https://www.autosport.com(...)ff-fuel-mistake-jibequote:Red Bull's Horner hits back at Mercedes boss Wolff's fuel jibe
Christian Horner has dismissed Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff's suggestion that Red Bull made a "mistake" by not having the same fuel supplier as engine partner Renault's works programme.
Red Bull uses ExxonMobil while the factory Renault team runs BP/Castrol products.
That means Red Bull is currently the only one of F1's six customer teams not to use the same brand as the associated manufacturer squad, although McLaren is planning to go with Petrobras in 2019.
Wolff cited the fact that Mercedes customers Williams and Force India benefit from using the Petronas fuel around which the engines are developed, and pointed out that anyone choosing their own fuel/oil has to pay the engine manufacturer for the dyno time required to prove their products.
But Horner insists Red Bull benefits from its strategy.
"We see it as an advantage," he told Sky Sports News.
"We have a great relationship with Exxon, and have done for the last 12 months.
"They're producing some great products. Their products won three grands prix last year.
"Obviously there are additional burdens involved in that, because they're a different supplier than what the works team has - it just means they've got to run more engines on the dynos, which obviously we have to cover the cost for.
"But we wouldn't be using it if we didn't see it as a technical advantage.
"They are a great company, great to respond, very, very quick, and from our perspective, we see it as an advantage."
Both world champion Lewis Hamilton and Mercedes technical director James Allison have tipped Red Bull as a much stronger threat in the 2018 season based on testing form so far.
Horner insisted it was too early to judge, but believes Mercedes still has an edge on its main rivals.
"I think it's so hard to draw conclusions," he argued.
"You get a bit of a flavour. You see Mercedes are in great shape, you see Ferrari are looking strong.
"We hope we're there or thereabouts. It will be great for F1 if there are a few teams in contention this year.
"But Mercedes, rest assured, are definitely going into this championship as very much the favourites."
Dit is voor het eerstquote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gaan we dit gezeik weer krijgen of wat waarom om je elke 2 seizoenen moet die vraag?
hou het maar gewoon hier en in een reeksquote:
voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Tegen, anders loopt het toch door elkaar. Gewoon in enkel draadje houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Renault is FI voorbij.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
wel met je eensquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 - Mercedes- Red Bull- Ferrari- Renault- Haas- Toro Rosso - Force India- McLaren- Williams- Sauber(Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
- Mercedes nog steeds het sterktste teamquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
Mercedesquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:26 schreef Sunri5e het volgende:twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 (Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
De Renault lijkt aardig betrouwbaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
McLaren was echt dramatisch ja. Ik heb het al eerder geroepen vandaag maar ik heb het idee dat de McLaren vorig seizoen de Honda slechter heeft laten lijken als dat hij daadwerkelijk was.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Renault lijkt aardig betrouwbaar.
Red bull kan het Ferrari lastig maken.
McLaren heeft een probleem.
Dat zijn geen seizoensvoorspellingenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:35 schreef flipsen het volgende:
Die voorspellingen kunnen ook in het voorspellingentopic he?
Harsh @ McLaren nog verder achteraan dan vorig jaarquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:26 schreef Sunri5e het volgende:twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 - Mercedes- Red Bull- Ferrari- Renault- Haas- Toro Rosso - Force India- McLaren- Williams- Sauber(Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
Ja en gisteren kregen de Renault teams dus 50% van het ontbrekende vermogen om te testenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:41 schreef beantherio het volgende:
Ik haal uit de Ted's Notebook van gisteren dat Renault blijkbaar de hele test tot en met gisteren (en inclusief de 190 rondes van eergisteren) met een motor heeft gedaan. Qua betrouwbaarheid klinkt dat veelbelovend.
doet mercedes een boekje open en blazen iedereen naar huis om het weer een saai seizoen te makenquote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
Hiervoor is dus de Halo (van Tweakers gejat)
[ afbeelding ]
McLaren heeft idd nog z'n "standaard" auto divisies enzo, Williams heeft buiten de F1 niks naar mijn weten?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:57 schreef beantherio het volgende:
Beetje triest om te zien dat de twee teams die de Formule 1 in de jaren 80 en 90 zo'n beetje definieerden (en in die periode 16 van de 20 kampioenschappen pakten) zo ploeteren. En specifiek voor Williams vindt ik het wel echt zorgwekkend: ze lijken me financieel best wel kwetsbaar.
Wel wat maar volgens mij geen echte vetpot.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
McLaren heeft idd nog z'n "standaard" auto divisies enzo, Williams heeft buiten de F1 niks naar mijn weten?
Nog geen tijd gehad om de tijden (snelste en long runs) te vergelijken. Misschien zondag.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
Hiervoor is dus de Halo (van Tweakers gejat)
[ afbeelding ]
Had je deze al gezien dan?quote:
Ik denk dat ze de data over de extra 50% kunnen extrapoleren uit de 50% die ze nu al hebben vrijgegeven, dus dat komt wel goed. (hoop ik)quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi dat het met betrouwbaarheid wel goed zit. Maar ik begrijp dus dat andere 50% van de vermogen in Melbourne wordt vrijgegeven. Dan is het toch weer de vraag of de motor het dan wel houdt?
Ja heel ander verhaal dan vorig jaar!quote:Op zaterdag 10 maart 2018 00:26 schreef SnowOokami het volgende:
498 rondjes met de Aus. spec. Honda motor
RBR heeft ook lekker rondjes lopen stampen
rquote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
Ik zou zeker voor 8 gaan maar ik zou persoonlijk ook nooit langs een recht stuk gaan zitten.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:31:05 GPS data shows Ferrari had to save significantly more fuel than Mercedes during Barcelona race simulations, which explains part of the pace gap. AMuS: https://t.co/Un7nV0rzIY reageer retweet
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 05:42 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
r
Ik heb met le mans op het rechte stuk gelopen en in een bocht met actie.
Het rechte stuk is leuk voor 10 minuten, nummer 8 voor een hele race.
oki thanks!quote:Op zaterdag 10 maart 2018 06:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zou zeker voor 8 gaan maar ik zou persoonlijk ook nooit langs een recht stuk gaan zitten.
Waarom niet 6?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
Kijk even hoe het scherm staat, daar moet je het uiteindelijk toch van hebben imoquote:
Mercedes heeft de qualy modus nog op zaterdag dus ik zou die niet zo 1,2,3 uitvlakken voor de eerste startrij.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:29 schreef Fer het volgende:
Spannend, Ferrari op eerste startrij en tijdens de race Mercedessen en Redbulls die erlangs willen. Op Monaco en Singapore zijn die zilverpijlen zeker weer helemaal nergens.
Analyse gedaan en mijn conclusie isquote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog geen tijd gehad om de tijden (snelste en long runs) te vergelijken. Misschien zondag.
Maar op het eerste gezicht
Mercedes
Ferrari/Red Bull
Renault
Haas/Force India
Toro Rosso/Williams/McLaren
Sauber
Als ze heel blijven wel. Ze hebben een goede racesim gedaan waarbij ze maar een fractie langzamer waren dan Ferrari en Red Bull.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
McLaren zo hoog ja? Volgens mij gaan die de eerste seizoenshelft zwaar tegen vallen qua betrouwbaarheid.
Ik maak me meer zorgen om de pitstopsquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze heel blijven wel. Ze hebben een goede racesim gedaan waarbij ze maar een fractie langzamer waren dan Ferrari en Red Bull.
En ook over 1 ronde zitten ze er redelijk goed bij.
Die pitstops van McLaren vorig jaar en het jaar daarvoor ook dramatisch. Ik heb er eens een paar races opgelet... maar de snelste pitstop van McLaren was ergens een hoge 2,X en gemiddeld zaten ze rond de 3,5 sec. Zo ga je geen races winnenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de pitstops
Grote probleem voor Mclaren wordt denk ik hun warmte issues
https://www.gpupdate.net/(...)staan-langs-de-kant/quote:Column: waar is McLaren? 'Die staan langs de kant'
Precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik groot fan ben van Alonso, wordt het dit seizoen moeilijk om hem aan te moedigenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:56 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)staan-langs-de-kant/
Klopt die kan je al afschrijvenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:35 schreef Zorro het volgende:
https://www.ed.nl/formule(...)j-red-bull~ad7ae967/
Daar gaan de kansen voor Max
quote:
de contract verlening was gebaseerd op de ontwikkeling van het team onder newey.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:35 schreef Zorro het volgende:
https://www.ed.nl/formule(...)j-red-bull~ad7ae967/
Daar gaan de kansen voor Max
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijdenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:56 schreef ChatGirl het volgende:
Wie vroeg er laatst naar de studioplekken bij Ziggo? `De inschrijving start aanstaande maandag om 12.00
https://www.ziggosport.nl(...)n-start-maandag.html
de start om 14:00 uur. Lokale tijd. Elke GP. Dat heb ik het liefst.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijden
Persoonlijk: uurtje of 4/5 namiddag.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |