Vorig topic: MUZ / Porcupine Tree #3 - Op naar 013 Tilburg!quote:Steven Wilson (Kingston upon Thames, 3 november 1967) is een Britse zanger, gitarist, pianist en producer in het progressieve rock- en metalgenre. Hij is gitarist en leadzanger van de Britse progressive-rockband Porcupine Tree (sinds 1991) en daarnaast lid van de in 1986 gevormde band no-man, die tegenwoordig nog uit het duo Wilson en Tim Bowness bestaat. Tevens produceerde Wilson de albums Blackwater Park, Deliverance en Damnation van de Zweedse metalband Opeth en schreef hij mee aan het laatstgenoemde album. Ook heeft hij verschillende muzikale bijdragen geleverd aan deze albums.
Wilson heeft naast zijn werk met Porcupine Tree diverse muzikale nevenprojecten, waaronder Bass Communion, I.E.M. (Incredible Expanding Mindfuck), Continuum en Blackfield. Bij dit laatste project nam hij vier albums (Blackfield I, Blackfield II , Welcome to my DNA en Blackfield IV) op met de Israëlische popmuzikant en vredesactivist Aviv Geffen. Sinds 2009 heeft hij ook diverse soloalbums gemaakt, Insurgentes, Grace for drowning, The raven that refused to sing (and other stories), Hand. Cannot. Erase. (2015), 4 1/2 (2016) en 'To the Bone' (2017).
In 2010 & 2011 vormde Steven Wilson samen met Mikael Åkerfeldt van Opeth het gelegenheids-duo Storm Corrosion en maakte onder gelijknamige naam een dito genaamd dubbelalbum op welke in 2012 uit kwam.
Nog geen drie uur met voorprogramma en pauze vind ik niet direct lang.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:47 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind het wel érg lang, met ook het voorprogramma erbij.
Oke, ja heb verder niet echt ervaring met concerten dus... maar om zo lang op je benen te staan, vind ik wel lang.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nog geen drie uur met voorprogramma en pauze vind ik niet direct lang.
Als je de muziek leuk vind valt dat heel erg mee. Desnoods rust je tijdens de pauze wat uit maar bij een drie uur durig concert is dat meestal niet nodig.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke, ja heb verder niet echt ervaring met concerten dus... maar om zo lang op je benen te staan, vind ik wel lang.
Idem hier. 23:04 is m'n laatste trein terug. Het is net of ze het er om doen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:49 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga denk ik sowieso wel wat eerder dan het einde weg... Tja jammer als ik dan nog iets tofs mis, maar ik heb liever een wat minder late en drukke hectische terugweg.
moet je gaan dansenquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke, ja heb verder niet echt ervaring met concerten dus... maar om zo lang op je benen te staan, vind ik wel lang.
je jas alvast ophalen in de pauzequote:Op woensdag 7 maart 2018 14:49 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga denk ik sowieso wel wat eerder dan het einde weg... Tja jammer als ik dan nog iets tofs mis, maar ik heb liever een wat minder late en drukke hectische terugweg.
je kan ook zitten bij de AFAS toch?quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jas in de auto laten liggen, vest oid aan voor het stukje buiten lopen en vest aanhouden of om je middel bindenquote:Op woensdag 7 maart 2018 16:18 schreef Handleiding het volgende:
[..]
je jas alvast ophalen in de pauze
Voor de OV gebruiker.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:19 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Jas in de auto laten liggen, vest oid aan voor het stukje lopen en vest aanhouden of om je middel binden
aangezien mijn laatste trein om 23:50 zou gaan en ik sneller met de trein ben zou ik wel gek zijn.:Pquote:
Ik heb daar soms moeite meequote:Op woensdag 7 maart 2018 16:18 schreef no1uknow het volgende:
bottomline: niet zeuren, lekker genieten
Sprinter naar Rotterdam die om 23:04 vertrok.quote:Op woensdag 7 maart 2018 23:20 schreef Bot13 het volgende:
Toch ook na Even Less maar weggegaan terwijl Raven That Refused To Sing op de achtergrond aanzwelde... Het is niet anders.
Goed optreden. Geluid niet al te hard (slechte ervaringen met AFAS de laatste tijd). Wilson lekker ontspannen in praatstukjes tussendoor. Geweldige fanbase wat daar rondloopt, maar dat wist ik al.
Edit: volgens mij zit ik met DeZwabber in de trein
That's the one. Arriving somewhere but not here.quote:Op woensdag 7 maart 2018 23:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Sprinter naar Rotterdam die om 23:04 vertrok.
Haha. Yes.quote:Op woensdag 7 maart 2018 23:27 schreef Bot13 het volgende:
[..]
That's the one. Arriving somewhere but not here.
Yes, ik had gelukquote:Op zondag 4 maart 2018 20:27 schreef Guanabana het volgende:
Omg als hij Vermillioncore doet word ik gek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home Invasion + Regret #9 van H.C.E. was ook nice Oh en Ancestral
[ Bericht 5% gewijzigd door Guanabana op 08-03-2018 00:08:09 ]Koel en donker bewaren
progrockpubliek. Ik ben zeer regelmatig bij progrock concerten, altijd hetzelfde liedje.quote:Op woensdag 7 maart 2018 23:58 schreef Guanabana het volgende:
vond het wel een behoorlijk dooie zaal hoor.
Geluid was prima. Dit is echt niet bijzonder hard in vergelijking met andere concerten.quote:Op donderdag 8 maart 2018 00:15 schreef no1uknow het volgende:
Ik stond redelijk vooraan, 10/14 meter van podium af. Geluid was veeeeel te hard, echt absurd.
Verder was het volmaakt.
Misschien een gehoortestje doen?quote:Op donderdag 8 maart 2018 00:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Geluid was prima. Dit is echt niet bijzonder hard in vergelijking met andere concerten.
Mijn gehoor is prima. Ja het is te hard om zonder gehoorbescherming te luisteren, maar ik denk dat je dan alleen nog naar een klavecimbeluitvoering kan.quote:
Inderdaad. Ik stond zo'n 20 meter van het podium en was goed te doen, helemaal met oordopjes.quote:Op donderdag 8 maart 2018 02:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Mijn gehoor is prima. Ja het is te hard om zonder gehoorbescherming te luisteren, maar ik denk dat je dan alleen nog naar een klavecimbeluitvoering kan.
Dit was geen abnormaal hard volume voor een concert.
Er staan een aantal langere video's van hem op Youtube, waarin hij ook praat over muziek en zo, is inderdaad interessant om te horen, maar die ken je dan misschien al.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:44 schreef PimD het volgende:
Wat een baas. Hij moet een podcast doen, echt geweldig zoals ie over zichzelf en zijn muziek praat.
Inderdaad. Ik heb bijvoorbeeld die peperdure Roxy Music-doos aan me voorbij laten gaan.quote:Op donderdag 8 maart 2018 18:02 schreef fripper het volgende:
SW compleet houden heb ik al jaren geleden opgegeven
http://www.voyage-pt.de/swdisco.pdf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |