ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:29 schreef inkjet het volgende:
[..]
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia.
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:35 schreef Koen66 het volgende:
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld?
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren. zou mij toch wel verbazen als KL opeens Airbus voor de grotere Europese toestellen gaat kiezen. Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat, groter hebben ze (nog) nietquote:Op vrijdag 13 april 2018 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot.
Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!)
Bijna inderdaad, de E195-E2 kan 146 passagiers vervoeren, maar wel met 28 inch seat pitch. Alternatief is bijvoorbeeld 132 met 30 inch, maar als je vijf of zes rijen met 33 inch pith wilt kom rond de 128 uit. KLM heeft er 132 in de 737-700 met vijf rijen van 35 inch pitch. Zou de 195-E2 Moskou en Kiev halen?quote:Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat...
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.quote:Op zaterdag 14 april 2018 00:01 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren.
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.quote:Op zaterdag 14 april 2018 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie.
AF/KLM doen veel onderhoud in eigen huis, ook plegen ze veel motorenonderhoud voor andere maatschappijen. Hiermee hengelen ze veel geld binnen.quote:Op maandag 16 april 2018 09:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me.
Morgen weer stakenquote:Op maandag 16 april 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiëntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn.
quote:A Southwest Boeing 737-700 operating a flight from LaGuardia to Dallas has suffered an uncontained engine failure while climbing out of New York. The plane safely diverted to Philadelphia with serious damage to the left engine.
Passengers reported that they heard a loud bang on the left side of the aircraft, while climbing out of LGA and discovered that the left-hand engine cowling had disintegrated, seriously damaging the aircraft’s wing and fuselage.
At least one passenger has suffered serious injuries from shrapnels and is on his way to a hospital, CNN reports.
The airplane involved is a 17-year old Boeing 737-700 (registration N772SW), which carried 143 passengers and five crew members. Southwest says ‘we are working diligently to support passengers and crew‘ from the affected flight.
twitter:NTSB_Newsroom twitterde op woensdag 18-04-2018 om 02:11:52 NTSB investigators on scene examining damage to the engine of the Southwest Airlines plane. https://t.co/2dyDzOW8pT reageer retweet
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:11 schreef flipsen het volgende:
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage.
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.quote:
Gordel is ook niet zozeer voor neerstorten, maar meer voor (onverwachte) turbulentie of een ongeluk bij de landing of start (gear collapse, naast de baan raken, etc)quote:Op woensdag 18 april 2018 09:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel).
[..]
Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm.
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen
Kutquote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Schijnt vaker te gebeuren. Paniek en stress doet toch rare dingen met een mens blijkbaarquote:Op woensdag 18 april 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen.
En vooral muziek blijven luisteren ook .quote:Op woensdag 18 april 2018 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo
[ link | afbeelding ]
Dat is dus ongeveer waar ik altijd mijn stoel boek volgens mij .quote:Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |