ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 16 maart 2018 22:54 schreef dennistd het volgende: Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat.
Ahja, als er geen 100 miljoen is om het IJgebouw te renoveren is hier zeker wel geld voor
Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Op zaterdag 17 maart 2018 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Dat staal kunnen ze waarschijnlijk nog leuk verkopen als stalingsvrij ijzer
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is..
Speciaal voor jou even gekeken wat het allemaal is foto
Waar jij het over had is dat roze spul, die staan aan de depotvoeding. De losse bakken op spoor 342 worden eind maart de Benelux stammen mee verlengt. De gele stammen gaan de loods in of staan daar ondertussen al, oranje is voor het testbedrijf en wit is na een dagelijkse controle klaar om de dienst in te gaan.
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is.
Het grote verschil is dat mensen niet naar Brussel-Zuid gaan voor Brussel, mensen gaan naar Brussel-Zuid om verder te reizen. Brussel-Zuid is voor niemand een eindbestemming. Amsterdam Centraal is dat zeker wel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vertrek begin mei voor 13 dagen naar Polen. Iemand nog tips qua spoorlijnen die de absolute moeite zijn daar?
Ohja, ik leef ook nog maar heb het nogal druk gehad de laatste tijd, maar mijn huisje is inmiddels aardig achter de rug. En toch maar wat vaker mobiel Fok!ken denk ik hier.
Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland.