abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185284813
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij vonden de keus te klein, de begeleiding non-existing, en de prijzen te hoog. Ik wil een badkamer niet in snel-snel op een internetportaal moeten kiezen zonder advies en iemand die meedenkt over hoe en wat.
Nou dat ja. Plus dat het heel lang duurde voor we codes kregen en we daarna heel snel moesten beslissen. Showroom om iets te bekijken (kranen etc) op meer dan een uur rijden van omgeving Eindhoven. Vorige nieuwbouwwoning moest ook alles snel maar dan bij een bedrijf met showroom, hulp en meedenken. Stukken beter.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185284883
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben zeker de tegels in kunnen zien in een showroom en zijn daarnaast ook goed begeleid via uhuw, heel veel gebeld/gemaild en verschillende tekeningen en opties ontvangen.
Uhuw is alleen het overkoepelende portaal, de installateur moet dat begeleiden/vullen etc. En de onze was daar niet echt goed in. Ze waren wel goed in ons blijven stalken nadat we aangaven niet mee te doen. En toen ongeveer de hele club dat besloot kon er ineens extra korting af. Daarmee werd het echter nog steeds niet betaalbaar.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 09:49:38 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_185399794
Zijn er hier mensen met een ovale eettafel?
Ik wil er in ons nieuwe huis graag 1, maar ik vraag me af wat handig is qua poten en qua afmetingen. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers!
disclaimer
pi_185401816
Ik had er een, vroeger. Ik vond het maar onhandig in een kleinere woonruimte, maar denk dat het wel kan werken als je een beetje een fatsoenlijke ruimte tot je beschikking hebt.
Ja doei.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:36:39 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_185401860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had er een, vroeger. Ik vond het maar onhandig in een kleinere woonruimte, maar denk dat het wel kan werken als je een beetje een fatsoenlijke ruimte tot je beschikking hebt.
Wat vond je er onhandig aan?

De ruimte hebben we er wel voor, zoals we het nu getekend hebben komen we op een woonkeuken van ca. 38m2.
disclaimer
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 11:41:48 #281
5428 crew  miss_sly
pi_185401955
Ik vind het ook wel mooi en het zou bij ons ook passen. Ik weet alleen niet of ik het handig vind. Zitplaatsen op de koppen van de tafel kun je eigenlijk niet gebruiken, want dat zit altijd onhandig in zo'n bocht, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:59:11 #282
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_185402372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook wel mooi en het zou bij ons ook passen. Ik weet alleen niet of ik het handig vind. Zitplaatsen op de koppen van de tafel kun je eigenlijk niet gebruiken, want dat zit altijd onhandig in zo'n bocht, lijkt me.
Ligt eraan hoe groot de bocht is, kan prima zijn voor wat kleine mensen/kinderen hoor :Y Heb er zelf geen maar op m'n werk hebben ze er één, vrij groot dat wel. Heb wel zelf een ronde tafel van iets meer dan een meter qua diameter.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:59:15 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_185402373
Klopt, je zit ook niet aan de kop, omdat er geen "kop" is, net als bij een ronde tafel.
Ik vind rond ook erg mooi, maar met bepaalde spellen die wij graag spelen vind ik het niet praktisch.

De voornaamste praktische redenen waarom ik ovaal wil zijn:
- Geen hoeken meer, deze vind ik erg onhandig als ik mijn nog kleine kinderen probeer te assisteren met het eten.
- geen poten meer op de hoeken, je kunt veel meer om de tafel heen bewegen zonder daardoor geblokkeerd te worden
- je zit niet meer recht naast elkaar. Dat praat fijner, omdat je elkaar makkelijker aankijkt. Ook kijk je bij kaartspellen minder makkelijk in elkaars kaarten.

Nadeel lijkt me vooral dat je de ruimte minder efficiënt kunt gebruiken. Tafelkleden er vaak erg lelijk overheen hangen. En dat het wellicht minder strak oogt.
Maar misschien zie ik wel dingen over het hoofd, vandaar mijn vraag.

We zijn overigens van plan om de ruimte waar de tafel in komt te staan ook een soort ronding mee te geven. De muur zou dan op alle plaatsen ongeveer even ver van de tafel zitten.
disclaimer
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 12:03:02 #284
5428 crew  miss_sly
pi_185402472
O, vooral dat je niet recht naast elkaar zit, vind ik wel een heel goede reden. En als er een ronding in de ruimte komt, past dat wel weer heel mooi.
Van de andere kant kan een heel rechte ruimte ook wel mooi een rondere vorm gebruiken.

Ik vind het wel erg mooi, en ik kan me de keuze wel voorstellen.
pi_185403713
Tafelkleden zijn er vast ook in een ovale vorm te koop. En anders maak je er eentje. :)

Wij hebben overigens pas zonder problemen met 5 volwassenen en 2 pubers gegeten aan een ronde tafel van 105 cm doorsnede. of was de tafel nu toch kleiner?!
Vind het wel heel gezellig een ronde of ovalen tafel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:51:16 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185403763
Ik wilde net het hetzelfde zeggen, ovale tafelkleden zijn te maken. :Y
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:52:48 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_185403818
Ja, het tafelkleed is ook geen dealbreaker hoor :D ik probeerde gewoon zo veel mogelijk pro's en cons te vergelijken ;)

Dit is dan het general plan zeg maar:

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 05-03-2019 12:59:36 ]
disclaimer
pi_185404113
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, het tafelkleed is ook geen dealbreaker hoor :D ik probeerde gewoon zo veel mogelijk pro's en cons te vergelijken ;)
Bij 38m2 keuken zou ik me niet zo veel zorgen maken over de grootte van mijn tafel. :P
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:02:48 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_185404125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]

Bij 38m2 keuken zou ik me niet zo veel zorgen maken over de grootte van mijn tafel. :P
Dat deed ik ook niet :P Ik vroeg naar de pro's en cons van ovaal :P
disclaimer
pi_185404170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Dat deed ik ook niet :P Ik vroeg naar de pro's en cons van ovaal :P
Hahahaha, gelukkig maar. :D
Ik vind het ook een leuk model tafel,heb het zelf ook overwogen, maar nu staat er een antieke ronde tafel. Ook leuk. :P
Doe wat je niet durft.
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 13:13:25 #291
5428 crew  miss_sly
pi_185404389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:52 schreef Stormqueen het volgende:

Dit is dan het general plan zeg maar:

[ afbeelding ]
Zeker zo met die ronde vorm van de wand vind ik het erg mooi.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:15:54 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185404453
Als ik de tekening zo zie dan zou ik niet een meer nadenken over con's. O+

Ik vind rond gezellig maar niet practisch, als je dat een beetje groot wil zit je mijlenver van elkaar af maar bij ovaal heb je dat niet, wel zachte vormen.
pi_185404485
ja prachtig SQ. Verder niet echt een mening. Wij hebben nog nooit een keuken of woonkamer groot genoeg gehad om daar verder over na te denken.
Met een meidenkwartet
  woensdag 6 maart 2019 @ 21:35:23 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185439704
Ik ben helemaal verliefd op deze lampjes, ik zoek 2 kleine lampenkapjes voor onze hangende nachtlampjes maar het mag niet van mijn wederhelft, die hier net vol afschuw uitroept dat het Pipo de clown lampjes zijn :+

https://beauvamp.com/shops/
Resistance is futile.
pi_185440250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En misschien zijn er andere opties, bijvoorbeeld inloopmiddagen bij bepaalde zaken. Ikea geeft ook interieuradvies. Ze gaan dan misschien wel uit van Ikeameubels, maar je kunt ook iets hebben aan het lichtadvies en het indelingsplan.
Ik heb een interieuradvies voor nop meegepakt bij de Ikea. Vond het wel handig met mijn nieuwe woning. Want mijn nieuwe woonkamer is groter dan mijn vorige woon en slaapkamer bij elkaar :P

Het kwam uiteindelijk neer op een indelingsplan voor 35m2. En daarbij kon ik aangeven welke items ik wilde behouden (tv, salontafel, computertafel) Ze begonnen met het uitkiezen van moodboards. En je eigen wensen noteren. Ik wist heel goed welk type huisraad ik wilde, maar hoe het leuk in te delen en vooral qua stijl op elkaar af te stemmen vond en vind ik nog wel lastig.

Na een 40min aan de tekentafel (had een plattegrond bij me) met moodboards en schetsen van indelingen liepen we langs de setrooms in de winkel. En natuurlijk wij van Ikea raden Ikea aan. Maar ik benutte het ook vooral ter inspiratie. Heb al genoeg Ikea spullen dus ik was meer benieuwd hoe het af te stemmen qua 1 stijl.

Drie weken later en mijn interieur/indeling gaat er dan eindelijk komen. Een boomstammentafel met eetstoelen heb ik bij een meubelmaker gehaald met trapezium metalen poten. Voor weinig meerprijs tov een 500 ish tafel plus eetstoelen bij Ikea van 100 de stuk. Maar zoveel meer mijn ding.

Wel heb ik een Ikea Besta tv meubel onderweg om mijn tv in weg te werken. Vooral handig om flink opbergruimte te hebben. Ook komt er nog een hoekbank en buffetkast. En dan is het tijd om mijn voormalige bij elkaar geraapte zooitje weg te doen. Nieuwe spullen in een nieuwe woning is wel fijn. Mede mogelijk gemaakt door de belastingteruggaaf :7
mag het weten
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 22:08:01 #296
5428 crew  miss_sly
pi_185440592
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:35 schreef Seven. het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze lampjes, ik zoek 2 kleine lampenkapjes voor onze hangende nachtlampjes maar het mag niet van mijn wederhelft, die hier net vol afschuw uitroept dat het Pipo de clown lampjes zijn :+

https://beauvamp.com/shops/
Ik vind ze wel leuk maar betwijfel of ik ze er hier door zou krijgen. Te bont en frivool, denk ik.
pi_185447374
Ik twijfel of ik een topic zal openen. :@
Heb wat ideeen, vragen, en daar komen vast wat foto's en dingen bij en wil geen topic claimen :') maar wilde ook eigenlijk geen topic doen :X
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 09:59:23 #298
5428 crew  miss_sly
pi_185447462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Heb wat ideeen, vragen, en daar komen vast wat foto's en dingen bij en wil geen topic claimen :') maar wilde ook eigenlijk geen topic doen :X
Begin je hier, en mocht het echt uit de hand lopen, dan open je alsnog een topic?
pi_185447526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Ik vind ze wel leuk maar betwijfel of ik ze er hier door zou krijgen. Te bont en frivool, denk ik.
Hier ook niet.
We hebben wel een Tiffany-achtige in de hal :s) met libelles!
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:22:00 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185448954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Er is speciaal daarvoor een ‘napret’ topic! *O*

K&W / Het klussende FOK! showcase & napret topic! Ook voor kleine klusjes #1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')