Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:23 schreef noodgang het volgende:
Welke reden geven ze aan om het niet terug te nemen?
Yes, dat wist ik inderdaad. Maar ik vroeg me dus af hoe het zit als het op de bon staat aangegeven dat het wel kan.. Dan zijn ze ook verplicht om dat te doen toch?quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef alopio het volgende:
Ruilen is een service in Nederland, geen recht.
Dit heeft niets met garantie te maken, dan heb je wel rechten. Maar voor ruilen geld..koop is koop.
Alleen als in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen mag ruilen, dan moeten ze dat wel doen natuurlijk. Tenzij er ook staat dat daar weer vanaf geweken kan worden
Zeker, alles zit er nog op en aan! Het is slechts één keer gepast (en sommige dingen zijn zelfs niet eens gepast). Het lijkt nu alsof het om enorme aantallen kleding gaat maar dat valt mee.quote:
Het gaat om de Bijenkorf. Ik heb net even naar hun voorwaarden gekeken maar zie vooral voorwaarden rondom Online Aankopen, ik weet dat daar weer net andere regels voor gelden vaak.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef even een link naar hun voorwaarden.
Tot nu toe heb ik mijn geld wel teruggekregen. Ik heb vanmiddag contact gehad met de PR-afdeling om te bekijken hoe we dit in de toekomst kunnen doen, maar ze willen niet meewerken aan dit soort dingen. Ook niet als ik ze vertel dat ik gebruikte dingen nooit, echt nooit, retourneer. Blijkbaar zijn er veel mensen die dat wel doen, anders zouden ze denk ik niet zo heftig hierop reageren.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Met zo'n bon verplichten ze zichzelf vooral.
Ze moeten wel heel hard kunnen aantonen dat jij de voorwaarden hebt geschonden.
"een vermoeden" is leuk enzo, maar ja.
Toch je gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen uiteraard.
ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.
Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik.
Wat was dat projectje van je dan? Ze zullen vast een reden hebben om dat te denken?
quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef VirtualInsanity het volgende:
Goedemiddag,
De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met een project waarvoor ik kleding in verschillende winkels heb gekocht.
Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn.
Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef Adames het volgende:
Zakelijk heb je geen recht op de wet koop op afstand
Heb je het op bedrijfsnaam gekocht?
Nou zo spot on is het niet want ik ben er ook open over geweestquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef ITrade het volgende:
[..]
[..]
Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!
En toch gebruik je het zakelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.
ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:
I
[..]
Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.
Kijk ik ga nu met twee maten meten wat natuurlijk niet klopt. Officieel koop ik het voor mijn bedrijf ja, maar dat is door de winkel niet aan te tonen...quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?
Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:06 schreef Gunner het volgende:
Heb je gewoon in de winkel gekocht, niet online dus? Dan heb je geen ruilrecht. Dat is dan de gunst van de winkelier.
Dat heb ik even gemist, maar dan heb je dat wel ja.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:07 schreef VirtualInsanity het volgende:
[..]
Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |