abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53:23 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178949168
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178951339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke oostelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden.
KLM en VNV akkoord over nieuwe cao

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2018 18:25:55 ]
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14:23 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178951803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.

quote:
Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad,
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.

Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen). Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst. Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:42 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178952089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Windy stond op dat moment een oostelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte.
Op de Lufthansa route stond juist een westelijke wind op die hoogte.
Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. ;(

Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil.
Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing.

[..]

KLM en VNV akkoord over nieuwe cao
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:26:06 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178953820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:24 schreef G-Pier het volgende:
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium.
Het tweede A320 toestel is inmiddels al weer terug van VLM naar Thomas Cook.

Ik weet niet precies wat de constructie is, maar het lijkt erop dat de VLM die A320's in elk geval de afgelopen winter goedkoop van Thomas Cook/Condor heeft kunnen leasen om zelf vluchten uit te mogen voeren. Nu het zomerseizoen weer is begonnen moeten de toestellen weer voor Thomas Cook/Condor worden ingezet.

Slimme manier van Thomas Cook/Condor om zo hun overcapaciteit in de winter te verkleinen, niet bang hoeven te zijn dat hun bedrijfsnaam op vluchten van de concurrent zichtbaar is.
Voor VLM is het nog maar de vraag of het gunstig uitpakt.
So we just called him Fred
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36:35 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178953991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool.
So we just called him Fred
pi_178956982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data.
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.

En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
quote:
Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is.
Dat zeg ik ook. ;)
quote:
Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen).
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
quote:
Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst.
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
quote:
Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. :)
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:04:04 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178971216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant.
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan.

quote:
En hoe heb jij toegang tot die data? c_/ Je zit in de branche?
Yep. :)

quote:
De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op.
Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen.

quote:
Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn.
Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt. :)

quote:
Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen.
Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178979534
Vanaf morgen begint Norwegian met lange afstandsvluchten vanaf Schiphol.
Vanaf morgen vliegen hun 787 op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag van Amsterdam naar New York JFK.
De 787 zal die dagen tussen 07:30 uur (aankomst vanuit JFK) en 12:25 uur op Schiphol staan.

G-CKNY zal morgen de eerste vlucht uitvoeren, dit toestel staat momenteel in Kopenhagen en zal morgenochtend naar Amsterdam gevlogen worden.

  maandag 7 mei 2018 @ 02:52:54 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178981962
Intussen vliegen ze ook tussen Buenos Aires en London Gatwick. Maar het prijsverschil is niet bizar groot, dus ik heb ze nog niet geprobeerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2018 @ 09:36:22 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178984067
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2018 @ 09:45:29 #187
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178984222
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwen
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator maandag 7 mei 2018 @ 09:46:28 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178984237
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden.

https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 mei 2018 @ 09:48:54 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178984273
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen.

Voordat het zover is, eerst maar even afwachten. Dit soort nieuwsberichten zie je al sinds 2000 langskomen, en in 2009 was iedereen er van overtuigd dat KLM failliet was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2018 @ 09:54:01 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178984338
De strategie voor de komende tijd kan misschien wel zijn om Joon versneld op te tuigen, want lang niet alle longhaul is winstgevend bij AirFrance.

Ik zie het wel gebeuren dat ze AF uithollen om winstgevender te worden, tenzij de bonden inbinden, dan is er meer mogelijk.

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178985032
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM.
--
pi_178985595
Denken dat Joon iets klaar gaat maken... _O-

AF kan lekker opdoeken over een paar jaar, KL doet het ietsje beter tov AF, maar in het land der blinden is eenoog koning.

IAG knalt volle vaart vooruit en oa de profit margins van BA komt KL nu ook niet aan. Er zijn weinig grote SkyTeam partners te vinden in Europa voor KL, dus een alliantie met een US maatschappij zou kunnen...
Jack does it in real time...
  maandag 7 mei 2018 @ 12:00:14 #193
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178986523
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 7 mei 2018 @ 12:12:51 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178986795
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:00 schreef DaMook het volgende:
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid.

En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner.

Die Fransen daar heb je niets aan.
KLM kan alleen niet weg bij AF.
pi_178987116
Air France wordt op deze manier het nieuwe Alitalia :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 00:28:10 #197
408813 crew  trein2000
pi_179003980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KLM kan alleen niet weg bij AF.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179004630
Zal het nog steeds niet gebeuren, aangezien klm voor de Fransen gewoon een spaarpot is die ze uiteindelijk kunnen verkopen, in de vorm van losse vliegtuigen en etc, om hun eigen doods struggle nog een paar jaar langer te laten duren.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33:50 #199
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179007102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten...
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 20:08:12 #200
408813 crew  trein2000
pi_179021770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten.
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')