abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 april 2018 @ 17:35:37 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178815884
Dat rood op KLM blauw staat niet en die hartjes zijn een beetje suf.

Als het nou oranje was met kroontjes en dan had het nog een kans.
So we just called him Fred
pi_178816364
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 01:32 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot.
Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot.
Het toestel heeft speciale titles meegekregen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:34 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178816670
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7

Zou mij niks verbazen als een besparende maatregel op de noodstroomvoorziening nu back-fired:

Architect: "Moeten de inchecksystemen ook dubbel stroom?"
PL: "Niet nodig, vertrekkende passagiers kunnen wel even wachten als er geen stroom is, als de vliegtuigen maar veilig kunnen landen. En zo vaak komen stroomstoringen nou ook weer niet voor."

En niemand die er ooit rekening mee heeft gehouden wat écht gevolgen zijn als vliegtuigen niet kunnen vertrekken...
So we just called him Fred
  zondag 29 april 2018 @ 18:03:53 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178816680
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 17:53 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten.

Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. :')
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
So we just called him Fred
pi_178819148
quote:
En waarom zou dat slim zijn?
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
--
pi_178820428
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? :7

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:35 schreef inkjet het volgende:
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op.
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets.

KLM kan nu gewoon wat leuke PR doen en daarna de stickers eraf.

Overigens; even quoten is handiger voor de ander ;)
  zondag 29 april 2018 @ 21:05:05 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_178821111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:33 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- ^O^
pi_178827635
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2018 18:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer.
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178847816
PH-EXZ is vandaag in gebruik genomen. Meteen maar even 9 sectors gevlogen, KL1721, 1765, 1755 en 1731 met retour en daarna 1923 met night stop.
Overigens vloog de Fokker 100 van Carpatair er acht! Twee keer naar Hamburg, Edinbugh en Birmingham op en neer.
--
pi_178862067
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178863082
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo?

https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b

[ afbeelding ]
Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
pi_178863193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:27:42 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29:48 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_178867454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks!

Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo...
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
pi_178867519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden.
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten.

Edit; ze blijven idd in Dublin. Medisch noodgeval was een passagier van 85 die gereanimeerd moest worden. En vlucht naar Dublin is inderdaad wegens de uren. Passagiers worden door een andere crew opgehaald.

Lekkere vuurdoop zo. :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:57:45 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178908654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Optimale vliegroute.
Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks.
Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen.
Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug)
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_178913914
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal.

Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks.
Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied.

Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route.
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream.
Een combinatie dus. :P

Op dat moment kon je ook duidelijk op windkaarten zien dat de Westbound vluchten wind in de rug hadden en die Lufthansa vlucht ook wind in de rug.
pi_178940015
Het zat er aan te komen:

Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
quote:
Jean-Marc Janaillac stapt op als topman van luchtvaartmaatschappij Air France-KLM. Het merendeel van het personeel stemde tegen het salarisbod van de Air France-directie.

Janaillac legde zijn toekomst bij de luchtvaartmaatschappij in de handen van zijn personeel. Dat mocht stemmen over het salarisbod. Als de werknemers niet akkoord gingen, zou hij zijn functie neerleggen.

De topman hoopte buiten de Franse vakbonden om tot een akkoord te komen met het personeel. De bonden verzetten zich al weken tegen het salarisbod en willen een directe loonsverhoging van 6 procent.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2018 @ 19:22:35 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178940563
Dat gaat een bikkelharde strijd worden bij Air France. Hopelijk beseffen de Fransen dat ze hun trots opzij moeten zetten om het bedrijf eindelijk eens gezond en aantrekkelijk te maken. Anders zie ik de toekomst somber in en hiermee ook voor KLM
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:24:20 #169
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_178943132
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik?

[ Bericht 75% gewijzigd door G-Pier op 04-05-2018 21:35:31 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:59:44 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178943992
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_178945711
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:59 schreef flipsen het volgende:
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt :?

[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon plamuur.
pi_178946729
The Great Race Budapest 2018.
Traditioneel weer met airliners vlak over de Donau.




En bewegend beeld:

  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:39 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:27 schreef Iemand91 het volgende:

Een combinatie dus. :P

Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen.

En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:09:24 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178947935
quote:
Wat een kutvolk is het toch ook.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zaterdag 5 mei 2018 @ 10:37:46 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178948960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat een kutvolk is het toch ook.....
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')