Op 13 maart....quote:
Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:00 schreef Vallon het volgende:
Wellicht effectiever elk bewegend GSM signaal m.u.v 112 dat zonder ontheffing sneller gaat dan zeg 25km/u telkens voor 5 minuten te blokkeren. Hiervoor hoef je geen app of zo te installeren wat je verder aan de mast kunt regelen. OV/Taxi hebben veelal Wifi waarmee je als passagier lekker kunt inter/bellen.
Jammer voor de passagiers die meerijden in een voertuig zonder ontheffing en zo volop tijd krijgen om van de reis te genieten.
Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.quote:"Omdat we op kenteken bekeuren, vragen we aan de kentekenhouder wie de bestuurder was.
Agenten moeten vooralsnog staande houden om hier een boete voor uit te schrijven.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:32 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.
Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.
Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.
Ik ben verder benieuwd naar alternatieven. Dat we ons gedrag vrijwillig zullen aanpassen is een gepasseerd station. Of je doet/handhaaft een sanctiebeleid of je blokkeert. Veel andere opties zie ik niet.
Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.
Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.quote:En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.quote:Zaken als verkeersinformatie op je navigatie leiden overigens eerder tot veiliger en beter doorstromend verkeer.
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.
[..]
Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.
Passagiers in normale auto's zijn inderdaad het haasje van een technische blokkade tijdens het rijden en komen tijdens de reis zonder communicatie te zitten. Persoonlijk vind ik dat trouwens wel fijn.
[..]
Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.
Het is niet zo moeilijk om voor (vast ingebouwde) navigatie-sims het internetverkeer daarvoor vrij te stellen.
Enfin, zelf ben ik meer voorstander om het technisch erg moeilijk te maken om mobiel te kunnen internetten dan dat je continu moet worden gecheckt of dat je het (il)legaal doet.
Mensen die toch willens/wetens het "verbod" omzeilen krijgen bij het constateren daarvan dan een heel forse douw (een jaar rijontzegging o zo).
Autonoom rijdende auto's is de oplossing voor dit gezeik. Duurt nog wel even voor dat gemeengoed is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.
Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.
Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.
Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig
Ik ben benieuwd hoe ze de camera dan richten bij een rechts gestuurd voertuig, als dan zal de tijd het leren.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Tegen die tijd, ik veeg er nu al mijn reet mee af.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tegen die tijd is de privacy volledig afgebroken.
Als die niet nog een andere functie krijgen die dingen dan brengt het eerst geld op daarnaar kunnen die bij de Fyra op stal gezet worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef Joppiez het volgende:
Ik ruik trouwens een enorme melkkoe. Dit brengt potentieel erg veel geld in het laatje en het is een kwestie van aftellen totdat je overal dit soort cameras gaat zien.
O geloof mij die geef ik een show daar zegt men U tegen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog even en iedere Nederlander wordt verplicht camera's in elke kamer in zijn huis op te hangen waar de politie mee kan kijken.....voor onze veiligheid.
Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.
Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.
Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.
Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.
Tussen niets en alles doen, zit een wereld aan mogelijkheden.
Het permanent observeren of sanctioneren op belgedrag en daarmee toestaan van permanent toezicht op ons rijden, vindt ik sws ingrijpender dan dat je tijdens de autorit niet kunt internetten en/of bellen, je krijgt hooguit een piep dat er een bericht is.Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.
Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van .Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Voice to text is ideaal Helft van mijn whatsappjes en Twitter berichten zet ik zo op, fouten haal ik er uit als ik stil sta bij verkeerslicht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon Whatsappen en Feesboeken als je telefoon in de houder zit. Kunnen ze je niks meer maken.
[..]
Volgende stap is gezichtsherkenning er op
Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wel goed ook. Als je de pakkans groot genoeg maakt, houdt het gedrag vanzelf op. Kijk maar bij trajectcontroles.
Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:03 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.
Denk niet dat deze maatregel echt veel mensen afschrikt eerlijk gezegd. Niet dat het een slechte ontwikkeling is overigens.
Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.
Als er wat mensen zijn die een locatie doorgeven als eentje waar ze boetes krijgen is het niet zo lastig.quote:Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?
Ik weet wel wat van techniek en durf te stellen dat je dingen technisch nu al vrij aardig kunt inregelen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 07:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).
Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.
Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |