abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:25 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178157135
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lidworden is wat betreft handelen geen grote stap (of bedoel je emotioneel gezien?). CLW heeft wel een aantal extra 'waarborgen' die er niet zijn wanneer iemand buiten CLW om aan het middel komt. Denk aan de toegevoegde kleurstof en dat er niet kilo's van zo'n giftig middel op allerlei plaatsen terecht komt.

Het gaat voor veel leden ook om de rust die ze ervaren wanneer ze het middel hebben, niet om het meteen na ontvangst te willen gebruiken.
Ik denk ook dat het element van rust, het belangrijkste is en voor anderen daarom juist die grote onrust geeft. Vwb "stap" is het - voor mij - vooral de emotionele kant (v/h "beslissen"), het moeilijkste proces. Veel hangt samen hoe je zelf keuzes maakt, je (eigen)kennis, je vaardigheden en daarmee je mogelijkheden.

Geruststellend is te weten dat wanneer je wilt, zelf je (levens)einde kan en mag bepalen zonder daarbij rare fratsen te hoeven uithalen. Kan mij natuurlijk voorstellen dat dit keuzeaspect bij anderen dan juist angsten en onzekerheden oproept. Het is een spagaat van jewelste waar in het recht van -of op - leven en dood - geen compromis mogelijk is.

De makkelijk weg is dan (imho) om je naïef stellen "dat het niet en nooit mag" en daarmee de discussie van de weg te duwen. In essentie is/gaat het vooral de vraag of jezelf mag/kunt beslissen over je levenseinde of dat aan externe factoren dient over te laten.

Vroegûh bepaalde het lot van je religie over je (voort)bestaan en tijdstip van je onzelfstandige dood.
We zijn aangekomen in een tijdperk waarin we als maatschappij vergaand kunnen beschikken over het leven. De vraag is of en wat het individu daar zelf over kan/mag beschikken ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 28-03-2018 20:57:51 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178160456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:25 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is inderdaad belachelijk.
Dat spul moet verboden worden.
De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij. Haar strategie is om de bevolking zo lang mogelijk te laten doorwerken, zodat zo weinig mogelijk mensen (te) lang van hun pensioen kunnen genieten. En dat gehandicapten hun leven lang gedoemd zijn minder te verdienen dan hun gezonde collega’s en daarbij geen pensioen kunnen opbouwen. En daarmee neemt de overheid een hypocriete standpunt in, want deze houding van de overheid triggert de mensen tot zelfmoord.

Dan vind ik dat de overheid die mensen - die niet willen of wegens bezwarende redenen niet in staat zijn om het zo lang vol te houden – de vrije keus geven om eerder uit het leven te stappen.
Want in feite is dat de doelstelling van de overheid.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:51:48 #253
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178170383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:50 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij. Haar strategie is om de bevolking zo lang mogelijk te laten doorwerken, zodat zo weinig mogelijk mensen (te) lang van hun pensioen kunnen genieten. En dat gehandicapten hun leven lang gedoemd zijn minder te verdienen dan hun gezonde collega’s en daarbij geen pensioen kunnen opbouwen. En daarmee neemt de overheid een hypocriete standpunt in, want deze houding van de overheid triggert de mensen tot zelfmoord.

Dan vind ik dat de overheid die mensen - die niet willen of wegens bezwarende redenen niet in staat zijn om het zo lang vol te houden – de vrije keus geven om eerder uit het leven te stappen.
Want in feite is dat de doelstelling van de overheid.
Hoe rijmt die strategie met het binnenhalen van bijstandstoeristen (lees: kansloze asielzoekers die nooit aan de slag zullen gaan?
  maandag 9 juli 2018 @ 17:44:19 #254
16715 Mylene
*schatje*
pi_180359088
quote:
Leden Laatste Wil kopen zelfdodingspoeder zélf: 'Paar telefoontjes waren genoeg'
UDEN - Hoewel de coöperatie Laatste Wil zijn activiteiten heeft gestaakt, weten steeds meer leden op eigen houtje de hand te leggen op het veelbesproken zelfdodingspoeder. De coöperatie had eerder aangekondigd informatie over het dodelijke poeder met haar leden te delen, maar zag daarvan af toen het Openbaar Ministerie stelde dat mogelijk sprake is van strafbare feiten.

,,Het was dom om de coöperatie zo af te remmen. Die had juist erg veel checks ingebouwd", zegt een van hen, Ingeborg Oderwald (86), tegen Nieuwsuur.

,,Ze wilden bijvoorbeeld een kluisje met het poeder mee verzenden, dat alleen te openen is met je eigen vingerafdruk. Maar nu is de beer los." Carl Dusseldorp (81) zegt dat ,,een paar telefoontjes'' afdoende waren om het middel te vinden.

Onder het vergrootglas
Coöperatie Laatste Wil (CLW) ligt onder het vergrootglas nadat een jonge vrouw uit Uden zichzelf met een omstreden zelfmoordpoeder van het leven had beroofd. Onderzoek moet nu uitwijzen of de coöperatie hulp bij zelfdoding aan haar leden geeft door te faciliteren dat zij het dodelijk middel zelf kunnen aanschaffen. Zoiets is strafbaar. Volgens justitie is Laatste Wil daarom een criminele organisatie.

Honderden leden van Laatste Wil zegden hun lidmaatschap op naar aanleiding van het strafrechtelijk onderzoek dat het Openbaar Ministerie tegen de coöperatie is begonnen. Zij zijn teleurgesteld in de houding van het bestuur en hebben het gevoel dat ze onder valse voorwendselen lid zijn geworden. ,,Het voelt alsof ik ben opgelicht”, zei een van hen tegen deze krant.
bron

Over Ximena een nieuwsbericht van een paar dagen geleden.

quote:
OM verminkt onnodig lichaam overleden Ximena (19) na gebruik zelfmoordpoeder, familie woedend
UDEN - Het lichaam van de overleden Ximena Knol (19) uit Uden is door een onnodig vergaand onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM) volledig verminkt. Zo erg zelfs, dat haar ouders haar na de sectie niet meer herkenden. Het OM geeft in een reactie aan Omroep Brabant toe dat dit niet had moeten gebeuren en dat er fouten zijn gemaakt. Vader Randy is woedend: “Hier is geen enkel excuus voor.”

Ximena pleegde in februari van dit jaar zelfmoord met het omstreden zelfmoordpoeder. Ze kampte al langer met psychische problemen door seksueel misbruik in haar jeugd. Het poeder werd, samen met verschillende afscheidsbrieven, gevonden naast haar lichaam. Normaal gesproken wordt bij een duidelijke zelfdoding een lichaam niet uitvoerig onderzocht. Justitie deed in het geval van Ximena toch een zeer uitgebreid onderzoek op het lichaam om juridisch voldoende zekerheid te hebben dat het omstreden poeder haar daadwerkelijk het leven kostte.

'Ze is postuum misbruikt'
Het was echter een veel te verregaande sectie, zo blijkt nu. Met enkel een bloedonderzoek had ook vastgesteld kunnen worden dat Ximena door het zelfmoordpoeder was overleden. “Onze dochter is door het OM fysiek van ons afgenomen. Als een stuk vlees in een plastic zak afgevoerd. Ze is postuum misbruikt, gemolesteerd en verminkt.”
bron
  maandag 9 juli 2018 @ 20:00:19 #255
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180361557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:50 schreef Begripvol het volgende:

De overheid draagt voor het grootste deel bij aan de verharding van de maatschappij.
Nee, hoor. Dat doe je helemaal zelf.

Je lijkt wel een reli-gekkie, de verantwoordelijkheid van je daden bij iemand anders neerleggen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 20:17:14 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180361911
Ik ben een grote tegenstander van elke vorm van euthanasie.
Geen enkele overheid of zorginstelling hoort mensen te doden. Waar eindigt het als je met dit soort praktijken begint?

Als je met 19 zelfmoord pleegt dan ben je niet lekker in je bovenkamer. Dat meisje had steun en hulp nodig om haar leven weer op te pakken. Dat hele "voltooid leven" gezwetst slaat nergens op bij dit geval.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180457423
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Geen enkele overheid of zorginstelling hoort mensen te doden. Waar eindigt het als je met dit soort praktijken begint?

Als je met 19 zelfmoord pleegt dan ben je niet lekker in je bovenkamer. Dat meisje had steun en hulp nodig om haar leven weer op te pakken. Dat hele "voltooid leven" gezwetst slaat nergens op bij dit geval.
Wees blij dat je niet weet hoe het voelt om niet te willen leven, en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
pi_180458158
Volwassen en de keuze gemaakt om zelfmoord te plegen. Vreemde reden dus om dat poeder verboden te maken voor anderen.
Conscience do cost.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:52:52 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458176
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:25 schreef julius123 het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet weet hoe het voelt om niet te willen leven, en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
of onnodig in leven gehouden worden, want met zn reactie geeft Harvest89 ook aan dat euthanasie bij ernstig lijden bij hem niet toegestaan zou mogen worden.
pi_180458438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:52 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

of onnodig in leven gehouden worden, want met zn reactie geeft Harvest89 ook aan dat euthanasie bij ernstig lijden bij hem niet toegestaan zou mogen worden.
Mensen die zoiets zeggen, hebben dat vaak nog nooit van dichtbij meegemaakt.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:07:03 #261
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458457
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mensen die zoiets zeggen, hebben dat vaak nog nooit van dichtbij meegemaakt.
Of zijn van mening dat alleen God over het leve mag beslissen. Nog erger, want ongelovigen wordt ook die wil opgelegd dan..
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:16:26 #262
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180458615
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:17 schreef Harvest89 het volgende:

Dat meisje was al in behandeling, het hele punt is dat er aan dat poeder heel gemakkelijk aan te komen was via internet. Dus al het dan even niet goed gaat bestellen zulke mensen gauw zo een poedertje.

Dat is juist het gevaarlijke.

Daar komt nog bij dat ze nog op een verschrikkelijke manier is dood gegaan ook.

Niemand hoeft me te geloven, maar ik weet hoe die ouders haar gevonden hebben. Als iemand dat poedertje in huis heeft, zou ik het echt met een rotgang weggooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 13-07-2018 23:24:57 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:29:42 #263
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:16 schreef tesssssssss het volgende:
Niemand hoeft me te geloven, maar ik weet hoe die ouders haar gevonden hebben. Als iemand dat poedertje in huis heeft, zou ik het echt met een rotgang weggooien.
Blauw aangelopen waarschijnlijk en langzaamaan gestikt?

Op zich zou de dood wel mee moeten vallen,omdat de hersenfuncties redelijk rap uitgeschakeld moeten worden en dr gewoon een soort comatueuze toestand ontstaat.

Tja, paar minuten lijden om van je lijden af te zijn. Zou ik dr wel voor over hebben, denk ik als ik echt een enorme doodswens zou hebben.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:31:33 #264
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180458852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:29 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Blauw aangelopen waarschijnlijk en langzaamaan gestikt?

Op zich zou de dood wel mee moeten vallen,omdat de hersenfuncties redelijk rap uitgeschakeld moeten worden en dr gewoon een soort comatueuze toestand ontstaat.

Tja, paar minuten lijden om van je lijden af te zijn. Zou ik dr wel voor over hebben, denk ik als ik echt een enorme doodswens zou hebben.
Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weggooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?

Ik ben niet tegen euthanasie, maar doe het alsjeblieft niet met dat poedertje.

Zelf weten natuurlijk, maar ik heb het in ieder geval gezegd.
pi_180458971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weggooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?

Ik heb dat spul zelf ook in huis om paté en worst te maken. Ik denk dat geen enkele manier heel prettig is met over de toonbank verkrijgbare middelen. Wat wel vast staat is dat het zeker werkt, en dat is misschien al genoeg voor mensen om het te blijven gebruiken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:38:42 #266
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180458986
quote:

[..]

Nee. Ik ken die mensen. Vertrouw er maar gewoon op dat je dat poedertje weg gooit. Waarom zou ik dat anders zeggen tegen vreemden?
Uit je reactie had ik al een vermoeden dat je deze mensen zou kennen. Omdat je enorm tegen euthanasie/zelfmoordpoedertjes zou kunnen zijn?

Maar als je een doodswens hebt, zou ik zeggen: liever dat, dan een trein koppen. Dat half uurtje moet je dan maar offeren voor de goede orde.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:41:59 #267
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180459046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Uit je reactie had ik al een vermoeden dat je deze mensen zou kennen. Omdat je enorm tegen euthanasie/zelfmoordpoedertjes zou kunnen zijn?
Ik ben niet tegen euthanasie, en die mensen ook niet.

Dat meisje heeft een doodstrijd gehad van 8 uur. Die vader heeft dingen gezien die nooit de media hebben gehaald, omdat ze waarschijnlijk te gruwelijk zijn.

Dat is het enige wat ik wil zeggen.

Ik begrijp het als mensen een einde aan hun leven willen maken, maar doe het niet met dat poedertje.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:46:34 #268
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_180459149
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:37 schreef julius123 het volgende:

[..]

Ik heb dat spul zelf ook in huis om paté en worst te maken. Ik denk dat geen enkele manier heel prettig is met over de toonbank verkrijgbare middelen. Wat wel vast staat is dat het zeker werkt, en dat is misschien al genoeg voor mensen om het te blijven gebruiken.
Een doodstrijd van 8 uur, he?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:53:21 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180459321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Misschien had ze dan toch niet dat middel waar CLW het over had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:55:21 #270
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180459379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

En hoe zeker weet je dat? En waarom duurde het 8 uur? Waarom is dat nooit in de media gekomen? De ouders hebben aandacht genoeg gehad daarvoor om dat ook naar buiten te brengen. Juist met het oog op het ontmoedigen zouden de ouders dat hebben moeten benoemen.

Heb zelf toen nogal wat gegoogled en wat onderzoeken/rapporten doorgelezen. Daaruit kwam niet naar boven dat het 8 uur zou duren. Dus dat vind ik ook wel raar dat het zolang heeft geduurd.

Degenen die googlen op het goedje lezen het misschien wel dat het 8 uur kan duren. Misschien meoten die dan toch maar een paar grammetjes coke ofzo in een keer naar binnen werken. Dan is het nog een feestje, ofzo.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:03:41 #271
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_180459653
quote:

[..]

Misschien is het een idee om een ander voor te lichten door er niet zo geheimzinnig over te doen?

Ik ben namelijk benieuwd wat het poeder heeft veroorzaakt en wie weet heeft het nog een afschrikkende werking op iemand.

Hoewel je iemand die ècht niet meer wilt toch niet tegenhoudt weet ik helaas uit ervaring.
pi_180459908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:55 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En hoe zeker weet je dat? En waarom duurde het 8 uur? Waarom is dat nooit in de media gekomen? De ouders hebben aandacht genoeg gehad daarvoor om dat ook naar buiten te brengen. Juist met het oog op het ontmoedigen zouden de ouders dat hebben moeten benoemen.

Heb zelf toen nogal wat gegoogled en wat onderzoeken/rapporten doorgelezen. Daaruit kwam niet naar boven dat het 8 uur zou duren. Dus dat vind ik ook wel raar dat het zolang heeft geduurd.

Degenen die googlen op het goedje lezen het misschien wel dat het 8 uur kan duren. Misschien meoten die dan toch maar een paar grammetjes coke ofzo in een keer naar binnen werken. Dan is het nog een feestje, ofzo.
Nou als jij het beter weet dan degene die haar gevonden heeft, dan krijg je van mij meteen gelijk.

Dus beter dan haar ouders die "lLaatste wil" aanklagen.

Het heeft ook geen zin om hierover in discussie te gaan, eigenlijk.

Ik zou dat poedertje nog niet aan mijn ergste vijand geven.
pi_180459999
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:03 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om een ander voor te lichten door er niet zo geheimzinnig over te doen?

Ik ben namelijk benieuwd wat het poeder heeft veroorzaakt en wie weet heeft het nog een afschrikkende werking op iemand.

Hoewel je iemand die ècht niet meer wilt toch niet tegenhoudt weet ik helaas uit ervaring.
Die vader heeft haar in haar eigen ontlasting, urine ,en braaksel gevonden met haar gezicht in een grimas van pijn.

Donkerblauw.

Hoe die vader dat weet van die doodstrijd van 8 uur weet ik zelf ook niet. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven, Maar mijn vriendin is chemicus, en die schrok zich ook rot toen ze hoorde om wat voor poeder het ging. Persoonlijk vertrouw ik meer op haar expertise.

..em daarbij als je logisch nadenkt, ik heb er geen enkele baat bij om hier te typen wat ik nu typ.

[ Bericht 7% gewijzigd door tesssssssss op 14-07-2018 00:35:48 ]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:47:14 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180460755
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:51 schreef ems. het volgende:
Volwassen en de keuze gemaakt om zelfmoord te plegen. Vreemde reden dus om dat poeder verboden te maken voor anderen.
Mensen die zelfmoord plegen zijn letterlijk niet goed in hun hoofd. Die denken niet logisch na.
Die moet je juist beschermen en hulp aanbieden. Dat gemakkelijke gelul met "eigen keuze" slaat nergens op want deze mensen zijn psychisch ziek.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:49:50 #275
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180460807
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:25 schreef julius123 het volgende:
en waarom zou elk mens maar gered moeten worden?
;(
Met die gedachtegang kunnen we onze samenleving net zo goed inrichten als in de middeleeuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')