Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.quote:Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.quote:Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.
Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin.
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.quote:En waarom zou dat slim zijn?
quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol?
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.quote:Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...quote:Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Optimale vliegroute.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?
https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b
[ afbeelding ]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!
Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.quote:Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.
Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.
Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
quote:Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.
Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.
De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
Lijkt me gewoon plamuur.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt
[ afbeelding ]
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....quote:Op vrijdag 4 mei 2018 18:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het zat er aan te komen:
Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
[..]
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kutvolk is het toch ook.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |