abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177659336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daarom vind ik niet dat er een salarisplanfond moet komen voor wielrenners maar wel een budgetplafond voor ploegen.
Incl jaarlijkse draft voor WT ploegen uit de continental teams :9~
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177660278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zolang een aantal van die middelen niet te traceren is en renners naar zeer afgelegen gebieden afreizen ter voorbereiding is goede controle daarop ondoenbaar.

Wat ik oneerlijk vind is dat Sky onuitputtelijk financiële middelen heeft om overal tegen te procederen, alle beste renners in te kopen met de beste begeleiding en dat hen de hand boven het hoofd gehouden wordt door de Britse bond. Daarom vind ik niet dat er een salarisplanfond moet komen voor wielrenners maar wel een budgetplafond voor ploegen.
Je kan daar best stappen in maken door teams verplicht x% van het budget af te staan aan de strijd tegen doping.

Daarnaast roept iedereen al jaren volledig terecht dat je corticosteroïden OOC moet verbieden. Dat is nu gewoon toegestaan zonder TUE, tja, vind je het gek dat wielrenners massaal afvallen.

Er zijn genoeg no regret maatregelen te nemen.

Zelf zou ik ook verder gaan door langer te hertesten en zwaarder te straffen, maar daar valt nog over te discussiëren.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:17:40 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177679899
Lappartient wil onderzoek naar Sky

Reactie Sky:
quote:
Team Sky is happy to co-operate with any investigation by the UCI. While we have acknowledged past failings, we strongly deny the very serious new allegations about the use of medication to enhance performance, as does Bradley Wiggins.

Furthermore, we are concerned that the Committee presented these unsubstantiated allegations without providing evidence to support them, which is fundamentally unfair to the Team and its riders.
pi_177685275
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:24 schreef Sloggi het volgende:
TUE's tijdens koersen moeten gewoon worden verboden. Het échte grijze gebied zit volgens mij in medicatie buiten koersen om. Medicatie die ervoor zorgt dat je langer kan trainen, sneller herstelt, efficiënter afvalt etc.
Dan mag Novo-Nordisk dus in zijn geheel nergens meer opstappen? Ik ben het met je eens hoor, maar dan is zoiets wel één van de consequenties.
pi_177685580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan mag Novo-Nordisk dus in zijn geheel nergens meer opstappen? Ik ben het met je eens hoor, maar dan is zoiets wel één van de consequenties.
Dat is een goede vraag. Het is een nobel streven van ze, maar feitelijk is hun lichaam niet geschikt voor topsport. Waar leg je de grens dan als je geneesmiddelen nodig hebt om competitief te zijn?

Ik neig naar 'ja, die jongens mogen dan niet meer meedoen', maar het is zeker een dilemma.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2018 15:05:31 ]
pi_177685678
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Het is een nobel streven van ze, maar feitelijk is hun lichaam niet geschikt voor topsport. Waar leg je de grens dan als je geneesmiddelen nodig hebt om competitief te zijn?

Ik neig naar 'ja, die jongens mogen dan niet meer meedoen', maar het zeker een dilemma.
Mag 'ie nog wel bij de recreanten meefietsen?
Of eigenlijk: geldt een dergelijk beleid wat jou betreft ook voor wedstrijden op amateurniveau?

Want dat wordt meestal vergeten als het over doping in topsport gaat: wat is het effect van de regulering voor de breedtesport.
in a crowd you lose humanity
pi_177686022
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mag 'ie nog wel bij de recreanten meefietsen?
Of eigenlijk: geldt een dergelijk beleid wat jou betreft ook voor wedstrijden op amateurniveau?

Want dat wordt meestal vergeten als het over doping in topsport gaat: wat is het effect van de regulering voor de breedtesport.
In principe wel. Maar dan moet je je weer afvragen in hoeverre het werkbaar of wenselijk is dat er verschillende regels gelden. Ik kan me best voorstellen dat je strengere eisen stelt aan topsporters dan aan amateurs. En tegelijk zie ik de dilemma's en problemen die het met zich meebrengt.
pi_177686445
Dus als je astma hebt en daar goede medicijnen voor hebt, mag je niet eens voor de lol sporten? Want je mag je medicijnen niet gebruiken?

Of als je ze dan wel mag gebruiken, dan is dat lekker voor de overige amateurs, want dan ben je eigenlijk goed genoeg om bij de profs mee te doen.
in a crowd you lose humanity
pi_177686494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:26 schreef Wombcat het volgende:
Dus als je astma hebt en daar goede medicijnen voor hebt, mag je niet eens voor de lol sporten? Want je mag je medicijnen niet gebruiken?

Of als je ze dan wel mag gebruiken, dan is dat lekker voor de overige amateurs, want dan ben je eigenlijk goed genoeg om bij de profs mee te doen.
Wat stel jij voor?
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 15:30:20 #110
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177686517
Lollerfroome weer met wat lollerquotes:
quote:
“Given his concern for the reputation of the sport, I think it would be more sensible of him to raise his concerns in person or at least though the right channels as opposed to through the media.
Boehoehoe, Lappartient mag niets in het openbaar zeggen, alles moet binnenskamers blijven. :'( En wat stom dat die gast überhaupt nooit direct met mij of het team praat.

Behalve dat Lappartient dat natuurlijk wel heeft gedaan.

quote:
Team Sky rejected his earlier call to rest Froome but Lappartient, who replaced Britain's Brian Cookson as UCI president last year, said he may ask again.

"I think if we have no decision of course before the Tour de France I will ask them to reconsider maybe their position and to consider my first proposition," he said.
Froome :')
Sky :')

Bonusquotes:
quote:
“I’m obviously doing everything I can to get this resolved as quickly as possible, and just trying to keep my head down.”
:')
quote:
“I’m racing because the rules say I can race, and any other rider in my position previously has raced."

The last two professional cyclists to have been issued with bans for salbutamol AAF’s, Diego Ulissi and Alessandro Petacchi, both in fact served periods of time away from racing between their tests and their verdicts, which was factored into their eventual sanctions.
_O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:34:57 #111
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177686620
Liefst had die hypocriete alien alles onder het tapijt geveegd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177686629
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat stel jij voor?
Dat het huidige beleid nog niet zo gek is, als je naar de sport als geheel kijkt.
in a crowd you lose humanity
pi_177686669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat het huidige beleid nog niet zo gek is, als je naar de sport als geheel kijkt.
Ik heb anders niet het idee dat het erg goed werkt, gezien alle shit die de laatste tijd naar buiten komt. Of denk jij daar anders over? En zo nee, hoe pak je de uitwassen in de top dan aan (want ik heb het idee dat we daar sowieso een probleem hebben)?
pi_177686699
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb anders niet het idee dat het erg goed werkt, gezien alle shit die de laatste tijd naar buiten komt. Of denk jij daar anders over? En zo nee, hoe pak je de uitwassen in de top dan aan (want ik heb het idee dat we daar sowieso een probleem hebben)?
Voor de top werkt het idd niet zo erg. Daar staat tegenover dat jouw voorstel voor de breedtesport funest is. Daar gaat alle lol uit.
in a crowd you lose humanity
pi_177686759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor de top werkt het idd niet zo erg. Daar staat tegenover dat jouw voorstel voor de breedtesport funest is. Daar gaat alle lol uit.
Zou het helpen als een prof tijdens een koers alleen een TUE krijgt voor een structurele aandoening die is geconstateerd door een onafhankelijke (UCI-)arts?

Voor niet-structurele klachten: als je last heb van aambeien dan heb je twee keuzes: 1) je koerst door en verbijt de pijn 2) je koerst niet en neemt een zalfje.

Ik denk maar even hardop na.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 15:43:49 #116
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177686795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:34 schreef Szura het volgende:
Liefst had die hypocriete alien alles onder het tapijt geveegd
Wat onder Cookson ook was gebeurd.

Deze kwoots maar even onder het stof vandaan halen:
quote:
"I think the reputation of the sport, the reputation of the the team and the reputation of the rider Bradley Wiggins should be reinstated.

"At the end of the day I have no idea what was in that package, and have no idea what the so-called whistle blower told Ukad or told the Daily Mail what was in the package. Ukad have not been able to put a case together so that's the end of the story."
:)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 maart 2018 @ 19:49:04 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177691721
De poppen zijn al aan het dansen voor SKY/FOX:

strato__master twitterde op donderdag 08-03-2018 om 19:39:38 @FOXSportsnl Hoe kan ik jullie uit mijn zenderpakket verwijderen? Ik wil niet langer betalen aan een bedrijf die structureel doping financiert en toepast @TeamSky . Jullie maken fietsen helemaal kapot en verdienen mijn geld niet, al jullie werknemers zijn medeverantwoordelijk hier voor!!! reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Forum Admin / PR donderdag 8 maart 2018 @ 19:50:08 #118
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_177691741
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:49 schreef rubbereend het volgende:
De poppen zijn al aan het dansen voor SKY/FOX:

strato__master twitterde op donderdag 08-03-2018 om 19:39:38 @FOXSportsnl Hoe kan ik jullie uit mijn zenderpakket verwijderen? Ik wil niet langer betalen aan een bedrijf die structureel doping financiert en toepast @TeamSky . Jullie maken fietsen helemaal kapot en verdienen mijn geld niet, al jullie werknemers zijn medeverantwoordelijk hier voor!!! reageer retweet
(lol)
pi_177691790
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:49 schreef rubbereend het volgende:
De poppen zijn al aan het dansen voor SKY/FOX:

strato__master twitterde op donderdag 08-03-2018 om 19:39:38 @FOXSportsnl Hoe kan ik jullie uit mijn zenderpakket verwijderen? Ik wil niet langer betalen aan een bedrijf die structureel doping financiert en toepast @TeamSky . Jullie maken fietsen helemaal kapot en verdienen mijn geld niet, al jullie werknemers zijn medeverantwoordelijk hier voor!!! reageer retweet
Aan de overige tweets te zien zou dit Rellende_Rotscholier wel eens kunnen zijn.
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:10:18 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177692131
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zou het helpen als een prof tijdens een koers alleen een TUE krijgt voor een structurele aandoening die is geconstateerd door een onafhankelijke (UCI-)arts?

Voor niet-structurele klachten: als je last heb van aambeien dan heb je twee keuzes: 1) je koerst door en verbijt de pijn 2) je koerst niet en neemt een zalfje.

Ik denk maar even hardop na.
Het zou al schelen als triamcinolon alleen nog mag worden getue'ed als het echt niet anders kan. Dat de klachten zo erg zijn dat de gebruikelijke medicatie niet meer voldoende is. Normaal wordt het door artsen ook alleen als paardenmiddel ingezet, een stootkuur, precies wat Wiggins ook kreeg. Stootkuren geef je niet als preventie voor iets.

Consequentie is dat je dan zeker niet kan sporten, want daar ben je echt letterlijk te ziek voor. Koersen of trainen met triamcinolon in je mik slaat helemaal nergens op en is gewoon per definitie medicijnmisbruik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 maart 2018 @ 20:12:45 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177692178
Zou het niet gewoon veel helpen als een TUE alleen door de dokter in koers van de UCI gegeven mag worden? Dat zou veel misbruik in principe moeten voorkomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177696722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:12 schreef rubbereend het volgende:
Zou het niet gewoon veel helpen als een TUE alleen door de dokter in koers van de UCI gegeven mag worden? Dat zou veel misbruik in principe moeten voorkomen.
Zorzoli vindt dit leuk.
pi_177708764
quote:
De Braziliaanse middenvelder Joao Pedro, die uitkomt voor Cagliari in de Serie A, wordt vandaag 26 jaar. Maar of hij die verjaardag echt zal vieren, is maar de vraag. Het Italiaanse antidopingagentschap Nado heeft hem vrijdag voorlopig geschorst nadat Pedro op 11 februari werd betrapt op het gebruik van doping.

Joao Pedro ‘viert’ vandaag zijn 26ste verjaardag met een dopingschorsing. Hij testte na de competitiematch op het veld van Sassuolo op 11 februari positief op hydrochlorothiazide, een vochtafdrijvend middel dat doping kan maskeren.

De Braziliaan is de tweede speler die dit seizoen tegen de dopinglamp loopt in de Italiaanse hoogste klasse. Eerder werd Fabio Lucioni, aanvoerder van Benevento, een jaar geschorst tot oktober 2018 nadat in zijn urine sporen van een anabole steroïde werden aangetroffen.
pi_177708932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Aan de overige tweets te zien zou dit Rellende_Rotscholier wel eens kunnen zijn.
Haha zo zuur kan niemand zijn toch?
Hij accepteert nu ook geen stortingen van mensen met een ING rekening _O-
strato__master twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 13:15:59 @SNSBank Hoe kan ik de IBAN nummers van 1 explicite bank blokkeren? Ik wens geen betalingen meer te ontvangen van @ingnl klanten. Ik boek nu iedere betaling handmatig terug, met verzoek een andere bank te gebruiken. Beetje veel werk.... (zakelijke rekening) reageer retweet
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177709239
https://www.telegraaf.nl/sport/1770606/de-vrij-op-matje-bij-coni

quote:
'De Vrij op matje bij Coni'

Stefan de Vrij moet zich volgens La Gazzetta dello Sport verantwoorden bij het Italiaanse olympisch comité Coni.

De verdediger van Lazio zou vorige maand na afloop van een duel met Verona twee urinetesten hebben gedaan. Onder slechts één van die testen zou zijn handtekening staan. De Italiaanse sportkrant speculeert ook over een stof in de urine van de Nederlander die hij voor therapeutische doeleinden zou gebruiken.

Het nieuws over De Vrij volgt even nadat bekend werd dat voetballer Joao Pedro van Cagliari voorlopig geschorst is. Bij de Braziliaan is hydrochloorthiazide aangetroffen. Dat is een vochtafdrijvend middel dat kan dienen als maskering van verboden producten.

Pedro testte positief bij een controle na de wedstrijd tegen Sassuolo, halverwege februari. De 26-jarige voetballer is niet de eerste speler die dit seizoen in de Serie A gestraft wordt wegens doping. Fabio Lucioni werd in januari voor een jaar geschorst. De verdediger van Benevento testte in september na de wedstrijd tegen Torino positief op clostebol, een anabole steroïde.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')