abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177820109
Goedemiddag,

De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met een project waarvoor ik kleding in verschillende winkels heb gekocht. Veel hiervan heb ik gehouden omdat het is gebruikt, maar er zijn ook dingen die ik niet heb gebruikt en dus weer terug wil brengen. Vandaag heb ik diverse dingen bij één winkel teruggebracht (een grote Nederlandse keten), maar door een verkoper werd me gemeld dat zij dingen mogen weigeren terug te nemen. Nogmaals het gaat dus om NIET gedragen kleding waar alle kaartjes etc. nog aanzitten. Er kan dus niet aangetoond worden dat het wel is gebruikt en op de bon van de desbetreffende winkel staat ook dat ik 14 dagen de tijd heb om dingen terug te brengen. Kunnen ze dit zomaar weigeren te doen met ongebruikte producten?
-
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 17:23:00 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_177820152
Welke reden geven ze aan om het niet terug te nemen?
pi_177820207
Ruilen is een service in Nederland, geen recht.

Dit heeft niets met garantie te maken, dan heb je wel rechten. Maar voor ruilen geld..koop is koop.
Alleen als in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen mag ruilen, dan moeten ze dat wel doen natuurlijk. Tenzij er ook staat dat daar weer vanaf geweken kan worden
pi_177820208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:23 schreef noodgang het volgende:
Welke reden geven ze aan om het niet terug te nemen?
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.
-
pi_177820221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef alopio het volgende:
Ruilen is een service in Nederland, geen recht.

Dit heeft niets met garantie te maken, dan heb je wel rechten. Maar voor ruilen geld..koop is koop.
Alleen als in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen mag ruilen, dan moeten ze dat wel doen natuurlijk. Tenzij er ook staat dat daar weer vanaf geweken kan worden
Yes, dat wist ik inderdaad. Maar ik vroeg me dus af hoe het zit als het op de bon staat aangegeven dat het wel kan.. Dan zijn ze ook verplicht om dat te doen toch?
-
pi_177820356
Met zo'n bon verplichten ze zichzelf vooral.

Ze moeten wel heel hard kunnen aantonen dat jij de voorwaarden hebt geschonden.
"een vermoeden" is leuk enzo, maar ja.

Toch je gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen uiteraard.
pi_177820435
Zit t prijskaartje er nog op?
pi_177820477
Geef even een link naar hun voorwaarden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177820624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:46 schreef DW457 het volgende:
Zit t prijskaartje er nog op?
Zeker, alles zit er nog op en aan! Het is slechts één keer gepast (en sommige dingen zijn zelfs niet eens gepast). Het lijkt nu alsof het om enorme aantallen kleding gaat maar dat valt mee.
-
pi_177820633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef even een link naar hun voorwaarden.
Het gaat om de Bijenkorf. Ik heb net even naar hun voorwaarden gekeken maar zie vooral voorwaarden rondom Online Aankopen, ik weet dat daar weer net andere regels voor gelden vaak.
-
pi_177820651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Met zo'n bon verplichten ze zichzelf vooral.

Ze moeten wel heel hard kunnen aantonen dat jij de voorwaarden hebt geschonden.
"een vermoeden" is leuk enzo, maar ja.

Toch je gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen uiteraard.
Tot nu toe heb ik mijn geld wel teruggekregen. Ik heb vanmiddag contact gehad met de PR-afdeling om te bekijken hoe we dit in de toekomst kunnen doen, maar ze willen niet meewerken aan dit soort dingen. Ook niet als ik ze vertel dat ik gebruikte dingen nooit, echt nooit, retourneer. Blijkbaar zijn er veel mensen die dat wel doen, anders zouden ze denk ik niet zo heftig hierop reageren.
-
pi_177820672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:

[..]

Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn. Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven de dingen die ik heb gebruikt, niet terug te brengen. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om kleding te dragen die al eens door iemand anders is gedragen (los van het even passen van kleding). Er wordt dus niet een hele duidelijke reden genoemd, ze zijn denk ik bang dat ik toch dingen terug breng die zijn gebruikt.
ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik.

Wat was dat projectje van je dan? Ze zullen vast een reden hebben om dat te denken?
compact en kleverig.
pi_177820678
Op welke datum heb je het gekocht en op welke datum ben je teruggegaan naar de winkel?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177820695
Zakelijk heb je geen recht op de wet koop op afstand
Heb je het op bedrijfsnaam gekocht?
pi_177820696
I
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze zeggen letterlijk waarom ze het niet terug willen nemen, nl:
Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik.

Wat was dat projectje van je dan? Ze zullen vast een reden hebben om dat te denken?
Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.
-
pi_177820711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:20 schreef VirtualInsanity het volgende:
Goedemiddag,

De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met een project waarvoor ik kleding in verschillende winkels heb gekocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:26 schreef VirtualInsanity het volgende:

[..]

Zij hebben het "vermoeden" dat ik kleding voor commerciële doeleinden gebruik en ze zeggen dat ze geen verhuurbedrijf zijn.
Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177820717
Zo een winkel zit daar natuurlijk niet op te wachten om dat elke keer te doen.
Sowieso zou ik afspraken maken van te voren en niet naderhand.
pi_177820720
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef Adames het volgende:
Zakelijk heb je geen recht op de wet koop op afstand
Heb je het op bedrijfsnaam gekocht?
Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.
-
pi_177820727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef ITrade het volgende:

[..]

[..]

Spot on analyse door die werknemer. Chapeau!
Nou zo spot on is het niet want ik ben er ook open over geweest :)
-
pi_177820732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:

[..]

Nee ik heb het niet zakelijk gekocht, er staat geen bedrijfsnaam of iets op de bon.
En toch gebruik je het zakelijk.
pi_177820735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:04 schreef VirtualInsanity het volgende:
I

[..]

Ik ben daar tijdens het kopen van de dingen al heel open over geweest. Ik werk als styliste voor commercials. Daar moet je soms dingen voor passen met acteurs, een deel daarvan gebruik je uiteindelijk en een deel niet. Maar in principe gaat hen dat niks aan, zolang ik dingen terugbreng die niet zijn gebruikt.. lijkt me.
ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?
compact en kleverig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:06:40 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177820747
Heb je gewoon in de winkel gekocht, niet online dus? Dan heb je geen ruilrecht. Dat is dan de gunst van de winkelier.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_177820751
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik heb geen idee hoe dat zit, want je hebt t dus gekocht voor n ‘onderneming’ en volgens mij is het dan anders?
Kijk ik ga nu met twee maten meten wat natuurlijk niet klopt. Officieel koop ik het voor mijn bedrijf ja, maar dat is door de winkel niet aan te tonen...
-
pi_177820758
quote:
19s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:06 schreef Gunner het volgende:
Heb je gewoon in de winkel gekocht, niet online dus? Dan heb je geen ruilrecht. Dat is dan de gunst van de winkelier.
Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?
-
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:08:07 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177820766
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:07 schreef VirtualInsanity het volgende:

[..]

Maar ook als het op de bon vermeld staat? Daar is het me vooral om te doen. Of mogen ze daar zomaar van afstappen als het ze uitkomt?
Dat heb ik even gemist, maar dan heb je dat wel ja.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')