abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:29:22 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177802528
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:27 schreef -Kadesh- het volgende:
Het is een 1 april grap.
Op 13 maart....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:30:37 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177802577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:00 schreef Vallon het volgende:
Wellicht effectiever elk bewegend GSM signaal m.u.v 112 dat zonder ontheffing sneller gaat dan zeg 25km/u telkens voor 5 minuten te blokkeren. Hiervoor hoef je geen app of zo te installeren wat je verder aan de mast kunt regelen. OV/Taxi hebben veelal Wifi waarmee je als passagier lekker kunt inter/bellen.

Jammer voor de passagiers die meerijden in een voertuig zonder ontheffing en zo volop tijd krijgen om van de reis te genieten.
Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:31:15 #78
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_177802605
Ze zijn nog niet operationeel, dat gaat binnenkort gebeuren, en binnenkort is het 1 april.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:32:57 #79
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_177802683
quote:
"Omdat we op kenteken bekeuren, vragen we aan de kentekenhouder wie de bestuurder was.
Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:44:11 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177803140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:32 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.
Agenten moeten vooralsnog staande houden om hier een boete voor uit te schrijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:45:35 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_177803187
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.
Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.

Ik ben verder benieuwd naar alternatieven. Dat we ons gedrag vrijwillig zullen aanpassen is een gepasseerd station. Of je doet/handhaaft een sanctiebeleid of je blokkeert. Veel andere opties zie ik niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:49:49 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177803348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.

Ik ben verder benieuwd naar alternatieven. Dat we ons gedrag vrijwillig zullen aanpassen is een gepasseerd station. Of je doet/handhaaft een sanctiebeleid of je blokkeert. Veel andere opties zie ik niet.
Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.

En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.

Zaken als verkeersinformatie op je navigatie leiden overigens eerder tot veiliger en beter doorstromend verkeer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:09:07 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_177804044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.
Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.
quote:
En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.
Passagiers in normale auto's zijn inderdaad het haasje van een technische blokkade tijdens het rijden en komen tijdens de reis zonder communicatie te zitten. Persoonlijk vind ik dat trouwens wel fijn.

quote:
Zaken als verkeersinformatie op je navigatie leiden overigens eerder tot veiliger en beter doorstromend verkeer.
Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL :P ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.
Het is niet zo moeilijk om voor (vast ingebouwde) navigatie-sims het internetverkeer daarvoor vrij te stellen.

Enfin, zelf ben ik meer voorstander om het technisch erg moeilijk te maken om mobiel te kunnen internetten dan dat je continu moet worden gecheckt of dat je het (il)legaal doet.
Mensen die toch willens/wetens het "verbod" omzeilen krijgen bij het constateren daarvan dan een heel forse douw (een jaar rijontzegging o zo).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:17:20 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177804396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.

[..]

Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.
Passagiers in normale auto's zijn inderdaad het haasje van een technische blokkade tijdens het rijden en komen tijdens de reis zonder communicatie te zitten. Persoonlijk vind ik dat trouwens wel fijn.

[..]

Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL :P ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.
Het is niet zo moeilijk om voor (vast ingebouwde) navigatie-sims het internetverkeer daarvoor vrij te stellen.

Enfin, zelf ben ik meer voorstander om het technisch erg moeilijk te maken om mobiel te kunnen internetten dan dat je continu moet worden gecheckt of dat je het (il)legaal doet.
Mensen die toch willens/wetens het "verbod" omzeilen krijgen bij het constateren daarvan dan een heel forse douw (een jaar rijontzegging o zo).
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.

Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.

Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.

Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177805522
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.

Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.

Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.

Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig ;)
Autonoom rijdende auto's is de oplossing voor dit gezeik. Duurt nog wel even voor dat gemeengoed is.

Tegen die tijd is de privacy volledig afgebroken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 22:48:56 ]
pi_177805833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Ik ben benieuwd hoe ze de camera dan richten bij een rechts gestuurd voertuig, als dan zal de tijd het leren.
pi_177805850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

Tegen die tijd is de privacy volledig afgebroken.
Tegen die tijd, ik veeg er nu al mijn reet mee af.

Ik denk dat men meer van mij weet als dat ikzelf nog weet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 22:59:19 ]
pi_177805960
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef Joppiez het volgende:
Ik ruik trouwens een enorme melkkoe. Dit brengt potentieel erg veel geld in het laatje en het is een kwestie van aftellen totdat je overal dit soort cameras gaat zien.
Als die niet nog een andere functie krijgen die dingen dan brengt het eerst geld op daarnaar kunnen die bij de Fyra op stal gezet worden.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 23:02:32 #89
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177805961
Nog even en iedere Nederlander wordt verplicht camera's in elke kamer in zijn huis op te hangen waar de politie mee kan kijken.....voor onze veiligheid.
pi_177806017
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog even en iedere Nederlander wordt verplicht camera's in elke kamer in zijn huis op te hangen waar de politie mee kan kijken.....voor onze veiligheid.
O geloof mij die geef ik een show daar zegt men U tegen.
pi_177806057
Ik wacht nog steeds op een agent aan de deur hier, in verband met het vrijwillig afstaan van iets, die krijgt een laag over zich heen, alles wat ik opgekropt heb krijgt die in 5 minuten te verwerken.
Tevens men wil toch iets van mij, dat ze mij maar bezoeken dan, als ik iets van hun wil komen ze ook niet aan mijn deur! Mag ik dus naar hun toe stappen, dat verwacht ik nu dus ook daar men iets van mij wil.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 23:07:21 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 23:29:35 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_177806614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.

Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.

Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.

Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig ;)
Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.
Tussen niets en alles doen, zit een wereld aan mogelijkheden.

Het permanent observeren of sanctioneren op belgedrag en daarmee toestaan van permanent toezicht op ons rijden, vindt ik sws ingrijpender dan dat je tijdens de autorit niet kunt internetten en/of bellen, je krijgt hooguit een piep dat er een bericht is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 14 maart 2018 @ 07:32:21 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177809622
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.
Tussen niets en alles doen, zit een wereld aan mogelijkheden.

Het permanent observeren of sanctioneren op belgedrag en daarmee toestaan van permanent toezicht op ons rijden, vindt ik sws ingrijpender dan dat je tijdens de autorit niet kunt internetten en/of bellen, je krijgt hooguit een piep dat er een bericht is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).

Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.

Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177809685
Als er nou gewoon meer politie op de (snel)weg zou zijn dan is zo'n uiterst technische oplossing wellicht helemaal niet nodig. De pakkans hoeft niet 100% te zijn maar is nu praktisch 0%. Overigens voor allerlei soorten hufterig gedrag op de weg.
pi_177809891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon Whatsappen en Feesboeken als je telefoon in de houder zit. Kunnen ze je niks meer maken.

[..]

Volgende stap is gezichtsherkenning er op
Voice to text is ideaal ^O^ Helft van mijn whatsappjes en Twitter berichten zet ik zo op, fouten haal ik er uit als ik stil sta bij verkeerslicht.

Maar het gaat mij iets te vaak om bellen en appen achter het stuur. Verkeershufter doen wel meer dan dat, rechts inhalen, doorrijden over rijstrook met rood kruis. Maar de bel-app bekeuring is makkelijk te handhaven en levert veel centjes op. Voor andere verkeersovertredingen moeten ze meer moeite doen lijkt wel.

Laatst werd er een auto bijna van de weg gereden bij knooppunt Badhoevedorp, politie handelt niet. Dan haal ik hem rechts in bij voorsoorteerstrook richting Haarlem (zij naar A4 Hoofddorp) en agent kijkt of ik aan het bellen ben? 8)7
pi_177809948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En wel goed ook. Als je de pakkans groot genoeg maakt, houdt het gedrag vanzelf op. Kijk maar bij trajectcontroles.
Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.

Denk niet dat deze maatregel echt veel mensen afschrikt eerlijk gezegd. Niet dat het een slechte ontwikkeling is overigens.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:06:49 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177809994
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:03 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.

Denk niet dat deze maatregel echt veel mensen afschrikt eerlijk gezegd. Niet dat het een slechte ontwikkeling is overigens.
Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177817184
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.
Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:29:38 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177817967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?
Als er wat mensen zijn die een locatie doorgeven als eentje waar ze boetes krijgen is het niet zo lastig.

Daarbij, wellicht dat dit soort zaken wel gewoon gepubliceerd worden. Vaste flitslocaties zijn geen staatsgeheim.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:35:27 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_177818075
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).

Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.

Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van :).
Ik weet wel wat van techniek en durf te stellen dat je dingen technisch nu al vrij aardig kunt inregelen.

Kern is wat je ook zegt, hoe onderscheidt je de noodzaak van de bijzaak.
Ik denk dat je hier moet kiezen voor de veiligheid zonder daarbij inbreuk te maken op iemands keuze vrijheid.
Een beetje als met de veiligheidsgordels, kinderzitje en de valhelm. Wanneer je onderweg al rijdend in een auto wilt bellen, ga je voor de veiligheid maar ergens stil staan.

Het om redenen van veiligheid permanent gaan controleren of bespieden, vind ik vele malen benauwender dan tijdens een reis niet kunnen bellen. E.e.e.a is natuurlijk hoe je dat ziet en ervaart.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')