Oh ja, daar even overheen gekekenquote:Op zondag 20 mei 2018 19:10 schreef Gary_Oak het volgende:
Troost is wel dat het geen limited edition is
Holy shit, daar koop je gewoon een Omega van.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh ja, daar even overheen gekeken![]()
Hier niet overheen gekeken![]()
https://plazajuwelier.nl/casio-g-shock-mrg-g2000ha-horloge
Heb zelf de M5610, die draag ik graag als "beater" omdat hij lekker licht is en voor die prijs maakt het ook niet uit als het glas een keer sneuvelt. De B5000 zou voor mij die voordelen teniet doen, dan draag ik net zo lief een mooiere Edifice.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:32 schreef Gary_Oak het volgende:
De enige G-Shocks die mij passen, zijn die klassieke rechthoekige, vandaar dat ik zo gebrand ben op die B5000.
Die heb ik ook.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb zelf de M5610, die draag ik graag als "beater" omdat hij lekker licht is en voor die prijs maakt het ook niet uit als het glas een keer sneuvelt. De B5000 zou voor mij die voordelen teniet doen, dan draag ik net zo lief een mooiere Edifice.
quote:Op zondag 20 mei 2018 19:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh ja, daar even overheen gekeken![]()
Hier niet overheen gekeken![]()
https://plazajuwelier.nl/casio-g-shock-mrg-g2000ha-horloge
Ding kan waarschijnlijk wel een kernramp overleven.quote:Op zondag 20 mei 2018 23:19 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]![]()
¤7.300,00
Voor een casio![]()
Ik ben benieuwd hoe de Pepsi zich laat vergelijken met de Tudor Black Bay GMT. Ben niet op Baselworld geweest, maar zou graag zien waar Rolex de kwaliteit van de Tudor ontstijgt.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:12 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij het jaarlijkse Rolexforum-event geweest bij Gassan.
o.a. de nieuwe GMT Master II Pepsi gedragen. Echt briljant hoe fijn die jubilee is. En weer aan het twijfelen geslagen over de Yachtmaster 116622. Blijft ook prachtig, maar misschien iets te fragiel (en prijzig voor wat je krijgt).
Wat maakt hem fragiel dan?quote:Op maandag 28 mei 2018 13:12 schreef Skv het volgende:
o.a. de nieuwe GMT Master II Pepsi gedragen. Echt briljant hoe fijn die jubilee is. En weer aan het twijfelen geslagen over de Yachtmaster 116622. Blijft ook prachtig, maar misschien iets te fragiel (en prijzig voor wat je krijgt).
Heb je ook gevraagd wanneer ze hem leveren als je hem bestelt. Op watch 2018 kreeg ik geen antwoord toch een beetje raar in die prijsklasse.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:12 schreef Skv het volgende:
Ik hoorde dat hij bij het Gassan event alleen vanachter glas te bewonderen was (de Tudor that is). Ben inderdaad erg benieuwd, er zal uiteraard erg veel in de afwerking en detailwerk zitten.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de Pepsi zich laat vergelijken met de Tudor Black Bay GMT. Ben niet op Baselworld geweest, maar zou graag zien waar Rolex de kwaliteit van de Tudor ontstijgt.
Ik vind de bezel-dial ratio bij een YM toch echt net een beetje uit sync.. Hoe is de nieuwe Pepsi?!quote:Op maandag 28 mei 2018 13:12 schreef Skv het volgende:
Ja, sowieso zit er geen witgoud in de Tudor en de bracelet van Rolex zal superieur zijn, maar qua movement hebben ze allebei een manufactuur met nagenoeg dezelfde fundamentals (70 uur power reserve).quote:Op maandag 28 mei 2018 18:50 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik hoorde dat hij bij het Gassan event alleen vanachter glas te bewonderen was (de Tudor that is). Ben inderdaad erg benieuwd, er zal uiteraard erg veel in de afwerking en detailwerk zitten.
De bezel van platina. Zacht spul en erg strak gefinisht. Elk krasje zie je als een gek. Misschien nog wel erger dan op de non-ceramic Daytona bezel.quote:
Ze hebben een 116622 liggen in de winkel (Nieuwe Uilenburgerstraat). EUR 10.700,- (ja, dat is slechts 600 verschil met een ceramic Daytona.. maar die zijn de komende jaren niet leverbaar helaas).quote:Op maandag 28 mei 2018 15:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heb je ook gevraagd wanneer ze hem leveren als je hem bestelt. Op watch 2018 kreeg ik geen antwoord toch een beetje raar in die prijsklasse.
Nee hoor. Ik heb 'm omgehad, evenals de witgouden met donkerblauwe plaat. (je hebt het over de Rolex GMT M2 toch?) Zal even wat foto's uploaden.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:50 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik hoorde dat hij bij het Gassan event alleen vanachter glas te bewonderen was (de Tudor that is). Ben inderdaad erg benieuwd, er zal uiteraard erg veel in de afwerking en detailwerk zitten.
Ik bedoelde de Gmt 2 sorry voor de verwarringquote:Op maandag 28 mei 2018 19:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze hebben een 116622 liggen in de winkel (Nieuwe Uilenburgerstraat). EUR 10.700,- (ja, dat is slechts 600 verschil met een ceramic Daytona.. maar die zijn de komende jaren niet leverbaar helaas).
Ik had het over de Tudor black bay GMT. Thanks voor de foto's, wat een pracht die jubilee.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb 'm omgehad, evenals de witgouden met donkerblauwe plaat. (je hebt het over de Rolex GMT M2 toch?) Zal even wat foto's uploaden.
Wauw. die vormen van de subdialsquote:Op woensdag 30 mei 2018 09:26 schreef Woelwater het volgende:
Keek voor een horloge met maanfase aanduiding.
Kwam ik deze tegen, jammer van dat datumvenster tussen 4 en 5 uur![]()
https://www.ebay.nl/itm/C(...)s-Watch/273116196698
https://www.chrono24.com/rolex/datejust-ref-1601--id6151405.htmquote:Op woensdag 30 mei 2018 08:58 schreef ook_gek het volgende:
Er is een wonder gebeurd! Ik heb onlangs een Rolex gezien die ik erg mooi vind. Waar ik normaal een rolex nooit mooi vond!
Rolex 1601 datejust blue white gold.
https://www.bobswatches.com/datejust-rolex-1601-vintage.html
Even snel plaatje voor het idee
Maar ja, nog even sparen en groter probleem, niet ergens in NL te koop
Maar goed, staat op het lijstje van toekomstige mogelijk horloge
Daar ben ik geweest om te kijken voor m’n eerste “echte” horloge en daar werd ik nog net niet de winkel uit gekeken en voor mijn gevoel niet echt serieus genomen. Ik zie me zelf daar nooit meer naar toe gaan.quote:Op woensdag 30 mei 2018 09:55 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
https://www.chrono24.com/rolex/datejust-ref-1601--id6151405.htm
Begrijpelijk! Ik heb dezelfde ervaring gehad met Gassan op de Dam - en weer een tegenovergestelde ervaring bij Gassan op Schiphol (Omega boutique) die mij een AT om de pols hing - gewoon om de maat te zien zodat ik ergens naartoe te dromen had - zelfs na aangeven dat het ver vér buiten budget was en ik verre van potentieel-klant gekleed was (jogging voor lange vlucht, petje.. the workz).quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Daar ben ik geweest om te kijken voor m’n eerste “echte” horloge en daar werd ik nog net niet de winkel uit gekeken en voor mijn gevoel niet echt serieus genomen. Ik zie me zelf daar nooit meer naar toe gaan.
Later ben ik in Maastricht ergens anders veel fijner geholpen en ben voor mijn gevoel daar heel serieus genomen en werd echt flink tijd voor me uitgetrokken en alles werd op tafel gelegd om te passen en verschil te zien en te voelen.
Dat is natuurlijk wel een personelijke ervaring, wil hier niet mee zeggen dat die verkoper slecht is.
Iets anders, als Rolex leek... nog tips waar op te letten? Anders dan onderhoud geschiedenis.
Ik heb dat ook gehad. Ik ging voor een Chopard maar omdat ik smalle polsen heb twijfelde ik. En nog geen 5 min later had ik 5 verschillende modellen voor me liggen en om elke pols een horloge. Puur om draag gemak te vergelijken.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Begrijpelijk! Ik heb dezelfde ervaring gehad met Gassan op de Dam - en weer een tegenovergestelde ervaring bij Gassan op Schiphol (Omega boutique) die mij een AT om de pols hing - gewoon om de maat te zien zodat ik ergens naartoe te dromen had - zelfs na aangeven dat het ver vér buiten budget was en ik verre van potentieel-klant gekleed was (jogging voor lange vlucht, petje.. the workz).
Ik ben geen kenner, ook wederom verre van - ik zou zeggen dat je beter richting het Rolex forum kan. Enige tip die ik je kan aangeven is heel heel veel inlezen - vooral bij vintage.
Je kunt even een account aanmaken op chrono24.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:56 schreef ook_gek het volgende:
Nu heb ik het plan om in de toekomst m’n Chopard te verkopen. Maar via welke weg kan ik dat het beste doen en hoe kan ik achter de marktwaarde komen als ik hem wil verkopen.
Mijn nieuwe doel is gevonden een Rolex 1601 datejust uit 1980 m’n geboorte jaar. Nu kan ik nog van merk wisselen als er iets leuks opeens langs komt maar 1980 blijft wel echt staan. Lijkt mij wel speciaal om dat te hebben.
Ja, vind ik ook een aantrekkelijke.quote:Op woensdag 30 mei 2018 21:36 schreef travelman het volgende:
Ik vind deze ook wel érg tof trouwens (nog geen tijd gehad om werk van de Submariner te maken):
https://www.tudorwatch.co(...)y-eight/m79030n-0001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |