Ik heb nog geen enkele reden gehoord waarom je het uberhaubt zou doen, ongeacht of het wenselijk is.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:13 schreef opperkleurder het volgende:
Ik lees continue dezelfde argumenten van over het algemeen slecht of minstens eenzijdig geïnformeerde mensen.
Om de wet aan te passen aan de huidige communicatie middelen. We communiceren niet meer via de post, fax en ether maar meer via internet. En om duidelijker te maken wanneer de overheid wat mag doen door toetsing, toestemming en duidelijkere kaders.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:16 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele reden gehoord waarom je het uberhaubt zou doen, ongeacht of het wenselijk is.
Als het om levens redden gaat, zijn er tig goedkopere manieren om op korte termijn levens van mensen te redden.
Maar de overheid heeft baat bij deze wet, want data is macht en laat de mensen graag denken dat terrorisme het grootste probleem is in het leven van mensen.
En wat win je ermee.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:19 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Om de wet aan te passen aan de huidige communicatie middelen. We communiceren niet meer via de post, fax en ether maar meer via internet. En om duidelijker te maken wanneer de overheid wat mag doen door toetsing, toestemming en duidelijkere kaders.
Nee, volgens de wet is er een toetsingscommissie inzet bevoegdheden.Neem dus aan dat het gelijk een zbo is. Daar kan ik weinig over vinden.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:15 schreef opperkleurder het volgende:
Ah nap die commissie is er wel, de commissie stiekem noemen ze die ook wel.
Kaders zijn juridisch gezien nog wat vaag, met termen als noodzakelijk en wat de nationale veiligheid vergt.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:19 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Om de wet aan te passen aan de huidige communicatie middelen. We communiceren niet meer via de post, fax en ether maar meer via internet. En om duidelijker te maken wanneer de overheid wat mag doen door toetsing, toestemming en duidelijkere kaders.
Je moet niet vergeten dat de kaders eerst nog vager waren. De enige "negatieve" aanpassing is dat het nu ook gaat om gedeelde data over internet.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:25 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Kaders zijn juridisch gezien nog wat vaag, met termen als noodzakelijk en wat de nationale veiligheid vergt.
Waar in de wet staat dat?quote:Op maandag 5 maart 2018 22:30 schreef opperkleurder het volgende:
Nap ik heb het even nagekeken maar zelfs de waarborgen voor journalisten en advocaten worden uitgebreid. De rechtbank moet toestemming geven om gegevens "af te tappen" van deze groepen.
30 is voor de bron van journalist. 66 is inderdaad genoeg om enigszins een waarborg te kunnen dienen. Ziet iig niet op het verkeer tussen kantoorgenoten.quote:
Dan zit je weer met de afbakening Opper. Die is niet gegeven, er is geen begrip voor doel van het onderzoek niet dienen. Wat dient het onderzoek niet? Wat zijn de doelen van het onderzoek (opsporen, doorzoeken etc etc). Het is imho allemaal net even te vaag, en ik vind het een beetje te veel van vertrouwen blijken om ze blindelings die ruimte maar te geven.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:36 schreef opperkleurder het volgende:
Ook goed artikel 20 te lezen over de opslag en het verwijderen van gegevens. Gegevens die het doel van het onderzoek niet dienen moeten worden verwijderd. De archiefwet vindt dergelijke gegevens bovendien ook niet boeiend.
30 lid 3 niet gelezen zeker?quote:Op maandag 5 maart 2018 22:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
30 is voor de bron van journalist. 66 is inderdaad genoeg om enigszins een waarborg te kunnen dienen. Ziet iig niet op het verkeer tussen kantoorgenoten.
[..]
Dan zit je weer met de afbakening Opper. Die is niet gegeven, er is geen begrip voor doel van het onderzoek niet dienen. Wat dient het onderzoek niet? Wat zijn de doelen van het onderzoek (opsporen, doorzoeken etc etc). Het is imho allemaal net even te vaag, en ik vind het een beetje te veel van vertrouwen blijken om ze blindelings die ruimte maar te geven.
MvT is even vaag als de wet zelf.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:44 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
30 lid 3 niet gelezen zeker?
Ken de wet niet door en door, maar zou mij niks verbazen als dit in de memorie van toelichting verder wordt toegelicht.
Overheid moet zo klein mogelijk zijn en in dienst staan van de burger, niet andersom.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:19 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Je maakt de overheid alleen weer groter en sterker.
Wat nooit in het voordeel van de burger is.
We hebben liever dat je het netjes houdtquote:Op maandag 5 maart 2018 23:17 schreef KingRoland het volgende:
ben nu aan het knoeien met google analytics
Hoe is het in brittenland m.b.t. team sky?quote:
Ik volg dat niet maat.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:40 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hoe is het in brittenland m.b.t. team sky?
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:40 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
https://rouleur.cc/geschke-beard-balm.html
Al weer beter maat?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:16 schreef Saind het volgende:
[..]
https://stubru.be/music/c(...)uitliefdevoordekoers
lekker hitje dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |