Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.
En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
KLM en VNV akkoord over nieuwe caoquote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.quote:Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken.
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
[..]
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Dat zeg ik ook.quote:Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.quote:Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.quote:Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.quote:Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Yep.quote:En hoe heb jij toegang tot die data? Je zit in de branche?
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.quote:De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt.quote:Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest.quote:Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwenquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappijquote:Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.
https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.quote:Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
KLM kan alleen niet weg bij AF.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.
En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.
Die Fransen daar heb je niets aan.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...quote:
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...quote:Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |