Bij deze uitspraak wordt daar geen onderscheid in gemaakt: diesel is diesel.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Linkse paupermaatregel.
Wat gaan ze trouwens doen met vrachtwagens? Of mogen die nog wel gewoon op diesel doorgaan?
Hopelijk gaan ze zelfrijdende auto's verplichten in afzienbare tijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:56 schreef halfway het volgende:
Wat een vieze naaierij, lekker in de toekomst in een opgevoerde kruimeldief rondcrossen.
In Nederland zijn er ook al gebieden waar diesels van voor een bepaald bouwjaar niet mogen komen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:54 schreef CoolGuy het volgende:
Lekker belangrijk, dan doet m'n werkgever me een benzine auto in plaats van een diesel. Oh nee wacht even, ik werk niet in Duitsland, en ik woon er ook niet.
Leuk, maar aangezien ik altijd nieuw rij heb ik daar geen last van.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In Nederland zijn er ook al gebieden waar diesels van voor een bepaald bouwjaar niet mogen komen.
Benzine is, qua stikstofoxiden, in ieder geval een stuk minder vervuilend.
Zelfkastijding? Ik zie het alleen maar als een goede maatregel. Ennuhm, hoe was het ook weer? O ja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef kawotski het volgende:
99% van de wereld lacht zich rot om de maatregelen hier. We zijn goed in zelfkastijding, het is bij het gênante af.
Nu nog niet, nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:06 schreef CoolGuy het volgende:
Leuk, maar aangezien ik altijd nieuw rij heb ik daar geen last van.
Sowieso niet, want als diesel verboden wordt gaat m'n werkgever me gewoon een benzine auto geven. Hoe ga ik er dan last van hebben denk jij?quote:
Over een jaartje of 50 waarschijnlijk wel, ja. Maar dan rijden we hoogstwaarschijnlijk allemaal electrisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:08 schreef vipergts het volgende:
Ik denk niet dat ze bij Diesel stoppen zodra die weg zijn gaan ze verder met benzine auto's
Waarom denk jij dat het mij boeit dat jij er last van hebt of niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sowieso niet, want als diesel verboden wordt gaat m'n werkgever me gewoon een benzine auto geven. Hoe ga ik er dan last van hebben denk jij?
Omdat je tegen me zegt 'nee, nu nog niet nee'. Dus dan is een logische vraag hoe ik daar uberhaupt last van ga krijgen, en aangezien jij schijnt te weten dat ik daar NU NOG geen last van heb, lijkt het mij daarin opgesloten te zitten dat ik er 'straks' WEL last van ga krijgen, dus dan kun je me vast ook vertellen op welke manier ik daar dan last van ga krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het mij boeit dat jij er last van hebt of niet?
Dan hebben vrachtwagens een voordeel, het grootste gedeelte daarvan is al Euro 6.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij deze uitspraak wordt daar geen onderscheid in gemaakt: diesel is diesel.
Wat bedoel je trouwens met 'linkse paupermaatregel'? Dat het jou niet goed uitkomt? En zijn paupers niet per definitie rechts?
Heleboel aannames, geen daarvan correct.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:12 schreef CoolGuy het volgende:
Omdat je tegen me zegt 'nee, nu nog niet nee'. Dus dan is een logische vraag hoe ik daar uberhaupt last van ga krijgen, en aangezien jij schijnt te weten dat ik daar NU NOG geen last van heb, lijkt het mij daarin opgesloten te zitten dat ik er 'straks' WEL last van ga krijgen, dus dan kun je me vast ook vertellen op welke manier ik daar dan last van ga krijgen.
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfkastijding? Ik zie het alleen maar als een goede maatregel. Ennuhm, hoe was het ook weer? O ja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.
Dat zou ik ook zeggen ja.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heleboel aannames, geen daarvan correct.
Joh! Waarom zou alles naar de klote gaan, denk je?quote:
Diesels worden in Duitsland verboden vanwege de uitstoot, niet vanwege het gebruik van fossiele brandstoffen. Luchtvervuiling is overigens een lokaal probleem.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.
Geloof me, geef het even tijd en in Nederland gaat het ook wel komen. Wat mij tegenstaat is dat we steeds meer richting een Single Point of Failure en 1 energiebron met daarbijbehorende prijsstijgingen toewerken. Maar of u wel even steeds meer wilt blijven consumeren en doet u dat niet dan verhogen we de BTW en accijnzen zodat u alsnog uw geld kwijt bent.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Diesels worden in Duitsland verboden vanwege de uitstoot, niet vanwege het gebruik van fossiele brandstoffen. Luchtvervuiling is overigens een lokaal probleem.
Over het verbod zelf: goeie zaak, zouden we in Nederland ook moeten doen
In Amerika rijden ze ook niet op diesels omdat die de lucht te vies maken. Volkswagen heeft geprobeerd de Amerikanen aan de "schone diesel" te krijgen, maar zoals bekend bleek dat op gesjoemel gebaseerd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.
Gaat ook wel gebeuren. Volvo heeft al aangekondigd te stoppen met dieselmotoren, huidige generatie zingt het nog even uit maar ze gaan niet verder ontwikkelen. En nav deze uitspraak zullen de Duitse fabrikanten ook wel af gaan bouwen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 19:12 schreef wawowiewa het volgende:
Gewoon kappen met die meuk, de steentijd is ook achter ons en dat was niet omdat er niet genoeg stenen waren....
Het is voor de fabrikanten wel iets risicovoller geworden, nu.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 19:28 schreef tjoptjop het volgende:
Gaat ook wel gebeuren. Volvo heeft al aangekondigd te stoppen met dieselmotoren, huidige generatie zingt het nog even uit maar ze gaan niet verder ontwikkelen. En nav deze uitspraak zullen de Duitse fabrikanten ook wel af gaan bouwen.
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef kawotski het volgende:
99% van de wereld lacht zich rot om de maatregelen hier. We zijn goed in zelfkastijding, het is bij het gênante af.
Helaas je moet wat over hebben voor schone lucht, zelfs een aap heeft beschikking tot schone lucht. De mensheid moet zich schamen dat ze dat niet rond hebben. Levensbehoefte nr1 dacht ik zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:12 schreef Confetti het volgende:
De gewone man zal hierdoor gepakt worden. De iets beter welgestelden rijden over 5 jaar al allemaal elektrisch.
idd, loop door een grote stad in een derde wereldland en dan ga je al die milieueisen in westerse landen echt wel waarderenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?
Wie zelfmoord wil plegen door de lucht vuil te maken, hoeft niet iedereen mee te nemen. Maar dat doen die achterlijke automobilisten liever niet. Willen met alle geweld hun zonen en dochters meenemen in de vroege dood. Als ze het leven beu zijn, zouden die achterlijke automobilisten toch ook gewoon de pil van Drion kunnen nemen?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:11 schreef Carlos93 het volgende:
Dus het wordt daar net zoals in Nederland. Triest. Linkse milieu terreur. Ondertussen mag je in Nederland in een aantal steden al niet meer rijden met een oudere diesel, maar je mag nog wel gewoon hetzelfde betalen aan wegenbelasting, terwijl je minder kilometer weg ter beschikking hebt.
Om misselijk van te worden die milieu debielen.
Klopt toch niet manquote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:28 schreef cempexo het volgende:
Luchtverontreiniging Europa.
[ afbeelding ]
Anders wordt dat te populair en heeft een NL een problematisch gat in de accijns inkomsten.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:39 schreef halfway het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag waarom de belasting op LPG dan zo hoog is.
En met electrisch niet?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Anders wordt dat te populair en heeft een NL een problematisch gat in de accijns inkomsten.
Dus dat geeft jou het recht om de mooie zonen en dochters lastig te vallen met vieze lucht en herrie?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:41 schreef halfway het volgende:
En voor de linkse sandalen hier, wij hebben niet allemaal een baantje bij de kringloop waar wij met de derdehands fiets heen kunnen.
Omdat het symboolpolitiek is, schaf dan de diesel compleet af en alle andere auto's als je vindt dat ze vervuilen. Dit is gewoon een manier om je uiteindelijk meer te laten betalen en je te bewegen naar een andere auto.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |