussen de 500 en de 1000 euro (zonder electrische fratsen).
Zoiets ook ooit gehad met HR- hardhout kozijnen. Had ik 25.000 euro begroot (in mijn hoofd) voor op een maat gemaakte pui en een aantal kozijnen. Viel allemaal heel erg mee.
quote:Op maandag 19 maart 2018 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook makkelijk als je een keer een dagje alleen op pad wilt, dan trek je die heks gewoon klem tegen het plafond.
quote:
Dit. En meestal valt er wel wat te onderhandelen, als ze niet de standaard 2 voor de prijs van één actie hebben.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ligt aan de maat, maar voor 1000-2000 moet je wel iets fatsoenlijks uit kunnen kiezen ja, althans dat hou ik aan voor 180x200
Met matrassen wordt je net zo in jee nek geslagen als met keukens. De marges die daarop zitten zijn gigantisch. Alsof ze dat 2de matras cadeau doen omdat ze zo aardig zijn. Zelfs met die 2de matras gratis erbij maken ze nog winst. En genoeg ook.quote:Op maandag 19 maart 2018 23:32 schreef Spanky78 het volgende:
als ze niet de standaard 2 voor de prijs van één actie hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |